Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:05

Op zich wel, maar na al bijna een jaar op zoek te zijn naar iets secretarieels in Amersfoort en alleen maar afwijzingen binnen te krijgen, ben ik ook naar andere dingen hier in de omgeving aan het kijken. Vandaar nu eens even iets anders ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:55

Ik heb 1 november een telefonische intake.

Verder zou ik teruggebeld worden door een bedrijf, maar helaas tot 2x toe niet gebeurd.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:15

Gister weer een discussie met een detacheerder, en m'n 30ste afwijzing genoteerd. Het is een soort van jubileum, als t niet zo irritant was..

Morgen maar weer wat wegsturen

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:01

Cer schreef:
Gister weer een discussie met een detacheerder, en m'n 30ste afwijzing genoteerd. Het is een soort van jubileum, als t niet zo irritant was..

Morgen maar weer wat wegsturen

Is dat een grapje, of echt de 30ste? :(:) :(:)
Discussie?

Wat voor intake anna?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:04

Cer, ik kan je de hand schudden, denk dat ik inmiddels aan ongeveer hetzelfde aantal zit (dan reken ik dus het aantal brieven dat ik ong. heb geschreven mee). zucht.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:22

Ik heb de mijne ook geteld. Ook 30 brieven geschreven. En wel een aantal op gesprek geweest, maar helaas nog steeds niets anders gevonden.

http://www.randstad.nl/vacatures/999425 ... en!%20(M/V)
Hiervoor heb ik de teefonische intake.
En mocht ik daar doorheen komen dan moet ik nog een callventertest, capaciteitentest, rollenspel etc doen.
Daarna 4 weken fulltime training en dan pas mogen we de werkvloer op.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:25

Ffortuna schreef:
Cer, ik kan je de hand schudden, denk dat ik inmiddels aan ongeveer hetzelfde aantal zit (dan reken ik dus het aantal brieven dat ik ong. heb geschreven mee). zucht.

Als je zo rekent, zit ik wel op meer ;(

Edit: Das vlakbij mij, waar ik woon, annastasia..
Laatst bijgewerkt door Ir1ne op 18-10-11 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:32

Hoe werkt het eigenlijk met aanmelden bij uwv, hoelang duurt het voor je geld krijgt etc? En heb je dan meteen gesprekje met een uwv man etc?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:37

Oh ik krijg net telefoon. Ik was het niet geworden maar ze vonden me zeer zeker een goede kandidaat. Alleen het beleid binnen de school is om mensen met een bevoegdheid of dat ze die op korte termijn halen aan te nemen maar dat vond hij opzich niet zo'n probleem maar in de uren zaten heel veel lessen voor eindexamenklassen en dat vonden ze toch nog wat te zwaar/te vroeg voor mij. Ze zagen me zeker binnen het groene onderwijs werken, maar deze kwam te vroeg.

Dit was wel te verwachten. Nu vraag ik me af of ze het mooier maken dan het is, anderzijds kan hij ook gewoon zeggen, je bent het niet geworden, doei.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:39

Zonnetje81 schreef:
Hoe werkt het eigenlijk met aanmelden bij uwv, hoelang duurt het voor je geld krijgt etc? En heb je dan meteen gesprekje met een uwv man etc?

Nee, je moet je bij een vestiging digitaal aanmelden en dan kun je reageren op het werk aanbod, het aanvragen van een uitkering gaat volgens mij ook via die kanalen.... of je direct geld krijgt weet ik niet :)

Echt heel jammer dat je het niet geworden bent..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:04

Zonnetje81 schreef:
Oh ik krijg net telefoon. Ik was het niet geworden maar ze vonden me zeer zeker een goede kandidaat. Alleen het beleid binnen de school is om mensen met een bevoegdheid of dat ze die op korte termijn halen aan te nemen maar dat vond hij opzich niet zo'n probleem maar in de uren zaten heel veel lessen voor eindexamenklassen en dat vonden ze toch nog wat te zwaar/te vroeg voor mij. Ze zagen me zeker binnen het groene onderwijs werken, maar deze kwam te vroeg.

Dit was wel te verwachten. Nu vraag ik me af of ze het mooier maken dan het is, anderzijds kan hij ook gewoon zeggen, je bent het niet geworden, doei.

Jammer! Maar wel een mooie uitleg erbij, vind ik. Eindexamenklassen zijn ook best pittig, omdat je eigenlijk al ervaring moet hebben in het onderwijs om daar meteen in te duiken, dus dat vind ik begrijpelijk.
Als je het zelf een leuke school vindt, dan zou ik zeker contact houden om je kansen volgende keer te vergroten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:04

Zonnetje: dat mooier maken doen veel mensen heb ik het idee. Ze willen je gewoon niet keihard afwijzen (dus niet jou specifiek maar iedereen).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:05

x_spekkie_x schreef:
Zonnetje81 schreef:

Jammer! Maar wel een mooie uitleg erbij, vind ik. Eindexamenklassen zijn ook best pittig, omdat je eigenlijk al ervaring moet hebben in het onderwijs om daar meteen in te duiken, dus dat vind ik begrijpelijk.
Als je het zelf een leuke school vindt, dan zou ik zeker contact houden om je kansen volgende keer te vergroten :)

Maar dat wisten ze voordat ze me lieten komen, net zo goed als dat ik nog een tijdje moet studeren ;)

@fleur: ja indd en ik hou niet zo van smoesjes, zeg maar gewoon hoe het is.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:10

Ffortuna schreef:
Zonnetje: dat mooier maken doen veel mensen heb ik het idee. Ze willen je gewoon niet keihard afwijzen (dus niet jou specifiek maar iedereen).

Voor mij zou dat niet hoeven. Ik heb liever direct waar t op staat.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:10

Zonnetje81 schreef:

Bij het UWV gaat alles digitaal, je moet je inschrijven op werkplein en dan bij het UWV, alle papieren opsturen enz.
Je krijgt dan een brief waarin staat dat en wanneer je een uitkering krijgt.
Bij mij was het 2 weken na mijn laatste salaris dat ik een uitbetaling kreeg.
En dan krijg je iedere 4 weken.
Gaat allemaal heel soepel vind ik.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:12

Zonnetje81 schreef:
Maar dat wisten ze voordat ze me lieten komen, net zo goed als dat ik nog een tijdje moet studeren ;)

@fleur: ja indd en ik hou niet zo van smoesjes, zeg maar gewoon hoe het is.

Dan geef je dat toch aan bij de school en vraag je verder naar een reden? Wie weet komt er dan iets uit waar je nog aan kan werken :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:13

Ja maar bedacht ik me pas later eigenlijk en leek wel of hij na zn uitleg snel wilde ophangen. Ik had me nl op ingesteld dat als ze zouden zeggen dat ik niet genoeg ervaring heb dat ze dat vantevoren wisten maar nu verpakte hij het anders.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:48

Joyce bedoel jij Unamic? 2 vrienden van mij hebben daar gewerkt (een daarvan werkt er nog) en het schijnt nog best een leuk bedrijf te zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:31

Nee, het heet uuuhm, even zoeken hoor: Contact Care Kent iemand dat bedrijf toevallig?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:29

Heb er nu weer 5 brieven uit, ben benieuwd of daar een reactie op volgt. Heb wel al 3 ontvangstbevestigingen binnen.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:04

Ik heb vandaag genetwerkt! haha. Heb bij de gemeente gesolliciteerd en kwam iemand tegen waar ik in mijn oude werk veel contact had. Hij vertelde mij dat er 300!! reacties op die vacature binnen gekomen waren, maar dat hij morgen voor mij even ging uitzoeken wie het verder behandelde en zou een goed woordje doen!
Sluitingstermijn was gister. Dus ben benieuwd!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:47

Ik ben weer afgewezen door dat bedrijf in groningen.. dus ik denk dat ik maar eventjes bij t transportbedrijf blijf. Zit daar prima en tis een fijne sfeer :D

Heb dan wel geen zekerheid maarja, ik zit hier nu wel ff goed.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:29

Ik ga jullie (na 2 posts :P ) weer verlaten. Kreeg vandaag te horen dat ik een baan heb :) Iedereen veel succes met zoeken naar een leuke baan!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:44

Fijn Rindin!! Gefeliciteerd!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:49

Hi!
Ik zie dat er nog veel mensen van een eerder topic hier zitten (helaas..) Ik ben inmiddels op zoek naar een afstudeeropdracht, voor de opleiding HBO Communication & Multimedia Design. Mijn voorkeur gaat uit naar een opdracht in de richting van communicatie, marketingcommunicatie, social media, front end webdeveloping. Wellicht komen jullie wat tegen, denk dan even aan mij. ;)

Verder wens ik jullie allen veel succes met de zoektocht naar een nieuwe baan! Blijf erin geloven hé!