Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Datjaa schreef:Voor VWO Wiskunde A mensen:
http://www.fcsprint2.nl/opendir/index.p ... enulvl=239
Moet je even op het + teken daar rechts klikken, en daar leggen ze aan de hand van filmpjes bepaalde onderwerpen uit..
Jannaa schreef:Marloes schreef:Dat Jacobus met haar was getrouwd wist ik ook niet
Maar die Jane Fonda ging naar Noord-Vietnam, dus ik daar dacht ik al uit te halen dat ze Noord-Vietnam steunde.
Met die naam van Willem III:
Als ze hem Karel hadden genoemd was de link snel gelegd met Karel V, die wilde centralisatie, hoge belastingen en zijn regeringstijd was geen goede tijd voor de Republiek.
Met de naam Willem leg je de link met Willem van Oranje en stadhouder Willem II, beide goed geweest voor de Republiek, soevereiniteit van de gewesten en een bloeiende economie.
Tenminste, dat is wat ik had en dacht dat ik daarmee wel aardig in de goede richting zat
Pff, dat klinkt zó logisch nu je het zegt! Ik had die vraag eerst overgeslagen, dus ik moest de laatste 3 minuten nog wat verzinnen. Ik durf niet eens te zeggen wat ik had, het is echt een bedroevend slecht antwoord ;p Wat had je bij het politieke/religieuze conflict tussen Maurits en Van Oldenbarnevelt en Arminius en Gomanus?
xMarloess schreef:About wiskunde: Ik snap gewoon níet wat ik in deze opgave fout doe, het is volgens mij het makkelijkste wat je kan krijgen zo ongeveer, maar toch kom ik anders uit dan de antwoorden.
Vraag is:
In een doos liggen 5 lampen, waarvan er 2 defect zijn. De lampen worden stuk voor stuk getest totdat de beide defecte lampen opgespoord zijn. Het aantal tests dat nodig is om beide defecte lampen op te sporen is een stochast X.
a. Geef de kansverdeling van X.
Wat ik doe:
1 kan niet, omdat je 2 defecte lampen hebt.
Kans op X=2 is (2/5)×(1/4)= 0,1 (goed)
Kans op X=3 is (2/5)×(3/4)×(1/3)×2= 0,2 (fout, moet 0,3 zijn) (×2 komt van 2 nCr 1)
Kans op X=4 is (2/5)×(3/4)×(2/3)×(1/2)× 3 nCr 1)= 0,3 (fout, moet 0,6 zijn)
Huh?
Sabine_Duco schreef:Hoi allemaal! Geschiedenis was echt veeeeeel! Ik heb 16 kantjes volgeschreven!!! Ik weet ook nog niet of ik in het antwoordmodel ga kijken, ik denk het wel want ik ben toch te nieuwsgierig.Het ging volgens mij redelijk goed! Alleen er kwamen inderdaad af en toe dingen voorbij waar ik nog nooit van gehoord had, zoals Jane Fonda, die huwelijken bij de volgordevraag etc. Maar ik denk dat het wel goed ging.
Paisano schreef:
xMarloess schreef:Maar de laatste moet daar toch sowieso staan? Want anders kan het zijn dat de 2 defecte al bij de eerste twee trekkingen tevoorschijn komen. Die laatste zou dus niet mee mogen doen in het aantal volgordes. Tenminste, zo dacht ik..
Marive schreef:Kom even binnenvallen, heb wel een beetje meegelezen maar niet meer zo gereageerd, sorry. Geschiedenis ging voor mn gevoel ook wel goed, maarja dat heb ik altijd wel eigenlijk en meestal valt het dan toch behoorlijk tegenGa straks wel even nakijken!
Marloes volgens mij doe je telkens de eerste kansen fout! Je berekent nu de kans op 4 defecte, wat gebeurt er als je 3/5x2/4x2/3x1/2x 3ncr1 doet?