Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:46

Of als er een lastige klant komt, dan laat ze zo een spinnetje over de toonbank lopen..

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:46

Ja, op de parking, "hij laadt makkelijk hoor", ja ik hoop het voor hun :D Misschien kan hij ook wel door de schuifdeur, kan hij ineens zelf z'n spullen uitkiezen :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:47

Mallootje schreef:
Of als er een lastige klant komt, dan laat ze zo een spinnetje over de toonbank lopen..

"Momentje, volgens mij heb ik hier precies wat u zoekt...*bukt onder toonbank*..." :')

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:48

Hallo, ik wil ook graag meepraten als dat goed is :) Ik heb inmiddels het topic wel doorgelezen en lees al mee maar toch even een berichtje!

Ik wil een webwinkeltje beginnen met zelfgemaakte scrubjes, zeep, badzout, badbommen, lippenbalsem en nog even kijken wat ik hier nog meer mee ga doen. Ik heb inmiddels aardig wat getest qua receptuur, vriendinnen & moeder als testpersoon en heb nu redelijk voor ogen wat ik wel en niet ga maken en verkopen.
Omdat ik in een uithoek woon waar weinig hippe sieraden te vinden zijn, of in ieder geval niet de sieraden/ accessoires die ik wil, denk ik erover om dit ook mee te gaan verkopen in de webshop.. Maar verzin maar eens een naam.. Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag _/-\o_ :')

Ik moet zeggen dat ik al veel van jullie geleerd heb, maar vind het erg lastig om de stap te maken. Wil eerst beginnen met Facebookpagina onder vrienden.. Scrubjes ed wil ik aan vriendinnen geven op verjaardagen zodat ze er beetje bekend mee maken. De lippenbalsem is ook erg in trek. Dit leek mij al een goed begin.. Ik vind het alleen zo lastig om prijzen te berekenen. Wat ik hier ook las, het zijn voornamelijk je vriendinnen maargoed, je moet er toch wel wat aan beginnen. Zag een aantal blz al wat formules voor bij komen, zal het nog maar eens doorlezen!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:50

Laatste foto. 1 Van mijn favo's :P

Poecilotheria regalis. Een boomspin van +/- 20 cm lang

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:51

Ha fijn, nog een foto :')

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:51

Mijn honger is over voor de rest van de week.

WAT EEN GRUWELIJK BEEST!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:52

Iewl!!!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:52

Hahaha sorry, ik zal stoppen :')

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:53

ieuw!!... ik schrik me iedere keer half dood als ik dit topic open! :P
Kunnen jullie geen spinnen topic openen? ;-)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:54

En kunnen jullie die foto's niet in linkjes laten zitten... Hier nog een spinnen angst!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 16:55

Mallootje vergeet je niet om foto's te maken van je ponyklant? Leuk voor dingen als facebook enzo.

Hallo Marleen.

HTS iek iek iek en nog eens iek.
Ik heb ooit eens een halve dag boven gezeten omdat er op de onderste tree van de trap een dikke harige spin zat. No way dat ik daar in de buurt kom he. Kerel moest me komen redden.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:55

Brrrr ik heb ook helemaal niets met spinnen… Als mijn vriend toevallig weg is en ik spot een spin probeer ik eerst de hond te mobiliseren hem aan te vallen en op te eten en als dat niet lukt pak ik met hele lange armen de stofzuiger en zuig hem op… Vervolgens gaat de stofzuiger naar buiten (stel je voor dat hij er weer uit kruipt)… brrr spinnen zijn echt niet voor mij. Krijg de kriebels al van de foto’s.

Welkom Marleen! Leuk idee heb je.

Leuk een pony in de winkel! Wat komen ze doen met de pony? Zadel passen ofzo?
Laatst bijgewerkt door anoniem45673 op 15-02-13 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:56

Op zich zijn die heule grote harige lummels minder eng dan die grote donkerbruine / zwarte gluiperds van huisspinnen die ineens ergens aan de muur hangen...of *oh drama* ineens onder de bank vandaan komen rennen als je 's avonds TV zit te kijken :oo *\%/*

Collega van me had eens vogelspin meegenomen naar het werk, en was maar een suf beest eigenlijk, met krulletjes op zijn lijf :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:59

Joekel, mooi hoor! Hoeveel vervellingen is die?
Ik herinner me dat mijn ex ook een gele had, een giftige (afin, meer giftig dan de rest die hij had). Bodemsoort. Ken jij die?

Mallootje, wat komt ze in GODSNAAM met die pony doen?

Welkom Marleen. Je komt wel op een goed moment binnen vallen met die horror foto' s en verhalen hier!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:59

Suf beest of niet, ik zie ze liever niet!
Toen we de winkel aan het verbouwen/inrichten waren zat ik een keertje gezellig op de grond prijsstickers te plakken toen er zo'n loeier met van die lange poten naast me voorbij kwam, ik kreeg bijna een hartaanval! Heb vervolgens 5 minuten staan bedenken hoe ik dat beest kon doodmeppen zonder erbij in de buurt te komen, heb er dan maar een Gyproc-blok op gegooid :P

Fototoestel ligt al klaar voor als de pony komt, haha, ben echt heel benieuwd of ze't daadwerkelijk gaat doen :D Ze komen inderdaad een zadeltje passen, ik zei nog dat ik ook wel bij hun wilde komen maar dat hoefde niet :')

Welkom Marleen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:05

Ah nee, doodmaken vind ik dan weer zielig, ik ga dan licht in paniek een zo groot mogelijke beslagkom of iets zoeken, en een stuk karton ofzo, desnoods een groot bord....met het zweet op de rug want als je niet snel genoeg geschikt materiaal vind dan is spinnemans vertrokken natuurlijk en weet je niet waar die op de loer ligt (raaah).

En dan snel terug naar die muur, en met veel pijn, moeite en koud zweet eindelijk durven om die kom er onder te houden en hem met het bord in die kom te vegen, en het moment dat hij valt *plok* whaaaaaaahhaaaableeeeeeghraaah. En dan maar hopen dat hij niet sneller die kom weer uit rent over je arm heen, dan dat je dat bord er op legt...en dan snel naar buiten ermee en maar hopen dat hij niet weer eerder binnen is dan jijzelf :=

Mallootje: wel goede afledingsmanouve, zo'n pony buiten...kan een ander lekker de winkel leegroven :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:07

pmarena schreef:
Mallootje: wel goede afledingsmanouve, zo'n pony buiten...kan een ander lekker de winkel leegroven :P

Of je past wat, en dan gaat hij er vandoor! :Y)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:10

foxy80 schreef:
Joekel, mooi hoor! Hoeveel vervellingen is die?
Ik herinner me dat mijn ex ook een gele had, een giftige (afin, meer giftig dan de rest die hij had). Bodemsoort. Ken jij die?

Da is een volwassen vrouw. Geen idee hoeveel vervellingen. We hebben er zoveel, dat hou ik allemaal niet bij :P
Een gele.... Bodembewoner.... Geen idee, misschien een Brachypelma soort.

Op zich is de ene vogelspin niet giftiger dan de ander. Je hebt wel verschil in gif. Het ene tast het zenuwstelsel aan, de ander je denkvermogen. En er is ook een soort waarbij je weefsel langzaam "wegrot". En je hebt verschil in (aanvals)gedrag. Veel vogelspinnen zullen in eerste instantie vluchten. Ze zijn niet uit op een confrontatie. Alleen als ze geen uitweg meer zien zullen ze bijten. Sommige zullen zelden bijten. Deze hebben de zo gehete brandharen. Dat zijn die haren op de "kont" die ze afstrijken. Als je dat in je ogen krijgt, krijg je een erg branderig gevoel. Sommige mensen zijn allergische voor die brandharen en kunnen er uitslag van op de huid krijgen. Dat is hun afweer systeem.

Al met al zijn het best interessante dieren.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:12

Wij hebben trouwens een hele tijd van die grote huisspinnen in de badkamer gehad. iedere keer opnieuw zat er 1 in de badkuip, iedere keer haalde we die eruit en zette hem netjes buiten. En iedere keer zat er weer 1.
Ik vind ze niet eng. Maar heb ze ook niet graag los in huis :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:13

Haha over een kwartiertje is m'n vriend er om op de winkel te passen ;)

Niet graag los in huis.. Liever aan een touwtje? :P

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:13

Hahaha Mallootje

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:15

Was idd een brachypelma.

Dat haren afstrijken, dat heet striduleren. Jaja, heb er toch nog iets van onthouden hehehe

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 17:16

Even tussen door. Bij 100 pagina's of bij 500?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:16

Elke: Je bent creepy :P