Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:20

Hebben jullie geen bieb op school waar alle schoolboeken te vinden zijn ??

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:40

Ik zou niet eens weten waar die bij ons zou zitten :=

Weet iemand van de HAN toevallig of je ergens je studiepunten kan zien? Onze vink van OOW staat er nu ook op, dus in feite heb ik nu (als het goed is) 7.5 studiepunt, maar ik ben benieuwd of je dat ook ergens kan zien staan :P

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:27

Ja, kan bij HAN4ME maar die loopt wat achter. En op sis.han.nl (dacht ik) kan je al je cijfers en studiepunten zien.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:32

Voor de mensen die vanavond in Eindhoven zijn; kom naar Cafe Wilhelmina op het Wilhelminaplein! Wij organiseren hier voor ons project van school ons evenement! Een gezellige avond met bandjes, dj en een quiz! De opbrengst gaat naar het KWF voor Movember :)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:49

Goldenarrow; thanks! Ik was even vergeten dat daar inderdaad ook die blokken bijstaan. Hij loopt inderdaad wel achter :') Jammer genoeg krijg ik die app niet op mijn telefoon, alleen op mijn ipod..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:50

Birgit__ schreef:
Voor de mensen die vanavond in Eindhoven zijn; kom naar Cafe Wilhelmina op het Wilhelminaplein! Wij organiseren hier voor ons project van school ons evenement! Een gezellige avond met bandjes, dj en een quiz! De opbrengst gaat naar het KWF voor Movember :)

Haha ik ken nog 3 andere mensen die vanavond ook hun evenement moeten organiseren. :')

Wel leuk, veel plezier!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:10

Yess mijn cijfer van tentamen binnen een 6.6. Was zo blij, waren maar 5 van de 30 in mijn klas die het gehaald hadden en 37% van alle klassen (15 klassen met ong 30 leerlingen per klas)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:45

Super!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:27

course, ik zat vandaag ook te denken.. als je gewoon een baan hebt dan ben je gewoon bezig met je werk en hoef je niet aan duizend andere dingen te denken die je nog moet doen, het idee dat je nog duizend andere dingen moet doen maakt je ook zo gestresst. waarschijnlijk als je die baan hebt dan maak je net zoveel uren in een week alleen is dat het.. en kom je 's avonds thuis en kan je op de bank ploffen en rusten van de dag, en nu kom je thuis en denk je nog; waaaaaaah ik moet dit en dit nog en ga je 's avonds nog aan school..

even mijn hersenkrakende gedachtes die ik vandaag had in de bus toen ik heel veel medelijden had met mezelf hihi.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:26

Anoniem schreef:
Hebben jullie geen bieb op school waar alle schoolboeken te vinden zijn ??

Wij hebben dat wel, maar zijn meestal maar een beperkt aantal beschikbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:42

Dat risico bestaan inderdaad, maar je constant kapot slepen met je boeken is ook niet fijn...

Mijn school was vorige week echt achterlijk qua roostermeldingen.. alles lekker op het laatste moment laten weten of helemaal niets..

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:18

Onze roosters worden gelukkig na de kerst beter, als het goed is krijg dan een wat meer aansluitend rooster :)
Wijzigingen op het laatste moment zijn vervelend inderdaad..

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:23

Vervelend van rotte roosters en zware tassen :(:)

Ik ben al paar dagen niet lekker. Gister heb ik de hele dag met koorts op school gezeten met m'n eigenwijze kop. En daarna ook nog wezen oppassen van 3 tot 6.
Vannacht gelukkig wel goed geslapen en nu is het allemaal weer wat beter. Meteen autorijles gehad en paardgereden, valt het op dat ik niet stil kan zitten haha?

Nu druk bezig met samenvatten en opdrachten verwerken voor school. :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:06

Anoniem schreef:
Dat risico bestaan inderdaad, maar je constant kapot slepen met je boeken is ook niet fijn...

Mijn school was vorige week echt achterlijk qua roostermeldingen.. alles lekker op het laatste moment laten weten of helemaal niets..

Nee dat is inderdaad niet fijn de hele dag zo'n zware tas. Hebben jullie geen kluisjes op school? :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:33

Wij hebben helaas amper kluisjes, en als ze er al zijn zijn het dagkluisjes ...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:40

Hoe is het hier met iedereen? Lukt het nog een beetje?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:13

Hier gaat het wel oké :)
Erg druk nog steeds, dat begint me af en toe wel een beetje te irriteren. Ik heb al zóveel af moeten zeggen.
Ben allang blij dat ik gestopt ben met paardrijden voor ik begon met de opleiding, zou niet weten wanneer ik dat nog zou moeten doen :=
Maargoed, ik vind het nog steeds erg leuk!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:29

Ja, ik mis het rijden ook heel erg maar zou niet weten wanneer ik het nu zou moeten doen :') Momenteel zit ik totaal niet goed in m'n vel, enorm moe steeds etc en kan m'n aandacht niet bij school houden. Probeer alles zo goed mogelijk te doen en het gaat opzich wel, ben allang blij als ik deze periode af sluit met een 5.5 :')

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:36

Ahh ik heb aanwezigheidsplicht bij de werkcolleges, dus ben netjes aanwezig had alleen het huiswerk niet. Afwezig genoteerd -O- Ze merkte tijdens de les dat de helft v/d klas ongeveer niet voorbereid had en toen besloot ze dus een huiswerkcontrole te doen. Ook niet slim van mezelf, heb gisteravond al die vreselijk onzinnige programma's op tv zitten kijken. :') En weer 1 met de opleiding gestopt van mijn klas. Onze klas is waarschijnlijk 1 van de klassen die per ingang van de 3e periode opgeheven wordt en dan worden we verdeelt over andere klassen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:46

Ik heb net een hele week ziekzijn achter de rug. Maar heb dus een hoop gemist wat ik in moet halen. Komende tijd wordt voor mij dus ook druk. En volgende week een presentatie doen van alle colleges van deze week.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:50

Hier gaat het ook nog goed.
Tot nu toe genoeg tijd om leuke dingen buiten school te doen. Ik heb veel tussen uren, red alles in die uren dus doe thuis bijna niks. Scheelt ook dat ik maar 20min reistijd heb en gewoon thuis woon.

Marielle, wat gebeurd er bij jullie bij afwezigheid?
Bij ons zijn er ook als best veel gestopt. Klas was 16 mensen en zijn nu nog met 9. Wel lekker rustig bij de praktijk lessen

Edit: iets toegevoegd.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:02

Wij hebben volgens mij geen aanwezigheidsplicht voor twee vakken, twee andere vakken wel. Ik ben zowieso de pineut dan want ik heb een aantal lessen helaas moeten missen gezien ziekte en vermoeidheid (wat wil je met drie uur reizen per keer) maar ik ga eigenlijk wel naar alle lessen toe tot dusver :) Ze zijn dan wel erg streng hoor Marielle .. Pfoeh, zeker voor het HBO.

Wij hebben een klas van .. schrik niet .. 31 mensen. En dan ook nog eens een super drukke klas. Vandaag met een docent even staan praten hoe of wat want ik heb enorm veel moeite met de theorie lessen op het moment omdat de klas zo enorm druk en aanwezig is dat ik er niks meer van mee krijg.

Ik moet nu voor een vak een semiotische analyse maken, en je mocht zelf het onderwerp uitzoeken dus ik zit al 3 dagen een shortfilm van 30 Seconds To Mars te analyseren :D Love my study, hahaha.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:06

Ik ben er echt klaar mee blegh. Heb zoveel frustraties elke dag weer..
Heb nu met 4 verschillende projectgroepen deadlines voor donderdag en vrijdag. Er loopt zoveel door elkaar heen dat ik amper nog weet wie bij wat hoort en wat we moeten doen. We moeten zowat om de dag van alles opleveren en presenteren en het is allemaal zo snel dat ik amper m'n best kan doen en alleen maar bezig ben om uberhaupt met IETS aan te komen. Daarbij zijn alle opdrachten werkelijk zo onduidelijk dat het werken eraan een grote frustratie is.

Pffff ik ben even heel erg klaar met mijn opleiding.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:22

Courses, who dat is echt een te grote klas.
Snap dat het dan heel moeilijk is om het te volgen. Ik heb daar al bij de werkgroepen last van (2klassen bij elkaar ongeveer 18 mensen)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:35

Wij hebben ook een aanwezigheidsplicht en die is zelfs 100% dus als je ziek bent moet je bij een andere klas (op je vrije dag) die lessen inhalen..

Marit, jeetje 4 verschillende projecten in 1 dat zou ik ook niet trekken hoor.