't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:38

Dat is bij 1 van de vacatures die ik heb ook. De functie is leuk, FT en bij mogelijk een vergelijkbaar bedrijf als waar ik op gesprek ben geweest, maar zie er erg tegenop om weer elke dag 40 min. enkele reis over een zeer saai stuk weg te moeten rijden... :\

Nr. 2 en 3 zijn dichterbij, maar bij minder aansprekende bedrijven en niet helemaal in de functie die ik graag wil.

Wij zijn ongetwijfeld te kieskeurig :j Maar wil me toch liever voor 100% in kunnen zetten bij een baas en dan moet de wederzijdse klik er wel zijn is nu mijn ervaring.

patpen

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:57

De functie "medisch typiste" is nou ook niet bepaald een droombaan (ik heb 4 jaar op een poli gewerkt waar ik dus o.a. ook de brieven uitwerkte dus ik weet goed wat mij te wachten staat) maar ik vind 40 minuten enkele reis voor 4 uurtjes per dag gewoon te veel. Die reistijd gaat mij gewoon fysiek opbreken, dat weet ik nu al.
Ik blijf wel de sites afstruinen, er zal toch wel een keer dé baan langskomen :?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:07

Ik kreeg net mijn ww uitbetaald en kreeg een rolling, van dat bedrag kan ik de huur van mijn appartement niet eens betalen... Oeps. Maar het is van 2 weken, gelukkig maar!

Over reistijd; ik zocht tot maximaal 45 minuten reistijd. Ik heb nu werk gevonden dat misschien 15 minuten fietsen/5 minuten auto is. Mazzel!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:36

Bah tot nu toe alleen maar afwijzingen.. :(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:44

@SaskiaB: Pff, ik weet hoe je je voelt! Heb voor het eerst m'n WW voor 4 weken binnen en daar kan ik net al m'n vaste lasten van betalen, maar ik hou werkelijk geen cent over om van te kunnen sparen of onvoorziene dingen mee op te kunnen vangen. Dan te bedenken dat ik nu nog 75% krijg, dat gaat straks dus nog naar 70% ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:01

Ik hebdat ook met mijn zw, leuke dingn doen en sparen is er niet bij.

Overigens heb ik reistijd als eis al lang opgegeven met de huidige markt. Vorige werk was drie kwartier enkele reis met de auto. Nu een goed uur met de bus (incl overstappen en looptijd, tis maar 15 kilometer :+ ). Maar ik solliciteerde ook aan de andere kant van het land :j puur om weer werk te hebben: en met een leuke baan is reistijd niet zo heel erg.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:25

Ik meld me hier ook maar eens. Een maand geleden werd geheel onverwachts medegeldeeld dat mijn contract niet werd verlengd. Allemaal beetje op een rare mannier gegaan en heb besloten vakantie op te nemen.

Nu dus het probleem een andere baan vinden.
Ik werk al 10 jaar in de winkel en wil heel graag iets administratiefs doen.
Aangezien ik geen werkervaring heb wordt ik overal afgewezen en in de detailhandel is helemaal niks te vinden.
Heb nog wel sollicitatie lopen bij intratuin, maar daar kunnen ze me geen 38 uur geven.
Ze gaan kijken wat ze kunnen schuiven, maar ik heb echt een fulltime baan nodig om alles te kunnen betalen.

Pff wordt er soms best wel beetje verdreitig van. Dat thuis zitten ben ik meer dan zat.
Wil gewoon weer een baan!!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:36

YES! Dinsdag brief gestuurd. Werd vandaag gebeld en mag op 2! gesprekken komen!
Volgende week donderdag en vrijdag :D Geen idee waarom 2 haha....

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:54

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:47

Thnx! Morgenochtend gelijk even naar de kapper haha

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:20

Ik ben net op gesprek geweest voor een baan in de horeca (naast mijn huidige bijbaan, tot ik weet wat ik echt wil) en mag binnenkort een dag komen proefdraaien! :) Ze waren erg positief! :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:26

Wat goed Amayllis! :)

En succes met de gesprekken iedereen! Ik ben alweer voor mn 3e week aan het werk en de sfeer is eindelijk een beetje goed op mn oude werk.. Maar toch, wil gewoon iets anders, ben die kas helemaal zat. :Y)

UZ had mn voicemail ingesproken, dus bel even later terug; ja het ging over een functie voor receptioniste, maar ondertussen heb ik al 2 geschikte kandidaten dus het is niet meer nodig.
Blij met een dooie mus dus. :')

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:50

Ik had gisteren gesolliciteerd als postvoorsorteerder bij de post NL. Vandaag kreeg ik een mail van hun terug met als onderwerp: bevestiging afwijzing. Ik dacht: hoppa weer een afwijzing maar ik ga toch maar even lezen waarom. Stond er dus in de email dat ze mij niet mobiel konden bereiken (vandaag de hele dag mobiel op zak gehad en geen telefoon gehad) en of ik ze maandag weer wou bellen want mijn profiel leek goed aan te sluiten op de functie! Dus ik ben helemaal blij! *\o/* het is maar voor 8 uur in de week maar nu heb ik ook niks. Liever iets dan niets en dan kan ik teminste gewoon verder kijken naar een fulltime baan.

Het is dus nog niet zeker dat ik de baan heb maar het klinkt positief! :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:47

We gaan veel te hard!!! Zitten al bijna bij deel 6 -O-

Iemand hier nog belangstelling voor werken bij een sportschool? Meerdere vacatures in verschillende delen van Nederland:
Allround medewerker: Alle vestigingen
Commercieel manager: Gouda, Leiden en Soest
Commerciële medewerkers: Alle vestigingen
Retentiemanager: Amsterdam Waterlooplein, Haarlem en Leiderdorp
Trainee: Alle vestigingen
Vestigingsmanager: Den Haag

http://www.sportcity.nl/over-sportcity/ ... -sportcity

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:13

Dat is mijn sportschool :)) alleen sport ik in Bilthoven. Daar heb je dan wel leuke collega's :j

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:01

Jans schreef:
Dat is mijn sportschool :)) alleen sport ik in Bilthoven. Daar heb je dan wel leuke collega's :j

Ze zoeken in Bilthoven een commercieel medewerker: http://www.werkendichtbij.nl/detail_baa ... 19/05/2012
Staat niet op de website van die sportschool maar ik kreeg hem via de mail door...

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:25

Vandaag werd ik opgebeld door een winkel waar ik een paar weken terug heb gesolliciteerd :D maandag om 13.oo uur heb ik een sollicitatiegesprek! helemaal blij :D zo heb je alleen maar afwijzingen en nu 2 positieve reactie van de winkel en tnt post! :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:48

Hmm vacature waar ik op gesolliciteerd had staat niet meer op de site vermeld. Ben nu bang dat ik afgewezen ben. Zou volgende week wat horen van het bedrijf.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:21

Jans schreef:
Ik hebdat ook met mijn zw, leuke dingn doen en sparen is er niet bij.

Overigens heb ik reistijd als eis al lang opgegeven met de huidige markt. Vorige werk was drie kwartier enkele reis met de auto. Nu een goed uur met de bus (incl overstappen en looptijd, tis maar 15 kilometer :+ ). Maar ik solliciteerde ook aan de andere kant van het land :j puur om weer werk te hebben: en met een leuke baan is reistijd niet zo heel erg.

Herkenbaar _O-

Uiteindelijk werk ik nu 1 uur en 50 minuten rijden bij mijn (ouderlijk) huis vandaan. Donderdag ben ik verhuisd en zit nu op 5 min werk met de auto (dus we gaan fietsend naar het werk *\o/*)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:59

Helaas ben ik noodgedwongen wel gebonden aan een reistijd ;(. Door gebrek aan OV aangewezen op eigen auto (of eventueel trein maar de omliggende stations hebben niet voldoende parkeerplaatsen). Drie kwartier enkele reis hou ik fysiek gewoon niet vol. Incidenteel, zoals de laatste keren naar de dierenarts, is het wel mogelijk maar niet voor dagelijks woon-werk verkeer. Bij een vorige werkgever had ik ook 3 kwartier reistijd (18 km), werkte halve dagen, maar als ik thuis kwam ging ik eerst een uurtje slapen. Dus ik moet echt iets noord van Utrecht hebben wat goed met de auto te bereiken is. Maakt het dubbel lastig |o

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:05

Ik denk dat ik m'n opdracht voor de sollicitatie wel klaar heb. Moest een brief schrijven naar het ministerie inzake afschaffing rode diesel. Nou maar hopen dat deze in de smaak valt en ik positief opval. Zijn 3 kandidaten waarvan ik als laatste mag.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 07:21

@Purny: Of ze zijn bezig met selecteren en halen netjes de vacature offline, zoals het hoort ;) Zodat als anderen solliciteren, ze niet het standaard riedeltje krijgen van "deze vacature is al verlopen" of "we zijn al bezig met de selectieprocedure" ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:21

patpen schreef:
Helaas ben ik noodgedwongen wel gebonden aan een reistijd ;(. Door gebrek aan OV aangewezen op eigen auto (of eventueel trein maar de omliggende stations hebben niet voldoende parkeerplaatsen). Drie kwartier enkele reis hou ik fysiek gewoon niet vol. Incidenteel, zoals de laatste keren naar de dierenarts, is het wel mogelijk maar niet voor dagelijks woon-werk verkeer. Bij een vorige werkgever had ik ook 3 kwartier reistijd (18 km), werkte halve dagen, maar als ik thuis kwam ging ik eerst een uurtje slapen. Dus ik moet echt iets noord van Utrecht hebben wat goed met de auto te bereiken is. Maakt het dubbel lastig |o

Is de vacature in Bilthoven dan niet iets voor jou? Bij SportCity?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:51

Jans schreef:
Is de vacature in Bilthoven dan niet iets voor jou? Bij SportCity?

Nog niet aan gedacht :D. Uren zijn nogal onduidelijk (32 - 36 uur, 24 - 32 uur, < 24 uur, 36 - 40 uur) en ik weet niet of ik commercieel genoeg ben ingesteld :o. Maar ik werk nu ook in Bilthoven en ik weet iig de straat te vinden waar die sportschool zit. Kan er allicht morgen eens achterheen bellen!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:32