Examenjaar HAVO 2014/2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Examenjaar HAVO 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:20

Waar gaat het ongeveer over?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:20

eclair98 schreef:
Melisssx schreef:
Ik heb volgens mij ook praktische economie. Acht modules..

Jup, welke modules moet jij nu leren dan? Ik moet m5 en m6 helemaal (al staat het in het PTA anders -:(- )

Kloppen jullie PTA's eigenlijk?

Nee, daardoor wist ik donderdag pas van scheikunde

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:22

Poeefff ik zou echt een klacht indienen.

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:23

Geen idee , wij hebben maar 1 economie en je hebt ook M&O.

Succes iedereen met jullie toetsweek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:59

Hee hee.

Gefeliciteerd met je baantje! Zeker goed salaris..

Over scheikunde en geschiedenis gespoken, ik kan alleen oordelen over scheikunde. Vind het zeker geen makkelijk vak maar de theorie is beter, ga altijd op m'n gezicht bij practica :') heb in de se week 6,6 gehaald. Voor natuurkunde 5,6 :)

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:00

Bedankt voor de site!
Het probleem is dat ik het altijd wel lijk te begrijpen als ik het lees, maar het toepassen kan ik gewoon niet. Oefenen op het internet it is..

Zo, die laatste 2 vragen van geschiedenis maak ik niet meer hoor. Ik ben een uur bezig geweest om examenvragen van geschiedenis te maken/oefenen voor morgen. 12 t/m 23 en elke vraag is een openvraag en bestaat uit a en b en soms zelfs c. Heel veel bronnen lezen en kenmerkende aspecten omschrijven. Mweh! Verder vind ik geschiedenis wel erg interessant. Zijn hier meer mensen?

Welk vak vinden jullie het interessantst?

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:32

Ik vind Geschiedenis ook heel interessant idd. Maar ik vind het ene onderdeel leuker als het andere. Ik ben nu aan het samenvatten en leren enzo maar sommige onderdelen vind ik veel leuker om te leren.
En verder vind ik Maatschappijwetenschappen ook heel erg interessant. Dus ik denk dat ik ook een studie in deze richting moet gaan vinden want de rest op school vind ik eigenlijk geen re*t aan.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:33

Harpoon schreef:
Bedankt voor de site!
Het probleem is dat ik het altijd wel lijk te begrijpen als ik het lees, maar het toepassen kan ik gewoon niet. Oefenen op het internet it is..

Zo, die laatste 2 vragen van geschiedenis maak ik niet meer hoor. Ik ben een uur bezig geweest om examenvragen van geschiedenis te maken/oefenen voor morgen. 12 t/m 23 en elke vraag is een openvraag en bestaat uit a en b en soms zelfs c. Heel veel bronnen lezen en kenmerkende aspecten omschrijven. Mweh! Verder vind ik geschiedenis wel erg interessant. Zijn hier meer mensen?

Welk vak vinden jullie het interessantst?

Ik vind geschiedenis wel interessant, maar dat ligt bij mij wel vaak aan het onderwerp :')
Waar zijn jullie nu met geschiedenis?
Wij krijgen in de toetsweek tijdvak 8 en 9.1 en nog een stukje uit het boek van examenkatern.
Moeten jullie ook een mondeling doen? hoorde dat het ongeveer een half uur moet duren...help! vind 10 minuten mondeling al als een uur voelen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:44

Half uur mondeling? Omg! Ik haalde de 7 minuten nieteens..

Meiden mag ik jullie advies vragen.. Omdat jullie ook in dezelfde fase zitten. Ik weet niet wat ik na dit jaar moet gaan doen. Heb me al wel ingeschreven op watermanagement maar ik heb niet het gevoel dat ik er erg achter sta of dat het bij me past.. Ik wil graag iets praktisch doen, desnoods mbo. Dit studeren past echt niet bij me. Alleen word dat niet echt positief ontvangen. Het lijkt me leuk om iets te doen met gezondheid en milieu maar weet het echt niet meer..

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:51

Jeetje, wat gaan jullie hard :wow: Ik heb eindelijk even tijd om op iedereen te reageren ahah :')

liefsmarleen schreef:
Ik heb een 8,9 voor geschiedenis :D
Jammer genoeg telt ie maar 2% mee

Jeetje wat goed zeg! Jammer dat hij maar zo weinig meetelt :(
_Nynke schreef:
7,1 voor economie *\o/*

Goedzooo! Ik had een 6.5, viel me een beetje tegen eigenlijk haha :\

Harpoon schreef:
IK HEB MIJN BAANTJE :D
Bediening, vrijdag om 5 beginnen en ik krijg gewoon 7 (!!) euri in het uur.
Als je fooi krijgt is het voor jezelf. En vanaf 2015 wordt het 8.50 (!!!) in het uur.
Zo blij! Ik hoop dat ik het kan volhouden. Mijn conditie is nog lang niet optimaal namelijk..

Ik heb een drastisch besluit genomen.. Ik laat mijn shetlander kruising castreren.
Hij staat nu weer achter huis en ik ging met hem lopen. Hij flipte hem maximaal bij alle merries.
Steigeren, bokken. Allerlei capriolen uithalen om hun aandacht te trekken. Hij wou niet doorlopen.
Het is ten eerste gevaarlijk en ten tweede is het ook gewoon niet leuk voor mij..
Hij focust zich niet op mij maar alleen om de buitenwereld. Dusja..
Weet iemand hoe duur dit ongeveer is? Kan dit ook bij huis? Ik las van wel.

Nu ga ik diehard leren. Doeeeeeeeei :D

Edit: Waar wonen jullie allemaal trouwens?
Ik woon in Duitsland, 4 km van de grens, en ga naar school in Ter Apel

Gefeliciteerd met je baantje! *\o/* omg, ik wou dat ik zoveel verdiende :oo

Misschien eerst wel even een raar idee dat je pony gecastreerd wordt, maar ik denk dat het voor jullie allebeide beter zal zijn :D Castratie kan inderdaad thuis uitgevoerd worden, tenminste bij onze dierenarts wel! Heb een keer een castratie gezien op de vorige stal waar ik reed, nou dat hoef ik nooit weer te zien :Y) Toen de castratie klaar was gooide de dierenarts de ballen naar mij toe, IEEEWL :r

Ik woon trouwens in Hurdegaryp, een dorpje vlakbij Leeuwarden :D

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:53

Jeetje we zijn wel lekker verspreid over Nederland zeg :+

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:54

NikkiLoves schreef:

Dat dacht ik ook al ja :')

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:54

LidyK97 schreef:

Meiden mag ik jullie advies vragen.. Omdat jullie ook in dezelfde fase zitten. Ik weet niet wat ik na dit jaar moet gaan doen. Heb me al wel ingeschreven op watermanagement maar ik heb niet het gevoel dat ik er erg achter sta of dat het bij me past.. Ik wil graag iets praktisch doen, desnoods mbo. Dit studeren past echt niet bij me. Alleen word dat niet echt positief ontvangen. Het lijkt me leuk om iets te doen met gezondheid en milieu maar weet het echt niet meer..

helaas hetzelfde probleem hier..ik heb ook echt geen idee wat ik hierna wil doen..
Ik zou graag wat met m'n handen willen doen..en hbo lijkt me sowieso al te hoog gegrepen dus ik denk dat ik hierna mbo ga doen..maar zelf daar ben ik nog niet uit, het is echt zo moeilijk!

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:58

NikkiLoves schreef:

Ja! Niemand in de buurt van Enkhuizen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:03

Flicka12 schreef:
NikkiLoves schreef:

Dat dacht ik ook al ja :')

_O- inderdaad. Ik Oosterhout noord Brabant 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:04

angelastolk schreef:
LidyK97 schreef:

helaas hetzelfde probleem hier..ik heb ook echt geen idee wat ik hierna wil doen..
Ik zou graag wat met m'n handen willen doen..en hbo lijkt me sowieso al te hoog gegrepen dus ik denk dat ik hierna mbo ga doen..maar zelf daar ben ik nog niet uit, het is echt zo moeilijk!

Echt! Fijn iemand in hetzelfde schuitje := vinden de mensen het om je heen ook "zonde" om mbo te gaan doen? Iedereen denkt dat ik slim ben enzo maar ik kan eigenlijk totaal niet goed leren ofzo..!

Mogamba1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:11

Ik woon in Sexbierum, Friesland 8-)

Ik ga hippische bedrijfskunde in Dronten doen zoals ik er nu over denk! :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:35

Mogamba1997 schreef:
Ik woon in Sexbierum, Friesland 8-)

Ik ga hippische bedrijfskunde in Dronten doen zoals ik er nu over denk! :)

Hee nog een Fries :Y) Dat lijkt me ook een leuke opleiding :oo

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:39

Nog meer mensen die hetzelfde probleem hebben! :)

Ik heb dus ook geen idee wat ik wil gaan doen. Terwijl ik op het MBO best wel wat leuke opleidingen zie en dat heb ik op het HBO niet. Ik heb bij HBO alleen maar dat als ik dan de naam van een opleiding hoor dat ik denk 'oh dat klinkt wel interessant' en dan ga ik informatie opzoeken en dan vind ik het of totaal niet interessant of veel te ingewikkeld of ik heb het verkeerde profiel.

Laatst had ik een opleiding gevonden op MBO2 niveau en toen ik dat aan een paar mensen ging vertellen, ging iedereen zitten gillen dat ik dat niet moest doen, dat het zonde was, dat dat echt super dom zou zijn etc. Heb gelukkig nog wel een vriendin die ook liever MBO als HBO zou gaan doen, dus zij doet er wel normaal over.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:58

Dat is lastig Julia! Ik zou heel graag iets met dieren willen doen, maar daar is helaas echt bijna geen werk in te vinden. Een voordeel dat ik heb nu ik wat langer over de havo doe, is dat ik nu iets beter weet wat ik wil.

Ik woon in Hekendorp en ik ga naar school in Gouda.

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:03

Als je de opleiding wat je echt leuk vind zal ik het gewoon doen! Ik heb voor havo 4 vmbo 4 gedaan. En ik ben nu havo gaan doen omdat ik niet precies wist welke opleiding ik wilde doen. Ik zat erg te twijfelen tussen havo en mbo 4 paardenhouderij alkmaar. Ben de ene kant wel blij dat ik havo gedaan. En ik dacht ik kan altijd nog naar mbo na bij havo en anders som niet.
Ik ben begonnen met basis in de eerste en nu doe ik havo. Daar ben ik blij om en trots :D.

Ik zal doen wat jij leuk en prettig mee voelt!

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:03

Sorry dubbel :o

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:33

LidyK97 schreef:

Echt! Fijn iemand in hetzelfde schuitje := vinden de mensen het om je heen ook "zonde" om mbo te gaan doen? Iedereen denkt dat ik slim ben enzo maar ik kan eigenlijk totaal niet goed leren ofzo..![/quote]

Jaa zeker, dat vind ik echt vervelend..klasgenoten zeggen dan dat het zonde is en waarom doe je dan havo/ etc...maar ik denk gewoon dat het echt te hoog gegrepen is..heb het er met mijn mentor over gehad en verschillende leraren en die zeggen dat je ook moet doen wat je gevoel/hart zegt..maar ik kreeg er niet echt uit of het nou echt 'zonde' is als je na de havo, mbo gaat doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:28

Ik ben er ook nog niet uit, wil er deze week wel serieus werk van maken, ben namelijk al ingeschreven op een hbo.

Goedemorgen allemaal :D

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:31

Goedemorgen!!