Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:40

@Marleen: Ik ga werken met magneten! http://www.magneetplaatonline.nl/
Mijn vader heeft die nu ook op 2 auto's zitten en het bevalt goed! En aangezien
het goedkoper is dan beletteren en je ook makkelijk je logo erop kan zetten, ga ik
dit binnenkort bestellen.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:03

Kijk, dat vind ik ook een goed idee. Ga gelijk even kijken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:30

T is echt handig! Want zo krijg je nooit van die "beletter plekken" op je auto en als je even zonder reclame rond wilt rijden, trek je die dingen er zo vanaf!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:38

Ik heb ook magneten voor op de auto. Ik heb ze altijd besteld bij vistaprint. Maar op deze site ga ik ook eens kijken.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:54

Ik heb me toch problemen met de printer. _-:( Volgens Canon is hij defect en moet gerepareerd. Maar ik kan toch niet zo lang zonder printer? Help. (luxe probleem, maar toch!)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:53

Na enige tijd meld ik me weer :D

Dingen waar ik nu tegen aan loop is, hoe word mijn website zichtbaar op google?
Hoe vind ik gekwalificeerde vrijwilligers.

Verder gaat het boven mijn verwachtingen, ik krijg veel complimenten over de website :D
Zie onderschrift.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:01

Ik heb even snel naar je website gekeken Daphna, maar jeetje, dat is wel even wat anders dan een webshopje ;) Hoe ben je er zo bij gekomen? Ik had er nog nooit van gehoord!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:04

Daphna schreef:
Na enige tijd meld ik me weer :D

Dingen waar ik nu tegen aan loop is, hoe word mijn website zichtbaar op google?
Hoe vind ik gekwalificeerde vrijwilligers.

Verder gaat het boven mijn verwachtingen, ik krijg veel complimenten over de website :D
Zie onderschrift.

Via deze site kan je makkelijk metatags maken: http://www.metatags.nl/metatags_generator
Als je de antwoorden invult, dan krijg je op het eind een metatag die je dan voor je </head> gedeelte
moet zetten in je website.
Je zet als het ware "achter de schermen" zoekwoorden op je site die Google dan weer gebruikt om je "te vinden".
Het is geen 100% garantie, maar het helpt wel mee. (dit duurt soms wel een paar weken voordat je zichtbaar wordt)

Wat ook mee helpt is je site op zoveel mogelijk andere site noemen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:09

Haha, dat is heel mooi, het doel is meer mensen ermee bekend te maken, dus wat dat betreft ben ik vandaag al geslaagd :P

Ik ben er mee opgegroeid, mijn moeder doet al 11 jaar behandelingen met iboga, vooral voor verslaafden. Er wordt meer onderzoek naar gedaan, en blijkt ook erg effectief te zijn bij post traumatische stress en alle problemen die daarmee ontstaan. Iets wat ik zelf als zo succesvol heb gezien, maar bijna niemand in de wereld vanaf weet, daar moet in mijn ogen verandering in komen.

Ik heb altijd al ondernemer willen worden, dit is een ideaal wat ik kan verwezenlijken en tegelijkertijd doe ik ervaring op met het besturen van een organisatie. Ik ben er erg gelukkig mee, vooral alle positieve reacties, terwijl ik nog zo kort bezig ben, zijn geweldig. Het is veel leuker om te doen dan mijn studie :o

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:11

*Gaat de website over metatags uitpluizen*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:14

Arrgh, ik heb ruzie met excel, wie kan me helpen!

probleem 1: ik heb een formule toegepast zodat de btw automatisch berekend word, met "product". Alleen mn probleem is dat ie nu automatisch een euro teken voor het bedrag zet. Opzich niet zo'n probleem, maar dat doet ie nergens, alleen bij dat bedrag, dus dan is de opmaak heel lelijk. Enig idee hoe ik dat euro teken weg krijg? Want als ik hem gewoon weg probeer te halen, verwijder ik gelijk mn hele formule en zodra ik de formule er overnieuw inzet, verschijnt ook het euro teken weer voor het bedrag.

probleem 2: Een bedrag afronden op 2 decimalen! Ik heb een mooi overzichtje gemaakt op mn factuur met "totaal bedrag" "btw bedrag" en "bedrag ex. btw". Alleen bij mn "bedrag ex. btw", rond ie af op 4 decimalen! En bij de rest van de bedragen doet hij dat niet, dus ik snap niet waarom hij alleen bij die som afrond op zoveel decimalen.

Iemand enig idee hoe en wat?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:15

Die magneten voor je auto zijn helemaal niet zo duur! Heb de site opgeslagen, wie weet komt het nog wel eens van pas :)

Daphna, je site ziet er netjes uit. Heb het alleen niet echt gelezen omdat mijn engels niet zo heel goed is :o

Ik heb dit weekend de beste omzet tot nu toe gehaald, dus ik ben helemaal blij :D Mijn moeder was huiverig of ik al die ingekochtte sjaals wel kwijt zou raken maar ik heb ze allemaal verkocht. Liep als een trein met dit weer!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:17

Joh, ben je nu al je sjaals al kwijt? Dat is even lekker! Goede zet ;)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:27

@joyce2
Misschien simpel gedacht, maar als je op het betreffende vakje gaat staan en dan met je rechter muisknop klikt, dan cel eigenschappen. Kan je dan niet gewoon 2 decimalen zeggen en bij die ander ipv "valuta" gewoon "standaard" (of zo) kiezen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:30

oohw, ik wist niet eens dat dat kon, ik ga eens even kijken! Zou het echt zo makkelijk zijn? Dan moet ik me echt gaan schamen, haha. (t is echt al een eeuw geleden dat ik met excel heb gewerkt)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:32

haha, ik dacht nog "Als ze formules kan maken, dan weet ze dit vast wel!" haha!
In dat geval: geloof dat je het tabje "getal" dan moet hebben, daar staan die opties bij ;)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:32

Ja heb er 30 verkocht in een weekendje :D (grootste deel eigenlijk zaterdag) Heb er nog een paar over van een andere keer inkopen. Maar ik ben er alleen maar blij mee dat ik ze kwijt ben. Heb donderdag alleen nog een open avond bij mijn ouders thuis en dan heb ik voorlopig geen braderie meer. Dus als ik nog veel over had was dat zo'n beetje mijn laatste kans om nog wat kwijt te raken omdat het via internet niet zo loopt.
Hoe staat het met jou webshop Joyce? Heb je al meer ingekocht of waar ben je nu allemaal mee bezig?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:43

@Leedebee: Ja echt schandalig hoor, was dat al helemaal vergeten! Mn euro teken probleem heb ik nu opgelost, maar het bedrag met die decimalen wil nog niet meewerken. Als ik het aanpas blijft hij stug staan met 4 decimalen....

@Michelle: Zo, dat is even lekker! Wat jammer dat het via internet niet loopt, anders had je er mooi nog wat in kunnen kopen! Zou een goede handel zijn ;)

Met mijn webshop gaat het geloof ik goed, alleen is mijn webbouwer een beetje wazig. Ik heb hem laatst gemaild dat de deadline van half december aardig dichtbij komt en hoe het ermee staat. Daar kreeg ik niets op terug, maar mijn broertje is een vriend van hem, dus die heeft even contact met hem opgenomen. Tegen mn broertje zei hij dat de deadline van half december zeker te halen was, maar dat hij even contact met zijn broer op moest nemen over het hoe en wat (ze doen het samen, de ene bouwt en de andere doet meer administratieve dingen). Dus daar zit ik nu op te wachten!

Ik heb al een hele hoop spullen ingekocht, maar ik vind het nog steeds te weinig, haha. Ik wacht nu op 2 grote bestellingen, 1 van Hunter en 1 van Trixie, die moeten beiden vanuit Duitsland komen als ik me niet vergis, dus ik hoop het voor de kerst binnen te krijgen (dat moet gewoon, want er zitten een hoop spullen bij die ik nodig heb voor de komst van onze pup, haha). Dat zijn de laatste dingen die voorlopig binnenkomen, want dan moet ik weer eventjes sparen, of geld verdienen met de webshop! Ik heb nog een hele lijst met dingen die ik in het assortiment wil hebben, maar dat komt allemaal wel als ik weer geld heb. Dan koop ik steeds weer een zwikkie in en ik moet natuurlijk ook een beetje aftasten waar het meeste vraag naar is. Nu doe ik maar wat qua maten en producten, maar strak ga ik natuurlijk merken wat voor dingen goed lopen voor kleine hondjes en wat juist goed loopt voor grote honden en dan kan ik wat gerichter gaan inkopen. Ik heb er in elk geval heel veel zin in, want er vragen al een hoop mensen hoe het er nou mee staat en ik kan nog niets laten zien, dus dat is frustrerend, vooral omdat de spullen al klaar liggen voor de verkoop!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:47

Hmmm dat is vreemd. En als je (bij getal) de decimalen op 0 zet? veranderd er dan wel iets?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:49

Nee ook niet! Bij elk ander bedrag wel, behalve bij dat bedrag... Het is ook het enige bedrag waar ik geen euro teken voor kan krijgen. Het lijkt wel of het gewoon niet aan te passen is! Zou het soms aan de som liggen?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:51

dat zou kunnen...? Wel raar en als je even een ander vakje gebruikt?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:53

Of misschien heeft de berekening met "product" er mee te maken?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:54

bij de uitkomst in het vakje waar ik product heb gebruikt is er geen probleem, voor het uitrekenen van het "probleem vakje" heb ik "c.verschil" gebruikt. Ik ga het eens even in een ander vakje proberen!

Edit: in een ander vakje pakt ie hem ook niet, dus blijkbaar moet het toch ergens anders aan liggen... Idee?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:00

_Michelle_ schreef:
Daphna, je site ziet er netjes uit. Heb het alleen niet echt gelezen omdat mijn engels niet zo heel goed is :o

Dankjewel! Er staat een Nederlands vlaggetje, alleen is alle tekst nog niet af :roll:

Succes en sterkte met excel.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:27

Oh het nederlandse vlaggetje heb ik niet gezien :P