sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thirsa_

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:25

Millord! Leuk dat ik hier een stalgenootje tegenkom haha *LOL*
Heel veel succes vanmiddag!!!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:43

Pfff, zit nu op training, en moet zeggen, motivatie om op te letten is zeer laag, zo met de gedachten al op een andere job...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:00

Degene die een baan gevonden hebben gefeliciteerd.

Gisteren weer gesprek gehad en even later kreeg ik al te horen dat ik het niet geworden was (via uitzendbureau).

Thirsa_ ook leuk om een ex-stalgenootje tegen te komen. Knipoog

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:10

Chubby schreef:
Toke schreef:
En ik weet niet hoe het in NL is, maar ambtenaar zijn in België is lekker stressloos en goed betaald en een mooi pensioen later!

Ik heb momenteel een sollicitatie lopen bij een overheidsinstantie. Maar weet niet of dat stressloos mij wel past, de sfeer is zó anders dan in een dynamische commerciele omgeving! Ik gedij beter bij chaos en werkdruk, vrees ik Haha!

Dat heb ik ook, maar er moet wel organisatie binnen de organisatie zijn. Dat is hier momenteel ver te zoeken. Hoewel...

De afgelopen week zijn er een paar dingen geintroduceert die veelbelovend zijn. Maar ik wacht niet meer af, als ik denk een goede kans tegen te komen dan ga ik er gewoon voor. Voornamelijk omdat ik weet dat ik elders meer kan verdienen en wel cariere mogelijkheden heb. Hier is de rek er voor mij uit, de enige manier waarop ik hier verder kan is teamleader worden of naar het buitenland. Buitenland valt helaas af omdat manlief daar pertinent tegen is (en ik dan waarschijnlijk mijn paard kwijt ben omdat ik d'r lease en ze waarschijnlijk niet verkocht word, als ik daar al het geld voor zou hebben) en ik zie mezelf nog geen teamleader worden, en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat daar de komende tijd nog geen vacatures in komen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:30

Quellian schreef:
Gister heb ik mijn cv op monsterboard en nationale vacaturebank gezet (duidelijk vermeld dat ik op zoek ben naar een baan in de detachering), krijg alleen reacties van werving- en selectiebureaus, heb ik echt wat aan Clown

Dat is normaal Ja Ze kunnen maar proberen toch?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:32

Proberen kunnen ze zeker, maar het is zo zonde van hun energie Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:32

Yeps das waar Ja Je kunt gerust bovenop je CV zetten dat je enkel detachering zoekt en dat wervings- en selectiebureaus zich dus kunnen onthouden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:40

Ik heb bovenaan staan: 'Secretaresse zoekt uitdaging in de detachering', dusse... Clown

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:41

Quellian schreef:
Editje; volgens mij heb jij in het verleden een zadel van me gekocht Clown

Ik? Zou het niet meer weten Nagelbijten / Gniffelen

Wel frustrerend he, dat mensen vertrekken en daarmee je referentie van je goede prestaties ook! En wat jammer dat Starjob niet echt flexibeler is daarin..

Marcella, balen dat je ben afgewezen!

Milord, succes zometeen!

Purny, spreekt de functie je wel nog steeds aan? Misschien kun je het bespreekbaar maken? Ik ken het hoor, mijn huidige baas heeft ook nogal moeite met loslaten Clown

Ik ben vanmorgen weer bij Vitae geweest. Positief gesprek van bijna 2 uur! Ga ze zo ff bellen om een afspraak voor volgende week te maken, dan nemen we de arbeidsvoorwaarden door en krijg ik een salarisvoorstel..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:47

Heb op het moment wel even tijdelijk werk. Breng de woensdag krant en doe 2 dagen in de week geadresseerd drukwerk rondbrengen voor reli groep.

Vacatures op werk.nl vallen ook tegen er staat gewoon niks interessants op. Rolleyes

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:50

Marcella schreef:
Heb op het moment wel even tijdelijk werk. Breng de woensdag krant en doe 2 dagen in de week geadresseerd drukwerk rondbrengen voor reli groep.

Vacatures op werk.nl vallen ook tegen er staat gewoon niks interessants op. Rolleyes

Ja inderdaad. Was op gesprek en zei helemaal enthausiast over hun aanbod etc. Dus ik denk hmm misschien staat er wel wat tussen. Maar er staan zelfs nog vacature's op van een half jaar geleden en zelfs van een jaar Nagelbijten / Gniffelen

En het aanbod zelf valt vies tegen helaas.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:52

Er staan ook gerust nog vacatures op die al lang vervult zijn. Clown Tong uitsteken

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:04

ik heb mijn baan wel gevonden via werk.nl
twee jaar geleden Haha!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 15:16

Pff, weer 6 afwijzingen gehad. Verdrietig Geen plek, pff.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:58

hey marcella, jij ook hier!

werk.nl is idd niet de beste site.. staan echt veel heeele oude vacatures op die allang vervuld zijn. Vind het hele zoeksysteem ook niet heel handig..

Rianne, jij zoekt toch een plek voor je bbl opleiding? wat voor opleiding ga je doen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:32

Ben nu weer druk bezig met een brief. Blijf dat toch erg lastig vinden ook al heb ik er al heeel veel gemaakt Nagelbijten / Gniffelen. Wil toch elke keer weer net wat anders om te zorgen dat het ook goed bij het bedrijf past.

Al moet ik nu wel heel orgineel zijn, want deze brief gaat naar een organisatie waar ik al eerder gesolliciteerd heb en dus ook naar dezelfde persoon toe Nagelbijten / Gniffelen

Maar de functie is echt super en zou echt heel mooi bij mij passen! Dus hopelijk deze keer meer geluk Haha!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:08

Baal baal baal baal baal baal baal .... en ga zo maar door...

Helemaal op van de zenuwen naar het eindgesprek toe. Ik maar denken aan de goede opvoeding die mijn ouders me gegeven hebben. Netjes handje geven, voorstellen, meegaan in het gesprek en vooral niet laten afleiden. Alles gelukt en dat is niet makkelijk want ik ben normaal een flapuit en iemand die zegt hoe het is en dat er ook af en toe op een vreselijke niet-tactische manier uitgooi. Na een tweetal uurtjes naar buiten en een redelijk goed gevoel omdat ik mij volgens mij erg netjes gedragen heb...

Krijg ik 2 1/2 later telefoon van de recruiter dat ik niet aangenomen ben om dat ze me te "timide" vinden.

TIMIDE
-bang -bevreesd -verlegen -sip -schuw -schuchter -schroomvallig -gegeneerd -eenkennig -bleu -beschroomd -bedremmeld -bedeesd

Als er nu 1 eigenschap is die niet bij mij past dan is het uitgerekend deze. Mensen vinden mij meetsal te babbelig, lawaaierig of te aanwezig, bazig, druk...

Volgens mij was het een of ander stomme Kwalitatief Uitermate Teleurstellende smoes en kunnen ze gewoon niet tegen goede manieren.

Nu ja de kans dat ik voor 1 oktober ander werk gevonden heb is vrij klein dus mijn opzegtermijn van 1 maand schuift ook weer een hele maand op...(Baal baal baal baal). Nog een maand langer bij de huidige werkgever. Ik weet niet of ik dat nog volhou.

Hey Thirsa, wat grappig dat je me al gevonden had voordat ik vanmiddag tegen je zei dat ik wel eens op bokt zit en in dit topic post.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:53

Jeetje Milord, kan me voorstellen dat je daarvan baalt!!

Heb vanmiddag een voorstel gekregen van Secretary Plus, moet er even goed over nadenken, want er zitten een hoop haken en ogen aan...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 07:42

Ik hoorde gisteren dat je een contract voor bepaalde termijn níet tussentijds kunt opzeggen bij S+! Zeker iets om rekening mee te houden Quellian!

Milord, wat ontzettend balen dat je afgewezen bent! Beter de volgende keer gewoon jezelf zijn. Als je dan ondanks je gebabbel aangenomen wordt, heb je veel meer kans dat je op je plek komt te zitten in een team!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 07:44

volgens mij kun je overal je contract opzeggen hoor.. maar bij de een duurt het wat langer dan de ander.

(en bij uitzendbureaus heb je verschillende niveaus)

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 07:47

Hehe, balen Milord....

Quellian, wat voor haken en ogen??

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:01

dat is niet waar hoor jolentinus, bij een contract voor bep. tijd moet er wel degelijk een tussentijdse opzegtermijn in het contract vermeld staan als je halverwege weg wilt.

Millord: ik had het al gezegd, maar echt kl0te joh!!
Ik hoop voor je dat je snel wat anders vind!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:27

Chubby; mij werd inderdaad ook verteld dat je binnen het half jaar niet weg mag. Heel vreemd iets... Zal wel een boete op staan als je toch weggaat, denk ik.

Maar... Je 'krijgt' 13 atv dagen die je als eerste moet inleveren als ze geen opdracht voor je hebben en verder heb je 19 vakantiedagen, waarvan zij er 5 voor je mogen bepalen. Hou je dus op jaarbasis 14 vakantiedagen over, ben ik niet van gecharmeerd (heb nu 24 vakantiedagen, 26 atv dagen, allen vrij te besteden).

Buiten dat werken ze met een uitzendcontract (uitzend CAO), totaal oninteressant; vakantieuren opbouw per week en als je thuis op de bank zit bouw je ook niets op aan uren, je moet 78 weken (anderhalf jaar) voor ze gewerkt hebben voordat je een contract krijgt in fase C (detachering dus), tot die tijd ben je 'veredelde uitzendkracht'. Mocht het zijn dat ze geen opdracht hebben en je zit al door je atv dagen heen, dan moet je 9% van je salaris in gaan leveren, scheelt op maandbasis een hoop.

Vind het ook heel vreemd dat ik 40 uur moet werken op basis van een 36 uren contract. Oftewel; op het moment dat ze geen opdracht voor je hebben, krijg je 91% van 36 uur.

Dan nog de pensioenregeling, valt ook allemaal onder de uitzend CAO, 2% dus.

Op maandbasis zou ik financieel redelijk quitte spelen, op jaarbasis ga ik 2200 euro achteruit dankzij de toeslagen, onkostenvergoeding, winstuitkering, etc. en kan dus nog meer zijn als ze geen opdracht hebben. Wat betreft vrije dagen ga ik 8 weken inleveren (de atv dagen bij S+ beschouw ik als afgeschreven, net als de toegewezen vakantiedagen).

Vind het hele voorstel dus niet zo interessant, ga dit vanmiddag ook met ze bespreken.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:34

Ik vind het heel vreemd dat ze je aan de ene kant via uitzendCAO laten werken, maar aan de andere kant wel vinden dat jij tussentijds niet weg mag. Volgens de uitzendCAO mag dat namelijk wel, en in de eerste periode is je opzegtermijn zelfs maar één dag. Erg apart dat zij daar wel de lusten maar niet de lasten van willen, en ik vraag me ook af in hoeverre zij iets hebben om op te staan als ze je daar willen houden als het niet bevalt.

Kan me goed voorstellen dat je het niet zo interessant vind klinken. Vooral het gedoe met die vakantiedagen en het gevoel dat ik erbij krijg dat zij het idee hebben dat ze de voorwaarden mogen stellen en dat jij maar dient te happen, zou voor mij reden zijn om er eens goed over na te denken als ik al een andere baan had.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:47

Als je niet verder zou kijken dan het praatje dat gehouden is en het voorbeeldvoorstel, dan denk je 'goh, leuk!', zo enthousiast kwam ik naar buiten.

Maar toen ik daarna met mijn vriend in een restaurantje zat, het voorstel op tafel legde en hij het met ruim voldoende P&O ervaring bekeek, zat hij alleen maar 'nee' te schudden.