Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:28

Klopt, daar heb ik mijn boekhouder ook voor! Bij vragen en alles is leg ik het gewoon bij hem neer. Zeker met mijn auto op de zaak en bijtelling is het ideaal dat hij alles regelt! Ik heb al genoeg zorgen aan mijn hoofd!

@Foxy, dat zou wel heel tof zijn! Voor wanneer moet hij geactiveerd worden? Zou hem graag willen hebben!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:06

Ik had geloof ik ook zo'n bon. Dus als er nog iemand is, wil ik wel even in de oud-papier-bak duiken. Die bonnen gelden toch alleen voor nieuwe accounts? Als je al een account hebt, geldt het toch niet? Of ben ik verkeerd ingcht?

Ik lees op internet verschillende verhalen over linkruil. De ene geeft aan dat je daarmee wel hoger in de googleranking kan komen. De volgende zegt dat dat al weer achterhaald is? Weet een van jullie het?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:57

Hallo :D Ik meld me hier ook even!

Ik heb een hondenschool en uitlaatservice en vanaf mei breidt dit uit met dag en vakantie opvang.

Donderdag heb ik een afspraak bij een webbuilder die voor mij mijn site opnieuw gaat ontwerpen, flyers, logo, visite kaartjes ed. ff een flinke bups geld, maar dan is alles wel een stuk professioneler :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:58

Klopt dat het voor nieuwe accounts geld. Nu is een nieuw account aanmaken natuurlijk niet zo heel moeilijk, dus ga ff kijken wat ik er mee kan doen, maar mocht iemand dus nog wel een nieuw account aan willen maken, roep dan vooral!

Ligt aan de website waar je link op komt te staan, Paan. In onze groep zou het je wel kunnen helpen, maar websites die alleen vol met links staan en veel slechte websites, dan is het wel slecht idd... Tenminste, zo heb ik het begrepen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:00

HorseTopShop schreef:
Maar ze zien heus wel het verschil van af en toe wat op marktplaats verkopen of het aanbieden van (zelfgemaakte) producten met als doel: Winst maken.

Wij hebben een VOF en moeten ons salaris storten met de tekst: "Prive opname". Het wordt niet geboekt als salaris, want dan moet je loonbelasting, VZW, etc gaan betalen als bedrijf zijnde.
Of zoiets.... ben er niet helemaal in thuis. :P

Is het eigenlijk wel salaris? Je bent toch geen werknemer van je eigen bedrijf?

ik boek het ook over naar mijn prive rekening onder 'prive opname' . Ik ben zzp'er en eigenlijk IS mijn zakelijk inkomen simpelweg mijn inkomen. Maar.. ik gok dat ik een hoop nog niet weet, boekhoudkundig gezien

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:24

Wat ik over linkruil weet, is dat ze kijken naar de relevantie. Als ik naar jou link en jij naar mij, dan ziet Google dat het een ruil is, waardoor je er niet heel erg veel mee opschiet (qua Google dan he, want misschien zet het voor jou wel zoden aan de dijk qua klanten die via die site naar jouw site komen). Ze kijken ook naar de relevantie van de site waar je link staat. Stel dat mijn link op de site van een hondentrainer staat, dan vind Google dat veel interessanter dan wanneer mijn link op de site van een bakker (of zoiets) staat. En het allerbeste is als jouw link op een website staat die veel bezocht wordt, relevant is, hoog in de zoekresultaten staat en waarbij jij geen link van hen op jou website hoeft te zetten. Google denkt dan "hey dat is interessant, deze goedbezochte website plaatst deze link uit eigen initiatief, dus dat moet wel een relevante site zijn". Sommige mensen maken zelfs constructies waarbij ze nog een extra aparte website hebben voor de links, zodat ze toch kunnen ruilen, zonder dat de link van die andere website op hun eigen website komt te staan.

Dit is wat ik uitgelegd heb gekregen, maar wellicht is het in de tussentijd wel weer veranderd.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:25

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:04

Ik kreeg dus ook een e-mail van iemand met verkoop van een brandalarm, om een link mee te ruilen. Alleen ik verkoop sieraden dat is dus niet met elkaar te vergelijken. Weet niet wat ik ermee moet doen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:05

Nou, gewoon zeggen dat je geen interesse hebt! Ik krijg om de haveklap dat soort mails, ik zal eens kijken wat ik daar altijd op terug reageer, kan jij dat ook gebruiken ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:06

Als ik iets onprofessioneel vindt staan is het wel links naar andere website die op de site vermeld staan.
Wij doen dit niet.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:08

Horsetopshop: dat vind ik dus ook vandaar dat ik twijfel om het te doen.

Joyce2 bedankt, dat is fijn :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:09

Nee, zou het ook zeker niet doen, of het moeten bedrijven zijn waar je echt mee samenwerkt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:09

Linkruil... dat is iets waar ik me nog in moet gaan verdiepen.

Ik heb mijn eerste markt/braderie geboekt. 27 juli, een recreatiepark waar paarden welkom zijn. Wellicht niet helemaal de juiste doelgroep, maar ik wil het toch een keer proberen en meemaken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:10

Beste ....,

Ik wil mijn klanten alleen interessante links aanbieden, die aansluiten bij het onderwerp van mijn webshop en waarvan ik zeker weet dat het betrouwbare adressen zijn.

Klanten die op mijn site komen zullen hoogstwaarschijnlijk geen interesse hebben in deurbellen en mensen die een deurbel willen kopen, zullen op dat moment niet in de juiste mood zijn om luxe artikelen voor hun viervoeter aan te schaffen. Het is voor mij dus absoluut niet interessant om met jullie aan linkruil te doen. Nog maar niet te spreken over eventuele nadelige gevolgen die het zal hebben voor mijn zoekresultaten...

Veel succes met het vinden van interessante en relevante linkpartners!

Vriendelijke groetjes,

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:14

Aah dat is een heel mooi verhaal. Mijn webwinkel begint nu eindelijk vindbaar te worden en dan krijg je inderdaad ook dit soort e-mailtjes. PostNL wacht ik nog steeds op -.-'

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:19

Ik heb het bij de vorige website wel gedaan, maar nu niet meer. Het ging mij ook steeds meer tegen staan eigenlijk, dat gedoe met die links :o

Ergens wil je mensen wel leuke en interessante suggesties doen van andere websites, en is het misschien ook wel leuk dat je eigen website op die manier gevonden wordt, maar het stond mij tegen dat ik als het ware websites aan het "aanbevelen" was waarvan ik niet wist of het wel okee was allemaal.

Het idee dat er wellicht ook weinig klantvriendelijke mensen achter zaten vond ik niet zo fijn...

Dat houdt me ook tegen om aan dingen zoals LinkedIn (of hoe je het ook schrijft :P ) te beginnen.

Ik krijg zo af en toe wel een mail dat iemand me aan zijn netwerk toe wil voegen, maar zo ga je toch gegarandeerd een keer jezelf aan iemand koppelen die wat minder belang hecht aan het correct behandelen van klanten.

Het idee dat potentiële klanten mij dan gekoppeld zien aan iemand waarmee ze wat mindere ervaringen hebben, vind ik niet zo tof want dan lijk je toch een beetje van hetzelfde slag -O-

Laat mij maar lekker op mezelf staan hoor dan :)

Ongetwijfeld zit er bij mijn klanten ook wel eens iemand tussen die wat minder tevreden is, je hebt er altijd mensen bij die hele vreemde verwachtingen hebben :o Maar over het algemeen weet men wel dat het bij mij behoorlijk veilig en klantvriendelijk is en ik wil dan ook geen zaken aanbevelen waarvan ik niet 100% zeker weet of ze daar ook een hele goede ervaring gaan krijgen :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:21

Zo blijf je gewoon netjes en heb je een duidelijk verhaal. Veel mensen verklaren me voor gek dat ik een mail terug stuur, maar "wie goed doet, goed ontmoet" denk ik altijd maar. Nu heb ik 1x even een paar minuten gezeten om het mailtje in elkaar te flansen en ik stuur dat standaard terug als ik van die verzoekjes krijg. Kleine moeite, groot plezier ;)

Zelf plaats ik alleen links van bedrijven op mijn site, waarvan ik de mensen ook echt meerdere malen heb gesproken en waarbij we in het gesprek er toevallig op komen om links uit te wisselen. Sommigen heb ik nu al een tijdje niet gesproken, dus ik ga binnenkort ff checken hoe dat nu zit met deze shops, want anders verwijder ik de links net zo makkelijk weer :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:22

Dat is een hele goede pmarena, dat brengt me ook op de gedachte om het niet te doen.
Ik vind je site ook erg klantvriendelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:24

Dank je :)

Volgens mij is het meest klant-onvriendelijke van mijn website het feit dat ik geen iDeal heb, en dat er zo veel info op staat dat mensen het blijkbaar niet kunnen vinden of geen zin hebben om het allemaal door te lezen :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:21

Als je het over de duvel heb, krijg net weer een aanvraag binnen voor linkruil, met keukenweegschalen! Komt mn standaard mailtje weer mooi van pas ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:23

Ik heb daar totaal geen last van haha! Maar wel die spam mails van 'banken', om mijn 'gegevens te 'controleren'

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:34

Haha, ja foxy80 ik had net ook een spam bericht van abn amro lotto winner ofzoiets.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:38

Geniaal wat er allemaal aan debiele mails voorbijkomt.. Ik had er vrijdag eentje, zogezegd van BNP Paribas, dat ik dringend moest inloggen want dat anders mijn account zou vervallen.
Zonder hoofding, naam, niets..
En ik heb geen account of rekening bij BNP.. :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:03

Wat ik me af vraag he, ik plaats vaak wel links in mijn teksten bij een bruidsreportage. Dan noem ik bijv. een touw- of feestlocatie en dan maak ik van dat woord een link. Helpt dit mij ook in google, of is dit alleen gunstig voor de gelinkte partij?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:28

Hahah ja rare mailtjes hoe verzinnen ze het. Ik gebruik heel vaak ketting of kettingen op mijn website wordt dan ook in google weergeven? Want als ik daar op zoek zie ik mijn site nog niet staan.

Yucca het is altijd beter om een link in te korten naar één woord dan wordt de link inderdaad beter vindbaar op google.