Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 11:43

Even zeiken............
Vroegah......gaf ik leiding aan 10 man op de personeelsadministratie. 1 van die meiden had vrij snel meteen weer een baan nadat de bank omviel. Is bij de volgende werkgever vrij recent ontslagen om een kul reden en ze zit nog geen maand thuis en heeft alweer een baan...............
En mij schijnt het maar niet te lukken......... :o ;(
Voel me dan zo'n enorme loser......... -O-

Voor mij geen beurs. Ben blij dat de kids het weer 'doen' en ik zelf wat kan ondernemen. :+

Baan bij NS, goede tip! Hou ik meestal wel in de gaten, maar recent niet meer. Heb er eerder gesolliciteerd, maar nooit wat gehoord, zelfs geen afwijzing O:)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:49

Marcella schreef:
Daarom ben ik ook niet van plan om ook maar iets ervan te zeggen ben geen oppas voor mijn werkgever. :+

Haha wat ga je doen als ze het echt niet gaan zien en je die dagen effectief gaat werken?
"Wel, dit was je laatste dag, lever je spullen maar in"
"Eh nee, dit is niet mijn laatste dag, tot morgen!"
"eh...jawel?"
"eeeh...nee?"
:Y)

Dimple :()
Ik ken het gevoel, heel je omgeving lijkt werk te vinden alsof het niets heb. Heb ook zo'n hoop kenissen vriendinnen die ofwel gewoon rechtstreeks op hun stageplaats zijn mogen beginnen (hebben zelfs nooit moeite moeten doen om te solliciteren, wàt een luxe is dat :wow: ), of die na een maand of drie al dadelijk een vaste betrekking vonden. Alsof alles een fluitje van een cent is, en dan zit jij met je zevenhonderddrieëndertig sollicitaties in je handen al drie jaar naar iets te zoeken. Frustrerend tot en met.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 11:59

Oh balen he! Jij ook al!! -O-

Word er niet blij van. Probeer positief te blijven maar soms.........

En dan die domme opmerkingen van mensen met pensioen of MET een baan als 'als je wilt werken, dan kan je altijd werken'.

WOEST word ik daarvan............ -:(-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:01

Zie ik dan wel weer ik ga in ieder geval niet naar Venray rijden waar werkgever zit. Dus of ze komen ophalen of het gaat aangetekend via de post. Incl. brief over de eventuele rente dat ik nog te goed heb betreffende te late betalingen salaris. :+

Brief ligt al klaar en word iedere periode aangevuld. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:43

Hallo!

Mag ik mij hier ook melden. Het contract van mijn bij-baan wordt niet verlengd.
Dus ben dringend opzoek naar iets anders in regio Drenthe/Emmen.

Ik ben 21, dus voor een bij baan 9/10 keer te oud, maar ik ga gewoon nog naar school dus ik heb geen tijd voor een fulltime of een parttime baan.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 15:33

Welkom Amoor, er kletsen hier meer meiden mee met hetzelfde probleem als jij.

Hier nog een vacature van een vriendin gemaild gekregen, ga meteen even reageren.

Verder nog iemand nieuws? Of ligt alles plat in het weekend }>

Anneert

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:06

Welkom Amoor!

Hier geen nieuws.. geen zin om te solliciteren haha.
Ik heb morgen een workshop van het UWV..... jippie!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:57

Wat voor workshop Anneert?

Ik heb nog een vacature liggen waar ik heel graag op wil reageren, maar daar moet ik nog een en ander voor maken & daar heb ik nu echt even geen tijd voor (ivm scriptie afronden) := Hoop dat 'ie er lang genoeg op staat om 't later nog te doen!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:00

Gaat volgens mij voornamelijk over de bijstand.. omdat het einde van mn WW in zicht is

Staat er geen einddatum bij de vacature?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:28

Nee O:)

Pff da's geen lekker vooruitzicht!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:33

Pfff wat een klootzak van een baas Amanda :( je hebt het hopelijk een beetje kunnen laten bezinken? :(:)

Rienn en Odetje; gefeliciteerd! *\o/*

Moeilijk Dimple, als het echt niet bij je past... maar proberen kan altijd toch? Herkenbaar trouwens van je omgeving... mijn hele omgeving lijkt ook moeiteloos in een baan te rollen en mij lukt het maar niet -O-

Marcella, groot gelijk, ik zou me ook mooi stil houden :D

''gezellig'' Anneert :\ , ben benieuwd of je ook echt iets hebt aan die workshop....

Doubtless; lastig, heb je geen goede brieven van vergelijkbare vacatures? (dan kan je nog snel met wat knip-en-plak en brief eruit krijgen)

Hier ook geen nieuws, vrijdag weer 2 afwijzingen in de mail :( heb nu nog eentje lopen.
Wil komende week even bij oud-werkgever langs om te peilen of ik terug kan (de 3 maanden zijn bijna om).
Maar ik vrees van niet; hoor van oud collega's dat het er erg rustig is.... ;(

Mijn pony komt op ijzers; door alle vrije tijd zit ik wel errug vaak op buitenrit. Hij houdt geen hoeven meer over :') Dat is dan het enige voordeel van werkloosheid... mijn pony is in topconditie :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:42

Qua brief zal ik zo klaar zijn, maar ik wil m'n cv wat anders invullen. Op m'n huidige cv staat alleen relevante werkervaring voor de functie die ik zoek. Voor deze functie vragen ze ook retailervaring, dus die moet ik dan nog even toevoegen.

Klinkt als een dipje Blingpiggy! Hopelijk komt er nog iets uit je laatste optie... Of heeft je oude werkgever nog iets voor je liggen :(:)

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:39

Achzo. Ja je CV aanpassen is dan wel de moeite waard! Hoe gaat je scriptie, zit je een beetje op schema?

Het is inderdaad wel een dipje ja... oud-werkgever moet ook fink bezuinigen. Hoop komende week meer te weten... leef nu een beetje tussen hoop en vrees en dat is killing... :(

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:53

Ik wil 'm dinsdag af hebben, dat wordt nog wel even pittig :D Maar moet 'm de 31e 'pas' inleveren & daar heb ik wel vertrouwen in!

Ja ik ken het, dat is geen fijne positie. Ik duim voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:00

Blingpiggy: ik heb een hele brutale vraag. Maar kun je een pony betalen terwijl je werkloos bent?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 20:33

De 31e, moet lukken Doubt, beetje druk op de ketel doet bij mij altijd wonderen :D

Ik heb die man gemaild dat als hij een leuke functie voor mij heeft ik zijn vrouw ben, maar als vertegenwoordiger ga ik niet aan het werk......
Ik zie dat gewoon echt niet zitten. Zó niet mijn ding. En dan accepteer ik een baan om de baan en weet ik zeker dat ik er niet gelukkig van word.

Ik heb redelijk wat solli's verstuurd en blijft positief en duimen dat ik snel een leuke baan tref.

Blingh, dat vraagt om een foto van je pony in top conditie. }>

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:13

Oh nou succes Doubtless, ik werk ook altijd wel beter onder deadlines (tentamens nog leren in de bus enzo... :') )

AmoorM; voorlopig wel, ik krijg ww, ik woon samen en vriend werkt fulltime. Sta op een goedkope stalling. Maar t moet niet eeuwig duren... :\

Moeilijke afweging Dimple, maar met tegenzin gaat dan idd niet werken.... ik heb hetzelfde met callcenterwerk. Niet dat ik er op neerkijk, absoluut niet! Maar boze mensen aan de lijn zou ik niet trekken....

Haha.. ben niet zo handig met foto's oploaden. Maar mijn telefoon staat vol oortjes-fotoos :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:04

Dimple, met tegenzin werk doen heeft absoluut geen zin. Goede keuze dus denk ik!

Woaah ik moet vanavond m'n brief afmaken en versturen. Sluitingsdatum is toch vandaag ipv morgen. Stond voor vanmiddag op de planning. Maar toen ik naar buiten keek zag ik dat 1 van de merries ging bevallen. Ja dan blijf je niet binnen zitten :+ Super mooi om eens bij te zijn! Gelukkig al aardig opgeschoten ondertussen. En geboorte alarm blijft ook netjes stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:50

Weinig nieuws hier... Lees wel elke dag mee :)

Ik solliciteer me suf op letterlijk alles, maar krijg elke keer te horen dat ik niet in het profiel pas of geen relevante werkervaring heb. Morgen ga ik contact opnemen met het UWV om te kijken of zij wat voor me kunnen betekenen en of ik eventueel recht heb op een uitkering. Ik heb namelijk geen inkomen en dat lukt niet meer...

Heb wel heel veel zin in woensdag en donderdag, dan ga ik een cursus doen. Ik hoop dan ook dat dat mijn kansen vergroot (die cursus zou relevante werkervaring zijn voor het bedrijf dat hier in de regio veel vacatures aanbiedt).

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 01:09

Ik mag wat leuks melden. Ik ben van de markt af! Het is allemaal gunstig verlopen en goed gesprek gehad! Binnenkort contract tekenen :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:28

@Dimple - ken jij site of vacature alerts van jobrapido? Ik krijg van ex collega nu mail binnen en daarin staan allerlei vacatures als Recruiter interim, Headhunter, Recruitment manager, corporate recruiter en dan soms per categorie 10 vacatures ;-) Kan evt mailtje wel doorsturen ..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:46

Proficiat Astaloca!

Vanmorgen ben ik gebeld en ben het niet geworden voor de functie waar ik gesprek van heb gehad afgelopen donderdag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:48

Anneert schreef:
Proficiat Astaloca!

Vanmorgen ben ik gebeld en ben het niet geworden voor de functie waar ik gesprek van heb gehad afgelopen donderdag

Jammer zeg!
Ik wilde net inloggen op werk.nl maar hij doet het niet.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:53

Ja idd jammer. Bij mij deed ie het net nog wel

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:00

Gefeliciteerd Astaloca!

Wat jammer Anneert :(

Werk.nl deed het hier net nog wel :j