Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:59

Ik heb echt nog nooit achter (en vooraf) gebeld bij een sollicitatie :=

Ik had een erg leuk gesprek weer maandag, deze week hoor ik meer :oo

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:20

Werd vandaag gebeld naar aanleiding van een vacature waar ik op gereageerd had een hele poos terug. Is alleen voor 60 uur per periode heb er maar voor bedankt aangezien ik nu meer uren werkt.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:39

Haha Dimple, origineel ben je wel! Hoop echt dat er snel iets voor je bij zit :) Jammer dat je niks meer van die man gehoord hebt. Maar wat een super nieuws over die P&O functie. Zou de volhouder dan toch winnen uiteindelijk?

Geweldige actie van die olifanten- tekening Doubtless, zoiets moet wel bij je passen en je moet het kunnen verkopen denk ik. Ennn, scriptie af?

Balen Blingh dat het toch weer callcenter wordt. Wel fijn dat je snel reactie hebt en op gesprek mag komen :j

He wat balen Blingpiggy :(:) daar kun je weer helemaal niks mee

Ik zou het gewoon proberen Amanda, ze vragen niet om leidinggevende ervaring toch? En werkervaring in de sector heb je wel :)

Spannend Jans!

Jammer Marcella, niet te combineren ofzo?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:45

Nee helaas niet te combineren. Loop dan toch op een gegeven moment risico dat ik tegen een van de 2 moet zeggen nee ik kan niet.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:06

Zou gewoon reageren amanda, klinkt alsof je genoeg raakvlakken hebt!
Wel fijn dat je bij de arts bent geweest. Zijn je klachten helemaal te verhelpen met 5 behandelingen?

Spannend jans! :)

Ik bel alleen bij vacatures als ik echt een goede gerichte vraag heb. Wil niet "bellen om het bellen", kom je ook niet sterk mee over denk ik....

Vandaag ff langs geweest bij mijn oud werkgever; mijn vermoeden is bevestigd. Het is nu heeeeel rustig dus ik kan niet terug per april.
Mogelijk per mei, zodra het werk aantrekt, maar ze kunnen niets garanderen. ... :\ echt heel zuur....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:04

Maar er is nog hoop blingpiggy!

Goed dat je bij de arts bent geweest Amanda!

Wij moeten op school een week naar versturen van een sollicitatiebrief voor een stage bellen als er geen reactie is.

Goed nieuws! Heb volgende week woensdag een gesprek bij de post!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:45

Balen Blingpiggy :(:) Hopelijk in mei beter nieuws!

En super fijn AmoorM!

Weer een nieuwe dag, succes ladies *\o/*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 11:19

BlingP, wat balen zeg.......en je had er nog wel zo op gehoopt. Wellicht per mei en in de tussentijd gewoon verder blijven zoeken.

Hier weinig ontwikkelingen helaas. Had gehoopt toch ergens wel uitgenodigd te worden, maar helaas.
Net achter die man aangebeld met die lagere functie, maar hij is niet aanwezig. Straks nog een keer bellen. Ik ga er maar achteraan zitten hoor. Boeien, ik wil aan de bak!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:24

Ja inderaad Yvonne. Alleen het probleem is, het lijkt mij echt heel erg leuk. Gewoon voor een bij baantje. horeaca, winkel ect geeft toch altijd wat meer stres en dit is wat relaxter, je plant zelf je tijden wel natuurlijk binnen z'n tijd. Je hebt niet continu een baas in je nek en je bent gewoon heerlijk buiten aan het werk. Maar het zijn natuurlijk veel minder uur en ik verdien waarschijnlijk per uur iets minder. Het zijn 2 tot 4 uur per dag. 1 dag in de week en ik moet er ongeveer 20/30 minuten voor fietsen want het is niet in mijn wijk. Dat is goed voor de beweging!
En het probleem is er is nog een kleine kans dat ik bij dit bedrijf kan blijven, maar ik weet niet of ik daar wel om sta te springen als ik iets anders gevonden heb. Als ik geen baan heb neem ik het gewoon aan al schat ik de kans nihil. Maar deze baan is dus minder verdiensten en uren maar wel leuker. Dus zit een beetje in dubio. Ouders vinden dat ik dan moet blijven bij m'n oude baan als het kan.

Heb van de snackbars nog niks weer gehoord, de een zei dat hij mij zou terugbellen.
Ik ga vanavond mijn cv en brief op de post doen naar het zelfde bedrijf, heb ook gemaild, maar weet niet of het wel de goede mail adres was. Als ik geen reactie krijg bel ik gewoon heen. Goed voor mijn ontwikkeling als secretaresse dat vele bellen. Dat vindt ik vaak nogal moeilijk, daarom zoek ik ook iets in die richting, zodat je je kunt ontwikkelen voor later.

Jammer Dimple! Maar inderdaad gewoon bellen, bellen en bellen! Heb ik maandag ook gedaan, gewoon er een hele middag voor uit getrokken.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:46

Jeetje, wat gaan jullie hard, heb wel min of meer geprobeerd bij te lezen, maar soms gaat het iets te snel voor me.

@ AmoorM, ik vind bellen ook altijd vervelend. Wat bij mij wel altijd helpt is om even een briefje te schrijven met wat ik wil vragen/zeggen. Maar dan nog moet ik altijd even moed verzamelen :+ Iig succes voor je gesprek bij de post!
@ Dimple, vervelend dat er nog steeds niks uit is gekomen zeg
@ Jans, al iets gehoord van je gesprek?
@ Amandavd, ik zou gewoon proberen solliciteren naar die assistent manager functie hoor! En het begeleiden van stagaires is toch ook een beetje leiding geven :P
@ Blingpiggy, balen dat het al intern opgelost was, beetje jammer dat ze er dan wel een vacature voor uitzetten.
@ Doubtless, was het nog gelukt met je scriptie?
@ Kayleigh, wat vervelend, misschien is Gent ook nog een optie voor je? Daar heb ik zelf ook gesolliciteerd omdat het hier in de buurt niks werd. Of wil je graag bij dat specifieke bedrijf werken? Wel een bizarre afwijzingsreden als ze je nog nooit gezien hebben daarom :S

Hier in ieder geval positief nieuws. Anderhalve week geleden m'n (allereerste ooit :') ) gesprek gehad, bij het bedrijf waar ik m'n eerste sollicitatie naartoe had gestuurd en nu gebeld dat ze me een contract willen aanbieden en graag nog eens de voorwaarden e.d. overlopen.
Hebben jullie nog tips voor zo'n tweede gesprek? Loon gaat volgens de CAO, dus daar kan ik niet echt overhandelen denk ik? (heb wel al opgezocht wat ik als starter ongeveer zou moeten verdienen in die functie). En ik ga dus ook nog naar school, tijdens het eerste gesprek is dit besproken geweest dat ik niet zou moeten werken tijdens schooluren, tenzij er een 'noodgeval' is, zoals veel zieken ofzo, kan/moet ik dit laten opnemen in m'n contract?
Andere dingen waaraan ik moet denken verder?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 14:48

Meestal zijn de contracten standaard maar wordt er een begeleidende brief bij gedaan. Daar zou je dat in kunnen laten verwerken.
Ik kan me zo voorstellen dat school voor gaat zeg maar ;)

Ik heb die man gebeld en die kwam met een heel lúlverhaal en na 5 minuten wist ik dat hij 3 andere kandidaten (al bekend bij hen) hebben geselecteerd. Maandag hoor ik of ze er uit zijn gekomen en anders is er nog een kans, maar hij gaat er vanuit dat ze er wel uitkomen.
Daar had deze beste man 5 minuten voor nodig.................. waus....... >;)

Moet zeggen dat ik het even niet zo positief meer zie, ik doe mijn best maar mijn uitkering loopt tot half juni..............er is niemand die mijn merrie gaat betalen. En dat hangt zo zwaar boven mijn hoofd. Ze mankeert te veel om te verkopen, dat doe ik haar niet aan. Maar verder loopt ze als een tiet en dan moet ik haar straks in laten slapen............. Ben echt een beetje van slag. ;(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:09

Dimple schreef:
Meestal zijn de contracten standaard maar wordt er een begeleidende brief bij gedaan. Daar zou je dat in kunnen laten verwerken.
Ik kan me zo voorstellen dat school voor gaat zeg maar ;)

Ik heb die man gebeld en die kwam met een heel lúlverhaal en na 5 minuten wist ik dat hij 3 andere kandidaten (al bekend bij hen) hebben geselecteerd. Maandag hoor ik of ze er uit zijn gekomen en anders is er nog een kans, maar hij gaat er vanuit dat ze er wel uitkomen.
Daar had deze beste man 5 minuten voor nodig.................. waus....... >;)

Moet zeggen dat ik het even niet zo positief meer zie, ik doe mijn best maar mijn uitkering loopt tot half juni..............er is niemand die mijn merrie gaat betalen. En dat hangt zo zwaar boven mijn hoofd. Ze mankeert te veel om te verkopen, dat doe ik haar niet aan. Maar verder loopt ze als een tiet en dan moet ik haar straks in laten slapen............. Ben echt een beetje van slag. ;(

Dimple, niet slecht bedoeld, maar waarom heb je die ene baan als vertegenwoordiger dan niet aangenomen? Is natuurlijk niet je droombaan, maar vanuit daar kan je wel verder solliciteren en dan zit je paard safe? Bedoel het niet rottig want je doet enorm je best :(:)

Of vergis ik me en was die baan eigenlijk geen aanbod? Mijn excuses dan!
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 26-03-15 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:13

Ow gatver Dimple.... :(:) Kan me voorstellen dat dit even heel hard aankomt!

Is lease een optie? (voor je paard). Betalend bijrijder?
Ik ken je paard niet, maar misschien zijn er toch manieren om haar te kunnen houden?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 15:32

Vertegenwoordiger was vanuit hem maar een idee. Was een enorme type ondernemer.
En hoe raar het ook klinkt, als ik een baan krijg na een lange periode van werkeloosheid wil ik dat graag doen met de ervaring die ik heb. Ik ben al onzeker genoeg door dit lange proces en wil dan geen baan waar ik geen ervaring mee heb en wat ook nog eens totaal niet bij me past.

Ik snap je vraag overigens wel hoor en vind het ook goed dat je me de spiegel voorhoudt, maar het ligt gewoon niet altijd even makkelijk.

Lease is geen optie voor deze merrie. Ze heeft Cushing, LV een slecht straalbeen en heeft een sprong die 2x geopereerd is. Iemand anders draait deze merrie zo de soep in, daarbij is ze niet altijd even makkelijk ~~}>

We zien het wel, ik moet me er niet te druk over maken want dat heeft nu gewoon weinig zin, maar het grijpt me soms gewoon heel erg aan.

Ook als ik hier zo wat een getalenteerde meiden er rond lopen die zo graag aan het werk willen......dat maakt me soms verdrietig.

Zó, nu de zeikmodus uit :evaw: en weer positief een brief sturen.

Mijn CV-blog weer gepimpt en gaaaaaaaaaaaaaan!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:33

Je kan alleszins niet verweten worden dat je niet keihard je best doet! :)

En snap wat je bedoelt, heeft geen zin in een baan te stappen die je veel onzekerheid geeft omdat je er amper ervaring mee hebt.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:35

Fangio wat een super nieuws! Gefeliciteerd :D Ik dacht dat jij afgestudeerd verpleegkundige was? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Zou het in ieder geval nog een keer benoemen van je schooldagen en kijken wat er mogelijk is wat betreft het zwart op wit hebben.

Dimple wat een rotstreek zeg. Eerst je bellen en lekker maken en er vervolgens al drie geselecteerd hebben. Hoop dat een van je andere sollicitaties snel reactie oplevert. Sterkte :(:) :(:) En onthoud, het ligt NIET aan jou.

Edit: Hoe gaat het trouwens met je blog, ben benieuwd of dat wat op gaat leveren! Vind het zo creatief :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:01

Yonne schreef:
Fangio wat een super nieuws! Gefeliciteerd :D Ik dacht dat jij afgestudeerd verpleegkundige was? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Zou het in ieder geval nog een keer benoemen van je schooldagen en kijken wat er mogelijk is wat betreft het zwart op wit hebben.

Klopt, maar hier waren eigenlijk alleen full time banen beschikbaar en ik wou maar half time ivm school, waardoor het toch niet zo makkelijk ging om een vacature te vinden. Maar ik zal zeker die schooldagen nog even benoemen!

@ Dimple, wat ontzettend vervelend! Vooral ook omdat je ook nog met je merrie zit, dat komt er dan ook nog eens bovenop... Heel veel sterkte ermee iig! :(:)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:06

Dimple wel weer uit je dip komen he :(:) al kan ik het me goed voorstellen.

Scriptie is nog niet af helaas, begeleider had nog wel wat op en aanmerkingen. Nog even knallen dus!

Ik heb vanmiddg m'n 2e gesprek gehad & klikte eigenlijk heel goed! Volgende week hoor ik wat!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 16:56

Zo, weer 2 brieven de deur uit. Ik ben maar weer even bijdehand geweest en nu maar hopen dat het wat oplevert.

Vanavond troost pizza met wijn :+ :Y)

Doubt, balen van je scriptie, moet er veel aan worden gedaan? Hoeveel tijd je nog?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:12

Mag ik me hier ook melden? Ik heb toerisme gestudeerd en krijg afwijzing na afwijzing.. ik word er echt moedeloos van. Of ik heb te weinig ervaring of ik ben te oud ;(

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:27

Hier schrijf ik ook brief na brief en krijg alleen afwijzingen. Frustrerend. Domplein ik ben erg benieuwd naar je cv blog. Zou ik hem eens mogen zien om wat inspiratie op te doen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:35

Ik moet nog een interview doen, daar hangt een hoop vanaf. Dinsdag moet 'ie ingeleverd zijn!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:02

Dimple schreef:
En hoe staat het met Gomir??

Gomir was de emailalert weer kwijt :o Maar zag toevallig mijn naam voorbij komen.

Ik ben vandaag bij P&O geweest en we zijn er uit gekomen, contract wordt binnenkort opgestuurd!
Begin ook onverwacht al op 1-5 ipv 1-10, wel op een half jaar contract, dus nog even afwachten hoe het er einde van het jaar voorstaat :+
Maar voorlopig heb ik iig een superleuke baan gevonden! Enorm zin om daar te beginnen :j

Ik vind het zo ellendig voor alle mensen die steeds maar afwijzingen krijgen, hopelijk vinden jullie allemaal snel een leuke baan!

Heb nu geen tijd om uitgebreid bij te lezen, maar als het goed is komt de emailalert er nu weer in ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 18:12

Blijf je wel in de buurt Gomir? Niet verhuizen?

Eroslover, je bedoeld mij? Je schrijft Domplein _O-
Ik stuur je een PB oke!

Jannick, welkom hier!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:14

Dimple schreef:
Blijf je wel in de buurt Gomir? Niet verhuizen?

Eroslover, je bedoeld mij? Je schrijft Domplein _O-
Ik stuur je een PB oke!

Jannick, welkom hier!

Oh echt stomme iPad. Dankje ga er eens naar kijken.