Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:17

5 km fietsen Dimple ;) Ik kan dus nog even lekker blijven zitten waar ik zit!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:22

Ideaal Gomir, blij voor je! Nu lekker aan het werk en er veel van leren. Dan zie je over een half jaar wel weer toch?

Janickee, welkom en succes :(:)

Dimple, ben ook wel benieuwd! Mag ik ook een linkje?

Spannend Doubtless, nog even knallen!

Ik had vandaag ook weer twee afwijzingen, kijk er niet eens meer van op :o Ik solliciteer gewoon verder, vandaag er ook alweer twee brieven uitgedaan en nog met een bezig.
Als iemand trouwens een keer een check van een brief wil stuur maar door. Vind ik leuk en wie weet doe ik nog wat inspiratie op1

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:26

Ik dacht vandaag dat ik verkeersboete had, maar was mijn verklaring omtrent gedrag (moest ik hebben voor de nieuwe baan). Ik heb nu zwart op wit dat ik geen gevaar voor de samenleving vorm :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:27

Ik kan jullie niet bijhouden joh :')

Had vandaag UWV workshop, die beaamde wel dat de zorg erg lastig is nu, maar ze gaat me in contact brengen met iemand die hopelijk wat kan betekenen :)
Ook werd ik gebeld nav mijn cv op site, alleen was dit voor een callcentre.. Ik wil toch echt eerst even kijken of ik iets in mijn sector kan vinden, ben pas een maand werkloos :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 20:54

gomir schreef:
Ik dacht vandaag dat ik verkeersboete had, maar was mijn verklaring omtrent gedrag (moest ik hebben voor de nieuwe baan). Ik heb nu zwart op wit dat ik geen gevaar voor de samenleving vorm :D

Pfieuw..........geen boete _O- _O-

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:15

Wat rot dimple. En juni is niet zo ver weg meer. Dus ik begrijp je gevoel heel goed. Heb je al eens geprobeerd aan de bak te komen via een proefplaatsing?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:32

Marionn: Bedankt voor je antwoord! Goed om zulke verhalen te horen! Hoe gaat het bij jou?

Yvonne: Dankjewel! Ja dat klopt, leidinggevende ervaring was een pre. Hoe gaat het bij jou?

Blingpiggy: Lief dat je het vraagt! Mijn arts vermoedde dat een val van een paard ooit de veroorzaker van het scheef bekken is geweest. Als goed is zou met 5 behandelingen alle klachten over moeten zijn. Wat zuur dat je niet terug kan naar je oude werkgever! Heb je nog sollicitaties lopen?

Amoor: Thanks! Veel succes met je gesprek!

Fangio: Haha ja lijkt er wel op! Gefeliciteerd met je contract! Is alles nu rond?

Gomir: Gefeliciteerd! Hopelijk is alles binnenkort rond!

Darah: In ieder geval fijn dat je cv opvalt!

Dimple: Jammer joh, maar je hebt toch veel sollicitaties verstuurd de laatste tijd? Misschien komt daar nog iets uit!

Ik heb nog niet gesolliciteerd, wil eerst even informatie inwinnen om welke vestiging het gaat. Het is namelijk in zuid Limburg en ik woon in Noord. En een half uur/40 minuten rijden wil ik nog wel doen maar een uur gaat hem toch niet worden. Zag net ook dat ze iemand zochten voor de Bruna in Venray. Wel interessant aangezien ik op de website van Bruna toch echt geen vestiging kon vinden. Verder maar door blijven zoeken. Vandaag de was doen, poetsen, etc, genoeg te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:13

Dimple: Echt ongelooflijk rot voor je zeg! :(:) Ik hoop dat het toch nog goed komt! Wat gaat er anders met je paard gebeuren? Ik snap dat het moeilijk is, maar als je een plan hebt gaat het denk ik toch iets makkelijker dan dat je op het laatste moment moet beslissen. Maar persoonlijk had ik die baan als vertegenwoordiger wel aangenomen, misschien niet de ideale baan en ik snap dat je daar onzeker van wordt, maar aan de andere kant je kunt er natuurlijk van leren en ervaring op doen, ik neem aan dat die potentiële weet dat je daar nog geen ervaring in hebt? En je hebt natuurlijk de zorg van 2 kinderen en een paard dat je moet betalen en je uitkering stopt in juni. Wat gebeurt er dan? Ik had als ik in deze situatie zat niet eens getwijfeld. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk, ik hoop echt voor je dat alles goed komt! Mag ik vragen wat er gebeurt als je uitkering stopt? Bedoel je de WW? Heel veel sterkte en succes in iedergeval! :(:) En niet in een dipje gaan zitten, gewoon er kei hard tegen aan! (Maar dat doe je vast al! +:)+ )

Fangio: Gefeliciteerd met je contract! Dat zijn nog eens betere berichten!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:00

Hier druk bezig om straks een nieuwe creatieve cv te maken. Heb collega's en vrienden gevraagd om wat over mij te schrijven! Best spannend.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:07

AmoorM schreef:
Dimple: Echt ongelooflijk rot voor je zeg! :(:) Ik hoop dat het toch nog goed komt! Wat gaat er anders met je paard gebeuren? Ik snap dat het moeilijk is, maar als je een plan hebt gaat het denk ik toch iets makkelijker dan dat je op het laatste moment moet beslissen. Maar persoonlijk had ik die baan als vertegenwoordiger wel aangenomen, misschien niet de ideale baan en ik snap dat je daar onzeker van wordt, maar aan de andere kant je kunt er natuurlijk van leren en ervaring op doen, ik neem aan dat die potentiële weet dat je daar nog geen ervaring in hebt? En je hebt natuurlijk de zorg van 2 kinderen en een paard dat je moet betalen en je uitkering stopt in juni. Wat gebeurt er dan? Ik had als ik in deze situatie zat niet eens getwijfeld. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk, ik hoop echt voor je dat alles goed komt! Mag ik vragen wat er gebeurt als je uitkering stopt? Bedoel je de WW? Heel veel sterkte en succes in iedergeval! :(:) En niet in een dipje gaan zitten, gewoon er kei hard tegen aan! (Maar dat doe je vast al! +:)+ )

Ik wil hier toch even op reageren ;-) Als je een baan aanneemt moet je zelf toch minstens het gevoel hebben dat je er een succes van zou kunnen maken, als je dat zelf al niet hebt, dan is het niet slim om er aan te beginnen. Dan sta je zo weer buiten en heb je ook nog een extra teleurstelling te verwerken dat dat "ook al niet gelukt is". Je moet minstens zelf het vertrouwen hebben dat je dat ook kunt of dat je het kunt leren. Eerlijk zijn naar jezelf is een hele belangrijke kwaliteit hierin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:25

Fargo: Ja dat snap ik ook natuurlijk, Maar als ik denk aan schulden, minimum uitkeringen, voedselbank ect en ik ben al een tijdje werkloos en ik heb 2 kids en een paard te onderhouden dan zou ik een gat in de lucht springen als ik een baan aangeboden kreeg. (natuurlijk geen illegaal werk, je snapt wel wat ik bedoel) Werk ligt tegenwoordig niet voor het oprapen en in tussen tijd kun je natuurlijk opzoek naar een geschikte baan, maar heb je wel een safe. Als het uiteindelijk niet lukt, kun je altijd zeggen dat je het tenminste geprobeerd hebt. Maar het is geen aanval, het is gewoon mijn eigen mening. Iedereen moet het voor zich zelf weten.
Ik snap ook wel dat je een baan moet hebben waar je achter staat en met plezier naar je werk moet kunnen gaan, maar persoonlijk zou ik ook denken dat het een kans is om uit de problemen te komen. Maargoed, zoals ik al zei ik hoop dat het goed komt! Wij kunnen hier wel over discusseren maar het is nog altijd aan Dimple.

Wat zouden jullie doen als het om bij baantjes ging naast school: Een baan wat meer verdiend met meer uur of een baan waar je toch een iets relaxter gevoel bij hebt maar met minder uur en minder inkomen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:28

Ik ben het wel met je eens AmoorM, je kunt nooit van tevoren weten wat uit iets rolt en soms moet je gwoon uit je comfort zone stappen.
En qua bijbaantje: het hangt ervan af hoeveel geld ik nodig heb en hoeveel leuker ik die andere baan vind.

Gisteren eindelijk 2 vacatures gevonden en meteen gesolliciteerd. Maar het is wel lastig, omdat ik nog niet bevoegd ben, maar ik eigenlijk wel echt een baan moet hebben in die richting omdat ik anders niet meer uitkom met mijn studie. Soms wil ik gewoon die hele stomme studie aan de kant zetten, een baan in het vakgebied zoeken dat ik minder leuk vind en daar dan maar bij blijven...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:39

Ik lees al een tijdje mee hier en ik word er soms gewoon depressief van als ik lees hoe lang mensen al op zoek zijn naar een baan :(:) Knap dat jullie nog steeds jullie schouders er onder zetten!

Ik zit ook op de schopstoel. Ik werk als In House intercedent bij een kaas verpakkingsbedrijf (ik regel hier het flex personeel). Mijn klant is overgenomen door F.iesland C.mpina en ze hebben besloten dat er getenderd gaat worden (met meerdere partijen om tafel om te kijken met welke uitzendpartij zij verder gaan). De tender is inmiddels geweest en er is nog steeds geen duidelijkheid. Mijn contract loopt 15 april af en mijn werkgever heeft mij slechts mondeling toegezegd om sowieso te verlengen tot 1 juli (dan loopt hun contract hier af). Ik zou begin of uiterlijk eind van deze week te horen krijgen wat er gaat gebeuren. Inmiddels is het alweer verschoven naar maandag. Ik voel me echt aan het lijntje gehouden en ben er inmiddels goed zat van! Ik heb mijn CV online gezet en heb dinsdag elders een gesprek.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 13:41

Laten we even een feit noemen..........ik heb geen baan aangeboden gekregen.
Het was een orienterend gesprek bij een werkgever die wil groeien. Dit contact verliep via mijn zus.
Hij had iemand voor backoffice nodig, maar dat bleek al opgevuld te zijn toen ik daar kwam praten.
Hij zag mij wel zitten als accountmanager. We zouden daar beide over na denken of dat idee ons na een aantal dagen nog steeds zou aanstaan.
Ik heb hem netjes gemaild dat ik die specifieke functie niet zie zitten, maar graag wil bekijken of er andere opties zijn. Daar heeft hij nooit meer op gereageerd.

Verder is er hier geen ellende in de zin van voedselbank etc. We hebben nog genoeg oliebol om eerst nog te verkopen als paard, trailer, huis etc. Mijn partner heeft een goede baan, daar naast nog 2 webshops die verder opgezet moeten worden en waar ik straks tijd in kan steken. Dat vooruitzicht heb ik wel, alleen levert het geen 'baan' op.

En aangezien ik vanaf dat ik 15 jaar ben altijd heb gewerkt en voor mezelf heb gezorgd vind ik het heel belangrijk dit nu ook te blijven doen. Wél met in het achterhoofd, dat het een baan moet zijn waar ik met plezier heen ga.

Verder slaat Fargo de spijker op zijn kop. Een baan waar ik me niet happy bij voel, werkt voor mij gewoon niet. Ik zit dan nog liever bij de Deen achter de kassa dan accountmanager/vertegenwoordiger te moeten zijn. Ik word al nerveus als ik denk aan targets die ik moet halen en bla bla bla.....

Maar ik snap jullie standpunt ook heel goed dat jullie zo kritisch reageren en ik doe daar echt wat mee als dat echt mijn ogen opent. In dit geval blijf ik bij mijn standpunt. ;)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:02

Hoe maken de mensen met sociale beroepen hun cv? Het kopje taken, werkzaamheden wordt zo uitgebreid. Eerder had ik dit er niet instaan namelijk.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:05

Ik was ooit in een vorig leven ook op zoek en ergens op gesprek geweest in helpdesksfeer waarin ik toen actief was, ik ben 2 of 3 keer op gesprek geweest. 3e keer was omdat ik het niet geworden was voor de helpdesk maar omdat de directeur echt iets in mij zag bood hij mij andere functie aan. Ik mocht jaarverslagen maken. Als er iets is waar ik echt niets mee heb en waar ik niets mee kan is het jaarverslagen maken, ik heb wel economie 2 gehad, maar ik zou daar echt dood gaan van verdriet en verveling. Dus heb ik die lieve aardige man onwijs bedankt na een paar dagen en ben verder blijven zoeken ;-)

@eroslover - Taken en werkzaamheden onder 1 kopje nemen en zo krachtig mogelijk proberen samen te vatten, puntsgewijs.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:07

Ik probeer nu losse woorden neer te zetten, maar dat ziet er voor mijn idee gek uit.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:11

eroslover schreef:
Ik probeer nu losse woorden neer te zetten, maar dat ziet er voor mijn idee gek uit.

Hmm wat voor losse woorden bedoel je dan? Vaak is het beter om actieve formuleringen te gebruiken bijvoorbeeld teksten schrijven/schrijven teksten ipv alleen teksten - bij wijze van spreken dan hè? Of website beheren/beheren website ipv website. Dus een werkwoord erbij zodat de acties duidelijk zijn en het ook actiever overkomt!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:16

Ik heb nu: begeleiden van volwassenen met een verstandelijke beperking met een sociaal-emotioneel niveau van een 4 jarige,zelfstandig draaien van de groep,methode gentle teaching,rapporteren in Cura,psychoses, autisme.

En dat klinkt dus raar zo.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:19

eroslover schreef:
Ik heb nu: begeleiden van volwassenen met een verstandelijke beperking met een sociaal-emotioneel niveau van een 4 jarige,zelfstandig draaien van de groep,methode gentle teaching,rapporteren in Cura,psychoses, autisme.

En dat klinkt dus raar zo.

Maar wat "doe" je met psychoses en autisme. Begeleid je mensen met psychoses? Dan zou ik zeggen bijvoorbeeld "begeleiden van mensen met psychoses" ofzo..
Methode gentle teaching zou ik van maken "Gebruik maken van of uitoefenen van methode ..." ofzo dus probeer te achterhalen wat je er mee "doet" en betrek dat werkwoord in je beschrijving.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:20

Bedankt voor je tips

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:25

eroslover schreef:
Bedankt voor je tips

Graag gedaan!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:49

Ik snap Dimple wel; heb ooit een baan gehad (nouja, tijdelijk project) waarin ik veel moest bellen en daarbij ook boze mensen aan de lijn kreeg. En ik sta daarvoor gewoon echt, ECHT niet sterk genoeg in mijn schoenen. Het is dan ook niets geworden nadat ik elke dag al met lood in mijn schoenen naar mijn werk ging.
De tip van proefplaatsing is wel een goeie trouwens!

Spannend Doubtless; met scriptie en tweede gesprek! :)

gefeliciteerd gomir!

Succes Darah, zou mooi zijn als UWV toch iets kan betekenen!

Amanda; gelukkig, geen blijvende ''schade'' dus als 5 behandelingen gewoon genoeg zijn.
Ik heb nog wel hoop terug te kunnen naar oud werkgever; maar vrees dat het pas mei of juni word. Ze kunnen pas iemand aannemen als de voorraad weer oploopt dus ik krijg niets op papier....

Oh balen Percyleen... hopelijk rolt er iets uit je gesprek dinsdag!

En ik ben vast nog wat vergeten, maar jullie gaan zo snel :') ... succes aan de nieuwe werkzoekenden, ik zag ook wat nieuwe namen verschijnen in dit topic!

En als iemand vastloopt op brieven; ik wil ook altijd wel even kijken, PB dan maar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:06

Ik heb heel erg de behoefte om te bellen naar de bedrijven waar ik gesolliciteerd heb, om te vragen hoe en wat. Maar ik heb het pas afgelopen maandag gemaild. Wat zouden jullie doen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:09

Ik zou dat zeker vandaag nog niet doen. Stond er een einddatum bij? Zou vanaf volgende week dinsdag een belletje overwegen.