Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Chendo_ schreef:Ik zou heel graag de voor en nadelen willen weten van een eenmanszaak en een tweemanszaak.
Wie kan mij hierin helpen?
robert45 schreef:online boekhouding is geweldig! maar niet heus.
is je internet traag of hem je een storing... jammer dan
Daphna schreef:Ik zet een administratiekantoor in, durf mezelf er nog niet aan te wagen.
joyce2 schreef:Ik hou alles wel netjes zelf bij en ga proberen om de belastingaangifte zelf te doen, omdat dat niet zo heel erg moeilijk schijnt te zijn (vooral als je een heel klein bedrijfje bent), maar dingen zoals jaarrekeningen, durf ik mij ook niet aan te wagen!
Frozenstar schreef:Ik wil toch graag alles zelf in eigen hand houden
Maar geen idee hoe... hahahaha.
Nouks schreef:Ik heb trouwens even een vraagje aan jullie. Ik was van mening in mijn AV te hebben staan dat ik werk dat ik (in opdracht) maak te allen tijde mag gebruiken voor mijn eigen portfolio. Nu blijkt 't dat ik die tussen de kladversie en de definitieve versie van mijn voorwaarden schijnbaar vergeten ben op te nemen in de definitieve versie en ik kom er pas net achter dat dit dus niet in mijn AV staat. Nu heb ik eigenlijk twee vragen:
1) Actiepuntje voor 2011: alsnog opnemen in AV. Maar weten jullie of dat is toegestaan? Enerzijds misschien niet vanwege portretrecht, anderzijds wellicht wél vanwege auteurswet, en wellicht bestaat er een uitzondering op het portretrecht voor het eigen portfolio van de maker? Of wellicht is daar nog een heel andere wet voor die dat toestaat of juist beperkt?
2) Voor nu: heb een mail ontvangen van één van mijn opdrachtgevers dat hij een bepaalde foto liever niet op mijn website terugvindt. Vind ik persoonlijk heel jammer, want het is een goede aanvulling op het werk dat ik daar heb staan. Enerzijds denk ik "het is niet anders, ik zal hem verwijderen" (zal ik ook doen hoor), anderzijds ben ik benieuwd of er niet toevallig een regeltje is waar in staat dat dit gewoon toegestaan is?
Ben zelf ook al druk op zoek (auteurswet en portretrecht enzo aan het uitpluizen) maar ben ook benieuwd of jullie me misschien verder kunnen helpen