Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:30

gelukkig weet ik wel een heel groot deel zelf, ik werk tenslotte op een financiële administratie maar die kleine belastingregeltjes van wat wel en niet mag daar zit ik niet 'in' en dan is hulp wel handig.

Siovette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:32

Hier nog een ondernemer:
webshop ruitersport en equestrian fashion: www.eponia.nl

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:42

Hallo Siovette, val binnen, klets mee! Toevallig meteen boukhouder tips? Als we dan toch bezig zijn hihi.

Oh hou op schei uit, pffff.
Ik weet nog wel, de eerste keer. Ik dacht, dat snap ik niet, dus ik laat het doen. Kort verhaal lang, ik heb het zelf nog opnieuw kunnen doen.
De 2de beviel wel, maar het jaar erna was ze met zwangerschapsverlof. Dus bij een ander aangeklopt. Omdat die het weer anders deed, zag ik pas dat er fouten zaten bij de 2e.
Jaar daarop volgende zelf maar eens er voor gaan zitten entoen merkte ik ook weer fouten op bij de 3e.
Conclusie, ik doe het sindsdien zelf.

Oh enne cissy, gefeliciteerd!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:45

@Cissy: Weet niemand in je directe omgeving niet een goede boekhouder? Ik ben namelijk ook aan mijn boekhouder gekomen via een oud stageadres en hij bevalt mij prima! Mond-tot-mond reclame is hierbij veel fijner, aangezien je dan ook echt af kunt gaan op ervaringen van mensen, ipv beloftes op websites!
Zeker bij boekhouders kom je wel eens rare dingen tegen en hele hoge tarieven, dus dan is het zoeken naar de speld in de hooiberg voor je de beste voor de beste prijs hebt!
Dus ga eens vragen bij je kennissen! Of laat weten in welke regio je zit! Misschien heeft iemand hier wel een goede!!

Wie gaat er trouwens het volgende topic aanmaken?? Nog maar 1 pagina!!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:56

Ikke.
Het staat al klaar om gepost te worden, dus klep maar vol die handel :D

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:10

Hier ook problemen met een hele dure accoutant. Ze leek goed meedenkend maar rekent gelijk bijna 100 euro per vraag. Dat is wel heel jammer want ik dacht juist het eerste jaar iemand de aangiftes te laten doen zodat we voor fouten behoud zouden worden en ik ook bijgespijkerd werd. Heb nu wel een adres van een goedkoper iemand, wil daar op gesprek. Heb een brief naar de huidige accountant gestuurd, geen reactie. Na 2 weken nog een brief gestuurd met daarin dat we de betaling opschorten totdat er een reactie is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:11

De advertenties in het blad vind ik zeker heel interessant, omdat de vorm van de advertentie ontzettend leuk is, je bent gewoon een onderdeel in een rubriek en dat spreekt me erg aan. Maar op dit moment heb ik gewoon niet zoveel te besteden, dus ik zou het graag willen doen, alleen is het nu denk ik nog niet de juiste tijd ervoor.

Adverteren in clubbladen staat idd ook op mn lijstje, die tarieven zijn meestal een stuk gunstiger en idd kom je zo gelijk bij je doelgroep uit. Op beurzen en evenementen staan, dat zou ik ook willen doen, maar daar ga ik me over een tijdje eens in verdiepen.

Net trouwens op Twitter gereageerd op een oproepje van "op stap met de hond" die nog mensen zocht om spulletje te leveren voor goodiebags voor het Goois Hondenfestijn. Dus wellicht dat ik daar ook aan deel ga nemen, alleen even kijken of ik voldoende spul heb om te geven.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:18

Lijkt me leuk om te krijgen zo'n goodiebag. Als er dan nog een kortingscoupon oid in zit heb je vast een paar nieuwe klanten :j.

In principe vind ik het niet erg dat mijn accountant niet goedkoop is, als het goed is weet hij/zij ook de regels waarop je fiscaal gunstig met je geld op gaat.
Voor sommige hier die als rechtsvorm geen BV maar bijv eenmanszaak hebben zou ik toch sneller kiezen voor een goed administratiekantoor, dat scheelt volgens mij behoorlijk geld ten opzichte van een RA of AA.
Ik ben ook op aanraden van een (zakelijke) bekende terecht gekomen bij mijn huidige accountant en het lijkt een goede!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:37

holly schreef:
Ikke.
Het staat al klaar om gepost te worden, dus klep maar vol die handel :D

Cool!! Ben nu wel benieuwd haha! Vanavond nog ff hard aan de slag in dit topic dus! Had eigenlijk wel verwacht dat ie vol zou zijn in mijn vakantie!

@Fleur: Balen dat die problemen nog steeds niet opgelost zijn!! Ik hoop dat het toch gaat lukken, want dit slaat helemaal nergens op! Als ik mijn boekhouder mail met een eenvoudige vraag, krijg ik daar een kort en bondig antwoord op, zonder extra kosten! Dat is wat ik zoek als zzp-er!

@Joyce: Die Goodybag lijkt me echt leuk om jezelf te promoten!!

@Mauve: Ik denk dat jij het verschil heel goed aangeeft. Jij hebt voor jouw BV (als ik het goed begreep) een accountant. Ik als zzp-er heb genoeg aan een boekhouder. Die zijn veel goedkoper! En dat zijn dus ook geen AA-Accountants, wat ook weer veel scheelt. Mijn boekhouder is wel aangesloten bij een organisatie, maar ik kan op zijn website niet meer vinden bij welke.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:39

En mauvestraat/Leedebee, kunnen jullie dan misschien ook uitleggen wat nou eigenlijk het verschil is tussen een accountant, administratiekantoor, boukhouder etc.
Ik denk dat dat voor vele niet helemaal helder is en dus heel erg interessant om wat meer over te weten.

Haha 11A, het is gewoon de lijst met ondernemers uit dit deel en een intro van een regeltje of 6a7, dus niets verrassends hoor hihi.

Joyce je verzint allerlei leuke dingen!
Waar je wel op moet letten met je enthousiasme, is dat je niet te veel geld gaat investeren. Kijk of je het budget klein kunt houden, want aankomende maanden moet er ook nog ruimte zijn voor reclames.
Een kortingsbon is idd een leuk en uitnodigend idee mauvestraat!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:51

Ik heb ooit ook een kortingsbon in een goodybag gedaan. Er zijn 150 goodybags uitgedeeld en ik heb er 5 klanten aan over gehouden. En dat terwijl het gewoon A5 briefjes waren die ik in een middagje in elkaar gezet had. Dus als de mogelijkheid zich weer voor doet doe ik zeker weer mee met iets voor in de goodybag.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 06:50

holly schreef:
En mauvestraat/Leedebee, kunnen jullie dan misschien ook uitleggen wat nou eigenlijk het verschil is tussen een accountant, administratiekantoor, boukhouder etc.
Ik denk dat dat voor vele niet helemaal helder is en dus heel erg interessant om wat meer over te weten.

Zover ik het weet, maar misschien hebben anderen aanvullingen -:):
"Accountant" is een titel die enkel en alleen gevoerd mag worden door gediplomeerde mensen met RA/AA diploma. AA= Accountant administratieconsultant = HBO diploma Accountancy en RA = register accountant = universitaire studie en aangesloten bij een Nederslandse vereniging van RA accountants.
Een accountantskantoor moet geleid worden door een bovenstaand gediplomeerd iemand. Vaak zie je ook dat een accountantskantoor fiscalisten in dienst heeft waardoor er veel kennis onder 1 dak zit.

Een boekhouder/administrateur zal bijna altijd ook een opleiding hebben genoten maar waarschijnlijk niet bovengenoemde opleidingen. Wat niet wilt zeggen dat een administratiekantoor niet heel goed kan zijn! Maar volgens mij is enkel en alleen een accountant bevoegd om een jaarrekening voor een BV of NV op te stellen zodat deze gedeponeerd kan worden bij de KvK. Andere rechtsvormen zoals vof of eenmanszaak kunnen natuurlijk ook een jaarrekening op laten stellen (door bijvoorbeeld een boekhouder/administratiekantoor), altijd goed om zaken inzichtelijk te krijgen. Echter zijn deze rechtsvormen niet verplicht zoals een BV of NV om deze te deponeren bij het KvK.

De term boekhouder is meer een synoniem, kan zowel voor accountant of administratiekantoor zijn.

Zoals gezegd denk ik dat voor de meeste hier een administratiekantoor meer dan afdoende zal zijn. De uurtarieven zijn beduidend lager dan een accountant en men zal je ook goed advies kunnen geven. Het is alleen verstandig, zoals met zoveel zaken, om naar ervaringen om je heen te luisteren, te kijken of men aangesloten is bij bepaalde verenigingen etc.
En misschien van te voren afspraken te maken hoe er wordt omgegaan met het beantwoorden van (kleine) vragen. Niet dat je voor alles meteen facturen om je hoofd geslingerd krijgt ;).

Verder altijd handig; het belastingdienst handboek en de website. Qua overzichtelijkheid laat het de wensen over maar over het algemeen zijn de huidige regels omtrent btw, auto gebruik etc etc erop terug te vinden. Ook veel informatie op higherlevel.nl en lancelots.nl, of natuurlijk hier :Y).

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 07:45

@cis gefeliciteerd!!

karel doet alleszelf, je kan altijd wat vragen dat weet je:)
en anders kan ie navragen bij zijn zus:)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:00

Ik heb een RA in de kenniskring en mijn baas is er ook een, daarnaast heeft mijn kennissenkring nog de nodige andere ondernemers die ook weer boekhouders hebben dus het gaat vast goedkomen! :)
En inderdaad Karel weet vast ook nog eea. Ik moet gewoon eens op papier zetten wat voor mij van toepassing is en dan even rond gaan vragen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:04

Oh hee cissy, wat is de naam geworden?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:51

Die hou ik nog even stil, eerst eea regelen, nieuwe website etc en dan zal ik m roepen goed? :x

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:28

Haha foei.
Toch nog ergens een beetje eng om ermee te naar buiten te gaan misschien?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:33

Ben je bang dat je website gejat wordt :P

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:37

hihi gedult is schone zaak:)

lol ja karel moet ook welelens vragen aan zijn zus die werk bij die gezellige blauwe envloppe geval.. vorige keer eens boek geleent even whehehe:) aangezien soms weer eens wat veranderd:)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:31

Ben gisteren voor het eerst naar een klant toegegaan met de hondenspullen en heb daar het kleinste hondje ooit gezien. Zo leuk! En jawel het truitje past ook nog :j .

Wij doen de boekhouding zelf maar twijfel soms wel of we alles wel weten :o

Zijn we nog niet aan het nieuwe topic toe?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:44

Haha ik kijk al steeds of we alweer een pagina verder zijn.

Hoe was dat lovepaints, zo'n afspraak bij de mensen thuis? Appeltje-eitje of toch aan alle kanten zweet?

Dat vraag ik me idd ook af.
Ik vind belastingaangiftes maar een zenuwwappig iets.
Nu heb ik al wat aangifteinvulmensjes versleten, maar elke doet het weer anders. De ene lijkt overal te zoeken of er nog iets uit te halen valt, de ander kijkt niet verder dan de in te vullen vakkies.
Ik vind er geen touw aan vast te knopen wie het nu goed doet en wie nog beter.
Dat is denk ik ook meteen het punt bij het uitzoeken van een administratiekantoor/boekhouder, je hebt geen flauw idee hoe die persoon werkt totdat je het uitgeprobeed hebt.

Oh en dendrofleur, aan mijn never nooit niet dat ik daar mee akkoord ging.
Vertel jouw verhaal eens op higherlevel.nl. Zij weten je waarschijnlijk wel te vertellen hoe je dit het beste op kunt lossen/aan kunt pakken en waar je bij de zoektocht naar een volgende op moet letten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:24

Wat dat betreft is het net als je auto bij een garage brengen als je er zelf geen verstand van hebt....je moet maar hopen dat je een garage treft die het beste met je voor heeft :P

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:18

Sorry ben de naam even kwijt. Maar hoe is het met degene die zo bedondert werd door het admin kantoor?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:53

pmarena schreef:
Ben je bang dat je website gejat wordt :P

nee hoor, die ligt al sinds juli vast en ook de .be .com en de .nl versie :D
Ik vond het gewoon nog niet nodig om al rond te strooien als ik nog niet meer heb dan alleen de naam.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:03

Zidore schreef:
LHO schreef:
Ik ben zelf geen heel groot fan van kant en klare webbuilders.. :) Het resultaat is vaak niet geheel je-van-het, en de vindbaarheid is ook niet alles :)

als je er dan toch 1 moet kiezen welke zou je dan nemen?? :o

Excuses voor de wat late reactie, ik zit niet heel veel op Bokt..

Niet ;) Ik ben nu een webshop aan het bouwen en ik gebruik dan als basis Ubercart icm. Drupal. Dan heb je dus wel de technische template, maar er moet nog wel zelf aangebouwd worden.

Nadeel:
- Eenmalige kosten voor mijn klant 8-)
- Niet alles voor 1 prijs

Voordelen:
- Lagere terugkerende lasten (hosting + domeinnaam is goedkoper dan een prefab webshop huren).
- Volledige creatieve en technische vrijheid - je bent niet beperkt door de webshophost.
- Hogere snelheid
- Betere vindbaarheid
- Ziet er vaak wat meer profi uit.