Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:11

11AFotograaf schreef:
Deels zou is dat moeilijk te bepalen bij kleine afdrukken, aangezien daarbij de verzendkosten meer op gewicht gaan en daarnaast zou ik dan bij ieder product een bepaalde hoeveelheid verzendkosten moeten stoppen en bij bijvoorbeeld 2 grote afdrukken, is mijn klant goedkoper uit als ik de verzendkosten apart reken.

Daar had ik eigenlijk niet zo over nagedacht, ik dacht al meteen aan grotere hoeveelheden en grotere bedragen. Idd heb je gelijk dat het zo niet eerlijk is.

joyce2

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:04

Adverteren in tijdschriften, hoe denken jullie daar over? Ik heb vandaag contact gehad met een tijdschrift en stiekem had ik gehoopt dat ze misschien mijn producten zouden willen gebruiken voor in een rubriek. Dat willen ze wel, maar tegen betaling, dat kost 95 euro per keer (en dat dan 6x per jaar). Je levert een foto van een product aan, met een stukje tekst erbij en dat word dan in zo'n "musthave" rubriek geplaatst. Hartstikke leuk natuurlijk voor de naamsbekendheid, dat mensen jou naam en dat van het tijdschrift aan elkaar gaan koppelen (en voor een "advertentie" is het nog netjes geprijsd), maar toch is het een hoop geld. Ik moet er toch nog maar eens goed over na gaan denken... Wellicht leuk als ik straks wat klanten heb gehad en het financieel wat breder heb!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 00:04

joyce2 schreef:
Wellicht leuk als ik straks wat klanten heb gehad en het financieel wat breder heb!

Precies :j
Tot die tijd...persberichten ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:46

Goooooedensmorgens. :wave:

cissy succes vandaag!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:07

goedemorgen!! Ik ga vanavond maar eens kijken hoe ik een leuk persbericht kan schrijven en het adverteren in de duurdere bladen schuif ik even voor me uit.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:27

wat bedoelen jullie met persberichten eigenlijk? Ik zoek ook een (goed betaalbare) manier om te adverteren. Wat voor bladen zijn dat bijvoorbeeld?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:26

Nou 95 euro per keer dat is echt een schijntje hoor !

Normaal voor een 1-malig flut-advertentietje ben je al snel 500 euro kwijt....

Maargoed , je moet zelf inschatten hoe nuttig het voor je kan zijn :)

Op zich is een must-haves rubriek nog beter dan een advertentietje ook , wordt toch meer en bewuster gelezen...

Ik zou het wel doen denk ik , kun je meteen wat mensen naar de site lokken :j

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:01

Dat is m.i. heel interessant Joyce. Zou ik zeker gaan doen.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:45

Ik denk zeker dat nuttig kan zijn Joyce maar je moet zelf beslissen of je het geld er op dit moment voor over hebt.
Zo'n musthave pagina zal altijd wel mensen opleveren die denken "wow, dat wil ik hebben" :j.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:30

joyce2 schreef:
Adverteren in tijdschriften, hoe denken jullie daar over? Ik heb vandaag contact gehad met een tijdschrift en stiekem had ik gehoopt dat ze misschien mijn producten zouden willen gebruiken voor in een rubriek. Dat willen ze wel, maar tegen betaling, dat kost 95 euro per keer (en dat dan 6x per jaar). Je levert een foto van een product aan, met een stukje tekst erbij en dat word dan in zo'n "musthave" rubriek geplaatst. Hartstikke leuk natuurlijk voor de naamsbekendheid, dat mensen jou naam en dat van het tijdschrift aan elkaar gaan koppelen (en voor een "advertentie" is het nog netjes geprijsd), maar toch is het een hoop geld. Ik moet er toch nog maar eens goed over na gaan denken... Wellicht leuk als ik straks wat klanten heb gehad en het financieel wat breder heb!

Je zou ook in de katten/honden verenigingsbladen kunnen adverteren, misschien een gunstiger tarief en gelijk de juiste doelgroep! Heb je er wel eens over gedacht om op een kattenshow te gaan staan met je producten?

Holly, dank u, ben al zenuwachtig, ik ga zo....

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:51

Cissy, het is niks om zenuwachtig over te zijn hoor. Het gaat er een beetje aan toe alsof je jezelf in schrijft bij een uitzendbureau of zo. Je komt binnen, gaat zitten, verteld je verhaal en de meneer/mevrouw aan de andere kant van het bureau zegt voornamelijk oh, ah, oke, ja, mmm, hoe spel je dat, wilt u een bonnetje.... :D

Leorah een persbericht is een verhaal dat je over jou onderneming schrijft en dan vervolgens op stuurt naar de bladen. Je adverteerd dus in de vorm van een verhaal.
Het is eigenlijk het zelfde als een verhaal geschreven door eenjournalist, alleen dan nu door jou.
Zoek op google maar eens op persbericht schrijven. Dan vind je uitleg en tips.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:33

Nou, mijn kvk mevrouw was anders heel wat enthousiaster dan alleen oh ah oke ja, hahahahahaha. We hebben 3 kwartier zitten sparren met elkaar, en ze heeft me heel veel uitgelegd, echt een super vrouw had ik denk ik :)) .

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:11

Hallo! Wegens tijdgebrek eventjes niet geweest! Maar inmiddels al vaak weer aan het meelezen. Nog steeds geen KVK nummer, maar wel al aardig aan het opbouwen. Deze week komen de voorbeelden van m'n website.. :D Iemand dingen waar ik op moet letten?

Ook zoek ik een fotograaf hier in de buurt. TIPS?? Haha.

Oh m'n werk staat in m'n profiel.:)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:19

Ahhh, moet het even delen hoor, heb pasgeleden op een veiling een lot miniatuur meubels gekocht voor 40 euro, nou heb ik eergisteren een buffetkastje daarvan op MP gezet, heb ik heel veel biedingen op gehad en net verkocht voor 125 euro :)) . Ik = blij :)) !!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:34

Navanja, wat wil je precies gefotografeerd hebben en voor welke kwaliteit. Zitten aardig wat meiden bij jou in de buurt.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:26

Ik wil foto's van mij en m'n pony van het rijden, voor mezelf, en voor m'n website. :) er is vast iemand hier die iets weet.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:31

Ik weet niet hoever ze bij je vandaan zit maar Lifaya hier op bokt komt uit Noord Holland en fotografeerd waanzinnig goed.

*edit*
Ze woont in Oegstgeest en haar site is www.reneefotografie.nl

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:42

Help, ik heb zojuist het wijzingsformulier ingevuld om me uit te schrijven.

Dat is prima gelukt. Nu staat op de site dat ik me ook nog uit moet schrijven uit het handelsregister, maar dan word ik door verwezen naar hetzelfde formulier.

Is dit genoeg?

Ik heb maar 2 maanden bestaan op papier en 0 winst gedraaid, moet ik dan toch aangifte doen?

Degene die mij zou ondersteunen heeft het ernstig af laten weten, vandaar hier mijn serieuze vragen.

Ik wens iedereen verder heel veel succes met alles!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:05

Eventjes bellen met het kvk kantoor waar jij ingeschreven stond. Zij kunnen je precies uitleggen wat je allemaal moet doen. Dan blijf je later ook niet met twijfels zitten of je alles wel goed geregeld hebt.
Denk daarnaast ook aan de belastingdienst, lidmaatschappen, registers etc waar je allemaal genoteerd staat.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:36

Ben er weer! En officieel ingeschreven!! Voel me nu helemaal volwassen :D
Had een aardige en grappige vent, heeft me goed geholpen en nog eea voor me geregeld zodat ik inderdaad straks op grijs kan rijden, had te maken met wat cijfertjes voor de BTW.
Maar het gaat wel heel erg makkelijk zo zeg....dacht dat er meer voor nodig zou zijn.

Ik sta overigens wel onder paardensport/manege omdat er niet meer categorieën waren, zal mn paard zo gaan vertellen dat ze manege paard is geworden :+

Nou op zoek naar een handige boekhouder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:38

Gefeliciteerd !!

Ik had ook de ervaring dat de mensen van de inschrijving heel leuk en enthousiast waren , en echt mee dachten :j

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:38

Waarschijnlijk kan de KVK je ook wel vertellen of je btw aangifte moet doen. Zij zijn de experts en kunnen je daar heel gemakkelijk in informeren, zodat je meteen de juiste stappen onderneemt.

Gefeliciteerd Cissy!! haha, het is een hele stap idd terwijl het helemaal niet zo moeilijk is! Veel succes met alles!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:46

Dank jullie voor de felicitaties! Ben de 1e in de directe familie met een eigen bedrijf.... :D
Nou gaat mij meer om wat je wel en niet mag aftrekken en tot welke hoogte en dan is een handige boekhouder wel fijn. Maar dat gaat goed komen!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:06

Dankjewel, ik zal haar eens benaderen!

Cissy gefeliciteerd! Wat leuk zeg!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:07

Hoe je een ècht goede boekhouder kunt vinden is mij overigens ook nog niet helemaal duidelijk , dus ik kan wel zeggen : pas op , maar weet ook niet waar je dan op moet letten :P

Mijn eerste boekhouder bood zijn diensten aan via een mailing , die ging blijkbaar alle net bij de KvK ingeschrevenen af ofzo :P

Klonk allemaal wel goed wat hij te bieden had , gozer op gesprek geweest , was ook prima , dus tja ga het maar doen dan ! Ging op zich wel prima maar hij BLEEF mijn naam maar verkeerd schrijven >;)

En dat werd ik wel zat , ook wel eens ergens een kleine komma-fout ofzo...mijn vertrouwen slonk daardoor toch wel , als hij m'n naam al niet goed kan schrijven , hoe secuur is hij dan met de cijfertjes :=

Inmiddels hoorde ik hele enthousiaste verhalen over een heus serieus accountantkantoor waar een aantal serieuze bedrijven erg enthousiast over waren , waaronder de baas van mijn moeder. Dus nu ja , dan maar daar naartoe , dan maar meteen een "echte" nemen. Vervolgens overgestapt op de accountant van mijn baas daar die toch ook al de persoonlijke aangiftes e.d. van al het personeel deed , lieve man wel , zag ik vrijwel dagelijks dus dat was ook een stuk makkelijk dan steeds ee stuk ervoor moeten rijden en vrij nemen tijdens kantoor-uren :P En hij wees me op een paar dingen die het kantoor toch niet helemaal goed deed.... vroeg hem ook vraag om info tijdens de pauzes (over bvb. auto van de zaak ;) ) en dan wil ik hem daar natuurlijk ook wel voor betalen , dus al met al genoeg redenen om over te stappen , en dat beviel prima. Nu ben ik dan weg daar bij mijn baas (sinds afgelopen december) en aangezien ik nu samen met vriendlief een huis heb , komen die administraties weer samen. Hij is zelf heel handig en heeft nog een oom die voor veel mensen de aangiftes doet , dus nu gaan we het zelf doen , met een beetje hulp van de zij-lijn.

De ellende is alleen dat iedere nieuwe boekhouder weer met verbazing zit te kijken wat de vorige nu eigenlijk geprutst heeft....waardoor ik dus steeds weer 1500 - 2000 euro kon betalen alleen al voor het duidelijk krijgen / bijwerken van de voorgaande jaren en dat is NIET tof :(