't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:56

lifaya schreef:
maar die zullen waarschijnlijk wel zeker weten dat ze voor lange tijd daar blijven werken of niet? Ik wil eigenlijk nog 2 maanden volgend jaar naar Amerika gaan, eind van het jaar, rond september ofzo, maar denk niet dat ik een 2 maanden onbetaalde vakantie krijg :')

Ataloca, dat is in Schiphol ;) dat is niet echt fietsbaar
Heb al wel anderhalf jaar bij Bking gewerkt

En als je met deze instelling gaat solliciteren, dan wordt het zeker weten niks ;)
Je wil eigenlijk nog 2 manden weg, ergens eind van het jaar rond september ofzo. Is er al iets zeker? is er al iets geboekt? Nee, dus: er staat niks vast en je plannen kunnen nog wijzigen. En als jij een baan hebt gevonden waar ze echt blij met je zijn, dan is er vaak wel wat te regelen.

Maar je hebt dus nog 11 maanden te gaan! Met een beetje geluk krijg je een jaar contract, maar ws krijg je een 6 maanden contract, of 3 of 4 maanden zelfs!
Zet die negativiteit opzij en ga is met een positieve insteek solliciteren ;) dat is mijn advies

edit: en een jaar contract aangeboden krijgen en aannemen zegt ook nog niks. Dan heb je ook nog de proeftijd die je door moet komen (1 of 2 maanden)

Rennie89

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:58

zal sowieso niet zeggen dat ik van plan ben ergens heen te gaan :n dat geeft alleen maar meer reden om niet aangenomen te worden.

Ik trek morgen even leuke kleren aan en ga naar de Hema :j wie weet ben ik wel geschikt :D Kan alleen doordeweeks, maar verder geen eisen

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:59

waarom kan je eigenlijk niet in het weekend? :) pb mag ook hoor

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:01

Je wilt niet in het weekend vanwege je vriend, maar als je bij winkels gaat solliciteren kun je wel op je water aanvoelen dat ze ook behoefte hebben aan koopzondagen en zaterdagen.
Ik ben gek op mijn vent, maar ik laat mijn carrière nog niet in de weg zitten voor hem :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:01

omdat ik dan altijd fotoshoots doe en die dagen ook voor potentieel bijrijdpaard wil houden eigenlijk :) Als ik shoots doe, ben ik letterlijk een hele dag weg, dus kan ik er niet even naast werken. Wellicht een keertje als het baggerweer is en ik niet een shoot heb en geen paard te doen heb, maar vandaar dat ik het weeknd voor "mezelf" wil houden :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:02

Ik zoek ook alleen fulltime en door de weeks. Avonddienst of nachtdienst zou mij niets uit maken maar ik wil ook de weekenden vrij houden. Ik jureer in het weekend voor wat extra geld en spreek dan vaak af met mensen omdat iedereen doordeweeks werkt....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:02

Ik heb helaas geen vent :') dus dat speelt niet mee hahaha. Maar aangezien ik nog een andere uit de hand gelopen hobby heb waar ik óók mee betaald word, wil ik daar dus wel de mogelijkheid voor houden

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:03

Dat zoek ik momenteel ook hoor, alleen doordeweeks....
Alleen ik loop stage in de weekeinden, herfstvakantie en kerstvakantie nog... En moet op 6 november weer naar school en dan nog 1 dag in de week vrij, maar dan kan ik de weekeinden.

Bedrijven vinden dit ook lastig...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:04

lifaya schreef:
Ik heb helaas geen vent :') dus dat speelt niet mee hahaha. Maar aangezien ik nog een andere uit de hand gelopen hobby heb waar ik óók mee betaald word, wil ik daar dus wel de mogelijkheid voor houden

Hahahaha ik ben zo heerlijk bezig :') denkbeeldige vent dan? :')
Excuus excuus! Ben snot verkouden en heb wat watten in mijn hoofd.

Nee logisch dat je dan liever geen weekenden wil werken!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:05

ik heb wel een denkbeeldige vent :j maar dat hoeft me natuurlijk niet de weekenden thuis te houden :)) lol

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:09

voor een potentieel bijrijdpaard kan je beter een doordeweekse dag vrijhouden.
De eigenaren zijn 9 van de 10 keer zelf ook vrij in het weekend en werken door de weeks. Dus dat vind ik een slecht argument.

En je uit de hand gelopen hobby, heel leuk. Maar (zeker met dit weer) zal je in de weekenden niet veel shoots doen. Positief denken, het is 1 weekend in de maand acceptabel weer nu (geschat).
Als je de voordelen laat opwegen tegen de nadelen, en de opbrengsten tegen de kosten....
Dan zou je is moeten kijken of het echt de moeite waard is om (iig voor de herfst/winter) niet de zaterdag te gaan werken en enkel op zondagen shoots te doen.

Moet je perse 2 dagen in het weekend vrijhouden daarvoor? als je bij een winkel solliciteerd dan vragen ze meestal om 1 van de weekend dagen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:11

Haha!
Ligt er ook een beetje aan waar je wil werken of je in de weekeinden vrij kan zijn.

Centerparcs of Landal niks?
Staan veel vacatures op beide sites.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:12

vuurneon schreef:
Heino schreef:

Hahaha :') wel interessant om op verjaardagen te vertellen; zal vast een hoop kosten schelen in de hapjes als je in geuren en kleuren gaat vertellen hihi

Ik heb bij een dierenarts gewerkt (ben paraveterinair) en ik kán verhalen vertellen :'). Mensen stoppen acuut met eten _O-.
Maar daar moest ik ook de instrument steriliseren en op een enkele keer na, valt dat zat mee. Alleen toen die DA in het weekend een castratie had verricht en was vergeten om alles in het sop te zetten, moest ik ook even een frisse neus halen :=. Als je het "vers" van de OK krijgt, valt het wel mee (is mijn ervaring!).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:14

Oh, maar ga er al van uit dat ik doordeweeks ook wel een vrije dag heb hoor :j dus dan kan ik ook naar bijrijdpaard gaan :) Maar aangezien iedereen in het weekend altijd shoots wil, zal ik toch echt dan vrij moeten houden met mooi weer. Ik zal met slecht weer natuurlijk gewoon kunnen werken :j en ik verdien aan een fotoshoot meer als wat ik op een dag zou verdienen als ik moet werken :) Dus ik zou best wel in het weekend kunnen werken, maar niet vast. oproepbasis is prima, heb ik geen shoot in het weekend staan en hebben ze me nodig, kom ik blaffend aangelopen bij wijze van spreken :P

doe nu overigens wel mijn verzorgpaarden op zondag, dus zaterdag is meestal mijn shootdag, of ik wissel de dagen, maar het is dus wel nodig eigenlijk. Bijv as. weekend heb ik zondag een shoot en zaterdag ga ik dan naar de paarden :)

vuurneon

Ik heb trouwens een heerlijk gemotiveerde introductie op werk.nl gezet :j hoop dat het wat oplevert! Aan het enthousiasme kan het niet liggen en als zeg ik het zelf; ik heb een verdomd goed verkooppraatje neergezet!

Zag ook al wat passende vacatures, al vroeg 1 bedrijf 5 jaar ervaring en dat kan ik niet bij elkaar kletsen helaas! :D
Maakt niet uit, blijf hoopvol! En anders eerst maar ervaring opdoen zonder dat ik ervoor betaald krijg. Dat is beter voor het cv dan thuiszitten.

Astaloca

memorabel moment bijna naar deel 7!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:27

Weekend en avond wil ik ook niet.
Je mag nog best iéts te willen hebben imo

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:27

Astaloca schreef:

-O-
We zouden toch allemaal aan het werk zijn aan het eind van deel 6?????

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:28

patpen schreef:
Astaloca schreef:

-O-
We zouden toch allemaal aan het werk zijn aan het eind van deel 6?????

Nog harder aan de slag dus *\o/*
Vol goede moed!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:35

stef schreef:
Weekend en avond wil ik ook niet.
Je mag nog best iéts te willen hebben imo

Jawel, maar ging mij erom dat je er wel op moet letten waarop je solliciteert. Als ik niet 's avonds wil werken, is werken in een kroeg minder geschikt.
Wil je in de winkel staan, dan kun je verwachten dat ze ook iemand zoeken die graag een koopavond draait, zaterdag of zondag bijvoorbeeld.
Wil je dat niet? Moet je toch kijken naar wat anders immers,

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:42

Daar heb je idd gelijk in.
Ik zeg weleens voor de gein: of ik een 9-5 mentaliteit heb? Neuh, half 9 - half 5 ;)
Vind het echt niet erg als het druk is om langer te blijven, maar niet structureel tot 's avonds, en ook niet onregelmatig. Ik trek dat simpelweg niet

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:44

Ik zoek werk in de hrm, dus dat zijn normale werktijden zeg maar. Overwerken geen probleem natuurlijk bij vlagen, dat hoort bij het beroep en dat weet ik ook.

Ken geen hrm'er die nachtdiensten draait haha :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:45

Ik vind avond werken geen probleem, althans, niet in de Hema ofzo. Daar is het niet zo druk als in de Bking waar ik werkte. Daar kon ik wel eens horendol van worden

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:50

stef schreef:
Daar heb je idd gelijk in.
Ik zeg weleens voor de gein: of ik een 9-5 mentaliteit heb? Neuh, half 9 - half 5 ;)
Vind het echt niet erg als het druk is om langer te blijven, maar niet structureel tot 's avonds, en ook niet onregelmatig. Ik trek dat simpelweg niet

:oo jij zegt het nog netjes!
ik ga voor de tien tot vier _O- Onder vrienden/familie dan he ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:58

Mijn broer kreeg de vraag tijdens de sollicitatie; wanneer zou je kunnen beginnen?
Zegt ie doodleuk; gister :j

Het is niets geworden met die baan haha :')

(10 tot 4 werken klinkt zalig haha)