Ik word niet uitgenodigd op gesprek voor fulltime die.rverz.orgster, een opleiding voor dierenartsassistente + vakbekwaamheid honden en kattenbesluit tellen kennelijk niet hetzelfde als een dierverzorgingsdiploma. Vind het best jammer, maar heb nog een sollicitatie openstaan voor parav.eterin.air.
SplashIsLief
Geplaatst: 08-04-13 16:29
_Ilona schreef:
Ik ben net gebeld en ben aangenomen! Mooi door de 3 sollicitatie rondes heen gekomen! Nu even de papieren afwachten en tekenen.
zo vandaag een bedrijf geprobeerd te bellen naar aanleiding van een zeer compacte vacature... Uiteindelijk heb ik maar een mail gestuurd (werd door een collega van diegene die ik moest hebben aanbevolen). En ik ben gebeld door een uitzendbureau om te kijken wat ik allemaal wil. De erste stappen zijn dus gezet. Vandaag mijn sollicitatiebrief herschrijven, die morgen nakijken en dan kan ik hopenlijk 2 mails gaan versturen...
Arrgh... zou vandaag gebeld worden over een receptionisten baantje waarvoor ik vrijdag op gesprek ben geweest. Maar ben niet gebeld. In geval van baantjes is in mijn ogen geen nieuws is slecht nieuws.
Kan je er niet zelf achteraan bellen? Weet je waar je aan toe bent!
Gisteren nog een brief op de post gedaan, ben benieuwd of ik wat hoor. Hoop dat de lezer aan mijn verzoek voldoet en contact houd via de mail.... Aangezien ik de komende 1,5 mnd niet thuis ben .
Ik zou niet weten waarnaartoe, heb geen telefoon nummer. Bovendien zijn die allang en breed thuis hoor.
Rebel_Jits
Geplaatst: 08-04-13 21:59
Shiloh, dat zou wel erg snel zijn! Wacht een paar dagen af, misschien is er iemand ziek? Of ze zijn druk? Ik zou dan donderdag of vrijdag contact zoeken.
Ze zei vrijdag dat ze uiterlijk vandaag einde van de middag zouden laten weten. Dus lijkt me dat ik daar dan wel op mag rekenen toch?
prulletje
Geplaatst: 08-04-13 23:25
Hoi allemaal! Ik zie zover één iemand met een nieuwe baan, gefeliciteerd! Alle anderen die nog iets hebben lopen, ik duim voor jullie.
Ik heb vandaag mijn gesprek gehad. Had me vreselijk zenuwachtig gemaakt omdat ik dacht eigenlijk wat ondergekwalificeerd te zijn, maar het gesprek verliep erg fijn! Het begon al meteen goed, de eigenaar van het bedrijf vertelde dat ze niet per direct iemand nodig hadden, maar dat het door groei van het bedrijf fijn zou zijn om er iemand bij te hebben. Ze konden dus erg selectief zijn, en daarom hadden ze tot nu toe maar één persoon uitgenodigd. Dat was ik dus. Het gaat om een functie in 2 afdelingen die me allebei erg interessant lijken, met mogelijkheden om door te groeien naar mijn absolute droomfunctie. Zoals ik al zei, het gesprek liep erg fijn en binnenkort kan ik een dagje meelopen, waarna ik mijn keuze kan maken. Hun keuze is dus al gemaakt, ze houden andere sollicitanten af totdat ik een besluit heb genomen. Ze willen alleen wel dat ik 100% zeker van mijn zaak ben als ik ja zeg, vandaar het dagje meelopen. Ik heb het gevoel dat dit bedrijf heel erg goed bij me past, dus hopelijk kan ik binnenkort een contract tekenen. Wat een TOPdag!
Ik zit sinds een maand ook thuis. Had vorige week een sollicitatiegesprek maar dat is helaas niets geworden. Nu zag ik vanmiddag een vacature die erg bij me paste, heb alleen weinig werkervaring dus twijfelde om te solliciteren. Contactpersoon van uitzendbureau gebeld en die wilde graag mijn sollicitatie ontvangen. 5 minuten later kreeg ik een telefoontje van haar, een uur later zat ik er op kantoor. Het klonk in het gesprek alleen maar beter. Ze gaat me nu voorstellen aan het bedrijf en ik hoop dat ik uitgenodigd word.. het is nog eens superdichtbij ook..
Verveel me ondertussen suf, mis de paarden, heb een rotritme wat betreft slaap en reageer m'n verveling maar af in de sportschool.
Beter Prulletje! En dagje meelopen is ook wel leuk, krijg je zelf ook een beter beeld van de sfeer op het bedrijf enzo.
Shiloh
Geplaatst: 09-04-13 08:44
Nou... vannochtend vlak voor mijn wekker alsnog gebeld, ze willen me toch hebben yess! Dat is in ieder geval al iets van inkomen. Het is wel oproep pool (recept.ionisten), dus dat betekend waarschijnlijk zo'n 10-20 uur per week. Kom ik niet van rond, maar het is in ieder geval iets. Zo een afspraak voor mogelijk centjes van de gemeente ^^ (verschrikkelijk, maar ja, je moet wat), kan ik in ieder geval dit als goed nieuws melden. En dan kunnen zij het hopelijk iets aanvullen zodat ik in ieder geval net aan rond kom, terwijl ik verder zoek naar fulltime werk.
PercyLeen
Geplaatst: 09-04-13 08:46
Gefeliciteerd Ilona!!
Herkenbaar Roosch, ik probeer het (werk) ritme er maar een beetje in te houden. Als ik voor 1 mei (dan vlieg ik er officieel uit) geen andere baan weer heb dan ga ik wel tijdelijk in de paarden werken.
Ik heb zometeen een gesprek bij een W&S bureau, de eigenaresse is mijn oud stagebegeleidster en ws kan ik donderdag op gesprek bij mijn vorige werkgever, alleen er zijn helaas wel meerdere kandidaten..
Ik denk dat ik maar eens ga kijken of ik hier in de kassen terecht kan. Verdient geen zak, maar ik ven het thuis zitten echt helemaal beu. Heeft inmiddels als gevolg dat ik niet vooruit te branden ben en halve dagen op de bank door breng....
Wederom een slechte nacht maar had de wekker gezet zodat ik toch rond een normaal tijdstip uit bed kwam. 10 minuten voordat de wekker ging belt het uitzendbureau wat mijn salarisindicatie zou zijn, tsja.. ik ben starter, hmm.. Ze meldde wel nog dat er 'misschien een kans was dat ik uitgenodigd zou worden voor een gesprek', dus ik ben er nog lang niet..
Shiloh
Geplaatst: 09-04-13 15:11
Erg is dat he stef, ik heb echt het gevoel dat hoe minder ik moet doen, hoe minder ik ook daadwerkelijk doe. Terwijl ik bijvoorbeeld zeeen van tijd heb om op te ruimen, af te wassen en de was te doen, komt er gewoon amper iets uit handen en zit ik het grootste deel van de dag achter bokt of achter de tv.
@Cer wat zeiden ze dan over flexwerkers op het nieuws? Heb het gemist.
Vandaag dus in ieder geval aangenomen voor een parttime baantje. Ook langs de gemeente geweest voor een ui.tker.ing, maar daar zitten nog een hoop haken en ogen aan zeg. Ze zou mijn naam en nummer nog doorgeven aan iemand die mensen zoekt voor een inb.ound ca.llcenter, die zou mij waarschijnlijk nog gaan bellen. Ook nog maar een open sollicitatie de deur uitgedaan voor tijdelijk werk in een onderzoekslab. Wie weet komt daar nog wat uit.
Ook nog steeds druk bezig met de brief voor een P.hD positie, ik zie die functie zo enorm zitten dat die brief gewoon goed moet zijn. Als iemand een beetje ervaring heeft met brieven in de richting van dat soort onderzoek en die ook nog een beetje handig is met Engels en het ziet zitten om eens een blik op mijn brief te werpen. Dan heel graag!