Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:27

@Zooist: Maar heb je ook nergens vermeld dat je een FB pagina had aangemaakt? Dan nog blijft het ongelofelijk dat er al zoveel likes op binnenkomen hoor ;)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:55

nah, hier toch maar gewoon ook de FB pagina geopend, kan altijd weer op verwijderen klikken als het toch niets is.

@ Zooist, ik heb ook geliked hoor!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:59

Ik heb pas 35 likes, zal eens kijken hoe ik aan meer kan komen.........

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:01

Je kunt ze altijd nog kopen :P

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:03

Wat, likes kopen kan dat ook :?

Zo desperate ben ik nou ook weer niet -O-

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:06

haha ja likes kopen kan gewoon en gebeurd heel erg veel. 100 likes voor bv 17 euro. Grote bedrijven gebruiken het vaak om op een snelle manier een indruk te maken op Facebook. Als je 1000 likes hebt zal een onbekende eerder ook op ‘vind ik leuk’ klikken dan wanneer je er 10 hebt. En uiteraard is er een markt voor overal waar vraag naar is. Dus je kunt likes kopen.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:09

Haha, als jullie likes willen verkoop ik ze wel inderdaad _O-
Zonder gekheid, je kan inderdaad likes kopen, dus van die populariteitswedstrijden waarbij de foto met de meeste likes wint, dat is niet atlijd eerlijk.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:11

Hahaha! Ik heb ze niet gekocht hoor. Ik heb de link op mijn eigen FB geplaatst en daarvandaan loopt het heel hard. Maar ik heb nu ook statistieken en (bij 30 likes geloof ik, zit nu op foon) en dan zie ik dat er ook ongeveer 40 'vreemden' zijn. Maar alles staat openbaar dus als ik een bericht maak zien de vrienden van degenen die het like-en het ook.

Dus gelijk een behoorlijk bereik. :)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:15

Ja Zooist, als je dan ook veel paardenmensen in je omgeving hebt dan kan het hard gaan.

Bizar hoor, likes kopen wist niet eens dat het kon, je moet er maar opkomen ..........

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:20

Ik heb nu meen ik 411 likes op mijn facebook 0 gekocht vind dat een beetje vreemd..
Het zijn likes van mensen met echte profielen alleen uit afrika etc

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:22

Ik ga je ook even opzoeken Zooist!

Ik heb er nu 698, ook niet gekocht, wel veel verzameld door een winactie ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:28

Mallootje, ik heb met mijn webwinkel al sinds de start homeparties georganiseerd en het is veel werk, late avonden, soms erg tegenvallende verkoop, maar wel goed voor je sociaal leven. Zag deze zomer nog iemand die ik totaal niet kende, maar zij mij nog wel... van mijn allereerste homeparty

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:29

Et voila, dat is ook nog eens een leuk voordeel ;)

Heb er daarnet nog even over gedacht en ik ga het 'lanceren', via promotie op de site & facebook, en via een affiche in de winkel. Lukt het, fijn. Valt het tegen, dan voer ik het weer af of houd ik het op een laag pitje..

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:23

Precies Malootje, gewoon beginnen, kan je gaanderwijs ook zien waar de meeste intresse voor is. Je hoeft er niet veel voor te investeren buiten je tijd om.

Lindy1982, Dat is ook vreemd? Doe jemisschien ook spelletjes als Farmville of zo?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:24

Mallootje, leuk idee! Ik denk alleen dat je er meer winst uit kan halen als je een avond op bijvoorbeeld een manege mag inplannen. En dan daar bijvoorbeeld een affiche op een prikbord, met desnoods een kortingsbon voor het een of ander.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:45

Dan vinden ze mij op FB dus gewoon niet leuk genoeg *snik*.

Mallootje, MB Ruitersport uit Alkmaar doet dat ook en ik meen dat het lekker loopt.

Ik heb met dank aan Mariska vandaag een tablet gekocht. Morgen gelijk testen met bruidspaar wat komt praten over hun bruiloft.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:52

Ahh... Mooi zo! Veel succes ermee! Is het toch die Samsung geworden?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:25

Yep de Samsung. Heb nog even getwijfeld over de Note maar die was gewoon 100 euro duurder.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:01

Jee Zooist, hoe doe jij dat?! Haha, ik ga ook even een duidelijke link plaatsen op mijn facebook ;-)

Ben benieuwd hoe stellen erop reageren Hilda! Zelf lijkt me het me een mooi hulpmiddel voor erbij.

Vandaag is mijn werkrooster in de war geschopt. Vanmiddag afspraak gehad bij de huisarts omdat ik gisteren/vandaag dezelfde klanten kreeg als een week of 2 geleden. Vreemde, stekende pijn onder het linkersleutelbeen, kortademig en pijn bij ademhalen. Verder heb ik het idee dat mijn conditie sowieso minder is. Moest ik door naar het ZH om een longfoto te maken en bloed te prikken. Arts dacht aan klaplong, gelukkig bleek dat niet zo te zijn na de foto! Wat het dan wel is, is nog even afwachten (als er wat uit de foto/bloed komt).

Rijles vanavond weer afgezegd hierdoor... -O-

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:21

He gatver Yucca, hopelijk valt het mee... Heel veel beterschap!

Ik heb laatst trouwens vergelijkbare klachten gehad, maar dan met pijn in mijn borstbeen en ik bleek chronisch te hyperventileren.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:34

Wat moet ik me daarbij voorstellen, chronisch hyperventileren, merk je daar zelf wel iets van dan?

Heb staks even 2 uurtjes op de bank geslapen, gaat nu wel beter. Even wat facturen en kleine klusjes afmaken :+.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:51

Eigenlijk ben je dan constant verkeerd aan het ademen, bij mij werd het o.a. veroorzaakt door te hoge spierspanning in mn rug. Ik moet nu een afspraak maken bij de fysio en iets van ademhalingsoefeningen gaan doen. Ik had klachten zoals pijn op mijn borstbeen, steken bij mijn ribben, kortademig, een schraal/geïrriteerd gevoel in mn luchtpijp (zoals wanneer je een heel eind gerend hebt) en mn keel leek dicht te slaan tijdens het praten.

Ze hebben naar mn longen geluisterd, bloeddruk gemeten en gekeken hoeveel zuurstof er in m'n bloed zat en dat was allemaal goed. Ik heb eerder veel last gehad van hyperventilatie, maar dat waren altijd korte aanvallen, die na een half uurtje weer wegtrokken, dus ik dacht dat ik nu iets van keelontsteking had ofzo. Maar gelukkig was het dus iets heel onschuldigs.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:03

Heel onschuldig, haha. Wel fijn dat er iig een diagnose is gesteld, daar ben ik bang voor, dat er bij mij weer niets uitkomt :+ Paar daagjes afwachten dan maar!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:08

Ik ga voor je duimen dat het bij jou ook meevalt! Hyperventilatie is gelukkig heel onschuldig (al is het wel een beetje irritant en vermoeiend) ;)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 03:49

Bah Yucca, ik hoop dat het meevalt en ze kunnen vinden wat het nou is... :\ Joyce2, fijn dat het bij jou niet iets ergs was, en je een diagnose hebt gekregen. Ik hoop dat het met de fysio-oefeningen ook gauw beter zal gaan, lijkt me heel naar. Ik heb zelf astma en moeilijk kunnen ademen vind ik echt verschrikkelijk, bluh... -O-