Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:50

Na talloze afwijzingen, heb ik net een belletje gehad.
In het Engels :') (Inmiddels weet ik dat ze ook vloeiend NL's spreekt)
Dat was even keihard omschakelen haha. Maar ging goed!
Volgende week vrijdag hebben we een 'chat'

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 19:28

Goed gedaan Marion! *\o/*

Fargo, kijk even op FB en zoek op Zoekhoek (en dan kengetal van jouw regio) of Weggeefhoek XXX.

Ik heb hem daar ooit eens op gezet en toen kreeg ik allerlei sollicitaties tips van een stel betweters. 1 daarvan was een UWV werkcoach. Ik piste in mijn broek om de dingen die hij zei. Maar er zijn vaak genoeg wel leuke ideeen en wellicht levert het wat op!
Valt te proberen.

Ik gooi de kids er zo in en ga weer verder zoeken.............klok tikt door.......

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 19:57

Als ik in mijn regio (Amsterdam eo) zoek op pedagogisch medewerker kom ik veel vacatures tegen/
Er waren toch een aantal dames die dat zochten?

Ik zoek via Indeed op Kinderopvang Noord Holland.

Ik dacht, ik meld het even. ;)

xLaus_

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:48

Super Marion!

Ik heb verder nog niet bijgelezen sorry!

Ik heb vd week een gesprek. krijg waarschijnlijk toch een (tijdelijk) vast contract met meer uren omdat het nog wel een poos gaat duren voordat de zieke terug gaat komen

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:18

Fique, kun je met jouw ervaring ook niet als bv helpende of ondersteunend begeleider in de bejaardenzorg of gehandicaptenzorg werken?

Doubtless, dat was iemand anders die ging wachten op de oud werkgever, weet zo even niet meer wie. Ik heb wel een passende vacature gezien bij mijn oud werkgever, dus ga sowieso schrijven.. ben dan precies 3 maanden weg..

Dimple, succes bij het UWV, waarschijnlijk kom je met een natte broek thuis :')

Amoor, ik had daar ook last van, mijn laatste weken. Collega's en zelfs mijn teamleider zei dat hij het knap vond dat ik nog steeds kwam werken, maar mijn loyaliteit aan de cliënten was groter dan de haat tegen het werk zeg maar.. Plus.. ik heb ergens het idee dat ze heel goed onthouden wanneer je de laatste weken de kantjes ervan af loopt..

Blingpiggy, dat is top, zo snel reactie!! Succes!!

Vanmiddag ben ik bij het UWV geweest bij de Workshop Einde WW in zicht. Ging over de ParticipatieWet en tips om te solliciteren.. Dat ik niet in de bijstand kom, dat wist ik al wel, dus het eerste deel vond ik voor mezelf vrij nutteloos.. Daarnaast keek ik ervan op hoe sommige mensen te werk gaan.. kennen geen linkedin, geen computer, nemen niet de moeite om dan bij het werkplein achter de computer te gaan zitten.. ja zo kom ik ook niet aan een baan.. maar ook mensen die al in de schuldsanering zaten en nog geen hulp kregen, die lichamelijk er net niet ernstig genoeg aan toe zijn om zwaar werk te weigeren etc... dan heb ik het best wel goed als werkloos zijnde..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 21:55

Ik ga het morgen ws niet redden naar UWV. Ik ren met deze week 3 slagen in de rondte en dan werk ik nog geen eens.....
Geen idee waar ik de tijd vandaan moet halen als ik wel weer werk :D

Ik hoop dat ik jullie niet geraakt heb, maar ik heb weer met hagel geschoten..........3 solli's in een half uur onder het genot van een glaasje wijn.........doe es gek op maandag.
Wie weet wat het oplevert :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:18

En de tijd van de nutteloze uwv afspraken is weer begonnen. Zucht. Kan ik een half uur rijden, om een uur naar onzin te luisteren waar ik niks aan heb en dan weer een half uur naar huis. Joepie.

Ik reageer straks op de rest.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:18

Afbeelding
Even eentje om de moed er in te houden! En eentje om heel goed te onthouden als je op het moment niet gewaardeerd wordt of je gewaardeerd voelt!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:28

Fargo, wat goedd *\o/* Dat korte CV lijkt te werken :) Nog iets gehoord?

Marcella hopelijk heb je snel wat duidelijkheid zeg.

Welkom AmoorM, wat voor studie doe je? Soms zijn er in die richting mogelijkheden. Anders Susa, studentenwerk etc. goed in de gaten houden en ook bij de NS op de stations nemen ze geloof ik wel wat "oudere" mensen aan. Succes!

En Doubtless, gaat het lukken vandaag af?

Dimple, al iets gehoord na je mailtje? Goed dat je wel aan je eigen principes vasthoudt :(:)

Astaloca, gefeliciteerd! *\o/* super fijn!

Jammer Anneert, ook al had je het wel verwacht :(:) jij nog leuke dingen lopen? Zie maar weinig vacatures op het moment..

Fique balen zeg :(:) is iets als gastvrouw misschien nog iets?

Kayleigh wat vervelend dat er alleen maar leuke vacatures zijn binnen één bedrijf. Op deze manier duurt het inderdaad lang..

Blingpiggy, dat is goed nieuws :D

Deco, die snap ik niet helemaal? Als je dat tijdelijke contract aanneemt zonder opzegtermijn kun je toch weg wanneer je wil in principe? Of zie ik dat heel verkeerd? Klinkt wel als een lastige situatie in ieder geval :(:)

Marionnn, ook een gesprek. Super :)
En Laus ook al goed nieuws *\o/*

Succes dames met UWV-afspraken, daar heb ik dan weer geen last van..

Leuke quote Fargo, we houden de moed er in!!

Ik ben weer druk aan het solliciteren, wat open sollicitaties en een enkele leuke vacature.. Huiswerkbegeleiding zijn echt te weinig uren.. Deze week weer niet, volgende week weer wel maar op een andere vestiging. Dat is helemaal niks :n

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:34

Zonder opzegtermijn betekent dat je vast zit tot het einde van dat contract, niet dat je geen opzegtermijn hebt en direct weg mag. Het betekent dat je niet mag en kan opzeggen ;-)

Hele leuke vacature gezien waarbij ze iemand tussen de 40 en 50 of ouder zoeken - ik ben 47 - kijk dat zou nog eens wat kunnen zijn. Nu nog inspiratie opdoen voor krachtige leuke motivatie oid.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:36

fargo schreef:
Nou ik heb al weer een afwijzing binnen vandaag :P gezellig hoor! En als het goed is wordt ik vandaag ook door uzb voorgesteld bij een opdrachtgever, ben heel erg benieuwd.
Vandaag zat er in ieder geval niets bij de binnengekomen vacatures.

Wat jammer!

marionnnn schreef:
Na talloze afwijzingen, heb ik net een belletje gehad.
In het Engels :') (Inmiddels weet ik dat ze ook vloeiend NL's spreekt)
Dat was even keihard omschakelen haha. Maar ging goed!
Volgende week vrijdag hebben we een 'chat'

Spannend :D !

xLaus_ schreef:
Ik heb vd week een gesprek. krijg waarschijnlijk toch een (tijdelijk) vast contract met meer uren omdat het nog wel een poos gaat duren voordat de zieke terug gaat komen

Dat zou fijn zijn!

Anneert schreef:
Doubtless, dat was iemand anders die ging wachten op de oud werkgever, weet zo even niet meer wie. Ik heb wel een passende vacature gezien bij mijn oud werkgever, dus ga sowieso schrijven.. ben dan precies 3 maanden weg..

Vanmiddag ben ik bij het UWV geweest bij de Workshop Einde WW in zicht. Ging over de ParticipatieWet en tips om te solliciteren.. Dat ik niet in de bijstand kom, dat wist ik al wel, dus het eerste deel vond ik voor mezelf vrij nutteloos.. Daarnaast keek ik ervan op hoe sommige mensen te werk gaan.. kennen geen linkedin, geen computer, nemen niet de moeite om dan bij het werkplein achter de computer te gaan zitten.. ja zo kom ik ook niet aan een baan.. maar ook mensen die al in de schuldsanering zaten en nog geen hulp kregen, die lichamelijk er net niet ernstig genoeg aan toe zijn om zwaar werk te weigeren etc... dan heb ik het best wel goed als werkloos zijnde..

Oh sorry, dan haal ik je door de war met iemand anders!
Kan me voorstellen dat je na zo'n bezoekje bij het UWV weer even met beide benen op de grond staat...

Yonne: Jammer dat het zo verschilt per week. Ben je op zoek naar iets voor erbij of iets vervangends?
Lief dat je het vraagt :D Ik heb gisteren de theorie zo goed als af kunnen ronden. Vanochtend spelling gecheckt, eea geupdate, bibliografie toegevoegd. Ga het geheel zo doorlezen om te kijken of de rode draad er een beetje in zit (leesbaarheid) en daarna ga ik m'n advies vormen! Het grootste gedeelte krijg ik dus vandaag wel af! M'n begeleider wil het morgenochtend hebben voor een laatste check, dus ik wil het wel voor 90% af hebben!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:37

fargo schreef:
Hele leuke vacature gezien waarbij ze iemand tussen de 40 en 50 of ouder zoeken - ik ben 47 - kijk dat zou nog eens wat kunnen zijn. Nu nog inspiratie opdoen voor krachtige leuke motivatie oid.

Als je het tekstueel een keer door wil laten lezen staat m'n PB box open! Ben dan wel een broekie, maar opvallende motivatiebrieven schrijven lukt vaak toch wel O:)

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:44

fargo schreef:
Zonder opzegtermijn betekent dat je vast zit tot het einde van dat contract, niet dat je geen opzegtermijn hebt en direct weg mag. Het betekent dat je niet mag en kan opzeggen ;-)

Ah oke, bedankt voor de uitleg :)
Ook apart zo'n eis, maar wie weet werkt het in dit geval in je voordeel!

Goed bezig Doubtless, nog even door knallen dus! Zo fijn als het einde in zicht is *\o/*
Ik zoek beide eigenlijk. Als ik er iets naast kan vinden is dat ideaal. Gezien de meeste functies in mijn vakgebied parttime zijn en/of variabele uren hebben. Als ik een leukere functie vind die niet te combineren is, is dat ook zeker een optie :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:18

Ik vind het echt zo knap dat de mensen die al een tijdlang op zoek zijn naar een baan en niet slagen, toch zo positief blijven en maar doorgaan. Ik ben sinds vorige week aan het zoeken maar ik weet nu al dat het werk wat ik graag zou willen doen heel beperkt is en vind het moeilijk positief te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:28

Het lijkt me echt frustrerend als je maar geen baan kunt vinden. Ik zoek alleen een bij baan, maar dan is het al frustrerend als je geduld moet hebben.

Als je een brief hebt langs gebracht of gemaild. Wanneer bel je dan heen als je niks hoort?
Vandaag weer op 2 vacatures gereageerd. Eerste afwijzing ook gekregen. Ik zou ook teruggebeld worden door de snackbar, gister eind van de dag brief langs gebracht. Nog steeds niet gebeld. Ook een brief gestuurd naar een kringloop en aan de telefoon zeiden ze dat er altijd op gereageerd wordt.
Ook heb ik gebeld naar een wok want iemand zei dat ze daar ook personeel zochten, maar ze zochten eigenlijk niemand maar ik moest maar een keer langs komen. Ook nog bij de post gesolliciteerd, daar was een vacature voor 10 km verder. Zaterdagbezorger. Ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-15 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:30

Daar kan makkelijk een week of 2 overheen gaan voor bijbaantjes. Voor wat grotere vacatures staat er meestal een datum aangegeven.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 13:51

Fargo, goede tekst. Ik bewaar hem even voor als ik het niet meer zie zitten :D

En wauw,.....op die baan staat jouw naam! En jij ziet er echt niet uit als 47 dus dat is nog eens mooi meegenomen. Je valt in de leeftijdscategorie, maar ze krijgen iemand die er uitziet als 37. Hoppa!!

Amanda en Amoor, geloof me.........ik heb wat afgevloekt, gehuild, gescholden, onder het bed gelegen van ellende. Maar het verandert mijn situatie er niet door. Het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik hoop ook hulp gezocht om hier mee te leren omgaan. Ik moest wel, het maakte me echt kapot en ondermijnde mijn zelfvertrouwen totaal.
En zonder zelfvertrouwen een gesprek in.............dat merken ze meteen. Een giga vicieuze cirkel........die ik nu enigszin doorbroken heb. Het blijft lastig.

Daarom waag ik me nu ook gewoon aan de meest belachelijke zinnen in een brief. Het maakt toch niet uit, dus waarom niet opvallen? Hebben ze in ieder geval wat te lachen daar als ze mijn brief lezen :')

Ik heb overigens niks meer gehoord van dat mailtje wat ik naar die man had gestuurd. Ik verwacht er ook niks meer van. Zo zit het leven tegenwoordig in elkaar. Helaas.........
Als je iets voor elkaar kan betekenen zijn we beste vrienden en daar buiten valt het al ineens heel snel stil.

Ik ga me storten op de stal van mijn merrie en daarna het huishouden. Morgen komen vrienden lunchen en het zou fijn zijn als ze gewoon via de voordeur naar binnen kunnen en niet blijven plakken aan de vloer _O-

:)F

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:05

Die tekst moet gewoon op de koelkast Dimple, zodat je hem dagelijks even ziet en denkt OH JA - da's waar ook!!

Ik heb al een brief gebakken geloof ik.. Nog even een laatste blik en dan maar sturen.. niet te lang twijfelen .. Denk toch maar het uitgebreide CV erbij want er zijn veel taken en verantwoordelijkheden.. Of beide??

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:22

Volgens mij is jouw huishouden best in orde Dimple, geloof er niks van dat je gasten aan de vloer zouden blijven plakken :D

En belachelijke dingen in een motivatiebrief... Mijn zus zocht naar een tekstschrijver. Sollicitante gaf 7 redenen waarom ze haar uit zouden moeten nodigen voor een gesprek. Reden 5: Ze kon mooie olifanten tekenen, inclusief een tekening. Het slaat natuurlijk nergens op, maar omdat de brief zo vrolijk opvallend was is ze wel uitgenodigd voor een gesprek!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:33

Haha, super grappig Doubtless :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 15:45

Oh echt té leuk voor woorden die reactie van je zus. Zou ook iets voor mij zijn.

Geen slecht idee Fargo, ik plak hem op de koelkast! *D

En meestal is mijn huishouden wel op orde, maar nu is het best een bende. En wat de voordeur betreft.........ik had het oud papier er voor gezet zodat ik het nu echt niet kon vergeten. Had stapelshoge dozen staan :D

Ik zat te denken om eens in mijn brieven te linken aan het feit dat ik een paarden'meisje' ben.
Dus niet bang om tegen op mijn strepen te gaan staan om te vechten voor wat ik wil. Tenslotte ben ik ook een paard van 500 kilo te baas.
Mijn handen vies maken doe ik dagelijks in de stal en zal ik me er geen zorgen om maken dit op de werkvloer ook te doen.

Zoiets..........we moeten toch opvallen?? :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:58

Je hebt me er in elk geval bewust van gemaakt hoe vuil mijn vingernagels zijn....

*verbuigt paperclip en begint te krabben*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 17:34

Daar komt de stiekeme meelezer weer om de hoek :D

Kreeg net een mail van een bedrijf hier in de buurt. Ze zoeken een Medewerker P&O. Hij vond me wel overgekwalificeerd maar zag het voor mij ook als een mooie kans om terug te keren in het arbeidsproces.

WAUW, iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is...........gaat het nu gebeuren? Hij heeft salaris genoemd en of ik me daar in kon vinden. De bovenkant van de schaal uiteraard wel :+ dat heb ik netjes gezegd :j

Heb gezegd dat ik zeer zeker geinteresseerd ben! *\o/*

Nu verder afwachten.

En Cowboy............nagels schoon? :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:38

Wat goed Dimple! Ik hoop voor je dat het eindelijk iets is!
Hier net weer 3 afwijzingen binnen... Erg goed voor mijn humeur... -O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 17:40

NOT.......... -O-
Balen zeg!!! :(:)