't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:14

maar die zullen waarschijnlijk wel zeker weten dat ze voor lange tijd daar blijven werken of niet? Ik wil eigenlijk nog 2 maanden volgend jaar naar Amerika gaan, eind van het jaar, rond september ofzo, maar denk niet dat ik een 2 maanden onbetaalde vakantie krijg :')

Ataloca, dat is in Schiphol ;) dat is niet echt fietsbaar
Heb al wel anderhalf jaar bij Bking gewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:16

Maar BK heb je toch genoeg in Leiden en in andere steden daar? sorry, zag later pas schiphol.

LadyMadonna

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:17

Afhankelijk van fiets... Geen ov in jouw buurt?
Is een scootertje niks? Ben je toch net wat mobieler

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:19

Ja, ik heb in die van leiden gewerkt :) Dat is dan ook de enige die er in de omgeving is :') Maar denk niet dat ik daar weer word aangenomen :) ben daar niet ontslagen ofzo, maar denk dat mijn leeftijd wellicht een probleem kan geven. Was toen 18 of 19 jaar toen ik daar werkte

Bij de MC word ik niet aangenomen, heb ik al geprobeerd :')

En scooter staat hier, rijbewijs alleen niet. Ben ik al een jaar mee bezig maar die klote rijschool weet niet wat comuniceren is en ik ben gewoon weeken bezig om een afspraak te maken. Als ik eenmaal een rijbewijs heb zal het wel makkelijker zijn, alleen de scooter word dan ook gedeeld met mijn moeder, die ook gewoon werkt (en dus met de scooter gaat).

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar nachtdiensten, dan zou het evt ook met het OV mogen, zolang er maar OV komt op die tijden.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:21

Dan zou schiphol dus kunnen? :) Of kun je daar niet komen met ov ? :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:23

Nou, gezien ik weet hoe het OV naar schiphol gaat... :') nee dat risico wil ik niet nemen. Heb dat traject 4 jaar moeten afreizen voor school (Leiden - Schiphol - Sloterdijk) en man... wat een gezeik altijd.
Ik wil dus niet met de trein gaan, met bussen vind ik prima :j maar Schiphol is dus eigenlijk neit te doen. Noordwijk, Sassenheim,Voorhout en Wassenaar is bijvoorbeeld wel goed te doen met het OV, Van treinen wil ik liever niet afhankelijk zijn ivm dus de ongeregeldheid met name in de winter :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:23

Ben je al bij een uitzendbureau's geweest? :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:24

ja, sta bij randstad ingeschreven :) Ook bij zo'n thuiszorg ding.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:25

Ga je ook regelmatig bij randstad langs om te vragen? :). Want je moet wel proactief zijn natuurlijk.
Sta je al ingeschreven bij werk.nl?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:26

Nee, bezoek wel de site regelmatig voor vacatures. Ik heb het liefst gewoon 1 werkplek. Gezien mijn ADD kan ik beter een structurele werkplek hebben, dus niet telkens wisselen van omgeving en nieuwe dingen. Dan loopt het bij mij in de soep. Ik heb het wel een tijdje gedaan in de horeca voor randstad, maar ik wil absoluut geen horeca meer doen. Ik ben daar niet geschikt voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:27

Tja, je moet er wel wat voor willen doen ;) dus langsgaan is het beste. Ik ken mensen die al jaren dezelfde werkplek hebben door het uitzendbureau.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:31

lifaya schreef:
maar die zullen waarschijnlijk wel zeker weten dat ze voor lange tijd daar blijven werken of niet?

Nee hoor, daar ken ik er ook van :) Ik zou zeggen: niet geschoten is altijd mis. Niet alleen hier, maar ook bij andere banen waarvan je denkt dat ze je toch niet zullen willen hebben. Met zo'n instelling schrap je de helft van je potentiële werkgevers en verklein je de kans op je droombaan..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:33

vuurneon schreef:
Tja, je moet er wel wat voor willen doen ;) dus langsgaan is het beste. Ik ken mensen die al jaren dezelfde werkplek hebben door het uitzendbureau.

je hebt ze inderdaad dat je dezelfde werkplek krijgt :j Ik ga er eens achteraan bij de randstad, morgen even een belletje doen zodat ik een afspraak kan maken.
Juist uitzendbureau had mijn voorkeur omdat je dan geen vast contract hebt en kan zeggen wanneer je niet wil werken. Dus in mijn geval betreft vakantie erg handig.
Maar telkens van werkplek wisselen is voor mij dus eigenlijk geen optie, ik presteer dan niet goed, en dat wil ik wel. Bij horeca kan ik de stress niet aan, ik moet als ADDer 1 ding tegelijk doen en ook helemaal afmaken voor ik iets anders ga doen want dan vergeet ik het ene weer en dan het andere weer :') kun je voorstellen hoe stressvol dat is ahaha :)) Burgerking enzo was geen probleem, dat is echt een piece of cake, maar in restauranten werken op bedrijfterrein en noem maar op... pff... vreselijk... ik was bijna een tikkende tijdbom :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:34

Heino schreef:
lifaya schreef:
maar die zullen waarschijnlijk wel zeker weten dat ze voor lange tijd daar blijven werken of niet?

Nee hoor, daar ken ik er ook van :) Ik zou zeggen: niet geschoten is altijd mis. Niet alleen hier, maar ook bij andere banen waarvan je denkt dat ze je toch niet zullen willen hebben. Met zo'n instelling schrap je de helft van je potentiële werkgevers en verklein je de kans op je droombaan..

even voor de duidleijkheid, ben al langs geweest bij de starbucks hoor :D alleen toen was er geen baan vrij. Ga wel even meteen kijken op de site die ik toen gekregen had
werkenophetstation.nl als ik het goed heb

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:43

Vergeet ook niet te blijven denken in wat je wel kan; ik lees veel 'dit wil ik niet, dit kan ik niet, ik heb dit en ik ben daar te oud voor'. Onbewust neem je dat wel altijd mee. Positief blijven benaderen; dit kan ik wel! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:44

Heb even gezocht en dit is het enige waar ik denk ik wel voor geschikt ben: http://retail.nsstations.nl/vacatures/h ... -week.html

Ga daar morgen even langs met CV, wil morgen toch naar Den Haag gaan, dus kom er toch langs :D

Vuurneon, helaas zit ik al zo lang in die negatieve spiraal. Ik weet van mijzelf dat ik goed kan fotograferen, maar daar houd het bij op. Ben blijkbaar niet sociaal want heb bijna geen vrienden. Ik kan wel altijd heel goed doen alsof ik vrolijk ben :') maar of dat een goed punt is weet ik niet :))

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:45

Alleen randstad?
What about: start, adecco, Olympia, Manpower, tempoteam, unique en weet ik welke nog meer?

Ok, het haalt bij mij geen drol uit, maar sta wel bij allemaal ingeschreven

Rennie89

Ik ben volgens mij wel bij meerdere langs gegaan een half jaar geleden, maar niks had iets toen voor mij. Kan me wellicht weer opnieuw inschrijven :j

Astaloca

Dan worden wij vrienden Lifaya, want ik vind je tof :D

Ik ga morgen ook ff langs een uitzendburo. :) en daarna naar een gesprek voor een evt nieuwe stage bedrijf :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:59

lifaya schreef:
Vuurneon, helaas zit ik al zo lang in die negatieve spiraal. Ik weet van mijzelf dat ik goed kan fotograferen, maar daar houd het bij op. Ben blijkbaar niet sociaal want heb bijna geen vrienden. Ik kan wel altijd heel goed doen alsof ik vrolijk ben :') maar of dat een goed punt is weet ik niet :))

Begin daar dan bij, want de kans is ook groot dat je dat ook doorgeeft als je bijvoorbeeld langsgaat bij bedrijven en zelfs in je brief. Ik zou daar zo doorheen prikken. Misschien dat je ouders daarom ook denken dat je niets doet, omdat je negatief bent erover en het lijkt alsof je wat opgeeft.

Je bent nog jong! Ja zelfs voor het arbeidsleven hoor :) voor schoonmaakbaantjes etc heb je echt wel een goede leeftijd (studenten blijven immers ook nog gewenst) . Blijf je goed richten wat je wel kan en je hoeft echt niet voor alle baantjes sociaal te zijn. Voor orders lopen moest ik vooral ehh kunnen lezen :') en niet al te traag werken. Maar ik werkte alleen op mijn stuk. Dus sociale vaardigheden telden niet eens mee hihi

Blijf er gewoon vanuit gaan dat je een aanwinst bent voor elk bedrijf! ;)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:07

Bellatrix schreef:
Klinkt ook interessant. :j Waarom heb je daar geen HBO voor nodig?

Ik vermoed omdat je minder verantwoording hebt?
Het is in ieder geval een leertraject en je gaat tijdens je studie meteen verdienen.
Ik heb begrepen dat er best wel vraag is naar sterilisatie assistenten.
Maar je moet natuurlijk wel tegen bloed en dergelijke kunnen.... De instrumenten zijn alles behalve schoon als ze uit de OK komen!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:22

Ik heb vandaag maar eens gesolliciteerd bij de kruidvat, hopelijk wordt het wat.
Heel anders dan een baan bij een marketing bedrijf oid, maargoed moet wat he

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:28

Silvia schreef:
Bellatrix schreef:
Klinkt ook interessant. :j Waarom heb je daar geen HBO voor nodig?

Ik vermoed omdat je minder verantwoording hebt?
Het is in ieder geval een leertraject en je gaat tijdens je studie meteen verdienen.
Ik heb begrepen dat er best wel vraag is naar sterilisatie assistenten.
Maar je moet natuurlijk wel tegen bloed en dergelijke kunnen.... De instrumenten zijn alles behalve schoon als ze uit de OK komen!

Ik kan prima tegen bloed, vind operaties altijd mega interessant!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:32

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:39