Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:55

annastasia schreef:
Cowgirl, ben je dan wel gemotiveerd om daar aan de slag te gaan?
Tuurlijk alles voor de toekomst, maar kom op, als jij eigenijk met tegenzin ergens wordt geplaatst en ws de meest snuggere bent daar...........

Het is een moetje. Ik mag dit niet weigeren anders raak ik mijn uitkering kwijt. Het is nu eenmaal niet anders.
De leiding gevende zijn ook nog wel snugger en voor zo ver ik kan merken weten die ook wel dat ik daar niet thuis hoor.
Ik krijg niet voor niets te horen dat ze zelden iemand krijgen met een CV als de mijne en dat ik tevens een van de weinige ben met een rijbewijs.
Misschien is het wel onwijs leuk. Maar ik voel me op dit moment gewoon zo buiten de maatschappij staan terwijl de medewerkers daar dat wellicht anders voelen want voor die mensen (mensen met een beperking) is het natuurlijk geweldig dat ze iets kunnen doen.
En ik baal dat ik de 32 uur over 5 dagen heb ipv 4 fulltime dagen.

Ik heb net nog gesolliciteerd naar een functie administratief medewerker bij een luchtvracht afhandelaar op schiphol.
Functie lijkt me heel leuk en is ook een spoedje. Dus wie weet heb ik met mijn per directe beschikbaarheid wel een streepje voor.

Laten we het hopen.

patpen

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:26

Kop op Cowgirl :(:). Oké, het is niet je droombaan en ook niet je gewenste omgeving. Maar je moet nu ff door die zure appel heen bijten :Y). Misschien valt het allemaal wel mee als je daar begint. En wie weet wat het wordt op Schiphol..... De leiding daar weet dat je meer in je bovenkamer hebt dan de gemiddelde werknemer daar. Je hebt een goed cv volgens hun, je rijbewijs, wie weet wat ze voor je kunnen doen!

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:52

bo0tjeee schreef:
Ik weet niet of hier iemand iemand kent die op de vrachtwagen rijdt?

Waar ik nu werk zoeken we charters. Die we dus inhuren om voor ons te rijden.
Dus mocht je iemand kennen? PB me :)

Ik wil m'n vrachtwagenrijbewijs gaan halen, dus dat zou wel wat voor me zijn.
Mag helaas niet zonder de goede papieren de weg op.
Dus als jullie nog even de tijd hebben..... ;) :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:56

Ik werd vandaag gebeld door een uitzendbureau voor een functie als telefoniste, hoofdzakelijk Engelstalig (zou een leuke uitdaging zijn!), maar helaas een functie voor 40 uur, minder uren niet bespreekbaar. Ik had de afspraak voor het gesprek al bijna gemaakt, maar dacht, laat ik toch nog even naar die uren informeren. Erg jammer, zowel het uitzendbureau als ik baalden er best van... Maarja, het is niet anders, we zoeken gewoon verder! Het is in elk geval fijn dat ik weer eens gebeld ben n.a.v. mn CV op internet.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:16

Dark_moon, we zoeken de hele zomer chauffeurs. En dan sowiezo volgend jaar ook. Maar die worden dan wel ingehuurd he door ons.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:29

Ik werd net weer gebeld door een bureau, die helemaal wild werden van mn cv...en nu heb ik een afspraak voor inschrijven. Maar ik twijfel weer om dat te doen zolang ze niets concreets hebben...Ik heb nu al 2x gehad dat ik tijd vrijmaak om langs te gaan en vervolgens hebben ze niets concreets of hoor je vervolgens helemaal niets meer...en dat vind ik dan zooooooo zonde van mn tijd en energie....

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:40

Esther28 schreef:
Ik werd net weer gebeld door een bureau, die helemaal wild werden van mn cv...en nu heb ik een afspraak voor inschrijven. Maar ik twijfel weer om dat te doen zolang ze niets concreets hebben...Ik heb nu al 2x gehad dat ik tijd vrijmaak om langs te gaan en vervolgens hebben ze niets concreets of hoor je vervolgens helemaal niets meer...en dat vind ik dan zooooooo zonde van mn tijd en energie....

Oh ja dat is ook zoiets.....maak je een afspraak en aan het einde van het gesprek wordt er gezegd, op dit moment hebben we niks voor je...
Als het zo doorgaat zie ik mezelf nog in de ww terechtkomen en eigenlijk wil ik dat helemaal niet.

Denk dat ik maar eens bij alle winkels in de stad navraag ga doen of ze nog personeel nodig hebben.
Ik ben het thuiszitten ook zo zat! Bedoel ik heb alle tijd voor alles en soms is dat wel lekker.
Maar werken en ritme hebben is ook heel wat waard!
Mijn leeftijd zit niet mee vrees ik....
Speel ook al een tijdje met de gedachte om iets voor mezelf te beginnen.
Maar ook daar zitten veel haken en ogen aan!

(en ik kan zo voor mijn wederhelft gaan werken, die heeft zijn eigen bedrijf, maar dat vind ik niet echt de oplossing!)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:43

:wave:

Ik wil me ook melden hier.

Ik ben nu bezig met de laatste loodjes van mijn opleiding, en ben over welgeteld een week afgestudeerd.
Ik ben nu dus ook druk bezig met interessante vacatures zoeken, en ik heb een vacature gevonden, die toch wel mijn hart heeft gestolen. :=

Het gaat om een vacature als juridisch secretaresse. :)

Ik heb mijn sollicitatiebrief al klaar, maar ik heb hem op geheel eigen wijze geschreven, waardoor hij ontzettend origineel is geworden.
Maar ik twijfel of het niet een tikkeltje 'over de top' is. :=

Zijn er hier misschien mensen die ik mijn brief via PB kan laten lezen, en eventueel tips of opbouwende kritiek voor me hebben? :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:00

Steentje schreef:
:wave:

Ik wil me ook melden hier.

Ik ben nu bezig met de laatste loodjes van mijn opleiding, en ben over welgeteld een week afgestudeerd.
Ik ben nu dus ook druk bezig met interessante vacatures zoeken, en ik heb een vacature gevonden, die toch wel mijn hart heeft gestolen. :=

Het gaat om een vacature als juridisch secretaresse. :)

Ik heb mijn sollicitatiebrief al klaar, maar ik heb hem op geheel eigen wijze geschreven, waardoor hij ontzettend origineel is geworden.
Maar ik twijfel of het niet een tikkeltje 'over de top' is. :=

Zijn er hier misschien mensen die ik mijn brief via PB kan laten lezen, en eventueel tips of opbouwende kritiek voor me hebben? :)

Ik wil wel voor je kijken.

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:26

Ik wil ook wel kijken Steentje.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:07

ik ben secretaresse, dus als je wil kan ik hem wel voor je nalezen :j

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:10

Ik wil 'm ook wel voor je nakijken.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:04

Hoi, Ik kom hier even binnen vallen omdat ik denk dat hier iemand het antwoord wel weet.

Wat doet een arbeidsdeskundige precies?
Kijkt hij alleen naar je mogelijkheden of gaat hij ook op zoek naar een passende baan?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:08

Ik heb al meerder arbeidsdeskundigen "versleten". Waarvoor ga je naar de AD? PB me als je meer wilt weten. Zal niet zo snel reageren want ik ga zo richting manege..... Maar ik kan je wel het eea vertellen over een AD wat die doet en zo.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:38

byjou1983 schreef:
@patpen, werk is werk toch? Zou ik ook doen hoor!

@Qizz, wat rot voor je allemaal! Niet echt handig van PZ....
Jij zit er maar mooi mee!

Ik heb alweer een nieuwe sollicitatie de deur uitgedaan, wel iets verder weg maar dat moet dan maar!

Ik heb trouwens nu pas een afwijzing gekregen van die fysiopraktijk bij jou ;-)

Ja weet je... Die werkgevers snappen gewoon niet in hoeveel problemen jij zit als je al maanden met ww zit en die snappen ook niet hoeveel gedoe het is om je ww weer aan te melden als het al afgemeld is omdat je volgende week zou beginnen.

Esther ja echt de wet van Murphy. Auto stuk en hele dure rekening... Paard peesblessure en je bent zo blij dat je weer mag werken en dan wordt t opeens een maand later. Lees je in je contract. Niet eens persoonlijk verteld.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:23

Zal ik maar beginnen met goed nieuws?

Ik mag op gesprek komen op schiphol :) . Mocht ik door zijn dan moet ik nog een paar keer heen (screening/2 daagse cursus) maar wat boeit dat.
Na vandaag op de sociale werkplaats waar werkelijk waar geen ene reet te doen is en ik de halve dag met mijn ziel onder mijn arm heb gelopen en ik totaal niet op mijn plek zit(ga morgen ook weer gesprek aanvragen) heb ik echt maar dan ook echt niets te verliezen.

Ik ga morgen ochtend gelijk het uitzendburo bellen dat ik wil komen en ik moet even een auto regelen.

Laat dit dan nu eindelijk eens het begin van het einde zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:26

Cowgirl. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb nog niks gehoord over de stage of de formulieren nu ingevuld worden. -O-

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:44

Cowgirl, dat is goed nieuws! *\o/*

Heeft iemand een idee hoelang het ongeveer duurt voordat je te horen krijgt of je bent afgewezen, of dat je mag komen voor een gesprek? :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:47

Dat is verschillend.
Soms hoor je het al binnen 1 dag.
Soms duurt het wel 3 weken en soms hoor je helemaal niets.

Stond er een sluitingsdatum bij de vacature?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:49

In het slechtste geval hoor je helemaal niks meer, maar dan kan per bedrijf/instelling verschillen. En is ook afhankelijk wanneer de sluitingsdatum is.

Reacties via werk.nl hoor je helemaal niks meer van over het algemeen is mijn ervaring. Van een enkeling krijg je reactie terug.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:50

Er stond dat je je motivatie & CV vóór 24 juni moest opsturen.
En dat is dus morgen..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:53

Dan zal je ws volgende week meer horen. (als het een net bedrijf is)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:25

Cowgirl :# *\o/* :# *\o/* :# *\o/*
Dat zijn idd goede berichten! Ik ga heel hard voor je duimen dat Schiphol wat gaat worden voor je. Sociale werkplaats is niet alles, zeker niet als je er eigenlijk niet hoort zoals in jouw geval. Verhalen over het niets te doen hebben, hoor ik vaker. Een zwager en schoonzus werken bij een sociale werkplaats (hebben beide een geestelijke achterstand) maar vooral mijn schoonzus klaagt regelmatig dat ze niets te doen heeft. Of werk waarvan ik denk: wie heeft dat bedacht |o.
Je houdt ons vast op de hoogte ;)

Bedrijven zouden wel eens wat meer fatsoen mogen tonen voor belangstellenden/sollicitanten. Wij nemen toch ook de tijd om een fatsoenlijke brief te sturen? Laat dan iig wat horen (hetzij goed nieuws hetzij slecht nieuws) zodat je weet waar je aan toe bent. Stoort mij ook mateloos. Begin vorige week 3 gerichte soll gedaan, niets meer gehoord :(. Maar als ik een brief stuur 1 dag ná sluitingsdatum, kom ik bij voorbaat al op de stapel afgewezen terecht.......

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:33

Citaat:
Bedrijven zouden wel eens wat meer fatsoen mogen tonen voor belangstellenden/sollicitanten. Wij nemen toch ook de tijd om een fatsoenlijke brief te sturen? Laat dan iig wat horen (hetzij goed nieuws hetzij slecht nieuws) zodat je weet waar je aan toe bent. Stoort mij ook mateloos. Begin vorige week 3 gerichte soll gedaan, niets meer gehoord . Maar als ik een brief stuur 1 dag ná sluitingsdatum, kom ik bij voorbaat al op de stapel afgewezen terecht.......

Idd, had ik het vanmiddag ook nog over. Ik vraag me dan altijd af hoe dat soort bedrijven met hun personeel omgaan.

Ik neem morgen mijn boek 'natuurlijk bekappen ' mee...kan ik studeren want ga volgende maand de cursus doen. Neem ook mijn boek 'excel' mee want kwam er achter dat er wel wat wegezakt is.
Dan heb ik nog wat telefoontjes te plegen morgen en als ik dan nog 6 pakketjes mag invoeen in de computer en wat enveloppen steken dan moet ik de tijd van 8 tot half 3 wel doorkomen denk ik....hoop ik...wil ik... :P

En dan...WEEEKEND. :o

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:47

Ik meld me hier ook maar, ik zoek een baan voor +/- 30 uur in de week. Werk momenteel in de horeca maar ben van plan om in september opnieuw te beginnen met studeren, het betreft een paardgerelateerde deeltijd hbo opleiding. Dit wil ik dus combineren met werk in de paardensector. En dan niet een baantje als stalhulp (paarden voeren, mesten etc. al wil ik dat best hoor) Maar het gaat meer om de commerciele/financiele en organisatorische aspecten van het bedrijf, zodat ik mijn competenties kan ontwikkelen en het geleerde direct in de praktijk kan brengen. Dat hoeft dus niet perse op een stal/fokkerij oid te zijn maar dat kan ook bij een vereniging, bedrijf in (paarden)voeding zoals pavo, een (paarden)tijdschrift, in de organisatie van hippische evenementen of advisering/bemiddeling om maar een paar dingen te noemen. Ik wil na dit weekend actief op zoek gaan en sollicitaties versturen. Dus ik kan de tips/hulp en opmerkingen hier goed gebruiken!