Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:42

Dimple schreef:
Daar komt de stiekeme meelezer weer om de hoek :D

Kreeg net een mail van een bedrijf hier in de buurt. Ze zoeken een Medewerker P&O. Hij vond me wel overgekwalificeerd maar zag het voor mij ook als een mooie kans om terug te keren in het arbeidsproces.

WAUW, iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is...........gaat het nu gebeuren? Hij heeft salaris genoemd en of ik me daar in kon vinden. De bovenkant van de schaal uiteraard wel :+ dat heb ik netjes gezegd :j

Heb gezegd dat ik zeer zeker geinteresseerd ben! *\o/*

Nu verder afwachten.

En Cowboy............nagels schoon? :D

WOWWW dat zou toch maar mooi een kans zijn! Gaaf hoor! Ik duim voor je!!!

Anneert

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:48

Balen Sure_Lee!

Dimple... dat klinkt als een superkans!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:49

Dimple ik ga ook weer voor je duimen!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:50

Sure_lee schreef:
Hier net weer 3 afwijzingen binnen... Erg goed voor mijn humeur... -O-

BAH, dat is ook echt niet leuk -O- -O- sterkte!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:05

go Dimple 8-) Klinkt goed!
Duimen draaien voor je

En Sure_lee balen :( moed houden hoor!!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:19

Thanks... Vertelde het net aan mijn man.. Zijn er 4 ipv 3... Vind het moed houden momenteel wel even lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:22

Mooie kans Dimple!

Sure_lee, balen zeg... Ik heb ook weer een afwijzing binnen. Ik ben 'te zachtaardig'. Maar ik ben niet op gesprek geweest... Baseren ze dat dan op een cv?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:25

Op je sollicitatiebrief dan denk ik.

ik duim keihard voor je Dimple!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:32

Die zat er niet bij... Gaat allemaal via het uitzendbureau... :=

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:43

Sure_lee schreef:
Thanks... Vertelde het net aan mijn man.. Zijn er 4 ipv 3... Vind het moed houden momenteel wel even lastig.

Pieken en dalen :(:) De goede moed komt wel weer terug. Maar je mag ook best even de tijd nemen om te balen van je dipje.

Dimple; zou een mooie kans zijn zeg! Fingers crossed! En die paardenmeisjesbrief; ik zou het gewoon een keer doen. Wat kan het jou schelen :') Misschien val je dan maar gewoon net op!

Wat gek Kayleigh :\

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:00

Cowboy55 schreef:
Je hebt me er in elk geval bewust van gemaakt hoe vuil mijn vingernagels zijn....

*verbuigt paperclip en begint te krabben*

Daarom heb ik nagelknipper met kleine vijltje eraan ook ideaal om nagels schoon te maken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 19:01

Kayleigh, wellicht heeft het uzb hen daarover geinformeerd? Zou dat kunnen?

Bedankt voor jullie reacties, ik wacht geduldig af.
Ik heb met mezelf afgesproken rustig af te wachten en niet te gaan stressen want dat levert alleen negatieve energie op. Chill! 8-)

Heb nog 2 vacatures open staan waarop ik wil reageren, maar die moeten echt scherp zijn. Dus eerst hier even stofzuigen, dweilen (opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd zeggen ze toch altijd?), kids in bed en schrijven maar!

Doubt, het is dinsdag............is je scriptie af?

En hoe staat het met Gomir??

Sure........4..... op 1 dag.........dat is echt goed balen zeg...... :(:)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:05

Het is nog geen 23.59 -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:25

Doubtless schreef:
Het is nog geen 23.59 -:)

:')

Ik heb weer 2 sollicitaties gedaan *\o/*

Van eentje heb ik feedback en mag ik op gesprek komen.Maar dat is een callcenter waar ik al eerder gewerkt heb. Ik wil die even open laten omdat ik ook bij een ander callcenter heb gesolliciteerd heb en daar ga ik bijna E4 meer verdienen per uur. Absoluut niet wat ik wil maar ermoet gewoon even geld in het laatje komen :j

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:10

Succes blingh, toch weer een gesprek! Maar dat is een behoorlijk loonverschil... snap dat het andere je voorkeur heeft!

Succes met de laatste scriptieloodjes doubtless!

Ah surelee... 4 afwijzingen is wel heel poedersuiker :(

Deco; komt uwv er wel achter als je dat laatste contract afwijst? Het is idd geen fijne situatie. ...

Goed bezig dimple! Ik vind het echt heel knap dat je zo positief blijft de hele tijd! Moet ook vaak wel lachen om jouw vrolijke berichten :D

Wat een maffe afwijzing kayleigh... heeft het uzb je wel gezien/gesproken?

Mijn gesprek morgen gaat niet door. Uzb belde dat deze klus, hoe verassend, al INTERN is opgelost!!! |o dus ik hoef niet langs te komen, maar!! "we houden je cv in bestand"! Als ik geld kreeg voor die uitspraak was ik nu schatrijk.....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 09:16

Oh BlingP...........paardenpoep zeg.........dat is even een rotstreek. Ik heb dat ook eens meegemaakt en ik maar wachten en wachten......
Er achteraan gebeld en toen bleek het ook al intern te zijn opgelost.

En wat jij zegt........wat zouden we rijk zijn geweest. Volgens mij staan we ongeveer bij ieder uzb of bedrijf in bestand en bellen ze ons wanneer ze wat hebben........
Yeah right........ _O-

Blingh, super dat je op gesprek mag. Er moet geld in het laatje komen, heel belangrijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:36

Hier ook weer een afwijzing binnen. Niet de standaard die ze gewoon iedereen sturen. Kwam iig over alsof ze mijn opleidingscombi wel interessant vonden. Maar helaas waren er ook kandidaten met reeds meer ervaring. Ach ja en we zoeken weer verder. Alleen er is niks te vinden haha.

Bellen jullie trouwens altijd even voor je een brief gaat schrijven?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:39

Nee, nooit :=

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:45

Ik bel soms, afhankelijk van of ik wel echt iets te vragen heb en of ik twijfel

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:07

Ik duim Dimple, hopelijk komt er iets uit de bus ! :)

Sure_lee, wat balen ! :( Je verliest hierdoor alle moed om verder te zoeken hé :(:)

Idinn, wat jammer van de afwijzing. -O-

Blingh, succes met het gesprek !

Zijn er hier nog Belgen onder jullie die de website van de VDAB gebruiken? Die heeft een nieuwe lay-out gekregen en ik heb moeite met het zoeken van de juiste vacatures. Pff !

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:13

Bluemilk: Ik zocht eigenlijk nooit via de website van de VDAB, had niet de indruk dat daar echt de passende jobs voor mij te vinden waren... vind jij daar wel wat? Jij zocht toch richting dierensector, niet?

Deed altijd 'job *zoekwoord* op google en de bedrijfswebsites langsgaan waar ik wel graag wilde werken.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:15

Ja inderdaad, "iets met dieren" :) Ik vind daar wel iets, maar ik kan het ook op één hand tellen hoor. Via google probeer ik soms maar dan kom ik dingen tegen die al heel lang verlopen zijn, maar nog ergens op het internet te vinden zijn.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:35

blingpiggy schreef:
maar!! "we houden je cv in bestand"! Als ik geld kreeg voor die uitspraak was ik nu schatrijk.....

Ik heb ook de indruk dat dat bestand op een pc van minstens 3 terrabyte staat...weet je hoeveel Cv's je daar wel niet op kan zetten? :)) .

Bellen deed ik eigenlijk niet tenzij ik echt iets wist te vragen of zeggen. Bellen om te bellen en dan een onozele vraag stellen waarvan het antwoord al in de vacature staat, daar worden ze meestal ook niet blij van. Ik zou alleen niet weten wat ik zou moeten zeggen om niet als een vervelende sollicitant over te komen die de recruter van haar werk houdt...

Op de VDAB-site moeten sowieso alle vacatures staan van bedrijven met minstens 20 werknemers in dienst. Maar soms moet je echt behoorlijk alternatief zoeken om die allemaal te vinden, je vindt vacatures soms in de gekste ondercategoriën. Als ik vroeger zocht op bv diplmoma maatschappelijk werk kon ik pagina's dooworstelen van vacatures poeshulp (zou het een hint geweest zijn? :+ ) . De nieuwe machine heb ik wel niet geprobeerd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:19

Zo, daar ben ik weer.

Yvonne: Wat jammer want je was zo enthousiast. Het lijkt mij ook heel vervelend om steeds van vestiging naar vestiging te gaan. Succes weer!

Fargo: Ik ga voor je duimen, klinkt als de perfecte job voor je!

Amoor: Ik bel eigenlijk zelden. Ik mail meestal na een week of ze mijn sollicitatie ontvangen hebben wat betreft open sollicitaties.

Dimple: Wat goed dat je zoveel kan solliciteren! Ik heb echt het idee dat je binnenkort een baan hebt! Heb je al iets gehoord?

Doubtless: Wat een grappige sollicitatie!

Sure_lee: Ik ken het maar al te goed helaas. Knuffel. Ik had gister ook een rot dag. Maar probeer elke dag weer met nieuwe moed te solliciteren. Er moet toch een baas zijn die op jou zit te wachten!

Kayleigh: Wat een rare reactie dan zonder gesprek.

Blingh: Gefeliciteerd met je gesprekken!

blingpiggy: Dat is idd zo'n dooddoener. Dat zou betekenen dat ik bij alle dierenartsenpraktijken hier in de buurt in bestand zit te wachten haha.

Idinn: Wel fijn dat ze moeite nemen om niet een standaard brief te sturen! Ik bel nooit.

Nou, ik ben bij de orthomanueel arts geweest. Ik moet ongeveer 5 behandelingen. Mijn bekken staat scheef waarschijnlijk ooit gebeurd door een val van een paard maar je kan daar later pas last van krijgen blijkbaar. Moet ook meer gaan wandelen en meer drinken. Dat laatste kan te maken hebben met de krampen die ik heb in mijn onderbenen.

Nu het volgende. :+ Ik heb de volgende diploma's: Paardenhouderij en management niveau 4. Paraveterinair niveau 4. Allebei MBO opleiding. Ik studeer deeltijd HBO nu, leraar engels 2de graad.

Ik zoek dus een parttime baan voor twee, twee en een halve dag max. Ik heb werkervaring bij een tuincentrum als kassamedewerkster, ik heb stagiaires begeleid tijdens mijn werk op een manege en een dierenkliniek en heb nu verkoopervaring opgedaan op de kleding afdeling van mijn vorige baan.
Ik weet gewoon dat ik meer kan dan alleen maar medewerker zijn. Ik heb een grote interesse in personeelszaken, organisatie en leidinggeven. Alleen geen ervaring op het begeleiden van stagiaires na. Ik wil dus meer dan dat ik op papier kan. Ook wordt het moeilijker omdat ik eigenlijk maar 20 uur wil werken.

Zouden jullie dan toch solliciteren naar assistent leidinggevende functies mits deze binnen mijn uren vallen? ( max 24 uur ) Ik zag namelijk een leuke vacature als shop manager bij MS mode voor minimaal 24 uur. Ik heb daar niet op gereageerd omdat ze vragen naar enkele jaren relevante werkervaring, en leidinggevende ervaring was een pre. Ik wil ook weer niet iemand worden die de tijd gaat verspillen van mensen omdat mijn werkervaring niet voldoet aan de eisen. Aan de andere kant zegt het duiveltje in mij, wie niet waagt wie niet wint.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:55

Ja hoor, solliciteren!!!
Zorg dat je CV en brief er gelikt uitzien :j

Vriendin van mij heeft een para-veterinaire opleiding gedaan, stond in de winkel als medewerker en doordat de keten failliet is moest ze andere job zoeken. En is aangenomen als assistent filiaalmanager :)

Zal niet de makkelijkste weg zijn, maar ook zeker niet onmogelijk!