Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:07

Mag ik mijn vraag van gisteren nog een keer plaatsen? Ik ben nog steeds erg aan het twijfelen of Facebook nu wel of geen goede toevoeging gaat zijn aan de zand website en ben nog steeds wel erg benieuwd naar jullie mening.

Citaat:
Mag ik jullie ook om advies vragen mbt Facebook?
Iedereen hoor ik over het belang van Facebook voor het werven van nieuwe bezoekers en up to date blijven van je bedrijf. Nu heb ik eens lopen spieken bij onze concurrenten (mbt het zand) en ik zie inderdaad dat sommige een Facebook pagina hebben. Echter, geen van alle met enorm veel volgers / likers (niemand boven de 50, één groot bedrijf 150, maar ik kan niet inschatten of dat toevallig gewoon alle medewerkers zijn :p). Nu ben ik erg aan twijfelen wat onze positie moet zijn.

Ik heb een facebook pagina geopend gewoon om eens te kijken. Zand, grind en grond e.d. is natuurlijk geen echt luxe product, nog een ‘hebbeding’. Desondanks is onze missie wel van zand iets te maken (Passie voor Zand is het motto). Door middel van leuke blogs over toepassingsgebieden, opgedeeld in verschillende onderwerpen, zoals dier & zand, Kind & zand, Hobby & zand e.d.. Het zal niet zo zijn dat mensen ineens extra zand gaan kopen omdat het zo leuk is, maar het kan wel zo zijn doordat we zichtbaarder zijn op bv Facebook dat ze eerder aan ons zullen denken op het moment dat ze wel zand of dergelijke nodig hebben.

Hoe zien jullie de toepassing van Facebook icm een zandhandel. Of zeg je, niet doen, verspilde moeite, hele andere markt.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:18

Taffje schreef:
Precies Malootje, gewoon beginnen, kan je gaanderwijs ook zien waar de meeste intresse voor is. Je hoeft er niet veel voor te investeren buiten je tijd om.

Lindy1982, Dat is ook vreemd? Doe jemisschien ook spelletjes als Farmville of zo?

Weet wel hoe ik aan die Van mij kom hoor haha .. Had het over de likes die je koopt dat dat mensen uit Afrika etc zijn..
Nee speel geen domme spelletjes heb wel wat beters te doen hihi

Blablabla11

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:22

Melis je kan je naamsbekendheid uitbreiden.. Een groter bereik kwa klanten en een hogere ranking in Google .. Als ik bij collega bloemisten kijk hebben die ook niet zoveel hoor .. Maar doe het voor mezelf en mijn bedrijf en wat andere doen moeten ze natuurlijk zelf weten ..

Je akties etc alles kan je er kwijt nieuwe weetjes etc

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:22

jammer dat ik jullie missie: passie voor Zand niet echt terug zie in de website.
Ik vindt de website niet echt passie uitstralen. Miss een beetje het gezicht van de mensen achter zand compleet
en jammer dat de linken dier&zand, Kind&Zand niet worden gebruikt want ik vindt ze erg krachtig.

Ik denk als jullie je willen onderscheiden je echt voor de particulier wil gaan je dit best kan doen, en dan kan een facebook er ook zeker bij.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:26

Ik heb me vandaag 'ziekgemeld' bij een doorlopende zzp-klus. Nare nacht gehad, veel pijn, moeilijk ademhalen, weinig slaap. Voelde echt heel stom om te bellen, toch een beetje raar als zzper...

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:36

Dank, het motto passie voor zand bestaat pas sinds dit weekend :p. En ik ben inderdaad nog een beetje aan het kijken hoe ik dit ga verwerken in de website. Het blog bestaat ook sinds zondag en de inhoud is dus nog onderweg, maar de opzet staat. Voor nu wordt de term 'passie voor zand' enkel nog maar gebruikt binnen het blog en Facebook.

In ieder geval positief dat het leuke thema’s zijn en dat dit aanspreekt. Met de Facebook ga ik het gewoon even aankijken. Deleten kan natuurlijk altijd nog.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:36

Lindy1982 schreef:
Melis je kan je naamsbekendheid uitbreiden.. Een groter bereik kwa klanten en een hogere ranking in Google .. Als ik bij collega bloemisten kijk hebben die ook niet zoveel hoor .. Maar doe het voor mezelf en mijn bedrijf en wat andere doen moeten ze natuurlijk zelf weten ..

Je akties etc alles kan je er kwijt nieuwe weetjes etc

Ik denk dat als je het zo aanpakt, dat het wel kan werken. Zeker als je er ook nog een leuk weetje van de dag bij doet of zo... Je moet op zoek gaan naar de interactie met je klanten!

@Yucca... Balen dat je je hebt moeten ziekmelden zeg! Ik heb me gelukkig nog nooit hoeven ziekmelden van een klus, maar had vorig week wel een 'ziek' dagje ingepland na een druk weekend en 2 drukke aankomende dagen. maar het voelt inderdaad wel dubbel, want er ligt nog zoveel werk...

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:01

Arme Yucca, :(:) rustig aan

@Lindy1982, Sorry, niet goed gelezen denk ik, ik dacht dat jij ineens heel veel Afrikaanse likes had :o

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:20

Als we vandaag nog eens extra ons best gaan doen, kunnen we het nieuwe topic openen :D

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:27

Hey, ik heb even een paar dagen gemist, want ik had het even druk. Wat betreft Facebook; ik doe er niet heel veel mee.

Sommige webwinkels krijgen er wel exposure mee door hun share, like, win acties, maar dat moet bij je bedrijf passen. Ik wil alleen volgers die P&L echt leuk vinden, dus ik doe niet aan die promoties. Ik vind dat like/share/win gedoe een beetje nep.

Oja, Lindy, door Facebook zag ik wel je workshop die ik graag met mn moeder, schoonzus en zus wil doen. Even vraagje tussendoor of we nog keuze hebben in wat er gemaakt kan worden? We wilden graag iets met nepbloemen; krans ofzo. In ieder geval iets wat houdbaar is zeg maar (bij mij gaat alles dood; ik heb alleen maar zijdebloemen)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:12

11AFotograaf schreef:
Als we vandaag nog eens extra ons best gaan doen, kunnen we het nieuwe topic openen :D

Deze zieke Harry gaat haar best doen. Heb mijn vriend op pad gestuurd om wat drukwerk te regelen...

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:17

Wordt er hier nog wel eens gedaan aan het laten zien van werk? Als dat zo is kan ik nog wel een foto laten zien van mijn eerste studioshoot op de plek waar mijn studio gevestigd gaat worden (ook direct de reden dat ik me hier heb aangemeld) en een foto van afgelopen zondag op de Loonse en Drunense duinen, wat ik wel al langer doe, de paardenfotografie.

Ik hoor het wel of het de bedoeling is, als dat niet zo is, ook prima ;).

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:20

Wat betreft facebook, ik heb ook een facebook pagina geopend en ik communiceer toch veel met mensen via facebook. Ik krijg via facebook ook aanvragen voor fotoshoots of films en mensen die een fotoshoot gedaan hebben delen foto's met mij, waar anderen dan weer op reageren. Maar voor foto's is dat natuurlijk heel anders dan met zand. Maar als je je op particulieren wilt richten is facebook wel nuttig, al gaat het maar om mensen die hun zandbak gevuld hebben met jullie zand. Foto erbij en delen maar!

Wat Kaaaren zegt ben ik wel met haar eens, de site is vrij standaard. Een mooie zand foto op de achtergrond zou al een heel verschil maken. Of schrijf een stukje over de herkomst van het zand, een foto van de sahara erbij of het strand etc. maakt het al een stuk visueler.

Over zakelijke rekeningen, ik heb zelf 2 prive rekeningen zodat ik alles gescheiden kan houden. Zakelijke rekening is niet verplicht en is duur.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:31

kgambler schreef:
Wordt er hier nog wel eens gedaan aan het laten zien van werk? Als dat zo is kan ik nog wel een foto laten zien van mijn eerste studioshoot op de plek waar mijn studio gevestigd gaat worden (ook direct de reden dat ik me hier heb aangemeld) en een foto van afgelopen zondag op de Loonse en Drunense duinen, wat ik wel al langer doe, de paardenfotografie.

Zo ver ik weet, hebben we hier als fotografen nog geen werk gedeelt... Wel websites/facebook pagina's of leuke nieuwtjes, maar geen specifiek werk. Zou het niet erg vinden, want zit zelf niet meer in de fotografentopics, maar ik denk dat het dan te veel over de foto's zal gaan, terwijl dit meer algemeen over ondernemen gaat, maar misschien dat andere hier een ander idee over hebben. Zou het zelf ook leuk vinden om weer eens reacties te krijgen op mijn foto's ;)

@connepon, goed toch dat je voor jezelf uitgemaakt hebt dat je er niets mee doet? Dat is een keuze en als je er achter staat, werkt het ook! Beter als het proberen en er gigantisch de mist mee ingaan ;)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:50

11AFotograaf schreef:
kgambler schreef:

Zo ver ik weet, hebben we hier als fotografen nog geen werk gedeelt... Wel websites/facebook pagina's of leuke nieuwtjes, maar geen specifiek werk. Zou het niet erg vinden, want zit zelf niet meer in de fotografentopics, maar ik denk dat het dan te veel over de foto's zal gaan, terwijl dit meer algemeen over ondernemen gaat, maar misschien dat andere hier een ander idee over hebben. Zou het zelf ook leuk vinden om weer eens reacties te krijgen op mijn foto's ;)

@connepon, goed toch dat je voor jezelf uitgemaakt hebt dat je er niets mee doet? Dat is een keuze en als je er achter staat, werkt het ook! Beter als het proberen en er gigantisch de mist mee ingaan ;)

De foto's waar het over gaat staan ook op mijn facebook pagina https://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#! ... hotography

Maar het was meer omdat er werd gezegd dat we, als we ons best zouden doen een nieuw topic geopend kon worden ;).
Ik zet overigens de foto's wel in andere topics.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:53

Een paarden plaatje hoeft van mij niet, maar het laten zien van je studio is altijd leuk om te zien denk ik. Dat laatste heeft met ondernemen te maken en ik denk dat je dat gerust met trots zou moeten kunnen laten zien toch?

Ik zal zo meteen even het nieuwe topic gaan klaar zetten tussen de dingen door.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:02

eefje_rudmer schreef:
Wat betreft facebook, ik heb ook een facebook pagina geopend en ik communiceer toch veel met mensen via facebook. Ik krijg via facebook ook aanvragen voor fotoshoots of films en mensen die een fotoshoot gedaan hebben delen foto's met mij, waar anderen dan weer op reageren. Maar voor foto's is dat natuurlijk heel anders dan met zand. Maar als je je op particulieren wilt richten is facebook wel nuttig, al gaat het maar om mensen die hun zandbak gevuld hebben met jullie zand. Foto erbij en delen maar!

Wat Kaaaren zegt ben ik wel met haar eens, de site is vrij standaard. Een mooie zand foto op de achtergrond zou al een heel verschil maken. Of schrijf een stukje over de herkomst van het zand, een foto van de sahara erbij of het strand etc. maakt het al een stuk visueler.

Over zakelijke rekeningen, ik heb zelf 2 prive rekeningen zodat ik alles gescheiden kan houden. Zakelijke rekening is niet verplicht en is duur.

Ik denk dat het goed is als je Facebook gebruikt om te kunnen communiceren met je klanten. Het opbouwen van een band met je klanten is natuurlijk altijd goed! En inderdaad kun je gemakkelijk foto's delen. Mensen vinden dat ook vaak leuk om te zien :) Overigens ga ik het misschien in de toekomst wel meer gebruiken; heeft nu enkel een RSS-functie (delen van nieuwe postberichten).

Nog even wat anders. Ik ben naar aanleiding van een cursus die ik volg een hele strategie aan het opzetten voor P&L. Dat is nooit mijn intentie geweest van de site, maar ik heb wat andere inzichten gekregen. Die cursus volg ik via http://www.socialtriggers.com voor diegene die geïnteresseerd zijn in bloggen en het verkopen van informatieproducten. Ook nog een tipje voor mensen die informatieproducten verkopen en Wordpress gebruiken: het programma WishList Member (moet je maar eens Googlen)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:15

Deel 6 staat klaar.
Ik druk zo meteen op verzenden. Sta je er niet tussen, jammer dan, het is je op tijd gevragen om de lijst mee te helpen vullen.
Tot aan de andere kant!

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:15

holly schreef:
Een paarden plaatje hoeft van mij niet, maar het laten zien van je studio is altijd leuk om te zien denk ik. Dat laatste heeft met ondernemen te maken en ik denk dat je dat gerust met trots zou moeten kunnen laten zien toch?

Ik zal zo meteen even het nieuwe topic gaan klaar zetten tussen de dingen door.

Het zou dan een foto zijn die ik in de studio heb gemaakt, dus niet de studio zelf ;). Maar het was de eerste shoot op die locatie. Het is een hondenplaatje van een Duitse herder.

Maar prima, dan zal ik jullie er niet mee "lastig vallen". Dan blijf ik het topic volgen, praat mee waar ik kan en doe ik op die manier hier mee.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:19

Laat gerust zien hoor kgambler, zolang je niet uit het oog verliest dat het met ondernemen te maken heeft.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:21

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:34

Ok, dan als afsluiter van dit topic dan denk ik zo:

Voor mij heeft het wel met mijn onderneming te maken, ik doe het dan wel naast een baan, maar ben er wel mee bezig om geld te gaan verdienen met studio en paardenfotografie. (Ik ben nu ook bezig om ervoor te zorgen dat o.a. mijn boekhouding op orde komt, daarin is het toch fijn om een vader te hebben die ook ondernemer is, regelmatig is de belastingsalmanac er al bij gepakt om o.a. te kijken hoe het zit met het wel of niet moeten aanvragen van een KVK, voor nu hoeft dat niet, maar zodra er niet meer voor hoeft betaald te worden komt er wel een KVK inschrijving, ik begreep dat het mogelijk vanaf 1 januari gratis wordt).

Hier dan een van de eerste studioplaten, zoals ik al zei, ik zal ze voor de rest ook niet delen omdat het inderdaad ook niet helemaal in het topic thuishoort (hoewel ik me best kan voorstellen dat het laten zien van de te leveren producten, in dit geval dus foto's er ook bij kan horen).

En dan op naar het nieuwe topic :).

Afbeelding

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:40

Hoe gaat dat er aan toe/in zijn werk, dieren in een studio voor een fotoshoot? (ik denk gelijk aan katten in de gordijnen en honden in de bloembak haha)

Je vraagt er nu toch neem ik aan ook geld voor?
Adverteer je ook voor jezelf?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:41

:evaw: :evaw: tot in het nieuwe topic.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:50

holly schreef:
Hoe gaat dat er aan toe/in zijn werk, dieren in een studio voor een fotoshoot? (ik denk gelijk aan katten in de gordijnen en honden in de bloembak haha)

Je vraagt er nu toch neem ik aan ook geld voor?
Adverteer je ook voor jezelf?

Tot nu toe geen last van gehad, wel liep deze hond vaak van het podium af wat ik heb gebouwd (dan hoef ik niet zo diep te bukken om foto's te maken). Ze was eigenlijk behoorlijk braaf. Maar ik zal het je melden als ik er meer ervaring mee heb haha.

Ik vraag inderdaad geld voor de paardenreportages, ik denk dat ik de prijs daarvoor per 1 januari omhoog ga doen.
Voor studioreportages ga ik eerst voor mezelf nog minstens twee shoots doen en daarna ga ik daar ook geld voor vragen.

Bij bovenstaande foto vind ik de belichting zelf nog niet optimaal.