1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:08

Goed zeg Marije!!
Oei dat is wel vervelend Tasserd, dat ze zoveel grote opdrachten in 1 periode doen. Wij hebben wel verslagen en projecten tegelijk, maar de verslagen zijn nooit heel groot en makkelijk te doen.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:18

Wat is het honours college? :)

Momenteel heb ik het ook erg druk met mijn studie.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:16

Hier momenteel ook erg druk, heb rechtsgeschiedenis en vind het echt verschrikkelijk maar ook ontzettend moeilijk!

Vandmiddag/avond krijg ik mijn cijfer strafrecht ben zo benieuwd voor dat tentamen was ik ontzettend ziek geweest en had eigenlijk helemaal niet kunnen leren dus hoop op nog een beetje redelijk cijfer..

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:28

Ik duim voor je Annika!

Mijn studiemiddag werd wel even heel ruw verstoord. Kreeg 2 mailtjes van paypal, iemand heeft mijn account gehackt en voor honderden euro's aan sneakers besteld. Ben de hele middag al aan het bellen en mailen en doen om te zorgen dat ik mijn geld terug krijg. Pff _-:(

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:58

Lisann__ schreef:
Het topic ging laatst zo hard, nu is het weer helemaal stil. :o

Hoe gaat het met jullie op de studie?
Ik ben aan het overwegen om de studie in deeltijd af te maken, hebben jullie daar ervaring mee?

Dit ben ik ook aan het overwegen :))
Weet alleen niet of het mogelijk is om van voltijd over te stappen naar deeltijd bij mij..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:11

mijn studie gaat momenteel redelijk...
ik ben na de eerste 3 weken in Portugal goed terug gekomen en heb een zeer goede start gemaakt.
alles ging eigenlijk van een leien dakje, ondanks dat ik nu echt iets voor de studie moest doen (wat ik echt gewoon onwijs vindt, eindelijk wordt het me een beetje moeilijk gemaakt, eindelijk een studie met een uitdaging) tot ik, helaas, ziek werd... nu heel wat onderzoeken later zit ik met een enorme achterstand.
aangezien bij ons de regel is dat, tenzij je een uitstel hebt gekregen van de examen commissie, je van school af moet als je het niet haalt...
op dit moment ligt de aanvraag voor uitstel van het eerste jaar bij de examen commissie en mijn SLBer (zelf ook een psycholoog) is er vrijwel zeker van dat ik uitstel krijg...
het is meer voor de zekerheid als daadwerkelijk nodig op dit moment, want ik ga gewoon proberen het in een kee te halen inclusief met mijn P...
maar ik vind deze opleiding zo leuk dat ik samen met mijn slber heb besloten een aanvraag voor uitstel te doen...

maar voor de rest is het echt een top opleiding, zo leuk gewoon <3

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:28

Succes M_D_H, het belangrijkste is dat je de opleiding leuk vind, dan haal je je doel zeker wel ;)
Ik ben weer druk aan het aantekeningen maken voor school. Ik moet een enquete maken voor onderzoeksvaardigheden en nog wat achterstallig huiswerk maken. In de vakantie was ik daar te lui voor.
Ik ga komende dinsdag kijken bij het honours programme van de school waar ik bij zit, lijkt mij interessant om wat meer over te weten te komen.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:29

Zoo dit topic was idd even stil gevallen!

Bij mij gaat t allemaal erg lekker, vandaag weer tentamen gehad, had waars ongeveer 9/40 fout, dus wel een voldoende! Blij mee, want t was een erg pittig vak! Ook ik ben uitgenodigd om honours te gaan doen, ik denk niet dat ik het ga doen... Ben bang dat het te zwaar voor me is..

Werd hierboven gevraagd wat honours is: dat verschilt per instelling, maar bij ons is het dat je gedurende je bachelor 30 EC extra haalt, met gemiddelde van minimaal een 7,0. Dit zijn dan interdisciplinaire vakken, maar ook vakken uit andere vakgebieden, wat je maar wil. De scriptie wordt bij ons dan ook verzwaard...

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:18

Nou had uiteindelijk een 7,4 voor strafrecht , mag dus niet klagen :)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:33

Ik zal ook maar weer eens reageren.

Hier gaat de opleiding heel goed. Heb alle studiepunten tot nu toe gehaald, met 1 herkansing.
Maar dat is het hem juist.. Ik vind het té makkelijk/saai.. :\
En ik weet ook niet of ik de volle 4 jaar afmaak, ga iig mijn propedeuse halen, maar daarna moet ik nog even zien..

hier bijna allemaal goede verhalen, dus dat is mooi! +:)+

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:42

Lastig is dat he, als je het eigenlijk te makkelijk vindt. Ik weet er alles van, ik deed hbo sph vorig jaar en haalde met niets doen allemaal 7ens en 8en. Dit jaar ben ik met een wo studie gestart, en hoewel het echt zwaar is, vind ik het heerlijk om echt te moeten leren en steeds maar nieuwe dingen te leren.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:55

Oei dat lijkt me idd wel lastig, als het tè makkelijk gaat... Ik haal voor mijn doen wel vrij goede cijfers, maar ik moet er echt hard voor werken dus heb dat probleem niet....

Marieke, volgende jaren wordt het waarschijnlijk nog wel zwaarder toch? En anders nog een mogelijkheid om extra vakken te volgen oid? :)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:57

Margoooo schreef:
Oei dat lijkt me idd wel lastig, als het tè makkelijk gaat... Ik haal voor mijn doen wel vrij goede cijfers, maar ik moet er echt hard voor werken dus heb dat probleem niet....

Marieke, volgende jaren wordt het waarschijnlijk nog wel zwaarder toch? En anders nog een mogelijkheid om extra vakken te volgen oid? :)

Ja dat hoop ik wel haha. Ik denk dat ik deze opleiding wel afmaak hoor, over 4 jaar ben ik nogmaar 21, dus kan ik nog makkelijk iets anders doen! :)

Nu heb ik natuurlijk nog veel tijd voor bv mijn pony, en daardoor ook besloten dat ik mijn pony verkoop en verder wil bij de paarden. Want daar heb ik de tijd toch voor :=

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:19

Birgit__ schreef:
Wat is het honours college? :)

Momenteel heb ik het ook erg druk met mijn studie.

Dat is voor - volgens mijn mentor - een extra opleiding voor de crème de la crème van de studenten aan de Hanzehogeschool. Je doet dan extra onderzoeken voor echte bedrijven en daar besteed je 10 extra studiepunten per jaar aan. Als je dit hebt gehaald, heb je goede contacten met verschillende bedrijven en een extra zwaar diploma :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:20

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:58

Is hier toevallig iemand die weet hoe je paginanummering in word krijgt, maar deze niet op de eerste bladzijden wilt, pas vanaf pagina 3? Ik ben al een uur aan het prutsen en het wil níét _-:(

Normaal smokkel ik, print ik de eersten uit zonder en de rest met, maar ik moet het nu digitaal inleveren, dus dan gaat dat niet -O-

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:01

Bij de nieuwste word: Invoegen > paginanummers . opmaak paginanummers, en daar kan je kiezen voor "beginnen bij bladzijde X".

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:09

Invoegen>paginanummers>en dan bij het kopje ontwerpen dat verschijnt staat er opties en dan eerste pagina afwijkend aanvinken.

vanaf andere pagina's is het wat lastiger, maar ik ga het proberen uitleggen :+

pagina-indeling>eindmarkeringen>klik je op volgende pagina (sectie einde)>invoegen voettekst>kan je controleren of pagina 3 in jouw geval, sectie 2 is>invoegen paginanummering>opmaak paginanummering> vink je beginnen bij en typ je het juiste getal in.

Volgens mij vergeet ik alleen iets en klinkt de theorie van hierboven iets makkelijker :+

edit: je moet iets met 'aan vorige koppelen'' aanvinken of juist niet, maar weet niet helemaal meer hoe dat werkte.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:12

Hmm, als ik dat doe krijg ik dit te zien, en ik krijg niet de optie 'beginnen bij bladzijde X', maar dus 'beginnen bij x' en dan begint hij gewoon op pagina 1 met nr. 3. Heb Word 2010 trouwens, heb geen idee of dat de nieuwste is. :+ http://i49.tinypic.com/xds7ew.png

Ik zal eens kijken of ik er met jou uitleg kom Laura, bedankt beide :j

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:14

Ik heb wel 2007, dus misschien dat sommige dingen op andere plekken staan

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:49

Hehe, vriendje van een vriendin heeft het voorelkaar gekregen, wat een opluchting :D Nu nog even met een héél kritisch oog alles nalezen, en dan maar inleveren, brrr.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:43

Je kunt toch ook elke bladzijde apart nummeren on de voettekst? Wel heel veel werk als je veel bladzijdes hebt, maar het is een optie.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:53

Op dit moment gaat het wel goed met mijn studie. Tentamens net aan gehaald, een deel van mijn 2e project niet gehaald.. Wacht nog op het resultaat van mijn project die ik moest herkansen. Moet vrijdag mijn SLB portfolio inleveren, echt een regelrecht drama. Zo veel onzin en ook zo veel werk..

Dat met die paginanummering vanaf een bepaalde bladzijde is ook echt een drama. Ben daar vorige keer ook 1,5 uur mee bezig geweest, wilde het lukken.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:49

Ik heb zojuist mijn eerste herkansing te pakken. Nu het gevoel alsof ik keihard gefaald heb. :o

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:50

Dat van die pagina's is voor mij ook nog steeds een raadsel, evenals voetnoten. :P