Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:34

Op zich moet je niet kiezen of je de stad leuk vindt of niet, maar of je de opleiding leuk vindt. Ik woon zelf al bijna mijn hele leven in Nijmegen, en twee van mijn vriendinnen doen HLO aan de HAN (ik studeer zelf ook aan de HAN overigens). De stad is redelijk klein, maar als je weet waar je zijn moet is het toch best leuk hoor. Ben je er al op de open dag geweest?
Niet dat ik je iets aan wil praten, maar soms moet je iets inleveren om er iets voor terug te krijgen :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:50

Ja, de school zelf vond ik wel heel leuk idd! Denk dat de stad ook heel anders is als je met vrienden bent dan met je ouders, maar dat was een eerste indruk die ik had! Denk dat nu het eerste wat ik moet gaan doen is beslissen of ik wel of niet op kamers ga. Denk het niet, wil het liefst m'n schuld zo klein mogelijk houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:09

Dominique_96 schreef:
Ja, de school zelf vond ik wel heel leuk idd! Denk dat de stad ook heel anders is als je met vrienden bent dan met je ouders, maar dat was een eerste indruk die ik had! Denk dat nu het eerste wat ik moet gaan doen is beslissen of ik wel of niet op kamers ga. Denk het niet, wil het liefst m'n schuld zo klein mogelijk houden..

Over welke schuld heb je het? Is het zo dat er vanaf volgend studiejaar geen basisbeurs meer is?
Zou zelf ook meer naar de studie/school zelf kijken dan naar de stad :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:11

Jawel er is nog basisbeurs :) Maar kan alle kosten van school en kamer niet zelf opbrengen :P Dus als ik thuis blijf wonen hoef ik niets te lenen voor een kamer en blijen schulden beperkt want hoef dan alleen te lenen voor schoolkosten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:20

Dominique_96 schreef:
Jawel er is nog basisbeurs :) Maar kan alle kosten van school en kamer niet zelf opbrengen :P Dus als ik thuis blijf wonen hoef ik niets te lenen voor een kamer en blijen schulden beperkt want hoef dan alleen te lenen voor schoolkosten :)

Op die manier. Misschien heb je recht op aanvullende beurs, kan je altijd aanvragen en checkt duo of je er uiteindelijk recht op hebt. Zou in jou geval misschien eerder toch thuis blijven en als je genoeg ernaast kan verdienen uiteindelijk uit huis gaan :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:22

Helaas geen recht op aanvullende beurs, zou wel fijn zijn :P
Denk dat ik idd thuis blijf en eventueel nog altijd in Maastricht op kamers kan :)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:40

Goldenarrow, zijn die foto's in jouw profiel bij de Berendonck en de diervoort gemaakt? :P

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:05

Van de bruine pony wel :) het zwarte paard was bij iemand thuis.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:08

vandaag weer 5 uurtjes bedrijfskunde gehad en een SLB gesprek...
wat een gans is dat mens zeg.. ze is echt alles behalve een helder licht _O-
het gesprek duurde 5 minuten, dat is dan m'n voortgangsgesprek.
Ze had eerst geen idee wat ze moest gaan zeggen, ze was eerst een totale chaos...
toen even mn cijfers bekeken (2 v/d 7 onvoldoende, maar geen zware onvoldoendes)
"Oke jij haalt het wel... next!" _O-

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:17

Pff SLB'ers joh..die van ons is vooral met nakijken een drama. Nu in blok 2.. de eerste opdracht van project werd door een andere docent en een deel door haar nagekeken. Dat moesten we vandaag terugkrijgen en die docent zegt zo over haar.. 'ja het was een beetje lastig contact te hebben/houden met mevrouw ..' Goh :')

Sta nog altijd op 12 studiepunten ipv 15 door het 1e project. Die cijfers moet ze namelijk ook nog invoeren oid maar ze heeft het zo druk dat wordt wel na de kerst/kerstvakantie. Maar dat maakte helemaal niet uit want het gaat erom dat het erop staat aan/voor het eind van je studiejaar 8)7

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:45

Ah oke! Kwam bekend voor haha :P

Sanne, bij mij stelde het ook niet veel voor :')

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:29

wow, sorry door de drukte hier lang niet geweest en zelfs geen tijd om alles bij te lezen.
zie wel dat er veel mensen stoppen en dat iedereen lekker klaagt over school, ik ook hoor want heb niet eens tijd meer om te bokken, wat een leven heb je dan? haha
Ik heb EINDELIJK al mijn cijfers van de tentamens van het eerste blok terug, en alles gehaald! ik ben zo blij, want kom van het mbo en was zo bang dat ik het niveau niet aan kon, ik ben dus best blij al heb ik er ook keihard voor gewerkt.
Ik ben ook geswitcht van leermanier, nog meer mensen die niet helemaal goed weten hoe ze moeten leren of wat het meest efficient is?
Ik heb een vrij druk programma en mijn SLB'er behandeld me dan ook als een topsporter door mijn drukke schema, een paard hebben is eigenlijk ook toch dezelfde discipline hebben als een topsporter als zeg ik het zelf? haha.
Paard, werk, vriend met een eigen speelgoed winkel wat dus nu ook in de topdrukte zit, huiswerk, nou jullie snappen het wel.
Het eerste blok heb ik zoveel samenvattingen gemaakt, dat was dus wel heel goed aangezien ik alles gehaald heb, maar dit blok haal ik dat gewoon niet en doe dus op advies van mijn coach de literatuur lezen en alleen markeren zodat als ik het echt moet leren ik alleen die stukken door moet lezen. nu heb ik besloten voor mezelf dat ik ook maar begrippenlijsten ga maken om het voor mezelf overzichtelijk te houden.. Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie dat allemaal doen? grote hoeveelheden in je kop stampen.. en dan ook nog is met de gedachten dat je er eigenlijk te weinig tijd voor hebt?
hoop dat iemand tips heeft!
Overigens is mijn SLB'er dus wel heel relaxed en helpt ze me met alles waar kan! heel fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:48

Wat fijn nanno :) die drukte omzeil ik vaak, vooral omdat ik graag naar mijn oude studie terug wil, gisteren gesprek gehad en blijkt een stuk ingewikkelder zijn om zomaar terug te.mogen... Dus ga dit weekend een motivatie schrijven om terug te mogen komen met mijn plan erin.
Mijn slber van opleiding nu is 3x niks, al denkt ze zelf van wel... Dus profiteer en leer nu veel van jou slber! :) weet niet of jullie elk jaar een nieuwe krijgen? Bij mijn vorige opleiding was dit het geval, bij huidige opleiding houd je je slber 4 jaar...

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:40

Oh das ook een lastige situatie.. welke studie doe je nu en wat is je oude studie precies?
Ik weet eigenlijk niet of ik deze slb'er vier jaar hou.. hoop het wel! onze klas is opgesplitst onder twee slb'ers en die andere schijnt ook echt heel vervelend te zijn, dus heb wel echt geluk!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:43

Ik word echt zo chagerijnig van school...
Een vak heb ik nog geen voldoende voor gehaald, ook al herkansing in de pocket voor de eerste dag na de kerstvakantie (wie verzint dat!? :\)
En nu eindelijk dat vak (hopelijk) een keertje goed gemaakt, haal ik voor het vak waar ik een 7 voor sta een 3.7... Kan net zo goed gelijk stoppen, haal m'n propedeuse toch nooit op deze manier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:47

Nanno_123 schreef:
Oh das ook een lastige situatie.. welke studie doe je nu en wat is je oude studie precies?
Ik weet eigenlijk niet of ik deze slb'er vier jaar hou.. hoop het wel! onze klas is opgesplitst onder twee slb'ers en die andere schijnt ook echt heel vervelend te zijn, dus heb wel echt geluk!

Ik doe nu mwd en deed de pabo. Heb verzoek ingediend en nu even afwachten. Wil eigenlijk wel mijn p halen voor mwd en dan tegelijk mijn herkansingen en eventueel minor voor pabo te doen, zodat ik volgend jaar ga afstuderen. Mijn slber is nog niet op de hoogte en zodra ik geen zekerheid heb doe ik dat ook niet. Voel totaal geen steun en hulp van haar kant.

Gelukkig heb jij de goeie gekregen. Ook apart dat de klas ineens is opgesplitst...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:37

Ik zit te denken om over te stappen naar een andere richting :)
Naar Grafisch Ontwerp.
Niet dat ik illustratie niet leuk vind, maar ik ben gewoon meer een grafisch persoon denk ik. We kregen de opdracht om een infographic te maken en die van mij is ontzettend grafisch geworden, dus de docent gaf als tip om daar eens te gaan kijken. Ik ga gewoon meer los op grafisch ontwerpen dan op tekenen...
Daarnaast heb ik voor ik toelating deed ontzettend getwijfeld. Vind het wel heel lastig, mijn klas is zo leuk <3
Ik heb over een paar minuutjes een gesprek met m'n "mentor", benieuwd wat hij zegt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:16

Hoe is het gesprek gegaan Warboel?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:46

"loop anders een keer een dagje mee" :D

Ik zie het wel, eerst vakantie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:53

Waarom.duurt het altijd zo lang voordat je een mail krijgt van studentenzaken etc?? Heb niet zoveel geduld :Y)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:04

Is er hier iemand toevallig (als we toch lekker Grafisch bezig zijn :') ) bekent met Semiotiek, en dan met name de Denotatie en Connotatie van beeld? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:36

Klein vraagje aan iedereen, welke creatieve studies zijn er allemaal?? Heb in dit topic voor het eerst over CMD gehoord en vroeg mij af welke opleidingen je nog meer hebt? :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:49

Pfoeh, wel meer op het gebied van Creative volgens mij :) Ik studeer Communication en Multimedia Design wat relatief creatief is, verder zijn er aan de HKU allerlei HBO verdiepingen op creatief gebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:55

HKU?? :o

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:10

Hogeschool voor de kunsten Utrecht. Toch? :)