't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:22

Succes evenstar :Y)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:37

Zitten hier nog mensen uit de directe omgeving van Deventer?

Ik heb een leuke commerciele binnendienst functie openstaan, voor meer info; pb (op uitzendbasis, insteek is vast dienstverband uiteindelijk)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:55

Ik heb een afwijzing binnen van het gesprek waar ik vorige week ben geweest. Reden... ze denken dat de functie te min voor mij is... pfff het valt echt niet mee om iets te vinden hoor...
Heb nog wel wat sollicitaties lopen maar toch...

Succes evenstar!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:22

Zoveel vacatures en allemaal te ver weg of totaal niet in mijn richting.....zooi...
Zit sinds vandaag zelfs serieus te kijken naar BBL opleidingen...kraamverzorgende/verzorgende/mbo-4 verpleegkundige ofzo....

Evenstar: succes ook van mij!

Ik heb nu op dit moment weer een 20-tal tabbladen openstaan met mogelijke vacatures...stuk voor stuk maar weer doorlezen en solliciteren.
Heb besloten maar overal gewoon op te solliciteren als het ook maar 'iets' lijkt...zelfs als ik functievereisten mis...(zoals een rijbewijs etc :') ) ik weet het anders ook niet meer.

Kreeg gisteren nog wel de tip van iemand op stal (die er dus hopelijk wat vanaf weet :D )om toch echt een foto toe te voegen aan mijn C.V.
Dat schijnt echt bijzonder goed te werken, dus dat ga ik er nog maar even inplakken. Ga ook overal mijn nieuwe C.V. naartoe sturen, ben benieuwd wat dat oplevert.
Deel mijn ervaringen graag :D

Edit: Ik heb m'n swagger weer te pakken! Brieven schrijven alsof het dagelijks werk is :D stiekem wel fijn, was er voor het weekend toch weer even bang voor. En stiekem toch ook wel weer een leuke en vooral passende vacature gevonden! Spannend...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:00

:):) :):) :):) :):)
Net telefoon gehad dat ik op gesprek mag komen als secretariaat mederwerker voor een agrarisch gerelateerd bedrijf.
Moet er wel een end voor rijden :-(
Zijn totaal 3 sollicitanten uitgenodigd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:00

Waar mag je op gesprek annastasia?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:04

Winged schreef:
Waar mag je op gesprek annastasia?

Heb je een PB gestuurd met de exacte naam.
Bedrijf welke opkomt voor de rechten/toekomst voor de veehouders.
Om google resultaten te voorkomen dus geen volledige naam hier ;-)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:05

Succes!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:48

PB gelezen, klinkt goed! Kan ik jou dan straks ook warm zien te maken voor Boerderij Connect :P ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:49

Voor watte?
Edit, even opgezocht. Wellicht wel ;-)
Laatst bijgewerkt door annastasia op 16-05-12 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:49

Doe volgende week woensdag wel mee met de actie van de melkfabriek.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:53

Jammer PPPeet, daar loop ik ook tegen aan, dat mensen denken dat ik me ga vervelen omdat het niveau "lager" is dan wat zij menen wat ik gewend ben. Maar misschien wil ik ook wel een stapje terug doen? Dat is dan toch mijn keus?

Annastasia en Evenstar (en wie ik vergeten ben) succes met de gesprekken!

Ik heb vanochtend te horen gekregen dat ik komende maandag mijn nette kleding weer aan kan trekken: Ik heb dan een gesprek bij een verpleeghuis. Niet als verzorgende maar op de administratie.
Het is in ieder geval een groeimarkt.... :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:57

Op zoek naar een stage plek part two. :D

Gesprek mensen, succes! +:)+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:58

Ik heb zojuist gesolliciteerd op een baan als intercedente bij een groot uitzendbureau :) Was een tip van de intercedente waar ik contact mee heb, die vond mij er helemaal geschikt voor en heeft ook mijn motivatiebrief nagekeken. Even afwachten, wel erg leuk! :)

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:30

spannend allemaal!! een veel succes!!!

hier is het hoge woord eruit, ik ben ontslagen vanochtend. Ik had al maanden weinig te doen en klikte niet zo goed en was/ben stront chagrijnig. dus vond dat er verandering moest komen. was al vaker bij HRM geweest, dus ik er weer langs. dit maal ging ze met de directeur praten en is dit de beslissing geworden. stiekem baal ik er ook wel van, maar ben eigenlijk blij dat ik duidelijkheid heb en nu echt moet en kan solliciteren. (al heb ik er zo'n hekel aan).

ik denk dat pfizer, wel redelijk betaald ook voor trainee en is voor een jaar en wellicht dan een baan.
de overige arbeidsvoorwaarde zijn er ook goed en het is er gezellig. me tante werkt daar als secretaresse.
ze hadden ook een functie openstaan voor een meer senior marketing. dus als dat past is dat ook een optie.
misschien ga ik toch maar reageren.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:34

@blacknorton, balen zeg! Maar elke dag sjag op je werk zitten is ook niet alles....

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:40

Je werkt om te leven, niet andersom. Als het niet meer gaat, dan houdt het op hoe vervelend dat soms ook is!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:43

nee dat is het zeker niet (en het bleef niet alleen op het werk), het is ook een hele opluchting, maar op eens snel. me proefcontract van half jaar liep tot eind mei. en nu was het vanochtend ineens over. Je verwacht toch dat het anders loopt als je klaar bent met je studie.
ik geef het vandaag de tijd en ga morgen/vrijdag alles regelen en sollicitatie brieven de deur uit deon. kan me er nog niet helemaal toe zetten.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:44

Blacknorton, ben wel jaloers op je waar je allemaal bent geweest in de wereld :oo

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:49

Nou ik meld me ook maar even. Al een tijd aan het meelezen en sinds een maand heb ik ongeveer te horen gekregen dat ze mijn contract sowieso niet in vast omzetten. Heb ik zelf nog een uitzendconstructie bedacht, daar krijg ik maandag antwoord op.
Probleem is budget, hier werken ze liever met 'losse' krachten als vaste krachten. Terwijl mijn baas wel grote kwaliteiten en groei ziet.
dus als iemand nog iets tegenkomt agrarisch- marketing/communicatie houd ik mij aanbevolen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:52

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:54

Helaas zit ik ook in het sollicitatieproces na 2 tijdelijke contracten bij mijn huidige werkgever. Heb vorige week een goed (oriënterend) gesprek gehad bij een kantoor en die belden me gisteren dat ze erg enthousiast zijn, maar momenteel geen vacature hebben. Mochten ze wel een vacature krijgen, willen ze graag met me verder in de sollicitatieprocedure. Nu hoop ik daar natuurlijk op, want ik wil graag bij dit bedrijf aan de slag! *\o/*

Afijn, over een paar weken loopt mijn contract af en dan moet ik nu natuurlijk wel verder met solliciteren. Nu vraag ik me af of ik verder moet solliciteren naar gelijksoortige functies (assistent accountant), of iets anders moet zoeken. Weet nl. niet of ik net zo'n motivatie op kan brengen voor een gelijksoortige functie bij een ander bedrijf nu := Maar aan de andere kant is het makkelijker om in het werkproces te blijven wellicht. Nu liggen de vacatures nog niet echt voor het oprapen. Er is er één op 40 min. enkele reis. Heb ik een paar jaar gedaan, maar dan breekt de reistijd me uiteindelijk ook op. Daarbij was een oud-collega van me, die daar ook even gewerkt heeft, niet heel erg enthousiast over het bedrijf.
Alternatief is ergens aan de slag proberen te gaan als financieel administratief medewerker. Maar er zijn maar weinig vacatures waar ik echt voor warmloop.

@Blacknorton, dat is vervelend, maar ergens blijven werken waar je je niet helemaal thuisvoelt is ook geen fijne optie.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:55

Astaloca schreef:
Blacknorton, ben wel jaloers op je waar je allemaal bent geweest in de wereld :oo

gaaf he!! ik hou van reizen en de wereld ontdekken. en in het buitenland een kijkje nemen hoe het in de paardenhouderij en veehouderij er aan toe gaat.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:58

Hoop nieuwe mensen in dit topic. Gezellig :D Succes iedereen!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:58