Examenjaar HAVO 2014/2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Examenjaar HAVO 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:12

kind
;p

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:15

Harpoon schreef:
5 jarig paard/pony of kind? haha

inderdaad een naaistreek van die fietsen..

MEIDEN RAAD EENS WAAR DEZE MEID NAAR TOE GAAT IN DE ZOMERVAKANTIE..

LONDENNNN

met een vriendin whoehoe

LONDEEEEEEENN <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:23

hey guys! daar ben ik weer :D :D
op mijn roze wolk, hahah oh ik heb zo genoten deze week en veel geleerd!

voor degene die leuk vinden, heb even snel kort topic samengesteld!

KNHS instructiedagen met Hatrick! <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:44

Londen, wat gaaf!! *\o/*

Wat een flauwe streek van de congierges zeg. -O-

Ik zal je topic zo bekijken mits ik het niet vergeet.

Beterschap Lara :(:)

Jongens ik zit te twijfelen om dit topic te verlaten.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:00

waaaarom verlaten? :(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:03

Omdat ik weet dat ik dit jaar niet ga slagen. Deze toetsweek gaat een regelrechte ramp worden. En, ik durf ook niet meer voor cijfers te kijken dus ik weet straks mijn cijfers ook niet.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:05

knuffel voor jou :(:). als ik ergens mee kan helpen dingen uitleggen of iets, pb maar oke?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:07

Het is niet dat ik het kan. Het is meer, dat ik dagen lang tot 4 uur op school zit al 10 uur vrij. Ik steek veel moeite in school tov vorig jaar. Maar ik merk gewoon dat het mij niet lukt. Ik denk dat iemand op school mij straks moet gaan dwingen om mijn cijfers te bekijken (mentor waarschijnlijk aangezien die na de toetsweek wil weten hoe het gegaan is).

Maar ik weet nu al dat ik het examen niet ga halen.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:59

laraxXxemma schreef:
voor frans best wel netjes berber :)
vandaag dagje ziek, barstende koppijn en concentratie ligt heel laag want ik zit met m'n hoofd bij een tante die terminaal is.. Dus nu moet ik mn enorme bio toets een keer inhalen, en m'n mo. Heb m'n toetsen liever gewoon in de toetsweek, maar beter een toets inhalen dan dat ik er straks mn herkansing voor moet geven
Ik heb gewoon nog steeds geen enkel cijfer terug, ik had toch gehoopt dat ik al een cijfertje terug had

Sterkte Lara ! :(:)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:01

Nayomie schreef:
Het is niet dat ik het kan. Het is meer, dat ik dagen lang tot 4 uur op school zit al 10 uur vrij. Ik steek veel moeite in school tov vorig jaar. Maar ik merk gewoon dat het mij niet lukt. Ik denk dat iemand op school mij straks moet gaan dwingen om mijn cijfers te bekijken (mentor waarschijnlijk aangezien die na de toetsweek wil weten hoe het gegaan is).

BLIJFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF -O-

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:02

Nayomie schreef:

Jeetje, wat jammer zeg! :(
Maar als het echt niet gaat is het misschien wel beter om te stoppen, maar misschien vallen je cijfers best mee ? :j

Knuffel :(:) :(:) :(:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:10

Het is gewoon zo, ik kan er heel veel energie in steken maar niks blijft hangen. Hoe dat kan, weet ik niet. -O-
Ik ben gewoon een waardeloze leerling. :(

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:13

:(:).

sterkte, hou vol! probeer jezelf niet helemaal weg te cijferen, ik weet zeker dat je het kunt en anders je doet keihard je best! misschien keertje met iemand over praten..?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:55

Ja maar het geeft zo'n prut gevoel, dat je je best doet voor een vak en dat het gewoon 3 keer niks wordt. Ik snap de vragen in het boek voor AK bijvoorbeeld al niet. Hetzelfde verhaal voor scheikunde, waar ik geen basis voor heb aangelegd wat dat betreft. Ik ben gewoon radeloos op dit moment.
Ik zou niet weten met wie om eerlijk te zijn. Wellicht mijn mentor.

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:01

Pff hier in de buurt bij veel stallen/maneges ingebroken.. Gelukkig niet bij de stal waar ik sta maar wel op een stal waar ik iemand ken en die is beide (dure) zadels kwijt :(

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 23:11

Beterschap Lara :(:)
Lastig Nayomie, het is idd demotiverend als je echt hard je best doet en t lukt niet. Maar daar kan nog verandering in komen ! Er komen weer nieuwe onderdelen die je misschien beter begrijpt ! Het zou idd ook kunnen helpen om met je mentor te gaan praten

Bah, lijkt me echt vreselijk. Al je spullen weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 07:48

Nayomie schreef:
Omdat ik weet dat ik dit jaar niet ga slagen. Deze toetsweek gaat een regelrechte ramp worden. En, ik durf ook niet meer voor cijfers te kijken dus ik weet straks mijn cijfers ook niet.

Meid dont you worry. Ik ga dit jaar waarschijnlijk ook zakken. Mijn seweek was dus een ramp :)) en ook niks komt binnen en voel me kei dom. Maar ja dan slaag ik volgend jaar wel.. Komt goed, laat school je niet helemaal ongelukkig maken :(:)

Super gaaf Bente, zag al foto's voorbij komen :D

Beterschap Lara! <3

Omg Londen is zo leuk :D zo gezellig :)

Ben net wakker.. Buur kids zijn druk.. Over een half uurtje eruit om te gaan werken. Gister m'n date was super ben echt blij :D <3

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:14

Ik ben heel blij dat ik naar Londen mag én ga. *D
Na Londen ben ik dan in de hoofdsteden: Amsterdam, Berlijn (aankomende December), Parijs, Brussel, Boedapest en dan Londen geweest. Wauw, ik klink echt verwaand zeg, maar Amsterdam, Berlijn en Parijs is van school. Misschien maakt dat mij iets minder verwaand haha.
Boedapest is echt een aanrader. Heeft iemand nog een stad waarvan je zegt: daar móét je geweest zijn?

Nayomie. School is maar school. Ik heb een rot periode achter de rug en ik kan je vertellen dat er een moment komt waarop jij je beter voelt. Jij doet je best, meer kun je niet doen. Als het dit jaar niet lukt, dan lukt het volgend jaar vast wel. Je moet jezelf niet naar beneden halen. Welke dingen kun je wel goed? Er zijn vast wel dingen die je goed kunt. Iedereen kan iets goed. Als jij daaraan denkt, voel jij je vast een stuk beter. Ik zou veel afleiding zoeken en het over een paar weken voor de tentamenweek weer opnieuw proberen. Er zijn vast wel mensen in dit topic én in je omgeving die je kunnen helpen met een vak. Ga leuke dingen doen met vriendinnen, je paard/pony en focus je op leuke dingen. Als jij beter in je vel zit, gaan dingen ook sneller beter. En de dingen die wat minder goed gaan komen dat niet als een harde klap aan, zoals nu (denk ik, dat had ik tenminste wel..).
Je kunt het meid!

Zonet het weiland bij ons thuis pony-klaar gemaakt voor morgen. Eindelijk komt mijn lieverd weer achterthuis staan. Wij hebben thuis namelijk niet genoeg weiland voor het hele jaar, dus stond hij bij mijn oma (6 km verderop). Heb er echt zin in. Want nu zie ik hem 4 keer in de week ongeveer, maar kan ik vaak maar 1 of 2 keer wat met hem doen, omdat ik simpelweg gewoon te weinig tijd heb. Als hij achterthuis staat kan ik veel makkelijker en sneller even met hem knuffelen of even met hem wandelen.

Straks of de laatste keer, of de ena laatste keer (schrijf je dat zo?) werken waar ik nu werk. Misschien morgen met koopzondag ook nog, maar dat wist mijn baas nog niet. En dan maandag op sollicitatiegesprek. Spannend!

Ik heb een 8.1 op dat Engels SO binnen (yay!) en een 5.0 op mijn Frans SO..
Uh.. Ja. autsch. En daar gaat mijn tentamen volgende week ook over..
Kan IEMAND mij helpen met het wederkerend voornaamwoord o.a. in het Frans? :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:19

Ja maar ik ben in havo 4 ook blijven zitten waarvan ik een tweede keer had moeten blijven zitten. := En ik wil eigenlijk niet naar mijn mentor omdat die mij al wel weer aan ziet komen. Die wordt onderhand gek van mij ben ik bang. -O-

Mooi dat je date zo super was, Lidy! :D

Wenen is een aanrader, Harpoon. :j
En wat een mooi cijfer op Engels zeg! Helaas heb ik geen Frans dus ik kan je niet helpen.

@harpoon, Dat klopt, maar ik weet dat ik deze periode weer 3'en en 4'en ga halen. ;( Dat demotiveert enorm.
De diagnostische toetsen waar ik cijfers van heb:
Duits: 1 en 2.5
Engels: 5.5

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:29

Kan ik je helpen met Duits? Ik ben tweetalig opgevoed. Grammatica is niet mijn sterkste kant, maar ik heb op grammaticale oefeningen in mijn proefwerken altijd een 8.5 of hoger.

Je moet niet denken dat je iemand lastig valt. Je mentor ziet het eerder als een compliment dat hij/zij blijkbaar zo vertrouwd aanvoelt dat je weer naar hem toe gaat. Hij/zij zal jou proberen te helpen tot het laatste, daarvoor ben jij zijn/haar mentor leerling. Niet bang zijn, je bent voor niemand een last!

Wenen ben ik doorheen gereden, telt dat ook? Wenen is inderdaad ontzettend mooi!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:33

Nou het zijn woordjes en ik vergeet altijd de helft van de woorden als de toets er is. Als de toets voorbij is kan ik opeens alle woorden weer optrommelen.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:46

Nayomie schreef:
Nou het zijn woordjes en ik vergeet altijd de helft van de woorden als de toets er is. Als de toets voorbij is kan ik opeens alle woorden weer optrommelen.

Dat heb ik dus altijd bij engels :(
ik leer er altijd keihard voor en tijdens een toets..tja..dan lukt het niet
Misschien komt het bij mij wel omdat mijn woordenschat niet goed is, ke moet de geleerde woordjes dan in een zin plaatsen, en dan begrijp ik de zin niet..das lastig dan

Ik heb ook van die periodes dat ik het helemaal niet meer zie zitten, elk jaar weer..maar ik ben overgestapt naar een andere mentor die me er doorheen sleept, en mij ouders natuurlijk ook heel erg.
Je kan het echt wel, anders zit je niet in 5 havo!

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:58

Ik ben gister avond weer teruggekomen van vakantie, gister naar toverland geweest, we hadden geluk want hij was tot 23.00uur open dor halloween :D
Wat een enge figuren kwamen daar voorbij zeg!
In toverland staat ook de snelste houten achtbaan van Nederland, daar ook in het donker in geweest, wooww toen leek die nog veel harder te gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:50

Ik vond zojuist dit boek in mijn huis:

"Natuurkunde samengevat; alle examenstof die je moet weten"

Er is weer hoop :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:01

Goed dat je mij helpt herinneren! Ik heb nog eentje voor scheikunde en AK liggen. :)