Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
co iemes
en werken erbij
Alleen nu verveel ik me weer
stomme fout, maar beter nu achter komen dan nog later.
Hoor volgende week hoe en wat.
Courses schreef:Ik herken je verhaal hoor Marit. Heel vervelend, en vooral frustrerend ook voor je eigen skillz en dergelijke. Voor ons vak Creative moeten wij nu een animatie maken .. niemand weet hoe of wat en les erin krijgen? Ho maar. Onze docent gaf aan dat het meer om het proces gaat dan het resultaat .. maar ja. Snap best dat ze ons geen PS experts maken gezien het een programma is met driehonderd functie's en meer, maar ietwat uitleg zou erg fijn zijn.
Wij moesten ook in de eerste 3 weken van de opleiding een animatie maken. Niemand had ook maar enig idee hoe

Bij ons is ook iedereen op..
Zit nu in m'n 2de blok, Audio Visual, hierna krijgen we nog Print (heel veel zin in) en Interactive (schijnt een heel zwaar blok te zijn). Heb m'n eerste blok met een dikke voldoende afgesloten, echter vind ik dit blok heel lastig.

Courses schreef:Ik doe ook CMD inderdaad, op de Hogeschool UtrechtZit nu in m'n 2de blok, Audio Visual, hierna krijgen we nog Print (heel veel zin in) en Interactive (schijnt een heel zwaar blok te zijn). Heb m'n eerste blok met een dikke voldoende afgesloten, echter vind ik dit blok heel lastig.
Net wat je zegt, ik weet niet precies wat ze verwachten. Sommige in onze klas zijn bijvoorbeeld heel sterk qua video en montage, ik zit toevallig voor een eindopdracht bij 2 die hier heel goed in zijn qua inzicht wat ik heel fijn vind omdat ik weet dat ze gemotiveerd zijn en er ook echt wat van maken (net als ik). Echter, tja. Heb nu voor die animatie opdracht de hulp ingeroepen van een afgestudeerd Grafisch Vormgever die ik toevallig ken om een beetje de mogelijkheden in te gaan zien, moet nog een Moving Storyboard maken, moodboard draai ik nu in elkaar. Heb momenteel veel minder moeite met alle theoretische vakken dan doe 'doe' vakken en dat vind ik zo apart
Het niveau qua leren is echt niet zo hoog, en dat gaat me super makkelijk af. Ik was altijd heel goed in praktijk en verslagen en projecten vond ik geweldig. Maar nu..
Ik wou dat we gewoon weer tentamens ipv projecten hadden haha.
Warboel schreef:Wij krijgen alleen ook nog software ondersteuning, dus opzich heb je wel de gelegenheid om het te leren
Moving Storyboard wordt ook wel een animatic genoemd.
Als jullie eens vragen hebben over Photoshop/Illustrator/InDesign of After Effects, shoot! Heb er al 4 jaar les ingehad, dus als ik jullie ergens mee kan helpen hoor ik het wel!
Illustrator heb ik altijd ruzie mee
Maar dat is meer een kwestie van koppig zijn en alles op de PS manier willen doen haha 
Rest vind ik erger volgens mij, my god.