[W]Baas rijd paarden heel agressief, wat te doen?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cherrypop

Re: [W]Baas rijd paarden heel agressief, wat te doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 18:57

Storm76 schreef:
Tja, dat lukt dan niet...
Enne... kan je geen 'nieuwe filmcamera' krijgen (lenen van iemand, maar zeggen dat hij van jou is) en zeggen dat je hem even uit wilt proberen omdat je het nog niet helemaal snapt hoe hij werkt. In de pauze kan je hem dan vragen of hij even wil kijken hoe het paardje loopt... (of een ander smoesje)

En dan moet ik mijn BAAS gaan filmen terwijl die een paard aan t afslaan is. Zal die vast leuk vinden...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:59

Hey, wat een k*tsituatie!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je niet ok voelt bij genoemde dingen... Als ik hier eerlijk was zou ik mezelf als ik jou was nog even inhouden. Er zijn waarschijnlijk niet zo veel stallen waar je het weer zo voor elkaar krijgt, en op heel veel plaatsen wordt er rot met paarden omgesprongen. Als je er wat langer werkt heeft hij waarschijnlijk wat meer respect voor je en tegen die tijd kun je wel zien of je er iets mee doet. Tot die tijd zou ik mezelf inhouden, misschien een kleine (tactische!!) opmerking maar niet echt serieus...
Je hebt alleen jezelf er waarschijnlijk mee. En als jij een slechte werkrelatie hebt, of vertrekt, krijgen die paarden het niet beter. Jij rijdt ieg niet op die manier (wie weet wat een opvolger zou doen).

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 19:02

Nee ik ben vaak te lief voor de paarden, das ook niet altijd goed want ja ze moeten wel nog verkocht worden en goed op cc lopen Knipoog maar de gulden middenweg zou fijn zijn. Gelukkig heeft hij nog nooit gezegd dat ik een paard moet slaan ofzo (zoals eerder vermeld ik moet juist rustig en geduldig zijn want het zijn jonge paarden) dus dat valt wel weer iets mee

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:03

Charlenexx schreef:
Storm76 schreef:
Tja, dat lukt dan niet...
Enne... kan je geen 'nieuwe filmcamera' krijgen (lenen van iemand, maar zeggen dat hij van jou is) en zeggen dat je hem even uit wilt proberen omdat je het nog niet helemaal snapt hoe hij werkt. In de pauze kan je hem dan vragen of hij even wil kijken hoe het paardje loopt... (of een ander smoesje)

En dan moet ik mijn BAAS gaan filmen terwijl die een paard aan t afslaan is. Zal die vast leuk vinden...

Tuurlijk vind hij dat niet leuk, maar hij moet een beetje wakker geschud worden.
Ik denk dat jouw baas helemaal niet door heeft dat hij zo aan het rijden is, helemaal omdat hij jou verteld dat je rustig oet blijven.
Misschien zal hij juist rustig rijden omdat hij weet dat je hem filmt, en misschien (lees: hopelijk) denkt hij 'heej, als ik rustig rij, gaat het paard fijner werken'.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:05

Nou sorry hoor, maar voor zo'n baas zou ik niet willen werken. Boos!
Ik vind het een schande dat hij zo met de paarden omgaat, en tegen jou ook nog zeggen. Niet boos worden.
Ik denk ook niet dat de paarden er beter door gaan luisteren.
Waardoor het probleem met rijden alleen maar groter word. Totdat ze gaan staken!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:08

Helaas zeeuwtje, ik denk dat heeeeel veeeeel paarden op die manier gereden worden. Ze zijn jong en moeten zo vroeg mogelijk presteren om erna door te verkopen. Ik ben bang dat er weinig stallen zijn waar alles wel op de goede manier gaat jammer genoeg...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:10

wat ik zo lees, reageerd je baas secundair, als er een hond voor zijn voeten loopt reageerd hij zich waarschijnlijk daarop af.
Die paarden zijn niet zo weerbaar schijnbaar.
Als je wat zou willen bereiken met je baas kan je alleen vertellen wat het met jou doet, dat je er heel veel moeite mee hebt hoe hij vaak met zijn paarden omgaat. Ik zou met hem niet de discussie aangaan of de methode wel of niet goed is, hij zal het toch beter weten. Maar om jouw gevoel kan hij niet heen.
Het kan zijn dat hij dan zegt dat je maar ergens anders moet werken als je er niet tegen kan, dat is dan verder aan jou wat je daar mee doet, of hij gaat er wel wat mee doen en dat hoop ik dan maar.

Ik zou ook wel willen weten of je dit ergens anoniem kan melden en dat er ook echt wat mee gedaan wordt, net als meldpunt kindermishandeling bijv.
Ik wens je sterkte daar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:11

ik moet er niet aan denken dat ik mijn paard bij zo'n vent in training heb.
ik zou er niet eens voor wíllen werken.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:15

Ik snap dat je in een moeilijke situatie zit. Ook al ben ik nog maar 17 en heb ik nog nooit voor geld gewerkt (A). Maar goed, ik heb ook wel eens mee gemaakt dat mensen opeens zo boos worden op hun paard terwijl er dan duidelijk sprake is van een miscommunicatie. En daarbij durfde ik ook niets te zeggen. Gewoon bang om het paardje waarvan ik toen echt helemaal weg was kwijt te raken. (Inmiddels is die pony verkocht). Maar, als ik er nu aan terug denk denk ik dat het maar beter was dat ik niks zei. Als iemand zo agressief is kan hij het echt niet hebben dat iemand die dan bij wijze van spreken 'lager' is dan die iemand hem commentaar geeft. Die paarden mogen dan maar geluk hebben met jou. Kunnen ze tenminste wat liefde ontvangen toch?

Helaas heeft een paard te doen met zijn eigen eigenaar. En niet elk paard heeft zoveel geluk. Helaas zal dat altijd blijven.

Succes met je werk Knipoog

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:18

Nou Femke, 'maar' 17 en nooit officieel gewerkt zegt niets, zo te horen heb jij het helemaal door! Lachen

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:18

Charlenexx schreef:
Black_White schreef:
Euhm wel ik denk dat ik het ook lastig zou vinden hoor om het zo te zeggen, maar misschien op een subtiele manier brengen of tijdens een pauze eens de vraag op tafel gooien wat de meest effectieve manier is om een paard te laten luisteren. Een discussie is best leerzaam voor alle partijen, en misschien kun je hem dan overtuigen.

Dit heb ik alleens geprobeerd, maar hij is niet echt van zoiets onder de indruk...
Mooiste van alles is dat ik vaak training krijg en dan zegt ie "Ja je moet niet boos worden, gewoon rustig blijven, ik weet hoe moeilijk het is maar daar bereik je niets mee" en dan zie je hem de volgende dag weer door de bak vliegen. Ik begrijp er ook niets van Verward

misschien als hij het weer doet ook naar hem roepen 'blijven ademen', ofzoiets. Dus zeggen met een knipoog, maar dat hij het wel weet.