Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:37

Jij ook succes morgen met je gesprek Pianka

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:40

Pianka: Heb wel een leuke functie als Assistent Accountant, maar das wel in Apeldoorn. Dus mocht je dat toch willen rijden PB me even :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:19

Thanx meiden :):)

ik wil iedereen even heel veel succes wensen.
Als je wilt, dan kom je er wel, hoe moeilijk het soms ook lijkt.......... :o

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:41

Ja alleen als je 3 of 4 afwijzing achter elkaar op 1 dag krijgt, is het wel even slikken hoor...
Heb dit nog nooit gehad. Had altijd minimaal een maand van te voren al een nieuwe baan....Nu nog 2 weken en dan ben ik ToosWerkloos....Ik heb gewoon moeite met dat idee....kan er erg moeilijk aan wennen....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:48

:oo Esther :(:) dat niet leuk nee :n

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:31

Kan het me helemaal voorstellen Esther! Ik had ook nooit eerder moeite met het vinden van een baan en nu is het een regelrechte hel! Maar positief blijven denken, we komen er allemaal wel hoor.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:09

Same here!
Ik ging ook altijd van baan naar baan, maar nu :n :n :n
Veel aanbod, weinig vraag. Ook niets meer gehoord over de 3 uitstaande vacatures. Vandaag niets aantrekkelijks gevonden....
Ben wel gevraagd om voor asiel een drachtige poes op te vangen zodat ze niet in het asiel hoeft te bevallen (te veel stress). Uiteraard vrijwillig. Moet er nog eens goed over nadenken. Het is wel heel leuk om te doen (en ze MOETEN terug) maar ik heb nog nooit een nestje gehad dus weet ook niet helemaal wat mij te wachten staat. Eerst vrijdag maar eens kijken en alles doorpraten. Het houdt me wel ongeveer 3 maanden bezig.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:12

Oooh t is zo ontzettend lastig om iets leuks te vinden! Heb nu wel werk maar zou graag wat meer uren willen maken, iets wat niet mogelijk is op mijn werk. Dus zoek ik iets voor erbij, maar wat een ramp...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:43

"van baan naar baan" ik denk dat dat een reden is waarom het nu niet wil lukken. dat kreeg ik iig meerdere malen te horen adhv mijn cv...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:35

Van baan naar baan hoeft niet altijd negatief te zijn. Wrs niet in je voordeel als het om functies gaat van een paar maanden. Bij het gesprek wat ik heb gehad, vonden ze mij geen "jobhopper". In 20 jaar werkervaring zitten 6 werkgevers waarvan 2 tegelijk (secretaresse bij 1 werkgever en DA-ass bij andere werkgever). De kortste periode was 3 jaar, de langste 6 jaar (= tevens laatste). Probleem blijf ik toch vinden om PT werk te vinden. Als je op werk zoekt naar max 20 uur kreeg ik vandaag 73 vacatures in de buurt waarvan er 3 PT waren.......

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:12

Ik heb wel gemerkt dat het wel gewaardeerd wordt als je lang bij een (vorige) werkgever bent gebleven. Alsof dat een garantie geeft dat je ook lang bij je nieuwe werkgever blijft.
PT is moeilijk, vooral in bepaalde sectoren. Daar leven ze nog in de middeleeuwen, en willen ze het liefst een man die fulltime werkt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:30

Ook ik meld me hier.... Al een tijdje niet happy op mn werk, en van het weekend de kogel door de kerk. Ik ga een nieuwe baan zoeken. Ik heb er zondag en gisteren in totaal 22 sollies uitgedaan. Maar nog niks gehoord? Hoe lang duurt dat bij jullie? Oh btw ik zoek een baan als debiteurenbeheerder / financieel administratief medewerkster. Werk nu paar jaar bij een gerechtsdeurwaarder.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:36

Ik zoek in principe ook PT, maar met een uitloop naar 38uur. K ga zo maar weer eens op banenjacht.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:21

Babsiej schreef:
Ook ik meld me hier.... Al een tijdje niet happy op mn werk, en van het weekend de kogel door de kerk. Ik ga een nieuwe baan zoeken. Ik heb er zondag en gisteren in totaal 22 sollies uitgedaan. Maar nog niks gehoord? Hoe lang duurt dat bij jullie? Oh btw ik zoek een baan als debiteurenbeheerder / financieel administratief medewerkster. Werk nu paar jaar bij een gerechtsdeurwaarder.

Heel variabel; van de ene sollicitatie krijg je een ontvangstbevestiging (evt een uitnodiging of anders een afwijzing) en bij een andere sollicitatie krijg je helemaal geen bericht. Of direct een afwijzing. Soms reageren ze heel snel, soms helemaal niet. Geen pijl op te trekken. Ik heb vorige week maandag 3 sollicitaties gedaan, niets gehoord. Welke regio zoek je en hoeveel uur?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:27

Wat ik ook zo vreemd vind: reageer je op een vacature, krijg je dezelfde dag een reactie dat ie of niet meer vacant is of inmiddels de selectieronde al is geweest....Dan denk ik: haal em dan van het internet af. Dat vind ik dan echt zonde van mijn tijd eerlijk gezegd.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:35

Inderdaad de een stuurt een ontvangstbevestiging en van een ander hoor je helemaal niets :(

net 2e gesprek gehad en dat ging goed! Nu afwachten, morgen kwam er nog een andere kandidaat en aan het eind van deze week hoor ik meer.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:38

Nou ik duim voor je

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:40

Ik zoek in de regio Noord Holland. Van Den Helder tot Amsterdam ( dit laatste mits goed bereikbaar met OV). En debiteurenbeheer, crediteuren, finanieel administratief, is allemaal leuk!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:12

Waardeloos (zelfs een tikkie onbeschoft!) om een vacature te laten staan als die al is ingevuld! Daar heb ik ook zo'n hekel aan :(. Ik heb wel eens 's avonds rond 9 uur gereageerd (vacature was nét geplaatst!), krijg ik 's morgens om 8 uur al de mededeling dat de vacature al is ingevuld. Dan voel je je toch ook belazerd?!
Net toch maar gereageerd op een PT functie in de buurt. Niet helemaal wat ik zoek (niet financieel) maar ja, wie weet. Het was iig wel een leuke functie. Volgende week komt pas mijn nieuwe laptop dus ik moet mij nog steeds behelpen met een niet zo handige. Wel alle soll.brieven en cv op een usb-stickje gezet zodat ik niet iedere keer alles helemaal overnieuw hoef te schrijven. Handig is anders.....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:21

Nou volgende afwijzing net binnengekregen...En weer 2 stuks de deur uitgedaan.....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:21

Van een ander hoop ik vanmiddag meer te weten.....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:25

Patpen je wordt vindingrijk ;)

Inderdaad enorm onbeschoft om vacatures die niet vacant zijn te laten staan, of is het een smoes :?

Gister echt 3 uur mee bezig geweest om een super CV te maken dat aansluit bij de vacature en een ontzettend nette motivatie, kon ik hem niet via de site versturen -:(-
Dus gebeld met UB, moest hem maar mailen :O Pffffff.
Dus netjes motivatie erin gezet waarom ik juist diegene ben die daar geschikt voor is.
Krijg je nog geen 10 minuten laten een mail dat er wel honderden reacties zijn geweest en dat mijn CV niet aansluit bij hun wensen :?
Nou, *&&O%E%R^%&^^&*( :(
Maar goed, nu weet ik ook dat ik voor dat UB ook niet ga werken :n
Ik zoek weer vrolijk verder :Y)
Zolang ik geen zekerheid heb op een vaste baan, solliciteer ik (vrolijk) verder :Y)

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:32

Net een gesprek gehad, het ging erg goed :) ze hebben op dit moment meerdere vacatures die voor mij aantrekkelijk zijn waarvan ik bij 1 gelijk voorgesteld ga worden.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:32

kaatje77 schreef:
Dus netjes motivatie erin gezet waarom ik juist diegene ben die daar geschikt voor is.
Krijg je nog geen 10 minuten laten een mail dat er wel honderden reacties zijn geweest en dat mijn CV niet aansluit bij hun wensen :?

Ja dat bedoel ik dus...kan ik een beetje :( van worden...Steek je een hoop tijd, zorg en aandacht aan je sollicitatie en dan zoiets.....

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:41

En vrijdag een gesprek bij een bedrijf waar ik niet voldeed aan de eisen voor de functie waarop ik reageerde, maar die ook andere dingen hebben en me graag willen zien :D (word net gebeld :D)