sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:55

Quellian, als ik jou was zou ik daar inderdaad nog eens goed over nadenken. Het klinkt wel heel krom allemaal.
Aan de andere kant heb ik nu 13 Adv dagen en we werken 13 periodes per jaar. Per periode mag de planning zelf 1 adv dag inplannen, m.a.w. alle adv dagen zijn op voorhand al uitgegeven. Dan blijven er enkel nog 25 vakantiedagen over.
Ik wens je succes vanmiddag bij het gesprek en kom zelf ook met een aantal eisen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:08

Hij gaat me vanmiddag bellen en dan ga ik dit wel even naarvoren brengen Ja

Net telefonisch contact gehad met Content, zij hebben mij benaderd via Monsterboard. Ik heb ze eerst even uitgehoord aan de telefoon Haha! Ook de uitzend CAO, maar goed... ga er woensdag heen voor een intake.

Verder heb ik a.s. maandag nog een gesprek bij een detacheringsbedrijf in Den Haag.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 10:43

Milord ik heb ook zo'n grote mond en die stop ik ook niet weg bij sollicitaties, ik let er wel op dat ik assertief en niet agressief ben Ja

Het kan trouwens snel gaan hoor, ik heb tig ellenlange procedures doorlopen zonder succes, en voor mijn nieuwe baan wisten ze al bij het eerste gesprek dat ik mocht beginnen Ja

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:32

Zo weer twee brieven verstuurd tot nu toe Haha!

1tje naar een natuurorganisatie en 1tje voor een overheidsfunctie.

Ben benieuwd of het wat gaat worden.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:28

Ik heb vandaag ook maar weer is voor de 10de keer gesoliciteerd bij de v&d hoop dat het wat wordt want ben al 2 jaar op zoek.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:29

Das lang ukje, volhouden hoor!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:28

Dat is inderdaad al een flinke periode Ukje Ja

Heb vandaag een interessanter voorstel gekregen van S+, nadat ik dus mijn twijfel-puntjes naar voren had gebracht Ja

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:40

En wat was dat voorstel Quellian? Lachen

Ik ben vandaag gebeld door Start People. Ik lag zelf nog op bed, dus ze vroeg of ik terug kon bellen. Nou ja, dat gedaan.. Maar toen was ze de deur uit, degene die ik aan de telefoon had zou doorgeven dat ik gebeld had & dan zou die vrouw wel weer terug bellen. Nou, niks weer van gehoord. Zal maandag nog wel even bellen!

Maar goed, ik denk dat zij denken dat ik graag vóór hun wil werken ipv bíj hun. Nou ja, ik zal het zien Knipoog Wordt vast niks. Echt zó moeilijk om een bedrijf te vinden waar je werken&leren kan doen. Had ik niet verwacht..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:45

Is Studiebaan dan niets? Heb nooit op de site gekeken, maar heb wel reclames voorbij horen en zien komen Lachen

Het voorstel werd een 40 uren contract i.p.v. 36 (dus 91% van 40 uur i.p.v. 91% van 36 uur tijdens leegloop), 32 vrije dagen waarvan zij er 5 mogen bepalen (als de opdrachtgever gesloten is, bv de dag na hemelvaart). Al met al dus een meer uren contract, dus meer salaris en meer vrije dagen dan me gister gezegd is. Ga er in elk geval over denken Lachen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:50

Quellian, Ik heb even gekeken. Maar ik snap het niet helemaal, wat het allemaal inhoud. Bloos! En daarbij, het moet ook nog in de buurt zijn ..

Inderdaad wel een aanbod waar je even over na kunt denken. Knipoog Hopen dat het wat is dan. Ja

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:52

*Gaat even op de site spieken*

Hm, vind het ook niet erg duidelijk...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:59

Nee he?! Ligt het dus niet aan mij, haha.

Edit: Ik denk dat je een opleiding moet volgen via studiebaan.nl en dan via hun bij een werknemer terecht kunt ofzo. Maar dat is niks voor mij, want ik ga naar een gewone school. Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 23:08

En iets van een ROC waarbij je 1 dag per week naar school gaat?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 23:08

Ja klopt. Ja Maandags school, en de rest werken..

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:13

Had gesolliciteerd bij de thuiszorg amsterdam, vorige week een mail gekregen dat ze het erg druk hebben, en dat het allemaal wat langer duurt dan normaal...
Ik wil NU werken, wat zal je als 'bliepmiep' verdienen bij de AH als 23 jarige Vork

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:48

Bliepmiep bij Appie ligt heel verschillend. Ik werkte bij de hoogvliet en stroomde naar een salaris van 10,04 bij functiegroep B. Ik ben dan 24 jaar. Het verschil lijkt mij is dat het tegenwoordig naar ervaring gaat. Nu werk ik voor het uitzendbureau en ik verdien minder dan de supermarkt. Maar voor de tijden zal ik never nooit teruggaan. Gewoon even informeren hoe of wat.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:05

Gaat morgen maar is naar de V&D belen of ze inderdaadt nog steeds mensen zoeken want heb nog geen reactie gehad op mijn mailtje.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:33

Heb ook maar weer een sollicitatie verstuurd. Zucht, ik hoop dat het deze keer beter gaat. Ik wil echt weg bij mijn huidige baas en liefst gister nog. Maar ik ga niet opzeggen voor ik een andere baan heb en dan moet ik minstens nog een maand daar doorwerken. De opzeg gaat pas vanaf de eerste van de maand (wat raar is aangezien we met periodes werken van 4 weken).
bweu...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:06

Falona schreef:
De afgelopen week zijn er een paar dingen geintroduceert die veelbelovend zijn. Maar ik wacht niet meer af, als ik denk een goede kans tegen te komen dan ga ik er gewoon voor. Voornamelijk omdat ik weet dat ik elders meer kan verdienen en wel cariere mogelijkheden heb. Hier is de rek er voor mij uit, de enige manier waarop ik hier verder kan is teamleader worden of naar het buitenland. Buitenland valt helaas af omdat manlief daar pertinent tegen is (en ik dan waarschijnlijk mijn paard kwijt ben omdat ik d'r lease en ze waarschijnlijk niet verkocht word, als ik daar al het geld voor zou hebben) en ik zie mezelf nog geen teamleader worden, en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat daar de komende tijd nog geen vacatures in komen.

En nog geen dag later komt er de mededeling dat een van de TL's een andere functie gaat vervullen en iemand anders is aangesteld als nieuwe TL. Zonder sollicitatie ronde! Nou breekt echt mijn klomp.

Normaal als er bij ons een Accountant vertrekt heeft het de voorkeur een van de Associates onder die betreffende accountant aan te stellen als opvolger. Wanneer er een TL vertrok is er altijd een interne sollicitatieprocedure geweest. En nu hebben ze die ineens achterwege gelaten. Er schoot wel even door mij hoofd dat dat niet zo netjes was, maar verder eigenijk geen aandacht aan besteed, totdat een van mijn collega's erover begint. Het was dus niet alleen mij opgevallen....
Het stomme is, nu ik erover nadenk zou ik wel hebben gesolliciteerd wanneer er echt een interne sollicitatie prcedure zou zijn geweest.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:32

Oei Falona, dat is niet netjes van ze...

Hier intern was ook een plek vrijgekomen en vanaf het begin heb ik geroepen dat ik wel op die afdeling wilde werken. Niet dus, ze hebben er al iemand voor gevonden, is intern niets gecommuniceerd.

Zit hier grandioos te balen. Zou mijn diploma's en getuigschrift mailen naar S+, kan m'n getuigschrift nergens vinden. Heb vanmorgen Starjob gemaild, omdat ik weet dat zij er een kopie van hebben, reageren dus mooi niet op m'n mail. Ga ze zo om drie uur bellen en anders ga ik er morgenmiddag langs. Weet alleen niet in hoeverre ik iets te eisen heb...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:36

Balen Quellian! Hoop dat Starjob je ter wille is!

Falona, jeetje wat jammer dat er geen procedure is geweest... Ach gut

Ik heb vanmorgen een voorstel gehad van Vitae, erg netjes! En heb de beeindigingsovereenkomst met mijn huidige baas getekend, dus morgen laatste werkdag, dan een maandje vakantie (doorbetaald) en dan wrs. aan de slag in de detachering!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:06

Volgens mij mag dat niet Falona. Zou eens aankloppen bij de OR als ik jou was, die houden dit soort dingen in de gaten en moeten hier dan toestemming voor gegeven hebben.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:13

hmm, dan zal ik eens bij mijn moeder te raden gaan. Die weet altijd erg veel van dit soort dingen....

Maar ik ben niet de enige die het niet helemaal netjes vindt, er is vrijdag schijnbaar nogal over gesproken door mijn collega accountants en er zijn er een paar die mij ook wel erg goede kansen toebedelen. En als je dan bedenkt dat de drie huidige TL's en ik als associate zijn binnen gekomen, een van hun tegelijk met mij begonnen is en de andere twee (mijn TL en de nieuwe TL) na mij...

Nee, de gang van zaken hier begint mij steeds meer tegen te staan, maar ik ben klaar om te gaan steigeren. En ik heb ze al een beetje kennis laten maken met de echte Falona toen ze me 8,5 overuren door mijn neus wilden boren omdat zij een maand te laat lieten weten dat we ze uit konden laten betalen. Ik ben duidelijk genoeg geweest want ze staan alle 13,5 op mijn bankrekening.

Niet dat het verschil maakt of we actie ondernemen of niet, als ze de vacature wel intern hadden aangeboden was het waarschijnlijk toch dezelfde persoon geweest die de baan had gekregen omdat die geschikt is en al in het betreffende team werkzaam is.

Maar de leeuw is los, ze gaan nog wel merken dat hoe lief ik ook lijk ik niet zomaar over me heen laat lopen.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:25

Ik heb vandaag ook weer 2 sollicitaties de deur uit gedaan. Eén open sollicitatie en de andere is ter vervanging van zwangerschapsverlof voor 4 maanden 32 of 20 uur in de week.

Ik zou graag als verpleegkundige (MBO) binnen de psychiatrie aan de slag willen, maar helaas zit het niet bepaald mee gezien de financiële situatie van de GGZ.

De open sollicitatie is voor verpleegkundige binnen de GGZ, je moet tenslotte altijd proberen toch? Knipoog De andere is dus in een verzorgingshuis, tja ik werk dan wel als verzorgende (dus een niveau lager dan verpleegkundige) maar dan heb ik tenminste voor 4 maanden vastigheid. Doe momenteel invalwerk als verzorgende (IG) en eigenlijk heb ik toch liever ergens een aantal uren voor vast.

Is meer zekerheid natuurlijk en 't werkt prettiger. Dus ik ben benieuwd of ik hier wat van ga horen! Haha!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:34

Gisteren mijn moeder even gebeld en wettelijk gezien mag je intern mensen promoveren zonder daar een interne sollicitatieprocedure aan vooraf te laten gaan. Het is alleen goed gebruik om (al is het maar voor de vorm) wel een interne sollicitatieprocedure te houden.

Een bedrijf kan overigens wel in een CAO verplicht worden een interne sollicitatieprocedure te houden. Helaas is er bij ons geen CAO. Er is wel een personeel handboek, maar daarin staat niets vermeld over het intern aanbieden van vacatures.