Froexiie schreef:Samengevat:
Snaarinstrumenten:
- aan twee kanten ingeklemde gespannen snaar(knoop-knoop toch?)
- aan één kant ingeklemde staaf(knoop-buik toch?)
Ja! Dat klopt!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Linde_ schreef:Ja maar lees net dat bij snaarinstrumenten erom gaat dat de snaren vast zitten, dus twee knopen aan de uiteinden hebben. De klankkast zorgt alleen voor versterking van geluid. Dus maakt volgens mij niet uit hoeveel gaten in de kast zitten.
Hoe zit het dan met een trommel?
_Rozanne_ schreef:Linde_ schreef:Ben ook zo blij dat inductie niet hoeft!
Oh echt!? Dat is fijn!! Er staan wel gewoon opgaven in de examenbundel met inductie...
Gracezellaa schreef:xCathy schreef:Wikipedia zegt dit: Een klankkast bestaat uit een holle ruimte, waarin één of meerdere gaten zitten.
maar ik kan geen instrument verzinnen waarbij de klankkast meerdere gaten bezit.
Zo'n kastje onder de stemvork, die heeft 1 of 2 kanten open toch?
Gracezellaa schreef:Wij hebben zo'n fijne natuurkunde leraar. Hij heeft voor ons al bestandjes gemaakt die we rechtstreeks op onze rekenmachine kunnen zettenDus ik heb alle formule's + beetje uitleg in mn GR staan.
Gracezellaa schreef:Wij hebben zo'n fijne natuurkunde leraar. Hij heeft voor ons al bestandjes gemaakt die we rechtstreeks op onze rekenmachine kunnen zettenDus ik heb alle formule's + beetje uitleg in mn GR staan.
Puissance schreef:Bèta+straling: 1/1p → 1/0n + 0/1B+
Bèta-straling: 1/0n → 1/1p + 0/-1B-
Klopt dat?
xCathy schreef:Ja, je reactievergelijkingen kloppen. Maar je moet er wel rekening mee houden dat als er staat: dit en dit deeltje vervalt en er komt bèta-straling/bèta+straling bij vrij dat je dan niet met protonen en neutronen werkt, maar gewoon met het gegeven deeltje.