't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:45

ik heb nu een 4tal ontvangsbevestigingen gehad, van een ook een email dat ik in de verdere selectie ben gekomen, maar sindsdien niets meer gehoord, zal ik morgen even achteraan bellen. Donderdag een gesprek, ben heel benieuwd! :)

alle anderen ook succes met gesprek!!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:13

Succes iedereen met gesprekken alvast weer!

Reistijden heb ik ook last van. Heb een scooter maar kom daar niet zo ver mee als met een auto natuurlijk (al denken sommige mensen van wel) en daarnaast, ik trek het niet elke dag een uur te reizen. Dat hou je nooit lang vol.

Heb inmiddels weer wat afwijzingen binnen helaas...maar vandaag weer heeeel hard verder.

Van het weekend is onze auto ermee gekapt, en na wat beraad en net de garage aan de telefoon gaat hij naar de sloop. Zonder auto is het ook niet helemaal dus nogal een zure bom....
Zeker nog eens nu ik geen baan heb.

Trouwens, rondom Eindhoven:
Persvoorlichter paardensport

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:12

op zich vind ik een uur reizen nog te doen (met auto), ligt er ook aan of je gewoon kan doorrijden of veel in de file staat. Nu heb ik ook geen hekel aan autorijden! ;-)
@ Lolleke, wat voor baan zoek je?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:16

Ik reis al 2 jaar lang, elke dag bijna 2,5 uur :) Met de auto.
Je went eraan! En als je baan leuk is, is het niet meer zo erg vind ik :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:18

Ik vind het ook niet erg om wat verder te reizen als ik een leuke baan zou hebben. Maar 50 minuten is wel zo'n beetje mijn limiet. Had gereageerd op een vacature waar iemand hier mee kwam. Na een week niets gehoord dus een mail erachteraan. Kreeg ik terug dat ze bezig waren met het uizoeken van de binnengekomen sollicitaties en ik zou er later meer over horen...het is nu al weer 1.5 week verder en nog niets gehoord. Bedrijf is voor mij 50 min rijden.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:27

Ik vond het de eerste jaren ook niet erg, terwijl ik ook bijna een uur enkele reis had. Op een gegeven moment werd het me echter toch iets te veel. Was eigenlijk nooit thuis en tijd om echt te ontspannen had ik alleen in het weekend en dat heeft me uiteindelijk toch opgebroken. -O-

Zou het misschien wel willen hoor 40 min. reistijd, maar dan niet voor 40 uur in de week, maar voor 36 uur bijvoorbeeld. Dan speelt ook de onkostenvergoeding nog een rol, want ik moest toch per maand een behoorlijk bedrag zelf ophoesten en met de huidige prijzen zal dat al helemaal zijn. :=

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:28

zo gaat dat iedere keer bij bedrijven. Ik heb inmiddels van een bepaald bedrijf al op 16 april een bevestiging gehad, daarna half mei een email dat ik op gesprek mocht komen en tot op heden nog steeds niets gehoord, hoewel ik al een keer een email heb gestuurd met de vraag over hoe of wat.... Best banketstaaf, maar goed een gemiddelde procedure kost ook bijna een maand en dan moet het allemaal redelijk soepel gaan.

Mijn max reistijd ligt op een uur ongeveer. MOet niet veel meer zijn, dan worden de kosten te hoog.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:33

Idd, je krijgt niet al je benzine vergoed...dat moet nog wel te betalen zijn elke maand....benzine is duur nu... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:01

Benzine vergoeden is toch nog nooit helemaal geweest? Standaard is 19 cent per kilometer en dat gaat nog omlaag als ik de regering mag geloven.

Veel bedrijven bieden 100% vergoeding met het OV aan. En een uurtje in de trein vind ik echt niet erg, kan ik nog een beetje slapen, beetje lezen, etc :j

Ik heb jaar in jaar uit meer dan een uur enkele reis gedaan voor werk. Meerdere bedrijven, ik heb het nooit erg gevonden :n

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:02

Uurtje inderdaad is goed te doen met het ov :j (al ligt dat ook aan waar je woont in nl := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:05

Waar ik nu woon zijn geen treinen, alles met de bus. Dus straks ben ik ook een uur onderweg, maar dan met twee bussen :j en stukjes lopen tussendoor. Prima te doen :j

Al komt er met een maand of twee denk ik een scootertje :j

Want in dit geval is het maar 12 kilometer :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:07

Jans schreef:
Waar ik nu woon zijn geen treinen, alles met de bus. Dus straks ben ik ook een uur onderweg, maar dan met twee bussen :j en stukjes lopen tussendoor. Prima te doen :j

Al komt er met een maand of twee denk ik een scootertje :j

Want in dit geval is het maar 12 kilometer :+

Ooh dat is goed te doen met de scoot! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:07

Ik moet ook toegeven dat ik blij ben dat ik nu dichterbij zit. Elke dag een dik uur heen en een dik uur terug is ook niet alles.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:08

@nenac: op dit moment vind ik heel veel best. Zoek specifiek in de zorg (SPH'er) maar wil nu vooral gewoon een baan...als het fysiek maar niet te zwaar is...

En reistijd....het hangt inderdaad af van hoe je reist, waarnaartoe en voor hoelang.

Ik zie het bepaald niet zitten om 45 min / 60 min op de scooter te zitten voor mijn werk. Zeker met slechter weer niet. Ik ben niet bang voor wat regen, maar als ik dan denk aan echt winters weer...nee voor mij niet. En daarnaast, ik trek het niet. Ben helaas iet gezegend met een gezond lichaam en heb een half jaar geleden een hernia operatie gehad. Ik trek het überhaupt niet om zo lang non stop te zitten. En je wordt tegenwoordig elke 50 meter bijna doodgereden helaas.

Maar bijv. 20 min met de bus naar het station (woon helaas in veldhoven, station is dus Eindhoven..maakt het niet makkelijk) en dan nog 30 min trein ofzo is veel minder intensief. Niet continue opletten, je kan nog overstappen en je benen strekken.

En wordt het vergoed inderdaad, had een leuke baan maar dat was enkeltje wel bijna 8 euro. Dat is dus bijna 2 uur werken op een dag met mijn minimumloon om überhaupt je reiskosten te vergoeden. Dat gaat me echt grondig te ver.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:27

ik dacht dat er in de zorg altijd voldoende vraag naar personeel was.... blijkbaar niet dus.
Bij ons wordt km-vergoeding gegeven tot 40 km enkele reis, 80 km per dag dus. Mits je binnen die 40 km grens woont, kun je daar wat brandstofprijzen net voor rijden. Onderhoud/verzekering/afschrijving niet, die zijn allemaal eigen rekening. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:31

Maar dat is toch altijd geweest? Je houdt zeer zelden maar wat over aan de kilometervergoeding. Bedrijven kunnen hier ook niets aan doen, met de auto komen is voor hun namelijk veel duurder dan personeel met het OV laten komen.

Bij mijn nieuwe baan was er sprake van een leasewagen, veel collega's hebben dat. Maar omdat de overheid alle belastingen omhoog gooit geven ze alleen nog maar leasewagens uit aan de hoge functies, en functies die veel naar klanten moeten.

Ik heb met het werkzoeken wel geleerd om buiten het kringetje te kijken waar ik woon. Heel toevallig heb ik nu wel wat gevonden hier binnen de kring, maar anders had ik elke dag weer meer dan een uur enkele reis gehad: Rotterdam.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:34

NenaC schreef:
ik dacht dat er in de zorg altijd voldoende vraag naar personeel was.... blijkbaar niet dus.
Bij ons wordt km-vergoeding gegeven tot 40 km enkele reis, 80 km per dag dus. Mits je binnen die 40 km grens woont, kun je daar wat brandstofprijzen net voor rijden. Onderhoud/verzekering/afschrijving niet, die zijn allemaal eigen rekening. :(

Moet je wat extras daarvoor hebben dan? immers jou auto? := het heet toch niet voor niets een km-vergoeding? :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:46

Moet nog tot half 5 werken. Daarna snel in de auto voor gesprek. Ben benieuwd....

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:58

Good afternoon, ladies :P

Ik zou graag willen meeposten in dit topic. Ik werk momenteel nog maar mijn contract loopt begin juli af (einde van het schooljaar).
Ik ben al een tijd werkzaam als docent Engels op het Voortgezet Onderwijs maar ik wil graag een carrièreswitch maken omdat ik me verveel in mijn huidige functie(s). Vacatures voor docent Engels zijn er zat, maar ik wil dus iets anders.
Echter heb ik een zeer gerichte opleiding gevolgd waardoor mijn keuze gelimiteerd is. :7

Alle vacature sites houd ik in de gaten en ik heb al een aantal sollicitatiebrieven verstuurd. Ik heb inmiddels twee afwijzingen ontvangen omdat ze betere kandidaten hadden voor de functie. Ik hoop gauw een baan te vinden waar ik wel weer vrolijk van word! :j

Groetjes,

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:02

UK_Eef: Wat voor iets zou je nu willen doen dan?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:19

Winged schreef:

Dat is moeilijk om exact te omschrijven, maar wat ik wel erg leuk vind om in te werken is:
* de agrarische sector (iets met veehouderij, paarden, koeien, schapen of varkens, of landbouw)
* iets met taal (tolk/vertaler)
* iets met ontwikkelingssamenwerking/ontwikkelingshulp/internationale dienstverlening

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:21

Dan vrees ik dat je met een (leraar)opleiding engels niet ver komt... Zou ik eerst een cursus oid erbij doen. Zeker in deze tijden kom je echt niet zomaar overal aan de bak.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:22

@NenaC: Ja wat noem je zorg he....genoeg verzorgende IG vacatures, maar er zijn nog honderden opleidingen meer. Dat is een beetje een muur waar ik etegenaanloop bij mensen die zelf ook niet in de zorg zitten.
"Er zijn toch genoeg vacatures in de zorg?" Ja....voor ervaren medewerkers of verpleegkundigen / medische beroepen.

@anastasia: Succes dan straks!!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:25

Astaloca schreef:
NenaC schreef:

Moet je wat extras daarvoor hebben dan? immers jou auto? := het heet toch niet voor niets een km-vergoeding? :)

Nee, tenzij baas verwacht dat ik veel km's voor hem rijdt en dan denk ik er anders over... want dan zijn het geen eigen daarvoor gekozen km's, maar min of meer verplichte km's. En dan wordt het anders.....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:36

UK_eef schreef:
Winged schreef:

Dat is moeilijk om exact te omschrijven, maar wat ik wel erg leuk vind om in te werken is:
* de agrarische sector (iets met veehouderij, paarden, koeien, schapen of varkens, of landbouw)
* iets met taal (tolk/vertaler)
* iets met ontwikkelingssamenwerking/ontwikkelingshulp/internationale dienstverlening

Kijk eens op de site van ABoost.
Wellicht dat zij iets voor je kunnen betekenen?