Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xCathy schreef:er staat: ten gevolge van alfa-straling. Dan moet je dus alleen maar de straling nemen die door de alfa wordt veroorzaakt. Dus heeft bèta er niks mee te maken
Denk aan SALE!
A: Heb je Antwoord gegeven op wat er gevraagd wordt?
Linde_ schreef:Heeft iemand natuurkunde examen 2011 - II gedaan? Heb de laatste vraag gedaan, heb hem goed op een puntje na, wat ik niet helemaal snap. In de uitwerking staat: De energie is de energie die het verval van de twee isotopen met alfaverval levert. Nou zijn er ook twee isotopen met beta- verval, in Binas staat daar ook gewoon energie achter. Dus waarom hoeft die energie er niet bij?
Hoop dat iedereen de vraag een beetje snapt
xCathy schreef:Staat erachter in je binas
Kan iemand mij nog even helpen met schuifweerstanden, hoe werkt dat?
xMarloess schreef:Hahahha goh wat ben ik blij dat ik geen natuurkunde heb. Snapte het in de 3e al niet, dus hoe had ik het ooit moeten snappen in de bovenbouw![]()
Succes iedereen dadelijk! Hoe is het met de geschiedenisgangers gegaan? (zag pas 1 post van iemand die gs had).
Jannaa schreef:Bweh, geschiedenis was een ramp bij mij. Vooral de republiek, ik had niet één vraag waarvan ik dacht; zo, die heb ik zeker weten goed! Vietnam ging nog wel. Alleen idd, sommige bronnen!Ik had echt geen idee bij die Jane Fonda ofzoiets. Ik had ook te weinig tijd om alles in te vullen, dus da's wel balen.. Ik heb wel 7 kantjes volgeschreven, dus ik hoop dat m'n leraar er nog wat uit kan halen
Iedereen met natuurkunde: heeeeeeel veel succes, jullie kunnen het!
Douce schreef:Jannaa schreef:Bweh, geschiedenis was een ramp bij mij. Vooral de republiek, ik had niet één vraag waarvan ik dacht; zo, die heb ik zeker weten goed! Vietnam ging nog wel. Alleen idd, sommige bronnen!Ik had echt geen idee bij die Jane Fonda ofzoiets. Ik had ook te weinig tijd om alles in te vullen, dus da's wel balen.. Ik heb wel 7 kantjes volgeschreven, dus ik hoop dat m'n leraar er nog wat uit kan halen
Jane Fonda stond ook niet in de stofomschrijving, je moest maar net weten dat ze noord Vietnam steunde. Wist ik dus niet.
Raar vond ik ook de vraag over de naam van Willem III...
En bij vraag 6 dat Jacobus de 2e trouwt met een italiaan... Uuuh...
Marloes schreef:Bweh, geschiedenis was een ramp bij mij. Vooral de republiek, ik had niet één vraag waarvan ik dacht; zo, die heb ik zeker weten goed! Vietnam ging nog wel. Alleen idd, sommige bronnen!Ik had echt geen idee bij die Jane Fonda ofzoiets. Ik had ook te weinig tijd om alles in te vullen, dus da's wel balen.. Ik heb wel 7 kantjes volgeschreven, dus ik hoop dat m'n leraar er nog wat uit kan halen
Marloes schreef:Dat Jacobus met haar was getrouwd wist ik ook niet
Maar die Jane Fonda ging naar Noord-Vietnam, dus ik daar dacht ik al uit te halen dat ze Noord-Vietnam steunde.
Met die naam van Willem III:
Als ze hem Karel hadden genoemd was de link snel gelegd met Karel V, die wilde centralisatie, hoge belastingen en zijn regeringstijd was geen goede tijd voor de Republiek.
Met de naam Willem leg je de link met Willem van Oranje en stadhouder Willem II, beide goed geweest voor de Republiek, soevereiniteit van de gewesten en een bloeiende economie.
Tenminste, dat is wat ik had en dacht dat ik daarmee wel aardig in de goede richting zat