Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:05

Ook ik ben vanaf verleden jaar maart al werkloos. Ik werkte als huishoudelijke hulp in de kinderopvang. Maarja door de bezuinigingen zijn we er allemaal uitgeknikkerd. Heb echt mega veel gesolliciteerd, maar krijg alleen maar afwijzingen of je hoort er helemaal niks van. Nu is ook nog eens m'n ww gestopt. Heel leuk met een paard die rondom op ijzers staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:08

Astaloca schreef:
Ik mag wat leuks melden. Ik ben van de markt af! Het is allemaal gunstig verlopen en goed gesprek gehad! Binnenkort contract tekenen :)

Wauw, gefeliciteerd! Heerlijk gevoel zal dat geven! :D

GRRRR, ik zie overal leuke vacatures maar keer op keer voor hetzelfde bedrijf. Ik kan maar voor 1 vacature voorgesteld worden per keer, dus elke keer gaan er weer een paar weken overheen voor ik nieuws/terugkoppeling heb. Pas dan kan ik door naar de volgende... Zo gaat het wel erg lang duren...

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:11

Jij zocht toch op communicatievlak Kayleigh? Ben je al bij werving & selectiebureaus aangemeld e.d. ?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:13

Gefeliciteerd Astaloca!
En Anneert wat ontzettend jammer zeg. Nu dus wachten op je oud werkgever?
Waarom mag je niet op eigen initiatief reageren Kayleigh? Door wie moet je voorgesteld worden?

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:30

Gefeliciteerd Astalogica! :D

Dat is balen Anneert... :(

Wat frustrerend fique, een jaar is lang... :( Zijn er raakvlakken met andere sectoren?

Kayleigh; ik ben benieuwd wat het uwv zegt en of je nog hulp kan krijgen zonder uitkering... zou mooi zijn!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 12:32

Fargo, ik kan de site wel maar de alerts niet ingesteld. Goede tip. Stuur maar door als je wilt. Fijn!!

Anneert, balen meid.

Ik ga morgenmiddag ook naar UWV. Ben benieuwd of ze met iets nuttigs komen of ik daar ter plekke in mijn broek pis van het lachen :j

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:35

Nee helaas. Deze week heb ik echt ff wat anders aan m'n hoofd, maar ga vanaf volgende week maar weer helemaal opnieuw beginnen met alle schoonmaakbedrijven in de omgeving te bellen. Ze zeggen allemaal dat je in t bestand staat maar hoor nu al een jaar niks van ze.
Ik hoef geen fulltime baan dat hou ik ook niet vol vanwege schouder en nek problemen. Maar heb toch wel ongeveer 16 uur nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:54

fargo schreef:
Jij zocht toch op communicatievlak Kayleigh? Ben je al bij werving & selectiebureaus aangemeld e.d. ?

Ik ben in de communicatie afgestudeerd, maar zoek niet per se binnen die sector. Eigenlijk alles wat full-time is met een passend salaris vind ik prima, ik zie overal een uitdaging in en ik vind werkervaring opdoen momenteel het belangrijkst.

Ik ben bij alle bureaus aangemeld, maar alle bureaus bieden dezelfde vacatures aan voor hetzelfde bedrijf, dus helaas schiet ik daar ook niet zo veel mee op :Y)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:04

Nee dat schiet zeker niet op ;-) Dat zie ik hier ook wel gebeuren af en toe. Iedereen duikt massaal op dezelfde functies :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:11

Succes de mensen die naar het uwv moeten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-03-15 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:20

AmoorM: Denk dat dat bepaald wordt door je mate van professionaliteit... Het is natuurlijk heel moeilijk om dan nog heel gemotiveerd en professioneel aan het werk te blijven, maar ik denk dat dat een kwestie is van emoties achterwege proberen te laten & netjes af te sluiten waar je mee bezig bent geweest.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 13:23

Fique.........werkte jij toevallig bij een Tintelende werkgever uit die regio? ;) Je mag ook reageren per PB als je wilt.

Amoor, gewoon doorbikkelen, het is niet anders. Klinkt hard, maar het helaas de werkelijkheid. Je kunt je ziek melden maar reken maar dat je binnen 24 uur de arbo op de stoep hebt staan en je dan echt wel een goed verhaal moet hebben waarom je je hebt ziek gemeld.
Even doorzetten, sterkte!

Kayleigh, balen dat dat zo moet lopen met die vacatures zeg.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:25

AmoorM schreef:
Hoe houden jullie het vol dat als je weet dat je contract niet verlengd wordt maar je er nog wel een maand moet werken?

Succes de mensen die naar het uwv moeten.

Je moet altijd het volgende voor ogen houden, je weet niet waar je deze mensen ooit nog weer tegen zult komen of wellicht nodig zult hebben. Het wereldje is verbazingwekkend klein ;-) Dus netjes en beleefd blijven tot het einde daar heb je uiteindelijk het meeste aan.

Ik ben bijvoorbeeld ooit ergens gestopt en bij volgende baan op 1e dag ontslagen zonder reden. Toen mijn vorige werk ervan hoorde mocht ik daar zo weer starten tot ik een volgende baan had.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:43

Kayleigh; woon je dan in een afgelegen dorp dat er maar 1 bedrijf is met werkgelegenheid? :( Lijkt me heel frustrerend!

Amoor; ik heb echt letterlijk tegen mijn baas gezegd dat ik er helemaal KLAAR mee was!! :( Gewoon, als verklaring waarom ik minder gemotiveerd was en wat minder werk uit handen kwam. Baas had hier alle begrip voor. (hij wilde me ook wel in vaste dienst, maar hoger management niet....! En ik ben vrij lang aan het lijntje gehouden met vast-contract-geruchten).
Verder heb ik mijn werk wel gewoon netjes afgerond! Maar het is dan inderdaad ff ''doorbikkelen'' met een rotgevoel....

Net een sollicitatie verstuurd, 10 minuten later gebeld :D of ik woensdag even langs wil komen (bij het uitzendburo). Tijdelijk project met weinig uren... maar heb het jarenlang gedaan als bijbaantje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:49

Dat is leuk blingpiggy!

Ik woon niet erg afgelegen hoor, ik woon in Zeeuws-Vlaanderen. Meerdere grote bedrijven hier. Maar vrijwel alle vacatures komen van een bedrijf af. Er is genoeg werkgelegenheid maar als je maar voor 1 vacature per keer voorgesteld mag worden gaat het lang duren... :=

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:58

En zie je dan geen opties bij gemeentes of provincie of dat soort instanties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:02

Heb ik ook geprobeerd, maar krijg elke keer te horen 'dat ik niet in het profiel pas'. Ik denk dus gewoon geen relevante werkervaring...

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:28

Ik lees hier weer veel afwijzingen en ook wat positieve verhalen. Ik heb zelf 3 concrete sollicitaties lopen: 1 gesprek gehad en nog 2 komende week. Mijn contract loopt binnenkort af en is al uitgesproken dat t niet verlengd wordt. Ze bieden me wel een heel kort tijdelijk contract aan zonder opzegtermijn met heel weinig uren. Als ik dit weiger ben ik volgens UWV verwijtbaar werkloos. als ik het accepteer kan ik binnenkort geen nieuwe baan accepteren want die gaan echt geen 3 maanden op!mij wachten.
Even zonder inkomen lukt wel maar niet lang..inkomen van het tijdelijke contract is ook lang net genoeg om van rond te komen. weet niet zo goed wat te doen. Heb de neiging te weigeren we straks zit ik een jaar thuis zonder enig inkomen of uitkering..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:57

Gelukkig is het voor mij 1 keer in de week ipv elke dag!
Zometeen de stad in winkels, cafetaria's ect bij langs.
Ik heb ook al heel wat afgebeld en moest m'n cv met motivatie brief opsturen. Ik ben benieuwd!
Ik vindt het ook wel weer een leuke uitdaging. :)

Oja een tip:(misschien is hij al gegeven) maar ik heb gewoon een berichtje gezet op de facebook verkoop pagina's. Zijn leuke vacatures uitgekomen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:04

En wat zijn dan de facebook verkoop pagina's precies, want dat zegt mij even niets ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:11

Oh ik wist niet dat jullie dat niet kenden. Van die pagina's en daar kun je van alles verkopen. Ik weet niet welke regio je woont maar typ maar is in bij de zoek balk 'verkoop en ruil emmen of andere plaats'

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:21

Ik zie wel allerlei communities maar heb niet het idee dat dat in den haag echt wat op gaat leveren, lijkt meer iets waarop aanbieders alleen wat neer zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:39

Ja dat is het ook, een pagina waar je je spullen kunt verkopen. Bijna iedereen hier in de regio kent het :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:44

Degene die ik tegen kom zijn meer werkgevers die vacatures neer zetten en de algemene te koop dingen etc die zie ik niet echt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:49

Nou ik heb al weer een afwijzing binnen vandaag :P gezellig hoor! En als het goed is wordt ik vandaag ook door uzb voorgesteld bij een opdrachtgever, ben heel erg benieuwd.
Vandaag zat er in ieder geval niets bij de binnengekomen vacatures.