NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:41

In de eerste paar weken van het studiejaar kun je meestal ook nog wel instromen.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:17

gewoon ff intake doen Anthonia, je kunt je nog altijd afmelden en dan kun je nog rustig afwachten hoe het met de loting gaat

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:46

Sharona95: Ja klopt, heb je wel gelijk in! Maar ik woon ook niet meer thuis, woon in Zwolle met mn zus paaarden bij huis enz.. En ik heb nu 3 paarden dus dat is wel lastig om alles mee te nemen enz! Dat houd me heel erg tegen.. En als ik daar 'alleen' zit hoe het dan moet met op concours gaan etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:01

Dat heeft iedereen ;) ik moet ook mijn geweldige bijrijdfries 'achterlaten', en een boel huisdieren. En natuurlijk mijn vader en 2 broers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:01

De bijrijdfries die ik nu trouwens lastig ga vallen, dagdag :D

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:05

Helaas laat ik wel wat meer achter dan een 'bijrijdfries' ;).. Maaar we zullen zien. Veel plezier xx

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:05

Ik vind het ook best eng om op kamers te gaan. ben pas 15...

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:09

jij hebt wel een hele lastige situatie krln. veel succes met je keuze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:29

Komt vast goed :j

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:24

Zijn er daar eigenlijk kluizen waar je je tuig in legt? of moet je zelf zadelkist neerzetten?

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:26

Anoukk_ schreef:
gewoon ff intake doen Anthonia, je kunt je nog altijd afmelden en dan kun je nog rustig afwachten hoe het met de loting gaat

jaa ik twijfel nog een beetje want even intake word em niet, het is drie uur heen en terug met trailer denk ik :')

en kan je dan nog wel op concours?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:42

Maar Anthonia, die intake moet je sowieso doen! Dus stel je zit niet bij de loting, heb je de intake alvast gedaan.. en Krln, ik ben ook nog steeds niet helemaal zeker hoor, maar heb me nu wel gewoon ingeschreven, op een gegeven moment MOET je gewoon kiezen. En ik wil niet iets doen wat ik niet leuk vind, en dit vind ik echt leuk. En dierfysiotherapie, maar dat is weer de hele andere kant op, wel uiteindelijk de paarden, maar of hier werk in te vinden is.. + dan ben je iets langer bezig met studeren haha! Wat zou jij anders willen doen? Wel erg leuk dat je samen met je zus woont, 3 paarden, kan ik alleen maar van dromen :)

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:53

Anoukk_ schreef:
Zijn er daar eigenlijk kluizen waar je je tuig in legt? of moet je zelf zadelkist neerzetten?

Ja je hebt allemaal een zadelkast.

En je kan in het weekend op concour gaan.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:19

Sharona95 schreef:
Maar Anthonia, die intake moet je sowieso doen! Dus stel je zit niet bij de loting, heb je de intake alvast gedaan.. en Krln, ik ben ook nog steeds niet helemaal zeker hoor, maar heb me nu wel gewoon ingeschreven, op een gegeven moment MOET je gewoon kiezen. En ik wil niet iets doen wat ik niet leuk vind, en dit vind ik echt leuk. En dierfysiotherapie, maar dat is weer de hele andere kant op, wel uiteindelijk de paarden, maar of hier werk in te vinden is.. + dan ben je iets langer bezig met studeren haha! Wat zou jij anders willen doen? Wel erg leuk dat je samen met je zus woont, 3 paarden, kan ik alleen maar van dromen :)

Ik kan je zeggen dat de kans op werk als paarden fysio 100 keer groter is dan kans op werk in de paarden (behalve mesten).
Inderdaad wel een lange studie route, maar zal je meer opbrengen. :)
Ook moet je natuurlijk wel eerst geïnteresseerd in fysio voor mensen, want de eerste vier jaar is op mensen gericht en tegenwoordig hoef je niet eerst meer werkzaam te zijn als fysio, maar mag je meteen aan dier fysio beginnen.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:54

Weet je wat ik vandaag tegen kwam hippische bedrijfskunde.
Dat is ook echt ideaal toch? Dan wordt je niet alleen maar opgeleid tot trainer.
Maar echt tot manager o.i.d! Heb snel een brochure aangevraagd en in juni open dagje! :)
Ik dacht laat het even weten aan de mensen die nog twijfelen!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:12

Waarom dan niet gewoon bedrijfskunde? Als men in het bedrijfsleven de keus heeft tussen bedrijfskunde of hippische bedrijfskunde, san gaan ze voor optie 1. Ik zou zeggen het één of het ander maar niet combineren..

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:18

Juist wel combineren! Haha de opleiding in Deurne is toch ook opleiden tot instructeur + leraar buiten de paarden dus is toch ook gecombineerd? Is toch juist heel fijn om je sport en school met elkaar te combineren haha!
Waarom denk jij dat mensen eerder bedrijfskunde doen als hyppische bedrijfskunde?
De opleiding is er niet voor niets en het is ook nog succesvoller als de opleiding in Deurne die ik wilde gaan volgen!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:45

Hippische bedrijfskunde kun je inderdaad veel beter bedrijfskunde kiezen. Ik heb het ook willen doen voor mijn andere HBO opleiding nog, maar het is gewoon precies bedrijfskunde alleen de vraag stukken gaan op paarden gericht. Probleem in het bedrijfsleven is dat hippisch veel bedrijven tegen houdt.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:55

Voor iemand die in de paarden verder wilt lijkt me het echt een super opleiding.
Het hippische geeft er toch juist die afwisseling aan.
Zou het echt een hele leuke opleiding vinden aangezien ik zelf op een springstal werk,
en ik graag later dit bedrijf wilt verbeteren en regelen etc! :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:00

Dan kan het inderdaad wel handig zijn, zeker als je die zekerheid van "eigen" stal al hebt. School (CAH Dronten) sprak mij wel enorm aan, ook de opleiding zelf.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:45

Deruijter: dat vind ik ook geen succesvolle combinatie. Er is nl. amper werk in te vinden. Er zij zat opleidingen waar geen werk in te vinde is maar bestaan toch. Tja zolang er aanmeldingen zijn waarom niet? Ik raad beide combi's af maargoed het is eigen keus natuurlijk. Denk er alleen wel goed over na als je dat wilt gaan doen. Ik ben zelf erg blij dat ik na Deurne uit de paarden ben gestapt. Maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen uiteraard.

In geval van eigen stal lijkt het me opzich een goede optie.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:48

De n werkt dus niet zo best. Post aanpassen lukt niet..

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:24

Deruijter ; ik heb afgelopen jaar hippische bedrijfskunde gedaan! Het niveau van het paardengedeelte is echt extreem laag en vond ik bijna irriterend. Gaat alleen maar over paardenwelzijn.. Als je echt van de sportpaarden bent, dat weet ik niet of je dat wel leuk gaat vinden! En heel veel vakken zijn gewoon bedrijfskunde, niet paardengerelateerd. Die waren het eerste jaar er heel weinig, en die er waren echt boring...

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:37

Tja ik heb maar gewoon een folder aangevraagd. En het is maar een beetje overwegen.
NHB Deurne heeft een redelijk laag niveau en aan hippische bedrijfskunde heb je zeker wat,
als je in het bedrijfsleven wilt. Dus ja ik kijk nog even door en ik zal uiteindelijk toch moet kiezen..

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:01

@Bizzybijtje Ik heb 4 juni ook de Intake! ben jij groep 1 of groep 2? :D