Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:26

Dominique_96 schreef:
Alleen bij de practica is aanwezigheidsplicht nu. Nu ik je zie op fb herken ik je _O- heb je geloof ik wel een paar keer op smc gezien :')

Edit: heb jaar of 5 geleden gereden maar doe verder niets meer met parden nu, zou t wel graag weer willen :)

Oh, ok beter! Ik wou trouwens precies hetzelfde zeggen, herken je nu ook adhv de foto :+

Is moeilijk om te combineren met je studie he? Heb tot dit nieuwe schooljaar een jaar een ardenner(trekpaard) verzorgd en gereden, maar heb dat opgegeven omdat ik het niet eerlijk vond om maar 2 keer per week te komen (er reed verder niemand op). Daarvoor wel nog verzorgpaarden gehad.

Zit er nu eerder aan te denken om te gaan sparen voor een shetlander met sulky. Heb wel eens gemend en vond dat ook geweldig! Je hebt minder direct contact als met rijden, maar je hebt nog steeds dat gevoel zegmaar. Gaat me ook meer om de omgang, verzorging en band. Vrijheidsdressuur vind ik echt geweldig, net als gewoon wandelen of fietsen met het paard. Ik reed ook niet vaak op de paarden die ik verzorgde, misschien 1 keer rijden van de 3 keer, en dat was meestal een buitenrit.

Een shetlander is in aanschaf en onderhoud wel een stukje goedkoper, bovendien kan ik hem gewoon bij een ander paard in de buurt zetten. Dan hoef ik ook niet zo ver te fietsen. Moet ik wel eerst voor sparen natuurlijk, hahaha!

DewiRox

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:51

Ik rij nog gewoon zo'n 5/6 dagen in de week paard en werk ook nog zo'n 15/20 uur per week. Het gaat me tot nu toe eigenlijk erg makkelijk af, hopelijk zullen mijn tentamens dat volgende week bevestigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:53

Ik moet ook alles voldoende halen hoor! Ik kan ook niet compenseren. :n Maar ik heb nu bijvoorbeeld 1 blok met: recht, Nederlands, Engels, onderzoek en oow. Pas als ik dit allemaal >5.5 heb, krijg ik 7.5e studiepunt.
Blok 2 is Bedrijfskunde, rekenvaardigheid en marketing en als ik die allemaal >5.5 heb, krijg ik ook 7.5e studiepunt.

overigens heb ik het tentamen van vandaag wel gehaald denk ik. :D
Bedrijfskunde heb ik sowieso niet gehaald denk ik := en onderzoek twijfel ik ook over, ik hoop stiekem dat ik 1 v/d 2 wel voldoende heb, anders heb ik 0 studiepunten.. de rest heb ik allemaal wel gehaald denk ik

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:55

Fijn dat je een goed gevoel hebt over die van vandaag!

Ik hoop ook dat ik alles gehaald heb, scheelt weer. Morgen Nederlands, daar kijk ik al de hele week naar uit! :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:57

Ik heb ook nog een eigen paard en nog één van mijn ouders die ik er af en toe bij pak. Ik probeer de mijne toch wel 4 keer per week aan het werk te zetten (longeren, rijden, lange lijnen, wandelen, bosritje, grondwerk) en die van mijn ouders longeer ik zo'n 2 a 3 keer per week, hij is al wel onder het zadel maar nog niet zover dat ik er zelf op durf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:57

CCCCC schreef:
Rebecca, nee ik heb Engels ook nog niet terug. Een andere klas van mijn opleiding wel, ze waren wel goed gemaakt!

Oh gelukkig, dat geeft hoop! Ga jij ook op excursie volgende week? Ik ga dinsdag naar Grolsch in Enschede met school.

Ik kijk ook al de hele week uit naar Nederlands. Nu eerst even lekker in bed series kijken en vanavond lees ik alles nog wel een keer door. :=

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:00

Nee, volgens mij niet? Ik heb volgende week een rottig rooster, vier keer vroeg beginnen. -O- Gelukkig wel elke dag om 13.30 uur of eerder vrij. Volgende week beginnen ook mijn lessen scheikunde, woei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:13

CCCCC schreef:
Fijn dat je een goed gevoel hebt over die van vandaag!

Ik hoop ook dat ik alles gehaald heb, scheelt weer. Morgen Nederlands, daar kijk ik al de hele week naar uit! :')

Jottum :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:15

Nederlands is gelukkig mijn goeiste vak :Y)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:17

Cyella schreef:
Dominique_96 schreef:
Alleen bij de practica is aanwezigheidsplicht nu. Nu ik je zie op fb herken ik je _O- heb je geloof ik wel een paar keer op smc gezien :')

Edit: heb jaar of 5 geleden gereden maar doe verder niets meer met parden nu, zou t wel graag weer willen :)

Oh, ok beter! Ik wou trouwens precies hetzelfde zeggen, herken je nu ook adhv de foto :+

Is moeilijk om te combineren met je studie he? Heb tot dit nieuwe schooljaar een jaar een ardenner(trekpaard) verzorgd en gereden, maar heb dat opgegeven omdat ik het niet eerlijk vond om maar 2 keer per week te komen (er reed verder niemand op). Daarvoor wel nog verzorgpaarden gehad.

Zit er nu eerder aan te denken om te gaan sparen voor een shetlander met sulky. Heb wel eens gemend en vond dat ook geweldig! Je hebt minder direct contact als met rijden, maar je hebt nog steeds dat gevoel zegmaar. Gaat me ook meer om de omgang, verzorging en band. Vrijheidsdressuur vind ik echt geweldig, net als gewoon wandelen of fietsen met het paard. Ik reed ook niet vaak op de paarden die ik verzorgde, misschien 1 keer rijden van de 3 keer, en dat was meestal een buitenrit.

Een shetlander is in aanschaf en onderhoud wel een stukje goedkoper, bovendien kan ik hem gewoon bij een ander paard in de buurt zetten. Dan hoef ik ook niet zo ver te fietsen. Moet ik wel eerst voor sparen natuurlijk, hahaha!

Ja, heb totaal geen tijd meer :+

Sulky is wel leuk! Is zeker ook net zo leuk om te doen en inderdaad goedkoper. Al zou ik zelf rijden ook wel leuk vinden om er nog bij te doen. :')

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:31

Terwijl iedereen ondertussen wel klaar is met z'n tentamens, begin ik morgen aan m'n 1e (officieel 2e) tentamen... Hij is van 18.15 tot 20.15. Heeerlijke tijd dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:55

Debbels schreef:
Terwijl iedereen ondertussen wel klaar is met z'n tentamens, begin ik morgen aan m'n 1e (officieel 2e) tentamen... Hij is van 18.15 tot 20.15. Heeerlijke tijd dus.

Ik ook hoor, tik em aan :P
Begin om 12.45 uur.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:39

Ik begin om 09:30.
En om 13:20 nog een deeltentamen voor anatomie. Alle spieren van de heup, been, enkel en voet.. Krijg het maar slecht in mijn hoofd.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:51

Joolien schreef:
Debbels schreef:

Begin om 12.45 uur.

:wave: (< stelt dus een high-five voor uhuu).

Ben bang dat ik het heel erg onderschat, maar ik heb echt werkelijk geen idee wat ik er nog meer voor zou kunnen doen dus ik wacht het maar gewoon af..

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:07

YES vandaag mn laatste dagje praktijk gehad ben echt helemaal gesloopt haha.
Morgen gelijk beginnen met blok twee theorie dus spannend!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:09

Iemand hier die bouwkunde doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:18

Debbels schreef:
Joolien schreef:

Begin om 12.45 uur.

:wave: (< stelt dus een high-five voor uhuu).

Ben bang dat ik het heel erg onderschat, maar ik heb echt werkelijk geen idee wat ik er nog meer voor zou kunnen doen dus ik wacht het maar gewoon af..

Ik denk juist dat ik het overschat :') Vols mij doe ik er veel te veel moeite voor haha.
Ik laat wel 1 tentamen als spek en bonen, ik red het niet meer om alles te leren, en ik leer liever 3 tentamens goed en 2 minder, dan alle 5 halfbakken. Dus ik zie wel hoe ver ik kom met leren, maar t is niet erg als ik die niet haal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:23

^ Volgens mijn slb'er moet je die tactiek inderdaad ook aanhouden en als je echt tijd tekort komt, kan je je beter uitschrijven. Dan heb je later nog 2 kansen, in plaats van alleen nog maar een herkansing.

Ik heb mijn eerste 2 tentamens gehaald! Engels met een 7,6 en recht met een 6,5. Engels is al zeker, recht is nog onder voorbehoud- de antwoorden staan online en je kon zelf nakijken (meerkeuze), maar het is pas officieel als de cijfers online staan. Maar ik ga er niet vanuit dat ze de normering ineens nog zo aanpassen, dat het ineens onder een 5.5 uitkomt.. :+ dus ik ben blij! :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:05

Ik overschat de toetsen ook vaak :') doe er ook vaak veel te veel voor :')
Dan denk ik ook van, dit is veel te veel om te leren! En dan krijg ik de toets en dan is het echt heel simpel. Waarom zo moeilijk doen/denken??! xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:42

Omg, ik ben nu zo moe, dat leren niet bepaald meer lukt. T liefst ga ik slapen :') Kan ik ook gewoon doen, morgen om 5 uur eruit en dan tot 11 leren :P
Nahhh doe maar niet :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:45

Dat gevoel ken ik, hahah
Heb dat ook zo vaak. Maar dan wil k toch nog ff doorleren, ondanks dat ik gigantisch moe ben, omdat 's ochtends er toch niets meer van komt.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:02

Tijdens toetsweken kan ik echt in de overlevings stand schieten, dan kan ik prima met 4 uur slaap zonder moe te worden. Maar ik probeer dat wel te voorkomen.

Ik heb (helaas) de (vervelende) drang om pas te stoppen wanneer ik ECHT alles ken, uit alle berekeningen kom, alles in mijn hoofd heb zitten. En dan nog extra vroeg opstaan om te kijken of alles wat voor het slapen in mijn hoofd zat, na het slapen nog steeds in mijn hoofd zit haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:03

DewiRox schreef:
Tijdens toetsweken kan ik echt in de overlevings stand schieten, dan kan ik prima met 4 uur slaap zonder moe te worden. Maar ik probeer dat wel te voorkomen.

Ik heb (helaas) de (vervelende) drang om pas te stoppen wanneer ik ECHT alles ken, uit alle berekeningen kom, alles in mijn hoofd heb zitten. En dan nog extra vroeg opstaan om te kijken of alles wat voor het slapen in mijn hoofd zat, na het slapen nog steeds in mijn hoofd zit haha

Helaas heb ik een slechte week gehad en is mijn lichaam echt op. Normaal kan ik ook wel doorbikkelen, maar ik moet nu eigenlijk gewoon gaan slapen :') komt ook weinig meer binnen.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:50

Als je toch niks meer opneemt, kun je net zo goed stoppen. Lekker gaan slapen Jolien, morgen weer een dag.

Mijn eerste cijfer is ook binnen, 8,5 voor Engels :D Morgen de start van module 2, ben benieuwd.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:50

Wat goed!