Help, drukke vervelende klas, geen motivatie meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Help, drukke vervelende klas, geen motivatie meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 12:30

StillAngel schreef:
Redrumfox schreef:
Eens flink boos worden. Knipoog

Ik denk niet dat die druktemakers het leuk vinden als je grote mond tegen ze hebt opeens. Ze kunnen dan naar terug doen want meestal zijn de drukke kids ook best erge pesters. Ik zou inderdaad maar eens met de directeur praten, desnoods een nette mail sturen als je het niet helemaal durft face 2 face.

Dus? Dan wordt je nog bozer, mij part vlieg je ze aan. Wat denken die herrieschoppers wel niet? Een anders schoolprestaties lopen verzieken.. Zijn ze nou helemaal gek geworden. Verward Ik zou dit niet pikken hoor, als een ander iets voor mij verpest dan kan die helemaal de schurft krijgen. Zeker wat betreft school. Naar de directeur gaan helpt niet, ze krijgen een waarschuwing that's it.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:37

Armaris schreef:
Bij ons moeten ze ook naar de directeur maar of het wat helpt? Niets raakt ze

waarschuwen en daarna schorsen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:13

Gebeurd bij ons niet helaas, zo vaak worden ze er ook niet naar gestuurd.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:18

Kun je om te beginnen niet eens een mailtje sturen naar al je leraren? iets in de buurt van je openingspost hier... Dat je bang bent dat heel de klas gaat gesanctioneerd worden terwijl jij je echt wel wil inzetten en dat je hoopt dat ze op zoek gaan naar andere maatregelen?

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:39

Casca schreef:
een mentor is niet 'hoog' genoeg in rang binnen de school. Je kunt naar mijn mening beter naar een hogere pief gaan. Die hebben vaak wél overwicht op een klas/groep. En mogen meer beslissingen nemen om jou te helpen.

???
Je hebt er niks aan om hiermee naar een hogere pief te gaan zoals jij zegt. Wanneer je naar de teamcoördinator gaat zal die toch zeggen dat je er eerst mee naar je mentor moet gaan. Wanneer de mentor het niet kan oplossen zal hij het zelf wel in de teamvergadering aankaarten.

Een mentor is er juist voor dit soort problemen. En ik neem aan dat de mentor ook al een gesprek heeft gehad met de 'raddraaiers'. Dat zou ik in mijn klas iig zeker wel gedaan hebben! Vervolgens kan er een contract opgesteld worden met de leerlingen die de problemen veroorzaken. Zij moeten zich hieraan houden, zo niet dan volgen er consequenties.. (tot het van school sturen toe).

Een klas moet een veilige leeromgeving zijn. En dat is het in jou klas duidelijk niet.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:49

Bedankt voor de tips allemaal. Ik zit er inderdaad over na te denken om alle leraren een mail te sturen. Vind het behoorlijk vervelend...

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:59

Ik zou het eerst bij de andere leerlingen aankaarten, of die hetzelfde over de situatie denken.
Daarna het liefst gezamenlijk een gesprek met je mentor maar liefst nog hoger aangaan. Het lijkt me dat je mentor ook niet veel te vertellen heeft. Is er iets van een ouderraad, overkoepelend bestuur voor het geval dat ze niet naar je luisteren?
De school moest maar eens beginnen met schorsen en voorbeelden stellen, zo gaat hun hele opleiding stuk en krijgen ze een slechte naam.

Ben ik even blij dat mijn dochter uiteindelijk een andere opleiding heeft gekozen.....

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:44

Margee schreef:
Daarna het liefst gezamenlijk een gesprek met je mentor maar liefst nog hoger aangaan. Het lijkt me dat je mentor ook niet veel te vertellen heeft. Is er iets van een ouderraad, overkoepelend bestuur voor het geval dat ze niet naar je luisteren?

Waarom wordt er gedacht dat een mentor niet veel te vertellen heeft? Dit is de eerste persoon die het probleem kan signaleren. Een bestuur ziet dit allemaal niet hoor. Een mentor zal er eerst zelf iets aan proberen te doen en als dat niet werkt, als het echt uit de hand loopt zal deze het in de teamvergadering meenemen. Dan komt het dus bij een teamcoördinator, deze kan het vervolgens weer aankaarten bij eventueel het bestuur maar die gaan hier niet echt over. Deze zijn er alleen voor de regels. Zodat je weet wat je in deze situatie mag en kan.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:57

Klijn schreef:
Margee schreef:

Waarom wordt er gedacht dat een mentor niet veel te vertellen heeft? Dit is de eerste persoon die het probleem kan signaleren. Een bestuur ziet dit allemaal niet hoor. Een mentor zal er eerst zelf iets aan proberen te doen en als dat niet werkt, als het echt uit de hand loopt zal deze het in de teamvergadering meenemen. Dan komt het dus bij een teamcoördinator, deze kan het vervolgens weer aankaarten bij eventueel het bestuur maar die gaan hier niet echt over. Deze zijn er alleen voor de regels. Zodat je weet wat je in deze situatie mag en kan.

Omdat de mentor tot nu toe blijkbaar niets bereikt heeft of misschien zelfs wel niets gedaan. Bovendien hoort dit al opgepakt te worden voordat er klachten van leerlingen zelf komen, hij/zij heeft zelf ook ogen en oren. En anders zijn collega's wel die er net zoveel last van zullen hebben, zo wil je toch geen lesgeven!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:19

Ik denk niet dat je kan zeggen dat de mentor nog niks heeft bereikt als je niet weet wat deze al dan niet gedaan heeft.

De leerling zal eerst naar de mentor moeten gaan en deze de kans geven ook daadwerkelijk stappen te ondernemen.

Ik ben het helemaal met je eens dat dit opgepakt moet worden voordat er klachten komen. Zeer zeker! maar helaas is dat in dit geval niet gebeurd. Het kan ook zo zijn dat de mentor de klas zelf geen les geeft (dat is bij ons op het ROC ook wel eens het geval, het is niet ideaal maar kan niet anders ivm de planning).

Nee zo zou ik iig geen les willen geven. En als docent zijnde heb je dit helemaal zelf in de hand..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 17:43

Echt heel erg bedankt iedereen! @Klijn en Margee, ik ben al 2x naar de mentor en heb vandaag nogmaals een mail gestuurd. Verder probeer ik het ook via de leerlingbegeleider maar die heb ik nog niet echt kunnen spreken vandaag. Hoorde wel van m'n mentor dat er meerdere mensen zijn geweest die zijn gaan klagen.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:50

Ik heb hetzelfde hoor, we zijn al 4 jaar lang de ergste klas (volgens de docenten), en dat klopt het is gewoon niet meer normaal in de klas, iedereen is druk enzo. De mentor weet er alles van en probeerd er alles aan maar sommige mensen uit mn klas hebben er gewoon scheit aan en gaan verder. Verward

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:24

Kan je niet in een mentoruur een gesprek aanvragen met de mentor. Mailen is best lastig overleggen. Probeer dan wel te zorgen dat ze je serieus nemen, bijvoorbeeld door meer leerlingen die er last van hebben mee te nemen. Iemand die niet kan leren omdat hij afgeleid wordt door anderen moet juist geholpen worden. Je zit op een opleiding waar je zelf voor gekozen hebt!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 21:48

Ik heb al iedere week een gesprek met haar ivm ADD. Toen heb ik het dus al 2x aangegeven.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:59

En ze doet er niks mee? Dan blijven stalken hiermee! Ze moet er iets aan doen, dat is haar taak als mentor zijnde..

Tja dan toch naar andere leraren stappen (vooral waarvan je denkt, die doet er wat mee!)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 13:56

Wat ik begrepen heb is dat ze er dus aanstaande maandag over gaan vergaderen dus ik hoop dat het helpt.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:34

Fijn! Ik hoop ook voor je dat het helpt!