Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:31

Jammer dat er zo veel gaan stoppen met de studie.
Wel nog een andere studie of gaan werken?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:40

Ik wil naar tilburg gaan :) co iemes :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:24

Inderdaad jammer dat er veel mensen willen stoppen. Blijft toch altijd een lastige keuze blijkt maar weer...

Ik ben vorige week wat ziekjes geweest, gister heb ik het uitgemaakt met m'n vriend en het is dus allemaal een beetje chaos en vermoeiend. Maar op school gaat t wel lekker met projecten en dergelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:25

Ik ga terug naar mijn oude studie :) en werken erbij

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:44

Zo.. Poosje geleden dat ik hier voor het laatst ben geweest.. Hier ook meer stoppers in de klas, ondertussen staat de teller op 2 overstappes naar andere studie binnen het domein BMR en 2 die ook echt stoppen. Een van de stoppers zit in mijn projectgroep, maar die blijft ons helpen met het laatste stukje project ^^

Ik ben moe en futloos de laatste tijd, na huiswerk direct naar bed en als ik het voor elkaar krijg een dag vrij te houden in de week breng ik die het liefste door met een boek of met mijn DS op de bank.. Ik heb niet eens meer zin in hetgeen wat ik al 8 jaar trouw elke dag doe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:18

Dat is wel goed dat zij/hij jullie nog helpt met het project.

Ik zit hier eigenlijk voor jandoedoe op school.. as vrijdag gesprek om te kijken of ik dus terug kan naar mijn oude studie.

Hebben jullie ook last van je klasgenoten? Bij mij zijn het een stelletje kinderen en blijven doorkletsen door de docent heen... docent zegt natuurlijk niks ervan.. Pfff kan me totaal niet concentreren.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:34

Oh, duimen dan maar!
Waarom toch de overweging terug te gaan naar je oude studie?
(niet echt veel meegekregen hier de laatste tijd)

Maar ja, heel erg tof dat hij ons nog wilt hebben. Hij vindt het vervelend en banketstaaf voor ons om er zo tussenuit te piepen, en hij zegt zelf dat hij toch enkel thuis zit. Daarbij zijn we ook zo goed als klaar na de stukken van deze week.

Hm, ja, maar dit verschilt bij mij ook per docent en les. Ik ben een van de oudere uit de klas, mijn meeste klasgenoten hebben afgelopen juni hun havo diploma gehaald en ik heb die van mij al sinds 2011.. Meestal gaat alles echter zonder problemen, hier en daar wat jongens die denken dat ze heel wat zijn. Echter heb ik een docent waarbij alles mis gaat en hij heeft het ook voor de hele klas verpest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:38

Ik wil terug omdat ik het toch mis, heb de beslissing begin dit jaar heel snel genomen. Was een beetje in paniek voor alles wat komen kwam. Had ineens voltijd stage en minor. Had toen dus de verkeerde minor gekozen en wil het nu weer goed maken. Dus dan zou ik nu wel 1,5 jaar nog moeten (maar ik hoop op een jaar, dus tot feb 2015 ipv juli 2015). Zat in mijn laatste jaar en vind het toch wel erg zonde.

Tevens vind ik de opleiding nu wel leuk, maar verveel me dodelijk en wil niet dit werk doen.

Dat is wel stom van die docent dan. Wij hebben nu een lief oud vrouwtje die het goed bedoelt en niet streng is.. maar ze zijn rustig nu gelukkig :) Alleen nu verveel ik me weer :+

Ik vind het goed van hem dat hij jullie blijft helpen, mijn motivatie is namelijk bijna helemaal weg....

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:48

Ah, hoop drama dus.
Ik heb zelf heel bewust gekozen voor een opleiding die ik qua inhoud leuk vind en niet gekeken naar wat ik hier in de toekomst mee zou kunnen. Als ik dat gedaan zou hebben dan had ik nooit kunnen studeren, eerst deze vier jaar en dan zie ik wel weer rustig verder ^^

Ja, valt bij hem wel mee. Hij vind de inhoud niet leuk, maar des ondanks wilt hij ons helpen. Denk dat het ook wel scheelt dat hij bezig is met oriëntatie voor nieuwe opleiding, van Bedrijfseconomie naar SPH, maar hé, waar hij zich prettig bij voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:51

Ìk had bij beide gekeken naar studie en niet naar werk, maar deze studie kan ik echt niet nog 4 jaar volhouden, nee.
Wil toch liever mijn oude studie afmaken, werk en studie zijn beide leuk.. Snap niet waarom ik zo in paniek ben gestopt eigenlijk |o stomme fout, maar beter nu achter komen dan nog later.
Ik wil ook gewoon niet meer voltijd studeren... Mijn tijd is wel klaar xD

Goede instelling van jou! Banenkans verschilt toch per jaar...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:42

Ik blijf ook nog op school voor project en andere groepsopdracht. De overige docenten heb ik gemaild dat ik in verband met het stoppen van de opleiding niet meer in de lessen kom.

Tot die tijd solliciteer ik me rot om ergens aan de slag te kunnen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:27

Pff ik had mijn verslag van algemene theorie niet voldoende gemaakt. Zat er gisteravond echt zo doorheen :=
Maar ik ben ook helemaal niet meer gewend om verslagen te maken. Een klasgenootje gaat me gelukkig helpen met de herkansing :) Hoor volgende week hoe en wat.

Vrijdag heb ik tussenbeoordeling van 3 deeltoetsen, die zijn gelukkig al af dus morgen kan ik even rustig ademhalen...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:03

Ik baal een beetje van m'n opleiding op dit moment omdat ik denk dat ik er zoveel meer uit kan halen als het tempo allemaal wat lager lag..
We hebben vaak gigantische projecten, bijvoorbeeld een campagne opleveren om de ziekte legionella bekender te maken. Daarvoor moeten we dus een website maken, reclame filmpje schieten, logo's en slagzinnen maken, etc. Nou, super leuk! Ik wil graag leren hoe ik een mooi logo maak, hoe je het beste reclame filmpjes kan maken, hoe je een mooie website krijgt.

Maar nee. We hebben voor dat alles 2 weken. Naast 3 projecten die we al hebben en de lesdagen van 8 uur, waarbij het als je uit school komt al donker is en je dus niet kunt filmen. En we leren ook niet hoe je een logo maakt, hoe je een website mooi maakt, hoe je een reclame fimpje maakt of edit. Dat moeten we allemaal maar kunnen.

Het gevolg is dat het allemaal ZO snel moet, dat iedereen telkens alleen doet waar hij goed in is. Ik schrijf nu altijd de content, omdat ik goed kan schrijven. Maar ik wil OOK eens leren hoe ik een logo maak. Ik wil OOK eens het design van een website maken. Maar ja. Omdat we in 2 weken een top resultaat moeten afleveren is daar geen tijd voor.

En zo gaat het met alle projecten. We hebben al een stuk of 5 logo's moeten ontwerpen, en ik heb nog steeds geen idee hoe je een logo maakt. Ik ben alleen maar dingen aan het doen die ik al kan..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:21

Ik herken je verhaal hoor Marit. Heel vervelend, en vooral frustrerend ook voor je eigen skillz en dergelijke. Voor ons vak Creative moeten wij nu een animatie maken .. niemand weet hoe of wat en les erin krijgen? Ho maar. Onze docent gaf aan dat het meer om het proces gaat dan het resultaat .. maar ja. Snap best dat ze ons geen PS experts maken gezien het een programma is met driehonderd functie's en meer, maar ietwat uitleg zou erg fijn zijn.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:38

Dat hebben wij ook, superhoog tempo voor grote opdrachten.
Vrijdag voor de tussenbeoordeling moeten we een animatie, infographic en een Photoshop ontwerp voor een etalage inrichten. We hadden een week per deeltoets. Dat lijkt best redelijk veel, maar we hebben er ook nog veel huiswerk omheen. Iedereen is ook zó ontzettend moe. Hard toe aan vakantie. Alleen dat gaat ook 2 weken keihard werken worden.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:59

jeetje Marit dat is rot.. kan me heel goed voorstellen dat dit heel frustrerend is!

Wij gaan de vakantie volgende week donderdag met een deel van de klas goed inluiden.
We gaan stappen in Nijmegen, (daar zitten we op school haha) en dan met de eerste trein terug naar huis. Dus half 6 weg, half 7 thuis ongeveer. Ja wordt een goede avond haha. We hebben geregeld dat de lessen van de vrijdag naar woensdag verplaatst zijn, dus hebben vrijdag vrij haha :)
En dan van te voren lekker eten met zijn allen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:24

Courses schreef:
Ik herken je verhaal hoor Marit. Heel vervelend, en vooral frustrerend ook voor je eigen skillz en dergelijke. Voor ons vak Creative moeten wij nu een animatie maken .. niemand weet hoe of wat en les erin krijgen? Ho maar. Onze docent gaf aan dat het meer om het proces gaat dan het resultaat .. maar ja. Snap best dat ze ons geen PS experts maken gezien het een programma is met driehonderd functie's en meer, maar ietwat uitleg zou erg fijn zijn.

Jij doet ook CMD he? :j Wij moesten ook in de eerste 3 weken van de opleiding een animatie maken. Niemand had ook maar enig idee hoe :')

Maar ik snap de gedachte erachter gewoon niet. Hadden we het allemaal al moeten kunnen? Dat kun je niet verwachten van doorsnee havo-ers. Moeten we het elkaar leren? Daar is de tijd niet voor.
Ik ben straks echt bang dat ik straks als ik afgestudeerd ben nog steeds alleen maar content kan schrijven en nog steeds geen idee heb hoe ik een logo moet ontwerpen :+

Warboel dat van jou klinkt ook zwaar.. En inderdaad, altijd leuk en aardig die opdrachten maar je hebt je andere vakken er ook nog bij waar je ook mega projecten van hebt :+ Bij ons is ook iedereen op..

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:31

Dan ben ik blij dat ik elke periode maar een project heb.. En daar heb ik ook de volle 7 weken de tijd voor. Ons project is qua inhoud zo goed als af nu, moet nog wel in elkaar gezet worden, inleidng, samenvatting, conclusie enzovoorts..

Voor de rest een hoooooop taaie vakken dit blok.. Ik weet in ieder geval wel dat ik nooit de Commerciële kant op wil, bah XD, wat heb ik een hekel aan marketing :'}

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:29

Ik doe ook CMD inderdaad, op de Hogeschool Utrecht :) Zit nu in m'n 2de blok, Audio Visual, hierna krijgen we nog Print (heel veel zin in) en Interactive (schijnt een heel zwaar blok te zijn). Heb m'n eerste blok met een dikke voldoende afgesloten, echter vind ik dit blok heel lastig.

Net wat je zegt, ik weet niet precies wat ze verwachten. Sommige in onze klas zijn bijvoorbeeld heel sterk qua video en montage, ik zit toevallig voor een eindopdracht bij 2 die hier heel goed in zijn qua inzicht wat ik heel fijn vind omdat ik weet dat ze gemotiveerd zijn en er ook echt wat van maken (net als ik). Echter, tja. Heb nu voor die animatie opdracht de hulp ingeroepen van een afgestudeerd Grafisch Vormgever die ik toevallig ken om een beetje de mogelijkheden in te gaan zien, moet nog een Moving Storyboard maken, moodboard draai ik nu in elkaar. Heb momenteel veel minder moeite met alle theoretische vakken dan doe 'doe' vakken en dat vind ik zo apart :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:57

Wij krijgen alleen ook nog software ondersteuning, dus opzich heb je wel de gelegenheid om het te leren :j

Moving Storyboard wordt ook wel een animatic genoemd.
Als jullie eens vragen hebben over Photoshop/Illustrator/InDesign of After Effects, shoot! Heb er al 4 jaar les ingehad, dus als ik jullie ergens mee kan helpen hoor ik het wel!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:58

Courses schreef:
Ik doe ook CMD inderdaad, op de Hogeschool Utrecht :) Zit nu in m'n 2de blok, Audio Visual, hierna krijgen we nog Print (heel veel zin in) en Interactive (schijnt een heel zwaar blok te zijn). Heb m'n eerste blok met een dikke voldoende afgesloten, echter vind ik dit blok heel lastig.

Net wat je zegt, ik weet niet precies wat ze verwachten. Sommige in onze klas zijn bijvoorbeeld heel sterk qua video en montage, ik zit toevallig voor een eindopdracht bij 2 die hier heel goed in zijn qua inzicht wat ik heel fijn vind omdat ik weet dat ze gemotiveerd zijn en er ook echt wat van maken (net als ik). Echter, tja. Heb nu voor die animatie opdracht de hulp ingeroepen van een afgestudeerd Grafisch Vormgever die ik toevallig ken om een beetje de mogelijkheden in te gaan zien, moet nog een Moving Storyboard maken, moodboard draai ik nu in elkaar. Heb momenteel veel minder moeite met alle theoretische vakken dan doe 'doe' vakken en dat vind ik zo apart :+

Dat heb ik ook :') Het niveau qua leren is echt niet zo hoog, en dat gaat me super makkelijk af. Ik was altijd heel goed in praktijk en verslagen en projecten vond ik geweldig. Maar nu.. :+ Ik wou dat we gewoon weer tentamens ipv projecten hadden haha.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:01

Oh dat wil ik echt niet hoor, tentamens. Bah. :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:40

Warboel schreef:
Wij krijgen alleen ook nog software ondersteuning, dus opzich heb je wel de gelegenheid om het te leren :j

Moving Storyboard wordt ook wel een animatic genoemd.
Als jullie eens vragen hebben over Photoshop/Illustrator/InDesign of After Effects, shoot! Heb er al 4 jaar les ingehad, dus als ik jullie ergens mee kan helpen hoor ik het wel!

PS en InDesign lukt me opzich wel :) Illustrator heb ik altijd ruzie mee :+ Maar dat is meer een kwestie van koppig zijn en alles op de PS manier willen doen haha :Y)

Heb nu m'n animatie met behulp van een Wacom tablet opgezet, super fijn ding zeg! Ga er ook eentje aanschaffen denk ik (als ik weer geld heb).

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:42

Jullie mogen mijn tentamens hebben oke? :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:43

Haha, ik heb 1 tentamen dit blok weer, echter vind ik dat niet eens zo'n heel groot probleem :') Rest vind ik erger volgens mij, my god.