1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:07

Marieke1495 schreef:
Kunnen jullie je studie nog goed combineren met je paard?

Nee -O- Gelukkig zijn mijn pony's met half pensioen, dus af en toe rijden. Maar ik vind het wel jammer dat ik niet elke dag maar ze toe kan..

Laura_

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:15

Weer 4 studiepuntjes erbij! Sta op 23 nu. Kan er van periode 2 nog wat bij krijgen, maar nog niet alles is nagekeken.

Gelukkig heb ik geen eigen paardje. Heb paardje die ik 3x per week rij en dit red ik nog wel. Zou hem ook vaker mogen rijden, maar met studie etc.
7 dagen per week, zou mij ook niet lukken hoor!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:14

Marieke1495 schreef:
Kunnen jullie je studie nog goed combineren met je paard?

Het is wel lastig, maar het gaat wel. Rijden is zeker veel minder geworden, maar in plaats daarvan ga ik longeren of wandelen, dit bespaart mij toch zeker wel een half uur in de tijd. Bovendien heb ik een lieve vader die mijn pony 's ochtends voert en als ik school heb doet hij hem ook naar binnen en buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:18

Hmmm, ik heb 2 bijrijdsters (vanwege australie) dus hoef in principe nooit zelf te rijden. Alleen als ik zin heb :Y) ... Dus da's makkelijk

Maar verder is mijn studielast een lachertje, dus qua tijd zou ik het makkelijk redden om wat vaker te gaan.....

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:36

Ik heb 2 paarden, maar merk dat 2 toch wel teveel is met mijn studie. Vandaar dat er 1 te koop staat.
Verder is het wel goed te combineren, ben elke dag bij de paarden en dat gaat goed zo :)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:22

xlisza schreef:
JLLN_ schreef:
Over zwangere gesproken..

Toen ik op het MBO zat was er een meisje van 16, die er op de dag dat ze moest bevallen pas achter kwam dat ze een kind kreeg :+ Dat is pas bizar :')

Dat is wel echt heel apart!

:j Dat meisje heeft ook gewoon door gefeest, gedronken en gerookt.. Wonder boven wonder was die baby gezond :=
Ze was van zichzelf een beetje mollig, je kon niet echt zien dat je zwanger was, maar eigenlijk ook weer wel.. We grapte wel eens dat ze zo'n mooi zwanger buikje had :')

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 03:29

Oké, verschillende verhalen dus!
Ik heb mijn haflinger ook te koop, maar dan juist om verder te komen in de dressuur. Maar het is een super beest dus twijfel heel erg.. Er zou dan een nieuw paard komen, qua tijd zou ik het makkelijk moeten kunnen redden. Maar in jaar 2,3 en 4? erg lastig.. :\

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:43

Succes met je beslissing Marieke, ik denk dat vooral het laatste jaar het zwaarst zal worden qua plannen met tijd.

Vandaag + morgen school en daarna een week vakantie :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:57

Ik combineer mijn studie met een paard dat ik best fanatiek op wedstrijden uitbreng, het is best zwaar en af toe, zeker met dit butweer en de kou, denk ik "ik wil niet meer :Y) ", maar zodra het zonnetje begint te schijnen en de eventingwedstrijden weer beginnen is het het allemaal waard. Ik heb dan wel het voordeel dat ik op kamers woon op de campus, dus geen reistijd naar mijn studie (maar wel afwas, was, koken, boodschapppen, schoonmaken etc.). Paard moet ik elke dag naar toe fietsen sinds mijn scooter stuk is, heen en terug zo'n 50 minuten, paard staat wel in pension en wordt voor mij buiten gezet elke ochtend :) . Oh en mijn bijbaan is collegeaantekeningen/oefenvragen/samenvattingen maken van de vakken die ik volg, dus zo combineer ik studeren en werken :) .

Dus ja het kan wel, ook met fanatiek trainen en wedstrijden (in 3 discipline's tegelijk zelfs) combineren met je studie, maar het is een kwestie van de juiste omstandigheden en steun hebben van je omgeving, en zelf doorzettingsvermogen en planning.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:03

Steun van mijn omgeving heb ik zeker :+: Paarden staan nu nog aan huis, maar wel zonder bak.. Zodra onze boerderij verkocht is gaat mijn shetlander te koop en mijn 'toekomstige' paard in pension.
Zoals ik het nu met school heb kan ik makkelijk een paard onderhouden qua tijd :j

Wel een positief verhaal, dankje! :D

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:04

Bij mij gaat het ook nog goed. Naast mijn studie heb ik een eigen pony en ik breng een paard voor iemand uit op wedstrijd, we trainen ook redelijk fanatiek. Wel hoef ik bij beide paarden niks zelf te doen aangezien mij eigen pony in vol pension staat en bij de ander doet de eigenaar alles zelf. Ideaal dus :) Ik zit niet op kamers, maar de reistijd valt mee. De schooldruk ook, al moet ik toegeven dat ik wat achter lig. Ik heb alleen een zaterdag baantje, dat scheelt ook.

Maar ik geef eerlijk toe, school zal er eerder onder lijden dan de paarden :=

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:06

Ja zo ben ik ook hoor Birgit, eerst paard, dan school :')
Nu volleybal ik ook nog redelijk fanatiek en dat komt ook neer op trainen + reistijd 6 uren in de week..

Ach, ik probeer het _O-

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:09

Hoewel ik erg blij ben met hoe het nu is kan het bij mij juist andersom gaan veranderen, als mijn ouders hun huis verkocht hebben willen ze een huis met stallen en nog een paard erbij <3 , omdat er hier in de buurt niet veel (betaalbaars) is. Dat zal voor mij dan meer reistijd gaan betekenen, maar ook juist weer wat makkelijker een "vrije dag" omdat mijn moeder dan kan rijden/verzorgen :) .

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:10

Eef_Bam schreef:
Hoewel ik erg blij ben met hoe het nu is kan het bij mij juist andersom gaan veranderen, als mijn ouders hun huis verkocht hebben willen ze een huis met stallen en nog een paard erbij <3 , omdat er hier in de buurt niet veel (betaalbaars) is. Dat zal voor mij dan meer reistijd gaan betekenen, maar ook juist weer wat makkelijker een "vrije dag" omdat mijn moeder dan kan rijden/verzorgen :) .

Zijn er al verhuisplannen dan? :)
Onze boerderij staat al een half jaar te koop, en sinds ik dit weet wil ik hier ook echt heel graag weg :=
Erg vervelend dat ik swinters niet kan rijden, en zomers in de wei of 10 minuutjes stappen naar een bak..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:15

Verhuisplannen zijn er zeker, maar zelfde verhaal, oude huis moet eerst verkocht, en die staat al een tijdje te koop..(2 jaar bijna)
Ik heb het niet bedacht trouwens, een huis met stallen, is echt hun eigen idee, maar ik vind het zeker leuk :D .

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:19

Eef_Bam schreef:
Verhuisplannen zijn er zeker, maar zelfde verhaal, oude huis moet eerst verkocht, en die staat al een tijdje te koop..(2 jaar bijna)
Ik heb het niet bedacht trouwens, een huis met stallen, is echt hun eigen idee, maar ik vind het zeker leuk :D .

super gaaf! _/-\o_
Al zal ik blij zijn dat ik straks niet álles meer hoef te doen... 8-)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:49

En wat dat betreft ben ik ook blij dat het HUN idee en HUN stal is :D !
Natuurlijk zal ik ook wel meehelpen als ik er ben en tijd heb, zeker in vakanties, maar ik blijf toch hoofdzakelijk ruiter, zeker als er 2 paarden zijn om te trainen zal ik niet altijd tijd over houden om te helpen op stal. Maar goed eerst het huis maar eens verkopen :Y) .

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:55

Eef_Bam schreef:
En wat dat betreft ben ik ook blij dat het HUN idee en HUN stal is :D !
Natuurlijk zal ik ook wel meehelpen als ik er ben en tijd heb, zeker in vakanties, maar ik blijf toch hoofdzakelijk ruiter, zeker als er 2 paarden zijn om te trainen zal ik niet altijd tijd over houden om te helpen op stal. Maar goed eerst het huis maar eens verkopen :Y) .

oh, jou ouders hebben ook paarden? :D
Die van mij niet helaas :') Wel koeien haha :=

Ja, dat gaat niet zo snel in deze tijd helaas.. :\

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:51

Nou, eigenlijk is "mijn paard" van mijn moeder, zij heeft haar hele leven paarden gehad en wedstrijden gereden tot ze kinderen kreeg, op mijn 14e weer een paard gekocht wat ik stiekem heb ingepikt, wat ze zelf eigenlijk geweldig vind en dus ook het hele land (en buitenland) afreist met mij op wedstrijd en training. Omdat ik zo fanatiek rij komt zij zelf nog weinig aan rijden toe, maar met paarden aan huis en een paard erbij kan ze straks ook wat meer rijden. En mijn stiefvader... die kan goed stallen mesten en vind het gewoon leuk om met zijn handen bezig te zijn, trekker rijden enzovoorts :Y) .

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:55

oh wat super leuk! :D

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:20

Mij gaat het gelukkig ook redelijk goed af om paarden en studie te combineren, al is het wel minder geworden. Heb 2 paarden en reed ze eerst beide 5 à 6 dagen in de week, nu rijd ik ook nog wel zeker 5 dagen in de week, maar heb geen tijd meer om ze dan elke keer allebei te pakken.
Helaas heb ik hockey wel moeten laten gaan, maar dat was sowieso geen doen meer, om 3 keer in de week te hockeyen en daarnaast nog 2 paarden te rijden en dan nog een studie.

Wel gaaf zeg Eef_Bam, een boerderij met stallen erbij, hopen dat het huis snel verkocht kan worden. Is ook zeker een droom van mij voor later!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:27

Ook jongens ik ben nu al bijna een week niet meer op school geweest door de griep. Zit m nu echt keihard te stressen, doordat ik voor sommige vakken geen boeken heb alleen hoorcolleges. Hebben jullie dit probleem ook gehad en hoe lossen jullie dat op?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:53

Melisding worden jullie hoorcolleges niet opgenomen ofzo? :)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:58

Jawel maar niet door mensen die ik ken :P bij ons is er ook eigenlijk niemand die aantekeningen maakt op z'n laptop

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:43

Oh nee bij ons hangt in de college zaal gewoon een camera, en dan kun je op internet het college terug kijken :)

Maar vervelend zeg! Ik heb daar gelukkig geen last van...