sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:12

Ik zou ook niet maandag gelijk bellen. Als ze de bevestiging direct hebben verstuurd, was hij pas vrijdag binnen. In werkdag-termen bel je dan dus als direct de volgende dag, dat is wel snel.

Maar op zich is er niks mis mee om even te bellen, je toont tenslotte belangstelling. Ik zou zelf alleen wachten tot dinsdag of woensdag, zodat ze de kans hebben er ook echt wat mee te doen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:22

Ik heb net zo'n leuke vacature gevonden!!! Alleen gaan ze mij daar never nooit aannemen Nagelbijten / Gniffelen omdat ze vast denken dat ik het als starter niet aan zou kunnen Nagelbijten / Gniffelen maar ga denk ik toch maar een brief maken want het is echt een gave functie.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:23

Waarom zouden ze je niet aannemen??
Niet geschoten is altijd mis!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:26

Omdat het om een behoorlijk leidinggevendefunctie gaat Nagelbijten / Gniffelen Natuurlijk op mijn vakgebied en alle functie-eisen komen overeen met waar ik voor ben opgeleid en wat ik tijdens stage etc. ook allemaal heb bewezen Lachen maar ik gok dat ze hiervoor toch liever iemand hebben met ervaring ipv een starter Nagelbijten / Gniffelen

maar ga wel een brief maken hoor Haha! Wie weet dat ze nog meer mensen nodig hebben, want is voor een nieuw Bezoekerscentrum Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:22

Ik heb met 1 jaar ervaring een baan als leidinggevende nu... Kan best!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:09

Is je CV op nationalevacaturebank gratis? want lees wat over credits oid Nagelbijten / Gniffelen

en monsterboard?

Hoezo leek Clown want zoek nu wel op die sites maar als je ook gevonden kan worden is natuurlijk dubbel Lachen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:48

Thats_me heb je al een brief verstuurd? Je kunt dan iig zeggen dat je het hebt geprobeerd!

Ik dus zoekende naar een baantje, heb woensdag een sollicitatiegesprek bij pathé, nou kreeg ik net een mailtje of ik volgende week vrijdag op sollicitatiegesprek wil komen bij de thuiszorg. Weet nu niet echt wat ik moet doen Clown.
Waarschijnlijk betaald de thuiszorg beter, maar de pathé zit hier in de buurt. Kan ik woensdag zeggen dat ik nog meer sollicitaties heb lopen ofzo>?
Of moet ik gewoon de thuiszorg afzeggen als de pathe leuk lijkt?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:52

Nee nog niet. Ben wel al bezig met een brief Ja maar wil hem nog even laten lezen door iemand voordat hij definitief op de mail gaat, alleen is die nu niet online. Maar goed heb tot 17 oktober de tijd dus dat gaat helemaal goed komen.

Voor een bijbaantje vind ik het wel lastig. Als je nou deze vrijdag dat ander gesprek had staan. Had je natuurlijk kunnen zeggen dat je er even over na wilt denken en het na het weekend laat weten. Maar goed dat gaat nu niet. Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn en melden dat je ook een sollicitatie hebt lopen bij de thuiszorg en graag dat gesprek wilt afwachten.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:29

Ja daar zat ik idd ok een beetje mee dat ik bij de thuiszorg pas anderhalve maand later terecht kan... Ga eerst kijken hoe het gesprek woensdag gaat.

Spannend voor je hoor!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:11

Ik mag volgende week op gesprek komen in Limburg Haha! Haha! Ben echt benieuwd hoe het gaat lopen, want is echt een leuke functie.

Moet dan wel in Limburg gaan wonen maar goed eerst maar eens kijken of ik die baan kan krijgen Haha!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:46

Ik heb gisteren een gesprek gehad en ik weet het niet.
Op papier leek te vacature alsof het een stap verder is, maar zoals de vacature gisteren werd toegelicht lijkt het weer veel meer op wat ik nu doe en is die stap verder ver te zoeken. En ik maakte er ook uit op dat het veel slechter georganiseerd dan hier. Wij hebben drie/vier dagen voor een maandafsluiting en dat is echt op je dooie akkertje. Daar hebben ze zes dagen en is het goed aanpoten.
Voordeel is wel dat het daar veel beter betaald en er betere secundaire arbeidsvoorwaarden zijn (dertiende maand ipv 3% eindejaarsuitkering, bonusregeling, korting op verzekeringen en bankzaken), ook hebben ze een eigen fitness ruimte en volgens mij zelfs ook een zwembad.
Maar ja, ik wil er wel op vooruit gaan en al die secundaire bla bla vindt ik eigenlijk niet zo intresant en ik weet niet of ik wel zo goed zit bij een financiële instelling, mijn gevoel zegt dat ik meer heb met handel of productie.

Maar eerst maar eens afwachten. Ze laten sowieso deze week nog iets horen hoewel de twee andere sollicitanten die ze uitgenodigd hebben pas volgende week komen. Hun doel is wel om alles deze maand af te ronden. Ik heb gisteren nog wel gesproken met wat dan mijn leidinggevende zou worden en die is vanaf vandaag vier weken vrij dus die andere twee krijgen haar niet te spreken als ze alles deze maand af willen ronden. Ik vermoed dat dat wel in mijn voordeel werkt.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:53

Lastige situatie. Inderdaad eerst maar eens afwachten en er eens rustig over nadenken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:46

Ik blijf signalen krijgen dat ik hier weg moet.

Vanochtend, ik moet een correctie maken maar omdat die correctie het werk van iemand anders raakt (die nieuwe TL!) loop ik eerst even daarheen om er zeker van de te zijn dat ik daar geen problemen ga veroorzaken. Al snel kom ik erachter dat zij een onderdeel van mijn werk niet begrijpt. Uitleggen dus want het raakt haar werk en als zij dat niet begrijpt kan ze haar werk niet doen, laat staan een heel team leiden die dat werk moet doen. Toch? Maar mevrouw was het niet met mij eens en weigert gewoon naar mijn uitleg te luisteren!

Misschien niet helemaal netjes, maar ik heb d'r gezegd dat ze het maar uit moest zoeken en ben omgedraaid en weggelopen. Ik ben het gewoon zo zat! En ik begin me nu ook serieus zorgen te maken, die nieuwe TL weet niet eens hoe ze haar eigen werk moet doen! Hoe moet ze dan in hemelsnaam een heel team leiden die nog minder verstand van zaken hebben?

De TL van het andere andere team deelt mijn zorgen, maar zij zit ook in een lastige positie. We hebben nog steeds een manager die heel dik is met ons TL koppeltje en de vrouwelijke helft van dat koppeltje is weer heel dik met de nieuwe TL.

Maar ik ben er klaar mee. Ik ga hier weg en op zoek naar een andere organisatie waar ze wel weten hoe ze dingen moeten regelen (of waar ik in een positie kom waar ik meer zeggenschap heb in het regelen van de dingen).

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:10

Zo lastige situatie zeg.. Maar inderdaad als het er zo aan toe gaat kun je beter verder gaan kijken.

Ik heb net even bedrijf gebeld waar ik op sollicitatie mag komen. Zou namelijk nog een bevestigingsmail krijgen omdat ik in de supermarkt stond en alleen maar m'n telefoon en wat geld mee had. Dus tja dan kan je natuurlijk moeilijk wat opschrijven Clown.
Alleen had ik die niet gehad nog. Dus denk bel ze even! Ze hadden het erg druk vandaar dat ik die nog niet gehad heb. Dus nu heb ik het zelf even bevestigt + scheelt hun weer een mail.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:43

Gaat er iemand nog naar de banenmarkt van het CWI morgen?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:46

Thats_Me schreef:
Gaat er iemand nog naar de banenmarkt van het CWI morgen?

ik twijfel..ben er nog nooit geweest..weet niet of het wat is???

ben iig wel van plan om naar het spits career event te gaan 1nov in utrecht...

verder ligt het soll. een beetje stil..weinig leuke vacatures..van het weekend maar eens aan de gang met open sollicitaties Rolleyes

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:51

Vandaag te horen gekregen dat ik eind deze week het laatst ben op mijn werk Boos!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:53

Kan nog niet eens die overzichten openen dus zal wel niet veel soeps zijn. Boos!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:55

purny schreef:
Vandaag te horen gekregen dat ik eind deze week het laatst ben op mijn werk Boos!

Dat is ook lekker zeg Ach gut
Hebben ze nog een reden gegeven of?

@marcella: dat klinkt niet zo goed nee Nagelbijten / Gniffelen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:16

Ik zou niet zelfstandig kunnen werken? Nou dat is l*lkoek want ik kreeg de kans niet om zelfstandig te werken. Zit nu als een gek op andere sites te kijken voor nieuw werk.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:18

Lekker dan... Hopelijk vind je snel ander werk.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:49

vervelend purny.. loopt je contract deze wk af?

Ik ga niet naar de banenmarkt, had wiillen gaan maar moet zelf de hele dag werken (bij het CWI Schijnheilig )

Wel een paar sollicitaties de deur uitgedaan, ook al 2 afwijzingen binnen.. 1 van de functies was allang vervuld (haal de vacature dan van je website af Rolleyes )

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:09

Pff gisteren gesolliciteerd bij T-mobile.. Werd gelijk die dag nog gebeld.. Blijkt het voor 20 uur in de week te zijn.. Helaas maar ik zoek toch echt iets van minimaal 32uur per week..

Iemand nog een goede site ofzo?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:34

Whie hoe Haha! Mag nog ergens op gesprek komen! De gesprekken zouden eigenlijk volgende week plaatsvinden maar dat kan alleen niet doorgaan dus wordt volgende week gebelt. Hoop dat het niet te lang op zich laat wachten aangezien ik vrijdag ook een gesprek heb staan.

Straks mag ik nog gaan kiezen Clown Zijn wel twee uithoeken eentje in Limburg en eentje in het Hoge Noorden hi hi Haha! Agja allebei leuk Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:35

Somebitch schreef:
Pff gisteren gesolliciteerd bij T-mobile.. Werd gelijk die dag nog gebeld.. Blijkt het voor 20 uur in de week te zijn.. Helaas maar ik zoek toch echt iets van minimaal 32uur per week..

Iemand nog een goede site ofzo?

In welke sector zoek je wat? Heb wel wat sites maar die zijn wel sector specifiek Lachen