Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xMercury schreef:Goed punt Anouk! Ik begrijp het en zonde van die lessen, vind het eigenlijk schandalig 2 :p
2 uur in de paddock? Staan er dan geen andere paarden?
Geaa05 schreef:xMercury schreef:Goed punt Anouk! Ik begrijp het en zonde van die lessen, vind het eigenlijk schandalig 2 :p
2 uur in de paddock? Staan er dan geen andere paarden?
Ja dat vraag ik me ook af..
Er staan iets van 200 paarden en met 3kleine paddocks van 10m bij 10m kun je ze daar echt niet allemaal kwijt verspreid over de dag..
Ik zag pas zelfs een keer dat ze alle drie leeg waren.
Mijn knollie staat 5u per dag buiten, hij zit vast aan de tijden van de zorgboerderij maar hij wordt anders ook te vet.
Die weides van NHB ben ik nog niet zo zeker van; eerst zien dan geloven haha.
Maar wel apart zeg, 45min maar les met 9 man. Hadden ze beter anderhalf uur van kunnen maken. Vind ik bij sommige van onze lessen ook..
Blijkbaar zijn dat de nieuwe roosters sinds dit jaar.
Xjosee schreef:Ik zal hier ook mijn ervaringen maar neer zetten, ik heb na 2,5 week besloten om te stoppen. Voor mij was een van de belangrijke dingen, dat mijn paard het verschrikkelijk vond om zo lang binnen te staan. In principe heb je 1,5 dag per klas om je paard in de paddock te zetten. Nu is het zo, dat als ze toch leeg staan je ze er gewoon in kan zetten. Maar in principe moet je er zelf wel gewoon bij blijven.
Ikzelf kon mij niet helemaal vinden in de manier waarop je moet rijden, dat heeft deels te maken met dat wij een ontzettend grote groep hadden en daardoor ook grote groepen waardoor er geen tijd was om de theorie erachter te geven, maar ook dingen waar ik gewoon echt niks goeds in kon zien (denk aan paard alleen op slof teugel rijden en gewone teugels los gooien).
Wat ik verder ook heel jammer/raar vond was dat er tijdens de opendagen tegen mij werd verteld dat het echt een hbo opleiding is ookal sta je de eerste 2 jaar als mbo student ingeschreven, maar tijdens de lessen wordt verteld dat we eigenlijk hetzelfde doen als mbo 4, alleen moeten we de botten ook in het latijns leren. Ik snap heel goed dat er ergens begonnen moet worden met een basis, maar niet een heel jaar lijkt mij.
Bizzybijtje schreef:Xjosee schreef:Ik zal hier ook mijn ervaringen maar neer zetten, ik heb na 2,5 week besloten om te stoppen. Voor mij was een van de belangrijke dingen, dat mijn paard het verschrikkelijk vond om zo lang binnen te staan. In principe heb je 1,5 dag per klas om je paard in de paddock te zetten. Nu is het zo, dat als ze toch leeg staan je ze er gewoon in kan zetten. Maar in principe moet je er zelf wel gewoon bij blijven.
Ikzelf kon mij niet helemaal vinden in de manier waarop je moet rijden, dat heeft deels te maken met dat wij een ontzettend grote groep hadden en daardoor ook grote groepen waardoor er geen tijd was om de theorie erachter te geven, maar ook dingen waar ik gewoon echt niks goeds in kon zien (denk aan paard alleen op slof teugel rijden en gewone teugels los gooien).
Wat ik verder ook heel jammer/raar vond was dat er tijdens de opendagen tegen mij werd verteld dat het echt een hbo opleiding is ookal sta je de eerste 2 jaar als mbo student ingeschreven, maar tijdens de lessen wordt verteld dat we eigenlijk hetzelfde doen als mbo 4, alleen moeten we de botten ook in het latijns leren. Ik snap heel goed dat er ergens begonnen moet worden met een basis, maar niet een heel jaar lijkt mij.
Hetzelfde als MBO + extra stof. Wij leren ook voor het docent-zijn, dat heeft MBO niet. We volgen in principe een gecombineerde opleiding zeg maar. Maar hoe is het nu met Amee??