Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 10:00

Sunshinedaan schreef:
Wat heeft Duo nu weer gebruikt?
Ik heb gisteravond nog een les gedaan..

[ Afbeelding ]

Hier hetzelfde, de app ziet er verder gewoon hetzelfde uit.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-26 10:00

Sunshinedaan schreef:
Wat heeft Duo nu weer gebruikt?
Ik heb gisteravond nog een les gedaan..

[ Afbeelding ]

Lijkt wel of die uil gewrapt was en de wrap loslaat.

Bij mij ziet hij er al net zo beroerd uit, vanaf gistermiddag al >;)

venga

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 11:05

Ja, dat ie er zo beroerd uitzag had ik van het weekend gehad. Na een les zag ie er al weer wat anders uit, en nu heeft ie nog een pleister op zijn kop. Ik check de app niet vaak, ik start altijd op vanuit zo'n widget. Die had dat niet.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 11:21

Ik heb ook Android, maar het werkt wel gewoon zoals het altijd doet.
Ik herken ook niet van Roodvos, de wildvreemden... waar zie je die dan?
Na een les ziet ie er nog steeds zo raar uit. Nouja, het werkt gewoon :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 11:36

Natuurlijk hebben ze weer iets geks met dat icoontje gedaan, zo blijven mensen erover praten. :) Gedachte is dat je door een lesje Duo weer aan elkaar krijgt. Dat zie je dan ook in beeld. Maar evengoed blijft het icoontje op je scherm even raar. Enfin, we zijn het onderhand wel gewend van die lui...

@Roodvos: dat lijkt me gewoon een ordinaire bug. Ik had dat onlangs ook met gesproken teksten die niet te horen waren. Als even uitloggen en weer inloggen niet werkt, kun je ook proberen om je telefoon uit en weer aan te zetten. Wij laten die dingen tegenwoordig dag en nacht aan staan; een reset kan soms best een oplossing zijn voor een of ander probleem.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 21:04

Zo had ik het nog niet bekeken Musiqolog!

Ik zie er ineens een soort masker in.
Zouden ze 'gewoon' aan carnaval doen? :+

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 20:07

Er komt vanaf 4 maart een plekje vrij is ons familie abbo groepje.
Mocht iemand interesse hebben om aan te sluiten mag je mij een pb sturen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 00:46

Nou jongens, ik heb vanavond ook Welsh uitgespeeld. Hartstikke trots op natuurlijk, maar ook een beetje beteuterd. Ik zou nu namelijk op taalniveau 60 moeten zitten, wat neerkomt op 'beperkte werkvaardigheid'. De facto kan ik misschien net een gesprek in een winkel voeren. Kijk, als ik nou alles had onthouden wat ik de afgelopen maanden voor mijn kiezen heb gekregen, en het ook nog voor de vuist weg kon reproduceren, dán zouden we daar in de buurt komen. Maar zo ging het bij Zweeds, niet bij Welsh. De reden heb ik eerder genoemd: die taal is gewoon veel moeilijker, zeker voor Nederlandstaligen en helemaal als je niemand in je omgeving hebt om de taal mee te oefenen.

Enfin, komende tijd maar flink wat van die herhaallesjes doen, dan komen die woorden er wel in. En nog wat meer Welshe strips bestellen. Tot nu toe was dat alleen Asterix en Kuifje; daarbij kon ik terugvallen op het origineel dat ik zowat kon dromen. Misschien moet ik maar iets kopen van deze reeks, die ik niet ken. Dan moet ik de dialoog wel snappen om het verhaal te volgen. Bovendien is deze reeks ook prachtig in Keltisch thema, dat kan haast niet mooier.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 00:14

Vanavond voor het eerst in mijn leven een divisie niet gewonnen. Ik zat in de finale van de Diamantdivisie, maar ik geloof echt dat die vol zat met freaks. 12.000 punten in een week en nóg niet bij de beste tien, dat is toch niet normaal...

Er zaten trouwens wel dagen tussen met wezenlijk minder punten. Welsh bezorgt me nog steeds helse moeilijkheden. Ik probeer altijd voor Legendarisch te gaan, ook nu bij de herhaallesjes. Maar ik ben zoveel vergeten en ik ben van zoveel nog niet zeker dat een lesje soms wel meer dan tien minuten duurt. Van alles moet ik opzoeken en vaak heb ik meer antwoorden fout dan goed.

Maar het gaat langzaam vooruit. En ik zet door. Ik wil Echt Heel Graag over twee maanden een gesprek in die taal kunnen voeren... En die strips zijn besteld. Ik probeerde het mailtje in het Welsh te doen, maar dat was toch echt te veel gevraagd. Wel kreeg ik van de uitgever het compliment terug dat mijn Welsh een stuk beter is dan zijn Nederlands. :+

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-26 00:19

Ik weet niet of ik in 1380 dagen überhaupt ooit een divisie gewonnen heb, dat kost me veul te veul energie.

Respect dat t jou wel lukt.

Het gerucht gaat dat er ook 'bots' account hebben en meedoen in competities. Niet dat ik daar nu het nut van zie, maar het kan dus dat die 'freaks' nonhuman zijn zeg maar ;)

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:30

Ik ben nog steeds blij dat ik die competitie heb kunnen uitzetten. Scheelt ook erg in het veroveren van XPs, die betekenen dan namelijk niets :D

Maar verder hanteer ik wel dezelfde instelling als jij, musiqolog. Ik rond de lessen Frans altijd meteen af met Legendarisch, en ook de fouten oefen ik dan extra tot ze weer op 0 staan.
Er zijn dagen dat het echt lekker gaat, en dagen dat ik alleen maar stomme foutjes lijk te maken, allerlei vervoegingen vergeten ben, heden en verleden doorelkaar haal, en alles ruk voelt.
Maar dan hou ik me voor hoeveel ik al wèl geleerd heb in die bijna 2 jaar, en hoe rotsvast de Franse les inmiddels in mijn ochtendroutine zit gebakken. Dat het meest algemene gevoel erbij toch echt plezier is, gewoon omdat ik dit doe, en ook zo braaf elke dag, en ik - zij het langzaam - echt wel vooruit ga.

Mijn doel is uiteindelijk redelijk vlot Frans te kunnen lezen, beginnend bij jeugdboeken en via strips naar YA, en tenslotte volwassen lektuur. Eveneens om Franse films te kunnen volgen met Franse ondertiteling.
En op die manier vanzelf leren hoe ik mezelf in het Frans kan uitdrukken, mocht ik dat land weer eens bezoeken :)F

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:32

Het lukt me best om te stijgen, een enkele keer win ik een divisie, maar hoe hoger hoe lastiger hoor. :oo
Ik zit nu in de Obsidian League, daar wordt het al lastiger, maar die Diamond League en het 'tournament' vind ik idd bijna niet te doen. :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:35

Die hele competitie boeit me niks. Ik zie soms dat ik ergens bovenaan sta en daarna weer laag. Die vrienden quests staan uit zodat ik niets moet of druk ervaar

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:11

Ik doe ook niets met competities. Ik wil gewoon talen leren, en of ik dan beter of slechter ben dan anderen boeit me niet.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 14:54

Ik vind die competitie en challanges dan wel weer grappig en motiverend.
Maar ik hoef ook weer niet te alles te winnen.
Zat deze week ook in de finale ronde van de Diamond league en dan wil ik wel bij de bovenste 10 zitten, maar bovenaan hoeft dan weer niet.
Maar wat je zegt, herken ik wel Musiqolog, in deze finale had de winner ruim 50000 XP %)
Vond mijn 13000 XP al heel wat

Maar de grootste lol zit voor mij wel nog steeds in het leren van de talen. Grieks vooral herhaallessen en Frans vanuit het Nederlands nu nog opfrissen vanuit wat ik al weet, zal uiteindelijk wel nieuw worden en dus moeilijker.
Loop nu nog vooral vast op uitspraak dingetjes. Dan herhaalt die wat het moet zijn en denk ik maar dat zeg ik toch :o

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 23:30

Zijn er nog familie groepen waar iemand kan aansluiten? Mijn zusje wil graag meer oefenen, maar onze groep is vol.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 00:31

Misschien dat er in ons groepje plek komt, maar wij gaan pas eind maart weer verlengen.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 09:01

Kaitlyn schreef:
Zijn er nog familie groepen waar iemand kan aansluiten? Mijn zusje wil graag meer oefenen, maar onze groep is vol.

Vanaf 1 maart bij die van ons.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 13:12

lovelyfiefy schreef:
Kaitlyn schreef:

Vanaf 1 maart bij die van ons.

Dit plekje is zojuist opgevuld :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 13:08

Ik weet dat een groot deel van jullie niks geeft om punten en klassementen, maar ik heb zojuist voor het eerst 200.000 XP voor één taal aangetikt! *\o/* Die mijlpaal bereikte ik met Welsh. Portugees zal wel spoedig volgen, want daar zit ik ook op een paar duizend punten van die mijlpaal. Bovendien heb ik die cursus nog lang niet af. Russisch zal daar over een paar maanden ook wel aan komen, want ik doe nog regelmatig herhaallesjes.

Het kost een hoop tijd, dat geef ik toe. Maar verspilde tijd is het zeker niet. Ik ben voor elke taal vol gegaan (met uitzondering misschien van Arabisch) en de punten in het spelletje vertalen zich naar wezenlijke kennis en vaardigheid in de wereld daarbuiten. Zoals jullie weten heeft Duolingo me goed Zweeds leren spreken; als het me nu ook voor het veel moeilijker Welsh lukt, kan de app voor mij echt niet meer stuk.

En dan, als zowel Welsh als Russisch er vloeiend uit komen, en Portugees is uitgespeeld? Dan kan ik eens vol voor Arabisch gaan. En misschien nog iets anders. Maar daar moet ik niet te hard aan gaan denken, anders krijg ik er veel te veel zin in en ga ik weer van alles tegelijk doen...

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 13:15

200.000 xp is véél, dan heb je echt in de taal geinvesteerd.

Ik zit met Spaans nu ongeveer op 143.000 en ik ben écht nog niet vloeiend maar het wordt wel steeds functioneler.

Vanwege mijn wat afwijkende leef- en woonstijl is het prettig als ik me in heel west Europa een beetje vetstaanbaar kan maken en basic dingen als gangpaden in winkels, etiketten en menus kan begrijpen.

Spaans, Duits en Engels zitten inmiddels ruim boven dat niveau,

Frans hangt er een beetje tegenaan.

En met die talen samen kom ik inmiddels ook echt wel een heel eind in Europa moet ik zeggen.

Spaans wil ik echt wel nog een stuk beter hebben, die wil ik royaal boven dat niveau.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 14:05

Ik heb geen idee wat ik voor een taal aan XP (wat zijn dat eigenlijk :D ? ) binnen haal, dat interesseert me inderdaad niet. Ik heb er ook de tijd niet voor, om zo veel met een taal bezig te zijn, maar het is wel knap als je zo veel uit een app haalt :)

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 14:50

Mooie mijnpaal, Musiqolog!

Ik ben gaan zoeken waar ik dat kan vinden, en vond het in mijn profiel. Ik ben er ook bijna met Frans; 199600 XP :) Ik kom er morgenochtend dan door.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 18:14

Oké, ik heb ook even gekeken, al let ik er verder nooit op en jaag er niet achteraan :D
Op 18 maart ben ik 2 jaar bezig met Frans, uit zowel EN als NL:

145941 XP

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 10:56

Mijn punten zijn niet noemenswaardig :+
Ik heb naast duolingo ook les in Portugees en ben dagelijks tussen de Portugezen, dus dat helpt wel heel veel met het leren van een taal uiteraard.
Toch vind ik duo wel leuk, ondanks dat het braziliaans is.
Ik was ook een tijdje fanatiek met punten bezig, maar dat heb ik ook weer losgelaten...

Musiqolog, respect voor jouw toewijding en tijd wat je investeert in het leren van een taal! _/-\o_