Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:10

Vorige week vrijdag kregen we een mailtje van iemand die een stageplaats zocht.
Zondagavond heb ik een mailtje teruggestuurd, dat we wel plaats hebben, en of ze nog bepaalde opdrachten heeft etc.

Tot vandaag nog geen enkele reactie.
Vind ik best wel ascociaal. Je laat toch wat van je horen?
Bovendien belde ik altijd naar bedrijven of ze belang hadden bij een stageloper en ging er daarna even heen om kennis te maken etc.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:11

Heb het inderdaad ook wel eens gemeld na dat ik was aangenomen. Vaak heb ik er snachts last van dus het hoeft geen probleem te zijn maar er zullen dagen zijn dat ik iets minder helder ben door nachten wakker zijn :=

Wil toch eens met het UWV ook gaan overleggen wat die er van maken, bij mn vorige werk nemer had ik er eigenlijk nooit last van (thuiszorg- alphahulp) doordat je goed actief bezig bent.

Vreemd dat je niets meer hebt gehoord die wil dus niet echt een plek anders ga je er wel echt achter aan lijkt mij.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:12

@Denies: Je kan ook altijd eerst het spul neerzetten en dan langzaam sparen voor het interieur wat je wilt.
Ik en mijn vriend hebben nu ook een bij elkaar geraapte interieur en dan vervangen we langzaam aan voor nieuwe spullen die we mooi vinden.

Ik meld mijn 'ziekte' vanaf nu ook altijd pas achteraf. Bij mijn vorige baas werd ik (volgens mij) om die reden ontslagen, omdat ik te open over mijn onderzoeken in het ziekenhuis was. Hun gaven aan dat het werk voor mij 'te zwaar' was.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:14

Nou inderdaad. 'T is een dierverzorgingstudent die max 9 weken moet stagelopen op een melkveebedrijf.
Denk dat ze het bij ons wel makkelijk heeft aangezien we een robot hebben en ze dus niet hoeft te melken.

Het kan natuurlijk een reden zijn om je aan het einde van je proeftijd (of tijdens) alsnog de laan uit te zetten.
Dus navraag doen kan nooit kwaad.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:17

Die zal misschien een makkelijker bedrijf hebben gevonden of school vond een melkvee bedrijf niet voldoen aan dieren verzorging. Bij mijn school jaren geleden deden ze ook vrij lastig toen ik op een melkvee en paarden bedrijf stage wou lopen met mn paardenhouderij opleiding.

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:19

Ik heb nu dingen waar ik gewoon goed mee door kan de komende tijd, hoeft echt niet meteen perfect, maar in ons oude huis was het echt een bij elkaar geraapt zooitje, plus een oude bende, t voelde gewoon niet als mijn huis, en dat gevoel wil ik nu wel hebben :o Heb goedkoop via mijn topic zo'n beetje alles op de kop kunnen tikken wat ik nodig heb, en ga morgen 2 banken halen, ikea klippan, simpele banken maar leuk om te zien een ook voor een leuk prijsje :)

Ik heb fibro, toen ik de paarden ging heb ik het wel gemeld (lichamelijk zwaarder, meer buiten en in de kou) en dat is ook derede dat ik opzoek ben gegaan naar een andere baan die voor mij beter vol te houden is, en verwacht nu ook geen problemen ermee dus heb het ook niet gemeld. Het zal vanzelf wel een keer ter sprake komen, maar voor een kantoorfunctie kan ik prima functioneren. Het is in de paarden ook goed gegaan zolang ik mijn grenzen wist aan te geven, en der rekening mee hield :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:24

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:26

lekker warm :))
leuke kleuren ook annastasia

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:28

beetje raar. ik heb altijd wat laten weten, als ik reactie kreeg van het bedrijf. ik deed het ook via mail of brief.

ik heb tijdens de sollicitatie training, bij gesprek bij bedrijf (met P&O) er over gehad dat ik dyslectisch ben en of ik dat wel of niet moet vermelden en dan ook wanneer. ze hadden het graag dat ik dat bij arbeidsovereenkomst zou melden en dat het ook geen probleem was om dan beleid te schrijven.
verder heb ik het eigenlijk nooit meer te spraken gebracht. (maar ook niet in de situatie gezeten van zo'n gesprek).

heerlijk weer een weekje naar de manege (misschien moet ik toch seriues nadenken over die vacature in loosdrecht :o ) aan de ene kant heb ik ook echt zin, aan de andere kant had ik me er al bij neergelegd dat ik niet nodig was tijdens de herfst en dat ik door kon gaan met zoeken (en niet geconfronteerd worden dat ik eigenlijk al 9 maanden op zoek ben (alleen 2 maanden tijdelijk werk gehad, binnen 6 weken zoeken en toen was het ponykamp tijd). En niet 'weglopen' voor het probleem. het voelt nu een beetje dubbel.
hopelijk zorgt het ervoor dat ik de knop goed om kan zetten.

denise gefeliciteerd en lekker dat je je huisje heb en een beetje naar je zin kan in richten!!!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:30

De laatste sollicitatie is helaas niets geworden.
Het bedrijf staat namelijk op Duits grondgebied, en daar is de regelwetgeving qua regels met betrekking tot subsidies en loonkortingen heel anders, dus dat kon niet doorgaan.

Nu heb ik een vacature doorgespeeld gekregen van mijn werktrajectcoördinator, voor een baan met een vast contract als callcentermedewerker (in eerste instantie outbound) met licht administratieve taken.

Het is voor 28 uur per week, en het verdient als 21-jarige € 7,95 per uur.

Ik ben een beetje sceptisch, eerlijk gezegd.
Nog maar eens een nachtje over slapen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:34

Heel eerlijk ik heb 3 jaar in een callcenter gewerkt en tis best te doen voor even wat het vaak ook is want naar 1,5 jaar moet je er wat maanden uit en kan je weer over nieuw beginnen. Het nadeel is gewoon dat je het nooit meer van je CV kan wissen en bij al mijn sollicitaties beginnen ze er over en de meeste niet positief.

Daarbij is het kwa loon altijd net minimum loon en als je zoals ik voor 10 euro netto per uur hebt gewerkt is 8 bruto wel ineens heel weinig

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:34

Jammer steentje!

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:35

Leuk annastasia!

Als je twijfelt zou ik er indd een nachtje over slapen! Wel balen dat andere sollicitatie niks is geworden..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:42

Is het niet wat om bv op zo'n vacature te reageren?
http://www.randstad.nl/mwp2/faces/baanD ... 5571148445

Hier heb ik me bv voor aangemeld.
Verdiend in eerste instantie € 9,85 en na 26 weken ga je naar € 10,23

Zijn verschillend aantal uren mogelijk.
Weet niet of er zoiets bij jou in de buurt zit.
Maar staat denk ik beter op je CV als dat je mensen iets aangesmeerd hebt.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:53

Jonges.. ikke gaat slapen :) iedereen die succes nodig heeft succes morgen en slaap lekker!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:55

Ik ga ook slapen.
Morgen om 07.00 de wekker. Nog even 6 hectare maaien en dan om 11.00 gesprek bij het uitzendbureau.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:17

Seven schreef:
Hoe doen jullie dat met evt ziektes die je hebt geef je dit direct aan?

Ik heb het wel direct aangegeven maar dat komt omdat het van invloed is op de inrichting van mijn werkplek. Naar de nieuwe werkgever heb ik mijn eigen stoel, toetsenbord en muis meegenomen. Het is niet aan de buitenkant te zien maar de klachten zijn wel serieus genoeg. Op dit moment werk ik 2 ochtenden (di en do) en afgelopen dinsdag had ik echt een slechte dag. Bleek vanmorgen ook nog dat ik vreselijk heb zitten blunderen :n. De baas vroeg bij het kennismakingsgesprek wel waar het aan te merken is dat ik een "off-day" heb. Tja, dat varieert nogal. Gelukkig zijn de uren flexibel in te delen dus ben ik dinsdag wat eerder naar huis gegaan en heb vandaag de verloren tijd ingehaald. Maar ik baal verschrikkelijk van het feit dat ik zo heb zitten klungelen dat we vandaag best een tijd kwijt zijn geweest om de boel weer een beetje op orde te krijgen. Het ging allemaal zo goed....... Hij tilt er niet zo zwaar aan als ik (kreeg ik de indruk) maar ik baal als een stekker |o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 06:09

Kan je bij een sollicitatie gesprek een witte broek aan met zwarte laarzen en een colbertje? (moet er alleen nog een shirtje onder vinden denk ik) Ik heb namelijk geen zwarte broek...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:18

Nou heb ik me verslapen!!!! jaaaaa dat kan wel :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:59

Vind ik wel. Ik heb op mijn sollicitatie gesprek een zandkleurige broek aangedaan. Met daarop een roze shirtje en blauw hip colbertje. Met zwarte nette stiletto's/hoge pumps eronder Ik ben een jonge vlotte meid, vind dat als ik zon mantelpakje aanheb ik net een suffe doos ben voor me gevoel. Dus probeer wel jong, vlot over te komen. Ook door middel van de kleren die ik draag :)

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:52

Mag ik ook meekletsen? Ik begin echt moedeloos te worden... Vandaag de zoveelste afwijzing gekregen voor een baan. Altijd hetzelfde: we hebben meer sollicitaties gekregen dan verwacht en hebben daarom een grove selectie gemaakt. u zit hier helaas niet bij....

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Saskia, 25 jaar en woon in Zeeland. Ik heb International Tourism Management and Consultancy gestudeerd aan de NHTV, een leuke opleiding maar met 0 kans op een baan.
Momenteel heb ik wel werk, ik werk op de klantenservice van een zorgverzekeraar. Ik zit er niet op mijn plek, het werk is beneden mijn niveau en absoluut niet uitdagend. Maargoed ik mag niet zeuren want ik heb tenminste een inkomen...

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:06

Ik heb straks een afspraak om het contract te tekenen.. ben benieuwd of meneer niet ineens van gedachten is veranderd :')

Hij wilde weten wat ik minimaal wil verdienen.. vind dat zó lastig.. !! Ben 23 en het contract wat ik krijg is voor 20 uur ( daar beginnen we mee.... )

edit: Hij belt net ineens.. "Hoooi, alles goed? Hoelaat hadden we ook alweer afgesproken? 12 uur toch? Ik heb zoooooo'n goed nieuws voor je!! Zooooo goed... nou tot straks!! "

:')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:28

Ik zou kijken wat normaal is en dan je loon noemen op basis van 40 uur.. Evt kun je er iets boven gaan zitten, als hij ja zegt is het altijd goed toch ? :D

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:22

Ik heb weer een hele leuke vacature gezien, helemaal mijn ding!
Administratief medewerker.. alleen 32-40 uren.. en ik kan eigenlijk maar 24 uren gaan werken.
Even kijken misschien wat er mogelijk is, wat zouden jullie doen, eerst solliciteren of eerst vragen wat er mogelijk is?

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:27

Whaa ik wil zo graag solliciteren maar ik weet even niet hoe ik het moet hebben.... :s