NHB Deurne 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukk_

Re: NHB Deurne 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:07

mij valt het redelijk tegen.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:32

watdan?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:19

Maar anouk, je rijdt ook zz licht of ben je al zwaar gestart? Waarom ga je dan geen masterclass doen? Dan zit je toch veel meer op je eigen niveau? Lijkt me wel leuker voor je..

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:18

Ik heb al niveau 4 gedaan, en masterclass is én niveau 3 en ook nog eens 3 jaar ipv 2.... Hier heb ik in 4 jaar een hbo

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:32

Hmm

alweer ik hier ;p

Ik twijfel nog steeds zó erg wat ik wil.. Naar Deurne of niet..
En dan zit ik vooral met de vraag; hoe zit dat als je je eigen paard meeneemt? Ben je dan verplicht in het weekend daar te blijven? Want je moet voor je paard zorgen toch?

Ik woon in de achterhoek, dus het is een t*ringeind reizen dus ik vraag dat me ernstig af haha. En hoe zit dat met de stage? 4 dagen stage en 1 terugkomdag? Die dag hoeft je paard toch niet mee naar Deurne?

Hmmm twijfeltwijfell!

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:39

Nou ik geloof dat de paarden niet op de wei komen dus ik zou me eerst maar eens afvragen of je dat wel wilt..

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:46

je hoeft in het weekend niet te blijven, iedereen draait weekenddiensten, 1 a 2x in het jaar.
stage is pas in maart.
Nu is het voor ons 5 dagen school tot maart, en vanaf dan 4 dagen stage en 1 terugkomdag.

ze hebben 3 paddocks gemaakt, ( mijn paarden staan er elke dag ZEKER 2 uur in, en dan nog rijden en stapmolen is echt wel voldoende) in het weekend gaan die van mij mee naar huis en dan gaan ze 2 dagen van 7 tot 7 op het land. ( tenzij ik wedstrijd heb..)

ze zijn weiland aan het maken, ofja het gras is nu aan 't groeien, en denk dat t over een jaar wel klaar is dus dan is er ook nog evt wat weidegang.

rijlessen vallen mij tegen want wij zitten met zn 9en in een groep, en de lessen duren 45 min..
dus het is meer voor jezelf rijden en soms hier en daar een tip.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:47

Tijdens de opleiding leer je dus niet echt beter rijden? De lessen zijn meer voor 'de bonus' zeg maar?

Mijn pony staat nu zo'n 7 uur per dag op wei maar in de zomer is dit écht te veel. Kan haar helaas niet meenemen naar huis omdat ik zo ver weg woon..

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:02

Goed punt Anouk! Ik begrijp het en zonde van die lessen, vind het eigenlijk schandalig 2 :p

2 uur in de paddock? Staan er dan geen andere paarden?

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:13

Met de lessen ben ik het niet mee eens.

Wij rijden met 4/5e en er word echt fatsoenlijk lesgegeven
We hebben springles van Mans en dressuurles van Eric Timmermans, wie heb je Anouk?

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:18

xMercury schreef:
Goed punt Anouk! Ik begrijp het en zonde van die lessen, vind het eigenlijk schandalig 2 :p

Ja dat vraag ik me ook af..
Er staan iets van 200 paarden en met 3kleine paddocks van 10m bij 10m kun je ze daar echt niet allemaal kwijt verspreid over de dag..
Ik zag pas zelfs een keer dat ze alle drie leeg waren.
Mijn knollie staat 5u per dag buiten, hij zit vast aan de tijden van de zorgboerderij maar hij wordt anders ook te vet.
Die weides van NHB ben ik nog niet zo zeker van; eerst zien dan geloven haha.

Maar wel apart zeg, 45min maar les met 9 man. Hadden ze beter anderhalf uur van kunnen maken. Vind ik bij sommige van onze lessen ook..
Blijkbaar zijn dat de nieuwe roosters sinds dit jaar.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:23

Ik vind het ook tegenvallen qua les als ik dit zo lees, had meer verwacht.
Over de paddock's, zijn daar regels voor qua tijd die je paard er mag doorbrengen?

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:26

De paddocks zijn per klas, en na bepaalde tijd volgens mij 5u zijn ze vrij voor iedereen

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:38

Als er iets me belangrijk lijkt aan de opleiding, zijn het toch de rijlessen hoor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:53

Dat de paddocks per klas zijn weet ik niks van :') ?
Ik geloof best dat de rijlessen goed kunnen zijn, maar als je met 9 man in een rijbaan zit en 45 min les hebt... Reken maar uit.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:54

Ik zal hier ook mijn ervaringen maar neer zetten, ik heb na 2,5 week besloten om te stoppen. Voor mij was een van de belangrijke dingen, dat mijn paard het verschrikkelijk vond om zo lang binnen te staan. In principe heb je 1,5 dag per klas om je paard in de paddock te zetten. Nu is het zo, dat als ze toch leeg staan je ze er gewoon in kan zetten. Maar in principe moet je er zelf wel gewoon bij blijven.

Ikzelf kon mij niet helemaal vinden in de manier waarop je moet rijden, dat heeft deels te maken met dat wij een ontzettend grote groep hadden en daardoor ook grote groepen waardoor er geen tijd was om de theorie erachter te geven, maar ook dingen waar ik gewoon echt niks goeds in kon zien (denk aan paard alleen op slof teugel rijden en gewone teugels los gooien).

Wat ik verder ook heel jammer/raar vond was dat er tijdens de opendagen tegen mij werd verteld dat het echt een hbo opleiding is ookal sta je de eerste 2 jaar als mbo student ingeschreven, maar tijdens de lessen wordt verteld dat we eigenlijk hetzelfde doen als mbo 4, alleen moeten we de botten ook in het latijns leren. Ik snap heel goed dat er ergens begonnen moet worden met een basis, maar niet een heel jaar lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:54

Geaa05 schreef:
xMercury schreef:

Ja dat vraag ik me ook af..
Er staan iets van 200 paarden en met 3kleine paddocks van 10m bij 10m kun je ze daar echt niet allemaal kwijt verspreid over de dag..
Ik zag pas zelfs een keer dat ze alle drie leeg waren.
Mijn knollie staat 5u per dag buiten, hij zit vast aan de tijden van de zorgboerderij maar hij wordt anders ook te vet.
Die weides van NHB ben ik nog niet zo zeker van; eerst zien dan geloven haha.

Maar wel apart zeg, 45min maar les met 9 man. Hadden ze beter anderhalf uur van kunnen maken. Vind ik bij sommige van onze lessen ook..
Blijkbaar zijn dat de nieuwe roosters sinds dit jaar.

Onze klas staat ook anderhalf uur ingeroosterd :+ Maar we hebben wel een klas van 35 man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:56

Xjosee schreef:
Ik zal hier ook mijn ervaringen maar neer zetten, ik heb na 2,5 week besloten om te stoppen. Voor mij was een van de belangrijke dingen, dat mijn paard het verschrikkelijk vond om zo lang binnen te staan. In principe heb je 1,5 dag per klas om je paard in de paddock te zetten. Nu is het zo, dat als ze toch leeg staan je ze er gewoon in kan zetten. Maar in principe moet je er zelf wel gewoon bij blijven.

Ikzelf kon mij niet helemaal vinden in de manier waarop je moet rijden, dat heeft deels te maken met dat wij een ontzettend grote groep hadden en daardoor ook grote groepen waardoor er geen tijd was om de theorie erachter te geven, maar ook dingen waar ik gewoon echt niks goeds in kon zien (denk aan paard alleen op slof teugel rijden en gewone teugels los gooien).

Wat ik verder ook heel jammer/raar vond was dat er tijdens de opendagen tegen mij werd verteld dat het echt een hbo opleiding is ookal sta je de eerste 2 jaar als mbo student ingeschreven, maar tijdens de lessen wordt verteld dat we eigenlijk hetzelfde doen als mbo 4, alleen moeten we de botten ook in het latijns leren. Ik snap heel goed dat er ergens begonnen moet worden met een basis, maar niet een heel jaar lijkt mij.

Hetzelfde als MBO + extra stof. Wij leren ook voor het docent-zijn, dat heeft MBO niet. We volgen in principe een gecombineerde opleiding zeg maar. Maar hoe is het nu met Amee??

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:00

Bizzybijtje schreef:
Xjosee schreef:

Hetzelfde als MBO + extra stof. Wij leren ook voor het docent-zijn, dat heeft MBO niet. We volgen in principe een gecombineerde opleiding zeg maar. Maar hoe is het nu met Amee??

Toch is het boekje Rijtechniek precies hetzelfde als wat ze bij het mbo moeten doen, en daar leren ze wel instructeur worden hooguit het echt voor de klas zijn (maar toen Mans vroeg wie er van plan was ooit voor de klas te staan waren er hooguit 2 die hun hand opstaken).

Met Amee gaat het wel goed, alhoewel ik wel merk dat het allemaal best veel voor haar is geweest (3 keer verhuizen in 7 weken tijd, nieuwe paarden waar ze bij staat etc.). Even rustig aan doen, maar ze is wel echt happy daar! :) Dus ik ben ontzettend blij dat ik deze keuze heb genomen.

En daar op school?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:03

Ja, maar rijtechniek is voor het instructiegedeelte, en dat is gewoon MBO :j
En ik wil wel voor de klas staan _O-

Top! Vind het echt een leuk paard! Ja alles prima hier, nog steeds vrede :Y)

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:07

Wat jammer Jose, al kan ik begrijpen dat je voor je paardje kiest.
De paarden op stal zien er allemaal goed uit en ik geloof ook best dat ze genoeg aandacht krijgen (lees gereden, geborsteld, geknuffeld enz) maar ik zou het echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen mijn eigen viervoeter daar 4jaar te moeten stallen.
Ik vind het enorm jammer dat Deurne niet het mooie voorbeeld geeft dat het paarden blijven, en geen sportmachines. En nee, ik ben niet van het 'per se 24/7 weidengang, bareback, natuurlijk bekappen' en dat soort dingen. Maar er mag wel een beetje naar de natuurlijke behoeftes gekeken worden.

Wat ga je nu doen Jose? Een andere opleiding op Deurne zonder het rijgerichte?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:08

Slof rijden? Van wie had je les?

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:46

Nja José dat op slof rijden verhaal is erg aangedikt. Niet slim om zoiets op inet te gooien.

Instructie vind ik heel goed hoor, alleen is het voor de docenten ook erg moeilijk om 9 man in 3kwartier goed te begeleiden... Lees:onmogelijk

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:54

Ja daar kan ik me iets van indenken dat 9man al een beetje krapjes is haha.
Maarja groepen verkleinen lijkt me ook haast geen doen voor de roostermaker. En ik ga er vanuit dat je na 4jaar toch wel iets van de lessen hebt opgestoken!:)

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 08:59

Tuurlijk