Ik heb geen idee nog van hoe ik rond ga komen. Mijn ouders betalen m'n collegegeld, boeken en zorgverzekering. Ik betaal m'n huur via m'n stufi(+3 euro ) en de zorgtoeslag mag ik houden.
Haha Ja ik heb tot eind deze maand nog werk en wil als dat contract verlopen is, hier werk zoeken. En ik heb een reserve, dus voorlopig zit het ook wel goed. Ik ga het eens bijhouden, vind het wel interessant
Ik heb echt ontzettend veel geluk financieel gezien, mijn ouders hebben vanaf mijn geboorte een studierekening gemaakt waar mijn collegegeld en boeken van betaald worden, ze betalen ook nog eens mijn huur en zorgverzekering. Stufi en zorgtoeslag mag ik zelf houden en boodschappen enzo van betalen. Maar ik werk er ook nog naast dus ik hoop dat ik binnenkort lekker kan gaan sparen. Eerst even mijn rijbewijs afbetalen.
1234
Geplaatst: 13-09-11 16:51
Mijn ouders hadden indd ook vanaf mijn geboorte gespaard voor mijn studie Echt heel handig! Ik moet nu zelf mijn huur betalen van mijn kamer (325,-) van mijn stufi en een bijdrage van mijn oma, en verder werk ik er ook nog bij (meestal zondag, dus dubbel betaald, ideaal ), dus denk dat ik wel goed rondkom!
heb je dan geen ouders die bij kunnen springen? Ik krijg ook een bijdrage van mijn ouders, afhankelijk van hoeveel ik nodig heb en hoe ik uitkom. Hier is het ook ff afwachten. Eind van de maand krijg ik weer mijn salaris
ik heb 0,0 contact met mn ouders, dat is voor mij ook de reden dat ik op mezelf zit.. helaas heb ik ook niet heel veel op mn spaarrekening om bij te springen, maar t lijkt me zó ideaal, om lekker n hele studio voor mezelf te hebben.. misschien moet ik er gewoon eens langsgaan om te kijken waar het nu eigenlijk precies is..
Mijn moeder betaald niks. Ik heb wel ongeveer 2000 euro gekregen ( van een spaar rekening) dat is vrijgekomen voor mijn studie. Maar 1 jaar college geld is al 1700 dus daar doe je niet lang mee
veder werk ik hier nog niet en krijg ik misschien extra beurs
Ik heb trouwens dit weekend mijn pinpas thuis laten liggen... Dat is echt niet handig, want ik heb amper meer eten. Als het goed is komt hij morgen met de post dus dan kan ik weer inkopen doen.
Aah daar dacht ik deze week nog aan, dat ik die nooit moet vergeten Das echt niet handig indd... nja ik zou de week nog wel doorkomen met diepvries spinazie,vispannetje, pizza en aardappeltjes, maartoch
zoow hier is weer de afwas voor 3 dagen gedaan (vrijdag nog een bord waar k brood op heb gegeten en wat bestek en een beker, en van gister en vandaag xD) Gister voelde ik me beroerd en had k echt geen zin om af te wassen xD Als k warm had gegeten had ik t wel gedaan (geen zin in aangekoekte stinkende borden enzo Maar k leefde s avonds op 2 crackers met kaas Dus tja... Meteen ff het aanrecht en gasfornuis schoongemaakt was weer een en al vet
Balou_k
Geplaatst: 13-09-11 22:14
patatkraam schreef:
kamers is tha bomb jong
Ik kan niet wachten, elke dag gaat langzaam aan me voorbij..
ik had trouwens hetzelfde. leefde er echt naar toe.
nathalie_v
Geplaatst: 13-09-11 22:17
@1234 dat leer je echt vanzelf wel dat je elke dag wil afwassen.. afwas = beloning (omdat ik er zo'n schurft hekel aan heb, ga zelfs liever mijn huiswerk maken!)
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het absoluut niet verkeerd vind om naar mijn kamer te gaan. Lekker zonder regeltjes en gezeur, maar vind het ook heerlijk om weer terug thuis te zijn dan word er namelijk weer gekookt, gewassen etc.