Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:24

Ik mag om de week op maandag op de dierenambu gaan rijden, ook leuk om ff wat te doen te hebben.
Uzb had vandaag gebeld, die hadden ook nog geen uitsluitsel en andere functie waar ze mij voor willen stellen is pas vanaf 1 juni, dus duurt nog ff, maar mij best, als ik niks heb wil ik op 1 juni best tijdelijk ergens aan de bak hoor.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:07

Weer een dag zonder telefoontje -O- Voel me echt zo stom dat ik niet vroeg binnen welk termijn ik iets zou horen.
Zit helemaal in m'n hoofd dat als ze me wilden, ik al wel gebeld zou zijn.. ;( Maar dan denk ik weer: het is nog best kort dag, zo van donderdag tot nu. Misschien zoeken ze uit hoe en wat als ik als Nederlander in België ga werken qua kosten en regelingen voor hen.
Zijn er hier mensen die lang moesten wachten op de uitslag van een gesprek (2+ weken) en toch de baan kregen? Ik lees alleen maar doemverhalen op internet -O-

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:39

Ik kreeg 'm na 1,5 maand :=

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:57

Wachten duurt lang he..

Ik zit met smart te wachten op mijn voorstel/contract.
Ik ben vooral benieuwd naar het salaris en de reiskostenvergoeding.

Het loopt via een detacheringsbureau, degene met wie ik de intake had, vroeg naar mijn salarisindicatie en die heeft ze uiteindelijk ook op mijn cv meegeschreven en de indicatie was ok. Tussentijds is de procedure (vanwege omstandigheden??) door een collega overgenomen. Nu lag het salaris 200 euro lager dan mijn indicatie en kon ze de notitie van haar collega niet vinden, terwijl ik gezien heb dat het opgeschreven werd...

Wat is trouwens een normale km vergoeding?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:05

Ik kreeg 0.19 ct p kilometer vergoeding.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:23

vuurneon schreef:
Ik kreeg 0.19 ct p kilometer vergoeding.

Dit is ook de maximale belastingvrije vergoeding (dacht ik)
Was een sprake dat deze per 1-1 naar 14 ct zou gaan, maar het is op 19 ct gebleven

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:32

Nou ja... Ik krijg gewoon een uitnodiging om mee te doen aan omscholing tot politievrijwilliger!!
Ik ga denk ik een berichtje schrijven of ik dit MOET doen of, als ik weiger, of dit invloed heeft op mijn uitkering. Als ik namelijk iet ècht niet wil en kan worden, is dat politievrijwilliger... Slaat toch nergens op... pfff...

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:33

Dat is 19 ct idd. Maar lang niet iedere werkgever betaalt zoveel toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:34

Agossie schreef:
Nou ja... Ik krijg gewoon een uitnodiging om mee te doen aan omscholing tot politievrijwilliger!!
Ik ga denk ik een berichtje schrijven of ik dit MOET doen of, als ik weiger, of dit invloed heeft op mijn uitkering. Als ik namelijk iet ècht niet wil en kan worden, is dat politievrijwilliger... Slaat toch nergens op... pfff...

Ach, daar moet je eerst voor op keuring na de brief (als ze je dan willen, want ook op brief zijn ze streng ). Gewoon zorgen voor een bagger conditie en dan willen ze je niet meer hebben :') je moet toch aan dezelfde eisen voldoen als een normale agent mbt tot psychologische test en conditie.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-04-13 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:37

vuurneon schreef:
Ach, daar moet je eerst voor op keuring. Gewoon zorgen voor een bagger conditie en dan willen ze je niet meer hebben :') je moet toch aan dezelfde eisen voldoen als een normale agent mbt tot psychologische test en conditie.

:j :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:43

Marcella schreef:
vuurneon schreef:
Ach, daar moet je eerst voor op keuring. Gewoon zorgen voor een bagger conditie en dan willen ze je niet meer hebben :') je moet toch aan dezelfde eisen voldoen als een normale agent mbt tot psychologische test en conditie.

:j :j

Als ik hier op de markt kijk is dat toch niet echt zo hoor :n

je moet er representatief uitzien, dat wel
Maar de volunteers die ik zie lopen kunnen nooit een goede conditie hebben (er loopt regelmatig een duo van een jaar of 55-60, waarbij hij tonnetje rond is en zij niet "zuiver" loopt. Bij een paard zouden we het zeer onregelmatig/kreupen noemen).
Ik geloof nooit dat die de conditie van een echte agent hebben.

Maar verder wel een goed verzorgd uiterlijk

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:45

Maar de keuring tbv sollicitatie is wel gelijk aan dat van reguliere agenten.

Voor de al aangenomen agenten:
Vanaf 1 januari 2012 is de FVT verplicht voor RTGP-plichtige medewerkers. Voor het in dienst zijnd personeel wordt in 2012 en 2013 gewerkt met streeftijden, onderverdeeld naar geslacht en leeftijdscategorie

(Fysieke vaardigheidstest: fvt)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:22

Oh, dan val ik sowieso af... Ik heb kyfose! :D Ik denk dat ik dat maar meteen aan de e-coach schrijf.

Edit: er staat "bij interesse", dus dit gaat voor mij niet op. Bovendien doe ik liever vrijwilligerswerk bij het dierenasiel... :j
Laatst bijgewerkt door Agossie op 09-04-13 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:23

Goh, zomaar een sillicitatie eruit....

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:39

Ik meld me weer op dit topic! Na iets meer dan een jaar bij mijn huidige bedrijf te hebben gewerkt en de een na de ander over de kop te hebben zien gaan, loop ik nu zelf ook behoorlijk op mijn tandvlees. Ik heb geen vast contract, dus ik heb besloten om naar iets anders op zoek te gaan.

Deze keer mik ik op een dagje minder werken. Ik heb de tijd gewoon nodig, voor mezelf, maar ook om wat meer tijd aan mijn op leeftijd zijnde ouders te zorgen.Op zich al een uitdaging, maar ik ben ook nog eens eens een ouwe tut van 40. Dus dat wordt iets langer zoeken vrees ik :D Ik heb mijn account bij diverse sites weer op actief gezet en ik zoek daarnaast zelf ook natuurlijk.

Dus bij deze: mocht iemand een leuke administratieve of secretariële functie weten in de regio Den Haag/Zoetermeer voor maximaal 36 uur p/w dan hoor ik dat graag! :)

Ik ga morgen even bijlezen op het topic, om te kijken of ik wellicht iemand anders nog kan helpen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:29

Als me wat opvalt, dan laat ik t je weten Jot :j

Hm, vanochtend een portefeuillemail ontvangen (niet geselecteerd maar we houden je gegevens in bestand) en nu, 3 uur later een uitnodiging voor een gesprek :?
Leuk van dat gesprek, maar een beetje strange is het wel... -:)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:33

Das idd vreemd :=

Ik krijg "pas" maandag een voorstel qua contract enzo, had wat eerder gehoopt.
Heb vrijdag namelijk een tweede gesprek elders, 120 km in totaal en heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Had gehoopt af te kunnen bellen omdat ik mn contract al zou hebben

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:59

Ik heb een vraag...

Zou ik bijvoorbeeld met een cursus Medewerker Administratiekantoor KLIK een baan kunnen vinden voor bijvoorbeeld administratief medewerker??

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:01

SuSem, gewoon gaan! Misschien loopt het wel spaak bij het overeenkomen van je contract en dan heb je niets -O-

Cer, alleen maar prima toch! Blijkbaar hebben ze gewoon een functie gemaakt voor je, zo graag willen ze je *\o/*

Ben vandaag al 2x gebeld, maar niet door het bedrijf wat ik wil :roll: Maar pluspunt: ze willen graag dat ik langskom voor een gesprek ergens anders. Ze hadden alleen een vraagje over de reisafstand (ik heb familie daar in de buurt 8-) komt goed), dus daar krijg ik binnenkort een brief van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:14

Euh....
Ik heb maandag een sollicitatie gesprek.....

Whhhaaaaaaaaaaaaaaa ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:41

Gaat de goede kant op met jullie!!! Ik lees verschillende die op gesprek mogen komen.

Een nieuwe baan is mij niet gegund -O-
Vrijdag heb ik gesprek bij een bedrijf waar ik heel graag heen wil, maar voel me nu nog goed beroerd.
Iedere keer als ik ergens gesprek heb waar ik perse wil werken dan ben ik net in de tijd voorafgaand ziek.
Net alsof ze het me niet gunnen.................

Is bij het bedrijf waar Ro.b Ge.us de 1ste aflevering van D.rekW.erk had.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:49

Maar ondanks dat je ziek bent kun je toch gewoon gaan? Ik ben met een longontsteking naar mijn sollicitatiegesprek gegaan en heb de baan gekregen. Dus ik zie het probleem niet zo. :o Natuurlijk voel je je minder fijn, maar je toont wel inzet.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:52

je weet nu al hoe je je vrijdag voelt?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:57

stef schreef:
Euh....
Ik heb maandag een sollicitatie gesprek.....

Whhhaaaaaaaaaaaaaaa ;)

Leuk!! Succes!

Kriel schreef:
je weet nu al hoe je je vrijdag voelt?

Vrijdag is nog ver weg. En inderdaad, ik denk dat een werkgever je motivatie om toch te komen terwijl je ziek bent wel kan waarderen! Zolang je niet om de 3 stappen moet overgeven ofzo, zou ik persoonlijk proberen te gaan :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:01

Annastasia: even wat pijnstillers erin gooien eventueel en dan voel je je een stuk florissanter om even te kunnen knallen op het gesprek!

(Maar over ziek zijn en solliciteren ligt het erg aan de ziekte en werkomgeving; op mijn werk zijn hele kwetsbare mensen dus het wordt dan juist niet gewaardeerd als je ziek en besmettelijk langskomt. )