Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:18

Heb eergisteren ook mijn FB verwijderd. Vooral voor de onzin die erop stond en de mensen die zich altijd met alles bemoeien. Ook veel dieren- en mensenleed wat voorbij komt, iets waar ik niet op sta te wachten..

De mensen die met me willen afspreken weten me toch wel te vinden ;)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:48

Cyella schreef:
Heb eergisteren ook mijn FB verwijderd. Vooral voor de onzin die erop stond en de mensen die zich altijd met alles bemoeien. Ook veel dieren- en mensenleed wat voorbij komt, iets waar ik niet op sta te wachten..

Nou idd! Nu sinds februari geen fb meer, en ik vind het heerlijk! Je houdt tijd over zeg!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:18

Gefeliciteerd Nynke!
Nog rare vragen gehad in het gesprek of viel het allemaal mee? :)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:32

SdaphneS schreef:
Gefeliciteerd Nynke!
Nog rare vragen gehad in het gesprek of viel het allemaal mee? :)

Nee niet echt. Eigelijk heel weinig vragen!
Vast door mn goede presentatie hihi! Heb het aan de hand van de taxonomie van bloom gedaan. Moest daar wat over vertellen haha

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:02

Van harte Cyella, veel succes!
Super Miinynke, helemaal klaar nu? Heerlijk hoor, kan je relaxt op vakantie *\o/*

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:06

miinynke schreef:
Cyella schreef:

Nou idd! Nu sinds februari geen fb meer, en ik vind het heerlijk! Je houdt tijd over zeg!

Precies, hahaha! Krijg nu veel meer gedaan op een dag. Had steeds de neiging om om de 10 minuten even te checken of er iets nieuws bij was gekomen. Nutteloos dus. Tijd genoeg nu om me voor te bereiden, wil het boek van campbell een keer gelezen hebben deze zomervakantie.

@InekeN, bedankt! Komt helemaal goed :D

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:36

InekeN schreef:
Van harte Cyella, veel succes!
Super Miinynke, helemaal klaar nu? Heerlijk hoor, kan je relaxt op vakantie *\o/*

Helaas niet helemaal. Laatste vakken afronden en dan klaar!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:40

Hemel.
Weet iemand hoe je een bestand (video) van een dvd af krijgt zodat je hem kunt bewerken?
Ik heb heel mooi twee lessen gefilmd en op dvd laten branden, maar hoe krijg ik die nu bewerkt?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:52

Ik heb zelf geen Windows(neem aan dat je dat gebruikt). Maar normaal moet je gewoon CD in je computer doen. Als je dan naar start gaat, dan computer, moe er ergens aan de zijkant of in het hoofdscherm een cd verschijnen, meestal :D. Als je rechtermuisknop daar op doet kan je meestal in de map zelf kijken. Zo kan ik het me in ieder geval herinneren. Als er een beveiliging op zit is het weer een ander verhaal.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:56

Rippen via windows media player?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:22

Mijn leerlingen waren een oud examen voor Engels aan het oefenen en kwamen een stuk tekst over 'penvrienden' tegen, waarna ik dus de vraag kreeg wat 'penvrienden' uberhaupt zijn want daar hadden ze nog nooit van gehoord.
Dus ik leg uit dat vroegah, in mijn jeugd, toen er nog geen internet en mobiele telefoons waren, de mens niet met elkaar appte, msnde en chatte, maar dat de mens brieven aan elkaar schreef voor de leuk en dat dat penvrienden heet.

toen was het een seconde stil, gingen de blikken door de klas en toen schoot het hele spul me toch echt hard in de lach. Doet je weer beseffen dat je oud bent en dat deze generatie zich niet beseft dat er nog niet zo heel lang geleden geen mobiele telefoons waren :D

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:28

Ja echt he! We worden nu al oud. Zo was er bij ons een klacht over dat niet alle toetsen in magister stonden. Uuh er bestaan agenda's vroeger had je ook geen magister en wist je ook wanneer je een toets had

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:30

Goof schreef:
Mijn leerlingen waren een oud examen voor Engels aan het oefenen en kwamen een stuk tekst over 'penvrienden' tegen, waarna ik dus de vraag kreeg wat 'penvrienden' uberhaupt zijn want daar hadden ze nog nooit van gehoord.
Dus ik leg uit dat vroegah, in mijn jeugd, toen er nog geen internet en mobiele telefoons waren, de mens niet met elkaar appte, msnde en chatte, maar dat de mens brieven aan elkaar schreef voor de leuk en dat dat penvrienden heet.

toen was het een seconde stil, gingen de blikken door de klas en toen schoot het hele spul me toch echt hard in de lach. Doet je weer beseffen dat je oud bent en dat deze generatie zich niet beseft dat er nog niet zo heel lang geleden geen mobiele telefoons waren :D

:')

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:03

AnnemiekvM schreef:
19marjo90 schreef:
Ik zit zelf te denken aan een les natuur over optische illusie ofzo.

Dat is wel een leuk idee.

Het gaat toch een rekenles worden;)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:58

Het is al gelukt, bedankt! :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:27

miinynke schreef:
Ja echt he! We worden nu al oud. Zo was er bij ons een klacht over dat niet alle toetsen in magister stonden. Uuh er bestaan agenda's vroeger had je ook geen magister en wist je ook wanneer je een toets had

Yup, ook zo vermoeiend. Leerlingen die een toets niet willen maken want 'het staat niet in leerlingportaal'.....
Luie donders zijn het, willen niks zelf meer hoeven opschrijven en doen.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:06

SdaphneS schreef:

Mooi zo! Wanneer moet je je portfolio inleveren?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:37

miinynke schreef:
SdaphneS schreef:

Mooi zo! Wanneer moet je je portfolio inleveren?

Vandaag, haha.
Ik heb alles afgekregen, heb heel onprofessioneel de videobestanden gefilmd met mijn telefoon en in dat portfolio gegooid.
:Y)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:50

Ik had ook een bagger fimpje haha! Maar fijn dat het klaar is of niet! Nu alleen het gesprek nog

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:59

Ja, alleen het gesprek nog!
Ik ben onzettend blij dat het jaar erop zit. (ook al heb ik nog 120 toetsen liggen die ik moet nakijken voor woensdag)
Begeleiding van mijn vak coach was echt bagger, verder een leuke school, maar toch blij dat het erop zit. :D

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:51

Sunrise_ schreef:
Ook ik wil me hier melden. Ik ga in september beginnen met een eenjarige Educatieve Master om mijn eerstegraads lesbevoegdheid te halen, in de richting Geschiedenis & Staatsinrichting. Ik ben nu nog mijn Master aan het afronden, maar ik heb er zin in om in september te beginnen en ik ben erg benieuwd wat ik ervan ga vinden.

Helaas zijn er dit jaar teveel aanmeldingen, waardoor ik niet in september aan de Master kan beginnen. Ik ga komend jaar heel wat anders doen, PABO in Deeltijd. Hopelijk kan ik dan ook hier meekletsen!

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:04

SdaphneS schreef:
Ja, alleen het gesprek nog!
Ik ben onzettend blij dat het jaar erop zit. (ook al heb ik nog 120 toetsen liggen die ik moet nakijken voor woensdag)
Begeleiding van mijn vak coach was echt bagger, verder een leuke school, maar toch blij dat het erop zit. :D

Die van mij ook.. maar vrij vroeg aan teamleider en schoolopleider door gegeven. Hij zat bij mijn eind gesprek eigen voor de mooi hahhaa. Hij stelde 1 vraag waar henk vervolgens zowat tegen in ging hihi

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 06:40

Wat een briljante opmerkingen hebben kinderen soms zeg en ook de logica. Soms word je er gewoon stil van!
Van de week ook een kleuter:" Juf, pas op, anders val je op je snuffel"!" M'n wat?

Veel juffen aan de laatste loodjes en bezig met nieuwe plannen, succes jullie allemaal! +:)+

Zooooooo, had me een paar pagina's geleden aangemeld, als zijnde opnieuw juf en mee te kletsen, maar moest er weer even in komen zeg!
Inmiddels zijn mijn kleuters allemaal redelijk getemd ~~}> en ben ik soms zelfs een lieve juf!
Helaas loopt mijn functie daar af over 4 weken en ben ik weer druk aan het solliciteren. Binnen de stichting was er een speeddate georganiseerd, mensen, wat een stress is dat zeg.
Inmiddels tolt mijn hoofd als een malle.
Denk je net te weten dat je werk hebt ( wel parttime helaas,maar mét een klik!) bellen ze weer van het bestuur met nog meer opties.
Mijn humeur is beneden pijl en ik weet dus niet wat te kiezen.
Zoveel gesprekken gehad dat ik geeneens zenuwachtig meer ben, hahaha.
Tussen de middag functioneringsgesprek en vanmiddag weer sollicitatiegesprek.
Zijn hier nog meer parttimers met aanvulling van UWV?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:03

Pf.
Gisteravond kreeg ik een e-mail van een collega.
Dat ouders hadden geklaagd over de geschiedenis toets, want die was wel zo moeilijk!
Hij stuurde mij de email door van de ouder. Nou wat daar wel niet in stond! 8)7
Of de docent wel bekwaam genoeg was om les te geven?
Of de docent wel ervaring had met havo/vwo brugklas?
Hoe het toch kan dat wanneer ze hun kindje overhoorden ze alles wist en op de toets niets?
Dat ze met meerdere ouders hadden gesproken en dit vonden ze allemaal! :j

Nou komt het mooie nog de resultaten zijn nog niet eens bekend. :x
Ik heb met ongeloof het mailtje gelezen.
Nou hebben mijn collega en ik samen de toets gemaakt en zaten er inderdaad wel wat lastige inzichtvragen in, maar daar houden we wel rekening mee met nakijken.

Maar de ouders staan alweer op de achterste poten. :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:05

Oh vervelend dat soort dingen, heb je er al op gereageerd?

Ik had laatst ook een mail van een ouder. Dat haar kind altijd onvoldoendes haalt voor mijn vak, want ik leg de grammatica nooit uit en nu blijven hij en klasgenootjes zitten, want ook die klasgenootjes waren de dupe van mij.
Ik heb moeder vriendelijk terug gemaild dat haar zoon niet enkel in de grammatica fouten maakt, maar werkelijk overal en dat mijn advies is dat hij beter gaat opletten in de klas bij de uitleg en dat hij ook eens een tandje harder gaat leren voor zijn toetsen. Daar heb ik nooit meer antwoord op gekregen....