Ja, ben er goed ziek van... Mede omdat een collega per 1-12 ontslag heeft genomen en dat vergrootte mijn kans.... Blijkbaar niet genoeg :'( En een collega, wiens contract 1-11 afliep, heeft wel verlenging gekregen.... Hoe zuur....
Locatie: Capelle a.d IJssel.. En vervolgens moet je ''te Terneuzen'' schoonmaken?
Terwijl ik op Capelle a.d IJssel zoek.. Wat is het nou??
Sim
Geplaatst: 19-11-12 21:58
Verwarrend is dat hè JG. Kom ik ook regelmatig tegen.
Even vraagje. Ik ga solliciteren op een functie bij een organisatie waar ik een jaar geleden ook op heb gesolliciteerd. Is het handig om dat in de brief te zetten of niet doen? Ik denk zelf van niet omdat ik het eigenlijk niet relevant vind voor de sollicitatie, maar hoor graag wat andere meningen.
Donderdag op gesprek!! Niet voor een vacature, maar gewoon open sollicitatie en ze wilde wel meer weten, dus wie weet....
Sjeintje
Geplaatst: 19-11-12 22:47
Voor de mensen met een supply chain management/logistics achtergrond..... Vloeiend in engels, spraak en schrift.... SAP, JDA, Access en Excel kennis hebben (hoeft niet wel een plus) Kantoor is in Oestgeest/Leiden
Kom mij versterken!!! Ik kan wel een vrouw in het team gebruiken naast mij!!! Linkje kan per pb
Edit: Plaats toegevoegd (vergeetachtige ik)
Laatst bijgewerkt door Sjeintje op 19-11-12 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Britt
Geplaatst: 19-11-12 22:47
Vaak worden de sollicitanten wel ergens opgeslagen, dus dan zien ze al heel snel dat je al vaker gesolliciteerd hebt. Vermelden zou ik alleen doen als je toen op gesprek geweest bent en dat toen positief is verlopen
Rennie89
Geplaatst: 19-11-12 23:31
ego:
Kreeg vandaag te horen dat een ex-baas van me toen ik nog bij Bking werkte dat ze in Leiden en Den Haag nog ervaren personeel zoeken. Ik ga morgen maar langs leiden, ga er van uit dat ik wel aangenomen word, weet nog hoe ik de eerste keer aangenomen werd daar
gesprek van gisteren was een positief gesprek. Ik ben nu op 2 gesprekken geweest En word voorgesteld bij 2 bedrijven. Hoe doen jullie dat als je word gebeld je bent aangenomen maar liever nog ander bedrijf afwacht?
Ik zie er echt tegenop dat het volgende week me laatste werkweek is. Ik heb het daar naar me zin maar me contract niet verlengd. Hoe zijn jullie de laatste werkdag door gekomen? Trakteren jullie dan nog? Vaak als je weggaat trakteer je nog. Vind dat een beetje dubbel en heb het er moeilijk mee en ik ben altijd zo een jankerd. Of alleen trakteren als ik misschien toch een nieuwe baan aangeboden heb gekregen? Dan ga je wel met een ander gevoel weg.
Cer
Geplaatst: 20-11-12 09:31
Britt, die sollicitanten worden alleen maar opgeslagen als de administratie een beetje klopt.. *zeldzaam*
Sting, goed zeg
Linnie, ik ben al een paar keer van baan gewisseld (*ughe..ouwedoos..ughe*) en ik doe daar niet moeilijk over. Ben niet met ze getrouwd, het is een zakelijke overeenkomst, en leuke collega's kun je altijd contact mee houden En je kan trakteren als je dat zelf wilt
Hoe ik het bij mijn oude werk gewend was werd er een mailtje rondgestuurd met dat het je laatste dag is, jammer jammer, veel succes toekomst aan iedereen, we zien elkaar vast nog wel eens, bla bla, etc. en dat je iets lekkers bij de koffieautomaat hebt gezet (of niet )
juist tegen dat soort dingen zie ik op. Nu wel iedereen gehad dat ze gezegd hebben wat jammer en stom van je contract enz enz. Vond ik al moeilijk omdat het voor mij ook een schok was. Volgende week weer van iedereen afscheid nemen en iedereen aan horen. Ik kan daar niet zo luchtig en makkelijk overdenken omdat ik het daar denk ik gewoon leuk heb en naar me zin.
Lijkt me moeilijk inderdaad linnie, ik ben ook een ramp in afscheid nemen en als je ergens met zoveel plezier hebt gewerkt is dat echt heel erg rot. Ik hoop dat je het op je volgende werkplek minstens zo hard naar je zin gaat krijgen
Hier inmiddels alweer twee afwijzingen, ik kan er intussen mee gaan behangen geloof ik
Vraagje, moet ik mijn sollicitatiebrieven vermelden dat mijn contract niet verlengd wordt of moet ik gewoon aangeven dat ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging?
Ik zou een nieuwe uitdaging zeggen. Of anders gewoon dat je op zoek bent naar iets anders. Dat je contract niet verlengd wordt roept misschien vraagtekens op om de reden ervan, terwijl het net zo goed geen reden kan zijn die bij jou ligt.
Cer
Geplaatst: 20-11-12 14:04
Ligt eraan wat de reden is. Bij mij is de reden de financiele situatie van het bedrijf, dus dat kan ik best vermelden.... als ze je niet goed genoeg vonden, zou ik het niet zeggen..
Lieszje
Geplaatst: 20-11-12 14:13
denise04 schreef:
Ja, ben er goed ziek van... Mede omdat een collega per 1-12 ontslag heeft genomen en dat vergrootte mijn kans.... Blijkbaar niet genoeg :'( En een collega, wiens contract 1-11 afliep, heeft wel verlenging gekregen.... Hoe zuur....
Het heeft inderdaad met de financiële situatie van het bedrijf te maken.... Maar hoe kan ik dat netjes verwoorden?
LadyMadonna
Geplaatst: 20-11-12 14:21
Ik vermeld idd ook dat ik om bedrijfseconomische redenen ontslagen ben, en dan meestal iets van: "Helaas treft de economische crisis ook mijn huidige werkgever".
Afscheid komt voor mij ook steeds dichterbij, maar no way dat ik ga trakteren ofzo. Trakteren doe je IMO als je iets te vieren hebt