VWO eindexamen 2010 II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RicardoOpa

Re: VWO eindexamen 2010 II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:44

Komt me niet echt bekend voor wat je nou zegt..? :')
Volgens mij ben ik eruit;

x/5 = 0,2x. Dus afgeleide is 0,2.

0,2 + 6x^-2
Kan iemand bevestigen? Lekker als je geen antwoorden hebt.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:50

Hmm, naja ik zou het niet weten dan. :=
Waar haal je die tot de -2e vandaan dan?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:51

tjonge jonge wat een geklets weer..toch ff snel bijgelezen.

Wintersport voor mij dit jaar: aankomende vrijdag met school skien in winterberg :P

Samenvatten van Nederlands zijn wij net mee begonnen, eerste tekst samengevat, morgen inleveren.

Verder reageer ik ff niet..duik mijn bed in, incl mijn boekverslagen. Nog even leren voor het mondeling..zie er zo tegen op, mijn hoofd is echt een zeef geworden..pfff nou ja we zullen het wel zien morgen...als het maar boven de 6 is vind ik het wel best eigenlijk..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:52

s(x) = f(x) + g(x) wordt s'(x) = f'(x) + g'(x)

s=X/5 - 6/X + 2
g=-6/x dat wordt -6x^-1 dus de afgeleide wordt: g'=6x^-2 = 6/x^2
Voor X/5 gebruik je de quotientregel volgens mij:
(5*1-1*0 )/ 5^2 dus 5/25=1/5

Dan wordt het:
6/x^2 + 1/5

Maar ik weet het niet geheel zeker :+

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:56

RicardoOpa schreef:
Komt me niet echt bekend voor wat je nou zegt..? :')
Volgens mij ben ik eruit;

x/5 = 0,2x. Dus afgeleide is 0,2.

0,2 + 6x^-2
Kan iemand bevestigen? Lekker als je geen antwoorden hebt.

Ik zie nu dat ik dit ook heb :j

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:59

Whoohooo :D

Dank.!

Ik ga nu nog even de tekentoets doorlezen, vind ik niet zo moeilijk.. En dan lekker slapen! :+:

Iedereen die morgen succes nodig heeft; Succes!

Ciaaooo

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 01:01

Let er wel op dat je het terug moet schrijven naar de orginele vorm, dus 6/x^2 en niet 6x^-2!!!

Slaap lekker :*

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:26

Joonsel schreef:
Let er wel op dat je het terug moet schrijven naar de orginele vorm, dus 6/x^2 en niet 6x^-2!!!

Op dat moment ga ik meestal de fout in, let er aub goed op! :D

Ik heb vandaag weer een lekker dagje vrij, de bussen rijden niet.. Zo ook maar even hard aan wiskunde gaan werken zodat ik dat helemaal af heb. We krijgen dit jaar dan geen nieuwe stof meer, alleen nog maar herhaling *\o/*

Wanneer hebben jullie eigenlijk weer SE weken? Mijn 2e begint half maart, maar ik zie hier dat er ook scholen zijn die er 3 hebben..

Gisteren presentatie van profielwerkstuk gehad voor ouders. Leuk, maar uiteraard doet het filmpje het eerst niet waar je hele presentatie eigenlijk om draait :Y) Gelukkig is alles daarna nog wel weer op gang gekomen. Ben benieuwd naar het cijfer!

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:49

Lekker dat je vrij bent! Ik ben ook vrij. :D :D Normaal heb ik op woensdag 1 uur duits en 2 uur pb (huiswerkmaken), en nu viel duits uit.. Hebben we gelukkig kunnen regelen dat we als uitzondering niet naar school hoeven. :) Anders was ik ook niet gegaan, ga niet 2 uur naar school om huiswerk te maken. Dat kan thuis ook wel. :+

Ah dan baal je ook als je filmpje het niet doet := Gelukkig uiteindelijk nog wel gelukt!

Wij hebben 3 SE weken dit jaar. :) 1 hadden we er in november, 1 vorige week en 1 in April.

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:58

Haha nee helemaal gelijk, ik zou ook niet gaan voor 2 uur huiswerk maken. Opzich wel fijn dat ze dat vast inroosteren want dan heb je die week standaard de tijd om alles te maken zonder dat je vrije tijd op moet offeren.

Hoe is je laatste SE week gegaan?

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:02

Ja dat is idd wel fijn. :j Wij hebben dat iedere dag.. Alleen heel vaak wordt het als kletsuurtje gebruikt. :') En als je dan serieus wilt werken, is het te druk om je te concentreren. :+

SE-week ging wel goed. :) Dit zei ik gisteren:
R_obin schreef:
Ik had vorige week tentamenweek gehad en ik ben wel tevreden over mijn cijfers. :D

Wiskunde: 7,1
Engels: 5,5 (hier ben ik echt trots op. :D Voor sommige mensen is het misschien niet zo hoog, maar ik ben heel erg slecht in brieven schrijven (heb altijd een 4) en dit was mijn beste brief ooit, dat heeft de lerares wel 10x gezegd).
Biologie: 5,3 (ook wel tevreden mee, heb altijd slecht voor bio)
Geschiedenis: 8,5
Economie: 5,8 (ook tevreden, had een 3 verwacht omdat ik de dag ervoor in slaap was gevallen en nauwelijks had geleerd).
Duits: 7,7
Duits luistertoets: 8 fout

En dan moet ik nog Nederlands, M&O en M&O herkansing terug.. Ben benieuwd, die gingen wel het slechtst. :')

Door die 8,5 voor geschiedenis is mijn gemiddelde gewoon van een 6,6 naar een 7,0 gegaan. :D Dit was ook de laatste toets voor geschiedenis, dus ik ga met een 7,0 het examen in. 8-)

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:07

Wauw, goede cijfers zeg! Vooral geschiedenis is echt super. Lijkt me heerlijk om met een 7 mn examen in te gaan! Ik sta nu een 5,9 maar heb nog een SE (dynamiek en stagnatie) dus hoop er op een of andere manier een 6,5 gemiddeld uit te kunnen slepen.

Huiswerk uurtje werkt dus duidelijk niet.. :Y)

Edit; ik ben er net achter gekomen dat dat niet meer kan, dan moet ik namelijk een 10,3 halen ;( :D (en zo goed ben ik helaas ook weer niet hihi)
Laatst bijgewerkt door Cherellee_ op 10-02-10 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:08

Wat gaan jullie weer hard meiden!!

Robin, goede cijfers, als jij er tevreden mee bent, toch? :D
Super joh, van geschiedenis en duits!!! +:)+

Verder lees ik mee :Y)

Cherelle, gebruik de banknop in mn onderschrift O:)

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:09

Gister was het trouwens best banketstaaf.. := Een vriendin en ik gingen naar de rector van de bovenbouw, om dus te regelen dat we vrij zouden krijgen.. Normaal doen ze al heel moeilijk, dus wij hadden verwacht dat het zowiezo niet ging lukken. :+ Hij was al heel erg aan het twijfelen, vraagt hij: 'Vragen jullie dit voor jezelf of voor de hele klas?' Wij: 'Nou we hebben dit niet met de klas overlegd, maar we vragen het wel namens hen want het lijkt ons dat zij ook vrij willen..' Zegt hij: 'Nou dan krijgen alleen jullie vrij, maar de rest niet, omdat zij het niet zijn gaan vragen'. Uh lekker eerlijk :=
Toen heb ik maar even het magische woordje 'klassenvertegenwoordiger' gebruikt (ik ben klassenvertegenwoordiger :+) en toen mocht het uiteindelijk gelukkig wel. :')

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:11

Haha, lief lachen en een magisch woord werkt altijd, hier ook!

R_obin

Cherellee_ schreef:
Wauw, goede cijfers zeg! Vooral geschiedenis is echt super. Lijkt me heerlijk om met een 7 mn examen in te gaan! Ik sta nu een 5,9 maar heb nog een SE (dynamiek en stagnatie) dus hoop er op een of andere manier een 6,5 gemiddeld uit te kunnen slepen.

Ja zou fijn zijn als je met een 6,5 je CE in gaat. :D Ik ben ook wel heel blij met dit gemiddelde, want zo goed ben ik niet in geschiedenis (geloven jullie vast niet meer na dit cijfer. :') ). Dit was een overzichtstoets van 12 hoofdstukken, en daar ben ik veel beter in dan dat je de diepte in gaat over 1 onderwerp. :P

R_obin

Ja even al je charmes in de strijd gooien O:)

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:12

Ligt er bij jullie weer sneeuw? Hier begint nu een dun laagje te komen.. :+ Hoop dat het even door gaat zetten, want ik heb geen zin om te voetballen vanavond. := De grond is kéihard, vind dat eng want dan is de kans op blessures zo groot..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:18

Robin, kun je dan niet gewoon sowieso niet naar training gaan?

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:21

Ja kan wel, maar de training is al 2 maanden niet doorgegaan.. En ik was voor de winterstop al niet goed bezig (ivm drukte met school) en ging ik maar 1x per week ofzo.. Nu wil ik het graag weer een beetje oppakken dat ik wel gewoon weer 2x per week ga. :+ En ik vind het dan heel wat als ik meteen de eerste training alweer niet kom.

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:22

R_obin schreef:
Cherellee_ schreef:

Ja zou fijn zijn als je met een 6,5 je CE in gaat. :D Ik ben ook wel heel blij met dit gemiddelde, want zo goed ben ik niet in geschiedenis (geloven jullie vast niet meer na dit cijfer. :') ). Dit was een overzichtstoets van 12 hoofdstukken, en daar ben ik veel beter in dan dat je de diepte in gaat over 1 onderwerp. :P

Ik ben even gaan rekenen, maar dan moet ik een 10,3 halen voor komend SE, dat gaat helaas niet lukken ben ik bang! :Y) :D

@ R_obin; Ik zou met dit weer ook niet gaan trainen hoor! Mn broertje van 13 is vorige week wel gegaan, maar die heeft tijdens de training een scheurtje in zn kruisband opgelopen.

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:23

Hihi nee dat gaat niet lukken. :') Nou gewoon hard leren en zo hoog mogelijk halen wat je kan, het is altijd in je voordeel. :)

Oh bah hou op. := Zielig voor je broertje :(:) Ik kijk wel even, we doen waarschijnlijk toch wel rustig aan.. En als ik het echt niet vertrouw dan stop ik gewoon. :+

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:25

Lijkt me een goed plan!

Hebben jullie eigenlijk van die samengevat bundels? Ik zit te twijfelen of ik ze zal bestellen, maar dat kan bij bol.com alleen 2e hands ofzo?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:28

Hier sneeuwt het nu en het blijft ook liggen helaas :(
Had vandaag eigenlijk het 3e en 5e uur les, maar ipv van het 5e les mochten we het 4e uur gewoon in een lokaal gaan zitten dus ben nu al uit :)

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:28

:j Ik heb tot nu toe samengevat van biologie en M&O. Ik vind het wel handig, vooral als je veel stof moet kennen.. Misschien dat ik die voor economie ook nog ga bestellen.
En ik wil ook nog wat examenbundels bestellen.

Maar ik heb ze via Iddink bestelt (waar we ook de schoolboeken van krijgen), dus ik weet niet waar het anders zou kunnen..