Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:44

Ik heb er 5, + 2 projecten/presentaties *\o/*
20 januari, zie er nu al weer tegenop.. bah.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:49

Hier hetzelfde :')

Ik zit weer met excel te klóten joh :') Ik hoop maar dat het tentamen goed gaat _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:03

hahaha ik heb dat excel tentamen al gehaald, wij hadden dat vorige periode, t is echt een eitje dat tentamen...
als je hulp nodig hebt? Ik had een 9 :7 heb er welgeteld een kwartier over gedaan ofzo haha.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:04

Ik zat alweer te moeilijk te denken _O- Zat helemaal met zo'n ALS= te doen, maar dat hoefde helemaal niet..

Is dat tentamen makkelijker als de lessen? :P

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:48

Ik begin het ook steeds drukker te krijgen.. En Phoe.. Ik vind illustrator ook echt een rot programma. Moet morgen 2 logo's afhebben en het lukt gewoon niet :=

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:02

Klinkt wel rot bij jullie zeg! Dat je niet echt datgene leert wat je graag wil leren. Kunnen jullie niet naar de docent dan om dat te bespreken?

Ik vind het juist echt super leuk. Wel veel opdrachten natuurlijk, maar ik leer echt hele gave dingen. Zo hebben we gisteren een hoorcollege gehad van twee sociotherapeuten van een tbs-kliniek. En vandaag heb ik de basis geleerd van drummen, en vorige week van pianospelen en gitaar spelen.
En verder gewoon verder gaan met het verslag van deze periode.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:14

Illustrator is zo super fijn :D ik heb helemaal geen tentamens. Helemaal prima.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:43

Haha fijn ja..?

Ik heb na de kerstvakantie nog een week school, dan week vrij en dan 2 weken tentamens en paperday.. Heb 4 tentamens, 1 her en 4 dingen om op paperday in te leveren.. Dat wordt nog aanpoten :=

Hebben hier mensen nog tips wbt uitstellen? Ik vind het zo moeilijk om te beginnen aan m'n schoolwerk.. Uitstellen is mijn tweede naam..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:56

Ik maak altijd lijstjes van wat ik moet doen en begin er dan gewoon aan. Anders dan gaat 't alleen maar ophopen. Misschien elke dag na school 1 vast vak doen ofzo? :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:14

Ik maak ook lijstjes :j En uitstellen.. Tsja. De enige die er wat aan kan doen ben je zelf :D Ik verdeel het in mini blokjes haha. Half uurtje doorwerken, dan mag ik daarna een kwartiertje op internet rond struinen. En zo verder. Duurt wel erg lang zo allemaal maar anders doe ik het helemaal niet :+

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:14

Oh dat uitstellen herken ik nu op het moment ook wel... Deze week en volgende week hebben we stages, maar er zijn daarnaast (ook al hebben we geen colleges) nog steeds taken die gemaakt moeten worden. Dat laatste vergeet ik wel even af en toe, haha. Alleen stages geven zo veel indrukken (en van elke dag moet een verslagje geschreven worden) dat als ik thuis kom er ook even helemaal geen behoefte aan heb om iets anders aan school te doen.

Wij werken echt met taken (als voorbereiding op colleges en practica en na afloop een taak). In het begin van de periode maak ik dus een planning en ook in excel. De taken die ik MOET maken binnen 7 dagen maak ik rood, taken die ik af heb worden groen. Kan je zeggen dat rode vakjes (vooral veel rode vakjes) zien niet tof is. Zo kan ik me toe zetten om niet uit te stellen en gewoon alles te maken.

Of inderdaad met lijstjes werken en gewoon gaan afstrepen, dat doe ik ook regelmatig en dan gewoon van boven naar onder af werken (boven staat de taak die als eerste af moet, etc).

Wel regelmatig dat ik tussen door andere taak maken, omdat dat domein leuker is of die taak is makkelijker... Haha, zo heb ik erg veel moeite mij toe te zetten op "opzoek" taken. Bijvoorbeeld taken waar we röntgenfoto's hebben met nummers op de botten en je precies alles moet opzoeken hoe het heet... Stelt niets voor qua niveau (oke, straks het moeten leren is even wat anders...) maar de tijd die er in gaat zitten om het te maken, pfff.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:10

Ben je lekker een dagje vrij. Moet je als nog opeens naar school.
Moet een opdracht met een boek maken maar dat boek heb ik blijkbaar niet..
Gelukkig is het maar 15 min reistijd.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:45

Ik heb vandaag ook weer een nuttige dag gehad :') Eerst twee uur Excel, dat gaat altijd zo snel voorbij! En daarna eigenlijk nog twee uur recht, maar dat viel uit omdat het smartboard het niet deed, en er geen ander lokaal vrij was _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:56

Vandaag moet ik van 8:30 tot 21:30 :O
Bluh en ik ben echt heeeeel erg moe :=

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:00

Dat is wel heel lang! Moet je morgen ook nog?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:02

Ja :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:11

Hey! tijdje niet meer hier gekeken.. hoe gaat het allemaal?

Ik ga waarschijnlijk van MWD overstappen naar SPH, misschien iets meer mijn richting haha :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:19

Hoi, ik kom hier even binnenvallen met een vraag! :)

Ik ga komend jaar naar HBO, weet precies welke opleiding ik wil gaan doen maar alleen de school kiezen is nog moeilijk.. Ik kan hier in Heerlen naar school gaan, maar kan ook naar Leiden gaan. In Leiden is het eerste jaar maar een half jaar chemie en erna BML (wat ik dus wil gaan doen). In Heerlen is echter het eerste jaar een deel chemie, een deel BML én een deel chemische technologie. Ik vind dit dus erg raar omdat ik uiteindelijk kies voor specifiek BML en dat daar een basis chemie bij zit bij ok, maar nog een andere opleiding erbij?? Ik zou thuis kunnen blijven wonen als ik naar Heerlen ga, maar ik twijfel zó erg over dat eerste jaar..En is het die grote schuld waard voor dat eerste jaar? Ik zou natuurlijk wel graag op kamers willen gaan maar als dat eerste jaar niet zo rot zou zijn zou ik zeker weten thuis blijven wonen.. Ik neig nu echter meer naar op kamers gaan door dat eerste jaar..Jullie misschien advies? :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:45

Je gaat HLO doen dus begrijp ik?
Heb ik ook gedaan en koos in eerste instantie ook echt voor biologie, maar wanneer je chemie er bij hebt en weet wat dat inhoudt kan je daar altijd wel alsnog voor kiezen.

Ik vond het eerste jaar chemie er bij echt een toevoeging, sowieso voor biologie en medisch een betere en makkelijkere start. Je kan ook naar Eindhoven, daar zit ook een HLO.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:59

Ja, HLO :) Met chemie heb ik ook absoluut geen probleem verder, snap idd dat het echt een basis is die je erbij nodig hebt en dat dat echt helpt. Alleen dat chemische technologie erbij in Heerlen snap ik niet. Dat gaat meer over fabrieken e.d :\

'T maakt me opzich niet uit waar ik ga als ik op kamers ga, ben in Nijmegen gaan kijken maar vond de stad zelf niet zo leuk dus dat wordt 'm niet. Ik ga nog naar Leiden de open dag dus denk dat het dan Leiden word als ik dat leuk vind (en als 't dus niet Heerlen wordt) :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:45

Chemische technologie gaat niet per direct over fabrieken, maar over productie processen. Bijvoorbeeld hoe suiker wordt gemaakt, etc. Best interessant, met fabrieken heb ik ook niets....

Heerlen - Eindhoven is goed te doen, hoor. Dus hoef je niet per se op kamers. Ik woon in Maastricht en studeer ook in Eindhoven. :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:48

Zou idd ook op en neer kunnen gaan, maar moet zelf vanuit huis naar Maastricht ook nog 20 minuutjes met de bus dus dat wordt wat veel op een dag voor mij haha :P Lijkt me ook niet zo handig met vrienden e.d, of valt dat wel mee?

Ja, fabrieken is wat kort door de bocht :P Maar heb 't als 't kan liever niet.. maar dan zit ik weer met die schuld. Jezus had niet gedacht dat kiezen zo moeilijk zou zijn :')

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:25

Ik moet vanaf het station Maastricht nog ruim 30min met de bus of fietsen. Het is echt goed te doen!

Ik had in het begin ook echt zo iets van, naaaah moet dat...? Maar vond het uiteindelijk toch wel heel interessant. :)
Maar goed het is natuurlijk een optie en ik raad je wel aan om eens te gaan kijken. Kan je altijd nog beslissen! Het is op de Fontys (Applied Science).

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:35

Dus je vond het niet overbodig/vervelend? :) Een persoonlijke ervaring is dan al fijner om te horen want dan blijf ik denk ik gewoon thuis wonen als het uiteindelijk toch interessant is. Dan kan ik meteen m'n rijbewijs e.d halen en heb ik niet zo'n grote schuld!

Edit: laat maar :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:10

Zo ik ben klaar voor vandaag! Goh ik ben wel gaar zeg. Gingen vanavond boekbinden, was wel heel erg tof! Alleen moet je dan nogal veel meten en ik heb best slechte ogen (-7) dus na zo'n lange dag zie ik die kleine streepjes niet meer zo goed. Resultaat is een beetje een scheef boekje :+