Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:56

Natuurlijk moet je niet uitgeven wat je niet hebt, Holly! Maar als je niets uitgeeft, krijg je ook niets terug! Je krijgt waar je voor betaald, dus een gratis advertentie trekt meestal eerder van die mensen aan die dingen gratis willen of voor weinig geld. Daar in tegen kan een advertentie op een luxe website voor veel meer geld juist klanten aantrekken die maar blijven besteden!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:57

Goed bezig Joyce ! +:)+

Ik doe heel weinig aan adverteren-met-kosten omdat ik merk dat het heel weinig / niets oplevert tenzij je er echt duizenden euro's per jaar aan gaat spenderen en dat vind ik het dan weer niet waard.... ik doe wel wat aan sponsoring (wat prijzen beschikbaar stellen voor wedstrijden bijvoorbeeld) en heb al een paar jaar dat ik een stand huur op het Horse-Event , maar al met al kost het alleen maar geld en zie je gewoon geen toename van bestellingen er door of hoor je weinig dat mensen vanwege het HE nu een bestelling plaatsen.

Het zijn toch voornamelijk de mensen bij wie al enige interesse gewekt is , die komen kijken en voelen bij de spullen en dat is eigenlijk de enige reden dat ik het nog doe , zodat mensen de spullen eens in het echt kunnen bekijken. Maar elk jaar denk ik : dit is de laatste keer , vanwege de kosten :n

Ik vind het beter om het geld te stoppen in zaken die direct bij de klanten terechtkomen , zoals die testzadels , makkelijk zijn met garanties en terugnemen van artikelen als ze niet bevallen , dan wordt de drempel om te bestellen namelijk ook kleiner :)

Of zoals in jouw geval dat je met die hondenkoekjes aan de slag gaat , dat zijn veel directere dingen waar de KLANT tenminste echt iets aan heeft en je direct de KLANT op een positieve manier benadert , dat werkt veel beter dan een advertentie....

Wanneer je net begint is het vooral zaak om contact te krijgen met mensen , een bestelling te leveren , en zodoende positieve mond-tot-mond-reclame op gang te brengen want dat werkt gewoon het beste : tevreden klanten die hun goede ervaring doorvertellen.

Maar ze moeten dan wel een reden hebben om bij jou te bestellen want er zijn al zo ontzettend veel shops met dierenspullen....

Daarbij is het ook nog zo dat je vaak makkelijker even naar de lokale dierenwinkel loopt om de spullen daar in het echt te bekijken en meteen mee te nemen zonder verzendkosten , want die verdraaide verzendkosten zijn zo hoog , zeker als je alleen maar iets relatief kleins / goedkoopst bestelt.

Ik denk dat veel mensen toch ook best wel leuke dingen zien in de shop maar dan terugdeinzen vanwege de verzendkosten , of als ze iets ècht leuk vinden eerst even gaan zoeken of het ook elders te koop is , waar ze nog meer spulletjes hebben die ook nodig zijn (zoals voer ofzo) zodat er voor diezelfde verzendkosten meer spullen in 1 keer besteld kunnen worden.

Ik bestelde voorheen ook wel her en der iets leuks maar nu sinds Agradi en Zooplus er zijn kom je toch al snel op die sites uit omdat je dan sneller wat kunt combineren.... en omdat ze daar ook voer hebben komen de mensen ook sneller nog eens terug.

Bij speeltjes / mandjes / halsbandjes enzo is het maar de vraag wanneer mensen weer iets nodig hebben , dat ze niet ook elders kunnen bestellen....

Vooral het onderscheiden en iets met samenwerkingen proberen voor elkaar te krijgen vind ik dus wel een goede zet :j

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:08

Advertenties hebben ons in het verleden eigenlijk weinig opgeleverd, op een flinke factuur na natuurlijk ;).

Het hondenkoekjes / visitekaartjes idee is inderdaad leuk en zal opvallen :j.

Verder is het zaak om zoals pmarena zegt op te vallen en je zelf te onderscheiden van de rest. Ook ik betaal bij het online winkelen liever geen of weinig verzendkosten. Bol.com met z'n 1,95 vind ik dan nog goed de doen maar zodra het 3,95 of meer wordt haak ik meestal af en zoek ik een andere online shop.

@paan: volgens mij is het vrij makkelijk (en goedkoop, misschien zelfs gratis) om de omschrijving bij de KvK aan te passen. Of, ik weet niet of dit voor jullie toepasbaar is, denk eens aan een handelsnaam waaronder de je andere zaken verkoopt. Zaak is altijd om de omschrijving bij de KvK duidelijk maar ruim te maken ;).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:15

Wat sommige van mijn wederverkopers wel eens doen is ook leuk trouwens : een soort tupperware-party organiseren , dat als er meerdere mensen op 1 stal interesse hebben , ze daar met allerlei spullen naartoe gaan zodat mensen daar lekker mee kunnen kijken / voelen / testen , altijd een succes !

Misschien zou je zoiets ook kunnen doen ?

Ik weet alleen niet in hoeverre dat rendabel is....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:06

Op mijn website staat al een stuk over Fuzzy Party's, idd een soort van tupperware party, dus dat doe ik al ;) (althans, dat wil ik doen, maar heb dat nog niet gepromoot en dus nog geen aanmeldingen gehad).

Qua verzendkosten is het zo dat ik dit financieel gezien gewoon niet gratis aan kan bieden. Stel: Iemand koopt een halsbandje van 5 euro, die is voor mij inkoop 2,50 ex btw. Als ik het dan moet verzenden voor 3 euro incl. de kosten van de enveloppe, maak ik dus verlies. Op die manier kun je gewoon geen shop draaien! Ook heb ik met DHL For You gewerkt, waarmee je voor 4,95 pakketjes kunt verzenden ipv voor 6,75 bij TNT, maar die zijn zo ontzettend traag (duurt zowat een week voordat een pakketje aankomt) terwijl bij TNT je pakket er vaak met 1 a 2 dagen is. Op het verzenden wil ik geen winst maken, maar ook zeker geen verlies!

Verder weet ik wel dat ik op sommige vlakken onderscheidend ben, er zijn maar weinig webshops met honden- en kattenartikelen die er zo strak uit zien en zo prettig in het gebruik zijn. Ook bied ik een aantal producten aan die maar weinig op internet verkocht worden. Er zit bijv. een bedrijf tussen dat zeer selectief is met het uitzoeken van webshops, ze willen ook maar zeer beperkt aan webshops leveren, zodat ze zeker weten dat de klant bij een goede shop koopt en je toch een zeker exclusiviteit behoud en ik ben dus een van de gelukkigen. Ook ben ik straks een van de eerste webshops in Nederland die Biocin biologische vlooien en tekenspray gaat verkopen en ik ben altijd op zoek naar mensen die zelf producten van goede kwaliteit maken (zo heb ik bijv. Remy hier in het topic benaderd voor haar lederen halsbanden).

Het verkopen van voer is niet aan mij besteed, het heeft een super kleine marge, is een houdbaar product (waardoor ik maar kleine hoeveelheden in kan kopen) en concurrenten die groot zijn in het aanbieden van voer, maken gebruik van scherpe inkooptarieven omdat ze ook groot in kunnen kopen, waardoor ze het voer veel goedkoper aan kunnen bieden.

Het is wel mijn doel om zoveel mogelijk op honden- en kattengebied te verkopen, zodat mensen zoveel mogelijk "onder 1 dak" kunnen kopen. Maarja, ik ben meer een soort van online boutique, dan een dierenwinkel. Als mensen echt een online dierenwinkel zoeken, mogen ze naar ZooPlus ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:16

Heb je ook gelijk in hoor :)

Ik moet er ook niet aan denken om een ruitershoppie te hebben waar mensen alleen een borstel of hoevenkrabber bestellen....dat is gewoon veels te veel werk voor een paar euro winst... ik ben nu al geen liefhebber van bestellingen van alleen een pommeltje ofzo , kan daar echt van gaan zuchten , ben verwend met artikelen waar altijd dan nog wel tientje winst minimaal op zit , dat voelt tenminste nog aan als de moeite waar om een factuurtje te maken en verder te verwerken in je boekhouding , en de verzending te regelen :P

Ik vind het wel een hele grote plus als webshops de werkelijke verzendkosten berekenen , en dus ook bereid zijn om in een envelopje te versturen inderdaad ! En niet hardnekkig 6,75 euro gaan berekenen voor bvb. een halsbandje.

Ik kan het me overigens wel goed voorstellen dat mensen dat doen hoor want ik zou er ook niet goed van worden om elke keer voor die hele kleine winst te gaan klooien met envelopjes :=

Maar als klant vind ik dat een hele fijne service !

Het is i.m.o. een heel goed stimulerend middel om toch klanten te trekken als je flink concurrentie hebt.

Net zoals het stimulerend werkt om bij een minimum orderbedrag gratis te verzenden , dan zijn mensen toch sneller geneigd om er ook nog maar even een vlooienmiddeltje bij te doen ofzo , zodat ze aan dat bedrag komen. Heb je als verkoper weer wat extra's verkocht , meer marge op je order , en de klant heeft gratis verzending , iedereen blij :)

Nu ja behalve die lokale dierenwinkel / arts dan die nu dat vlooienmiddeltje niet verkoopt :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:42

iemand enig idee wat ik hiervoor zou kunnen vragen? Ik ben van plan om ze op bestelling te gaan maken en ze zijn dan ook in verschillende kleuren beschikbaar. Kostprijs ligt rond de 8,50 maar er zit best een hoop tijd in (alles handgenaaid)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:15

Leorah schreef:
iemand enig idee wat ik hiervoor zou kunnen vragen? Ik ben van plan om ze op bestelling te gaan maken en ze zijn dan ook in verschillende kleuren beschikbaar. Kostprijs ligt rond de 8,50 maar er zit best een hoop tijd in (alles handgenaaid)

Waarvoor :?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:17

Morgen ga ik naar de KVK om me in te laten schrijven *\o/* *\o/* .

Heb er helemaal zin in :D .

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:25

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:27

Rinske schreef:

you go girl!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:38

Net gereageerd in je topic :)

Ik zou je prijs baseren op de prijzen van verschillende hulpteugels in de categorie halsverlenger / gogue / chambon enzo. Zou zelf als klant als ik een hulpteugel wilde liever voor een elastiek gaan , zie reactie in het topic , en vind de afwerking van de stiksels rond de ringetjes ook niet zo denderend. Als je dat wat netter kunt maken en dan inderdaad ook verschillende kleuren kunt leveren (en mensen het nut inzien van een niet-elastische hulpteugel) kun je er al weer wat meer voor vragen , maar ik denk dat het met een bedrag tot 3 tientjes wel zo'n beetje aan zijn top zit gezien de prijzen voor hulpteugels :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:40

ik heb terug geantwoord in het topic. Het is heel bewust een hulpteugel zonder elastiek geworden. De afwerking ziet er op de foto's stukken minder uit dat in werkelijkheid. je ziet op de foto's de uiteinden van het naaigaren zitten. Die had ik iets korter kunnen maken. Inmiddels zijn de naden ingeslagen en ziet het er netjes uit. Maar goed, dit was ook een proefexemplaar voor mn eigen gebruik, dus ik heb al wat dingen die ik anders zou doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:46

Wat je in het topic meldde van het afwerken met leder zal inderdaad ook een stuk mooier staan :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:35

Ik ben net terug van een avond bij het KvK waa vooral de belastingen uitgelicht werden. Was interessant, zeker omdat we vanaf 1 jan bezig zijn en je dan toch tegen dingen aanloopt. Moet bij het KvK mijn inschrijving bekijken want je kan je beschrijving gratis aanpassen. Weet niet eens wat er ingevuld is. Verder is het meeste wel op orde. Alleen heb ik geen bonnen van de diesel omdat de vrachtwagen prive was en je daar per km een vergoeding voor zou krijgen. Nu blijkt hij wel per 1 jan op de zaak te zijn gezet en dan gaat het weer per bon, weet niet of ik dat ook mag bewijzen met gereden km's? Tank gelukkig 9 van de 10x bij een tank met pasje waar achteraf bonnen van op te vragen zijn. Jammer dat ik niet gelijk een apart pasje heb aangevraagd.
Ik heb geadverteerd via Marktplaats en in het hengstennr van het stamboekblaadje. Verder een advertentie op de vereniging maar die moet ik gaan aanpassen nu het dekseizoen voorbij is en meer de nadruk gaan leggen op massages en verder door de provincie verspreiden.
Marktplaats heeft met veel geld gekost, wel wat dekkingen opgeleverd (denk allemaal) en als je hoort dat iemand die je telefoonnr zoekt naar je advertentie op MP gestuurd wordt en velen elkaar erop hebben gewezen, dan heb ik er toch flinke naamsbekendheid mee opgebouwd (mijn gewaagde tekst was wel opgevallen).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:47

Marktplaats en sowieso internet werkt ook wel goed , beter dan de blaadjes naar mijn ervaring :j

Jammer van de bus , toch even aan de aandacht ontsnapt :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 01:46

Schrijf me hier even uit! Tijdgebrek :(

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 07:23

Je hebt wel betalingsbewijs nodig voor de brandstof Dendrofleur! Dit moet op naam zijn dus betaald met de bedrijfspinpas of tankcard.
Bijv contant betaalde brandstof staat op de bon niet jouw naam dus kan je niet gebruiken om af te trekken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:07

@HLPhoto: Tijdgebrek, dat lijkt me positief! Succes met alles!

@Rinske: Succes met inschrijven, leuk :D

Ik ben rete enthousiast en ik baal ervan dat de werkweek weer is begonnen, de vrouw van iemand waar mn vader vaak mee samenwerkt heeft een trimsalon en sinds kort heeft ze ook een hondenschool overgenomen. Heb haar gemaild en ze was heel enthousiast over mn webshop, dus ik mag op alle mogelijke manieren reclame maken voor de shop. En ik heb naar een luxe hondentijdschrift getwittert en die waren ook enthousiast, dus die bellen me binnenkort.

Ondanks dat ik nog geen klant heb gehad, vind ik het nu allemaal al heel leuk, hahaha

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:17

Rinske schreef:

Gefeliciteerd! Dat is dus vandaag! Spannend..... *\o/*

Ik ga morgen....

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:35

Zijn er ook evenementen met honden de komende maanden? Kijk eens naar standmogelijkheden.
Oh ennuh, denk alvast aan sinterklaas, kerst en dergelijke.

Rinkse laat je ons weten wat je uiteindelijk allemaal hebt bedacht en met welke naam je je in hebt geschreven?
Spannend!

Cissy, ga jij je morgen inschrijven bij de kvk?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:02

Yep! dan 'hoor' ik er ook echt bij ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:30

Leuke al die nieuwe KVK inschrijvingen. Gefeliciteerd.

Een vraagje voor degene die een product of dienst aanbieden die ook cadeau te geven is.
Geven jullie weleens iets van jezelf cadeau?
Ik geef wel eens een foto of een cadeaubon op een verjaardag aan vrienden. Enerzijds hardstikke leuk maar is het niet heel raar en reclame achtig?

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:18

Chips, reactie weg :(. Nog een poging;
Ik vindt dat best kunnen hoor Hilda :j. Helemaal als het iets is waar jij nog tijd/moeite of iets persoonlijks in steekt.
Zelf neem ik ook wel eens een zelfgebakken appeltaart mee als bijvoorbeeld iemand jarig is die niets wilt hebben voor z'n verjaardag.

Gaat goed zo met al die nieuwe ondernemers!

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:40

Kan ik iemand uit dit topic blij maken met een cadeaubon van Vistaprint ter waarde van 60 euro?

Het gaat om 500 premium visitekaartjes, kaartjeshouder en stempel voor 5 euro uiteindelijk.

Graag even een pb'tje bij interesse :)